کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

H30 کراس یا ساندرو استپ‌وی؟ کدام مقرون به صرفه‌تر است

کدخبر:۲۸۵۹۹شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۳۵۴۱۵۰۸ بازدید

در نگاه اول باید گفت که قیمت کارخانه ای ساندرو استپ وی حدود 7 میلیون تومان از H30 کراس بیشتر است. ولی با توجه به شرایط بازار آزاد ...

در نگاه اول باید گفت که قیمت کارخانه ای ساندرو استپ وی حدود 7 میلیون تومان از H30 کراس بیشتر است. ولی با توجه به شرایط بازار آزاد، قیمت استپ وی به 58 میلیون تومان رسیده و برخی فروشندگان، H30 کراس را تا ۵۵ میلیون تومان معامله می کنند. از طرفی در بازار کشورهای در حال توسعه، دانگ فنگ H30 کراس با رنو یا داچیا ساندرو استپ وی همیشه رقابت داشته و از جهات مختلفی مورد بررسی واقع شده است. به همین منظور در این بخش به مقایسه دانگ فنگ H30 کراس و رنو ساندرو استپ وی می پردازیم:

H30 کراس یا ساندرو استپ‌وی

1- کیفیت، عامل مهم انتخاب

در تست های گذشته به این نکته رسیدیم که کیفیت دانگ فنگ H30 کراس در حد قابلی قبولی بوده و از طرفی کیفیت رنو ساندرو استپ وی هم اثبات شده است. سابقه فروش این خودرو در بازار اروپا و منابع جهانی نشان می دهد که قطعات استپ وی طول عمر بالایی دارند. یکی از اصلی ترین معیارهای کیفیت، طول عمر قطعات فنی و موتوری است. اگر قبول داشته باشیم که طبق گزارش ISQI کیفیت رنو ساندرو و تندر۹۰ از سایر رقبای کمتر از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است و از طرفی سطح کیفی H30 کراس را در حد پژو ۲۰۶ بدانیم، می توانیم نتیجه ای از این روابط و فرمول بدست آوریم که در نهایت کیفیت فنی ساندرو استپ وی از H30 کراس بیشتر است. از طرفی سابقه خوب موتور K4M رنو نسبت به TU5 پژو مزید بر علت است تا استپ وی را با کیفیت تر معرفی کنیم. گیربکس اتوماتیک ساندرو استپ وی هم چند سالی است که در بازار ایران حضور دارد و تنها در این نسخه بروز رسانی شده است. سابقه استفاده از این گیربکس، خبر از استهلاک پایین استپ وی دارد. از طرفی هم گیربکس H30 کراس با مهندسی Aisin ژاپن همراه بوده که یکی از معتبر ترین کمپانی های قطعه ساز جهان است. ولی باید در نظر داشت که اطلاعات دقیقی مثل گیربکس ساندرو استپ وی برای جعبه دنده استپ گیت H30 کراس در ایران وجود ندارد. پس می توان در نهایت کیفیت فنی و مواد به کار رفته در رن ساندرو استپ وی را نسبت به دانگ فنگ H30 بهتر دانست.

2- از نظر طراحی کدام بهتر است؟

نه می توان گفت که ساندرو استپ وی خودرویی زیبا است و نه H30 کراس یک هاچبک دلربا! در این شرایط بین دو خودرویی گیر اتفاده ایم که از نظر خیلی ها زیبا هستند و از نظر خیلی های دیگر زشت! در نگاه کلی می توان رای زیبایی را به دانگ فنگ H30 کراس داد. چون بالاخره یک سری نقاط جذاب را رعایت کرده است و حداقل از خطوط طراحی خسته کننده در آن کمتر دیده می شود. نگاه کلی این طور است که ساندرو استپ وی طراحی یک خودروی اقتصادی را به اوج رسانده و تا جایی که شده در گرافیت مداد در طراحی آن صرفه جویی شده است! ولی با نگاهی دقیق تر می توان فهمید که ساندرو کمی با اصول طراحی مطابقت بیشتری دارد. مثلا چراغ عقب رنو ساندرو استپ وی به نسبت H30 کراس کوچک است و خیلی ها می گویند که حتی طراحان رنو برای داشتن یک چراغ زیبا هم وقت نگذاشته اند. ولی جالب است بدانید که کارایی و حالت قرارگیری چراغ عقب روی ساندرو و ساندرو استپ وی به مراتب اصولی تر از چراغ کشیده دانگ فنگ H30 کراس است. یا در طراحی کلی خودرو به شکلی قلم روی کاغذ چرخیده تا زاویه ورود و خروج استپ وی در شرایطی بهتر از رقبا باشد و وقتی در واقعیت با آن روبه رو می شویم، می بینیم که استپ وی از H30 کراس زاویه ورود و خروج بهتری دارد و به اصطلاح اوور هنگ استپ وی مساعدتر طراحی شده است.

ولی اگر از نگاه عمومی به H30 کراس نگاه کنیم، می توانیم بگوییم که به مراتب این خودرو از ساندرو استپ وی زیباتر است و می تواند اقبال بهتری در نگاه مشتریانی که ظاهر را می پسندند داشته باشد.

3- امکانات کدام یک بیشتر به چشم می آید؟

مقایسه امکانات رنو ساندرو استپ وی با دانگ فنگ H30 کراس، مانند مقایسه دو کشور بورکینافاسو و آفریقای جنوی می ماند! هر دو این خودروها در رده اقتصادی طراحی و ساخته شده اند و قرار نیست توقع خاصی از آن ها داشته باشیم. ولی شاهد هستیم که هر کدام اصول پایه خود را رعایت کرده اند. ساندرو استپ وی به عنوان یک خودروی اقتصادی از مجموعه رنو امکانات خاصی ندارد و حتی می توان گفت، سطح امکانات رفاهی آن از ساینا سایپا کمتر است. در عوض کیفیت و طول عمر قطعات است که مشتریان را راضی نگه می دارد. دانگ فنگ H30 کراس هم که از مجموعه ای چینی به بازار ایران آمده، قواعد بازاریابی را خوب دانسته و امکانات رفاهی مناسبی را عرضه می کند. مانیتور، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سانروف و سیستم تهویه اتوماتیک از امکاناتی است که H30 کراس نسبت به استپ وی بیشتر دارد. در بحث ایمنی H30 کراس به ایربگ های جانبی نیز مجهز بوده و کمی سیستم ترمزگیری آن کامل تر است. ولی با توجه به کمی جستجو در فضای مجازی می توان متوجه شد که ساندرو استپ وی با دو کیسه هوا، ایمنی ثبت شده بهتری نسبت به H30 کراس دارد.

کابین H30 کراس یا ساندرو استپ‌وی

4- اتاق کدام یک راحتتر است؟

اگر واقع بینانه به هر دو خودرو نگاه کنیم، هیچ کدام ارگونومی و چیدمان خوبی در کابین ندارند. به عنوان مثال نمایشگر H30 که قرار است در حین دنده عقب،پشت خودرو را نشان دهد و در موقع حرکت، رهیاب آن روی صفحه دیده شود، در قسمتی نصب شده است که چند سالی است در طراحی داخلی خودرو منسوخ شده است و این روزها حس After Market بودن نمایشگر را به ما می دهد. همچنین سیستم تهویه اتوماتیک هم در پایین ترین نقطه با نمایشگر مجزا نصب شده که با توجه به وجود مانیتور، نیازی به داشتن نمایشگر مستقل برای سیستم تهویه دیده نمی شود. داخل ساندرو استپ وی هم همین طور است. تنظیمات سیستم تهویه دقیقا پشت دسته دنده بوده که در واقع جای مناسبی نیست. همچنین دکمه های شیشه بالابر عقب بین دو صندلی جلو بوده که بیشتر زجر آور است. فضای پای سرنشین عقب در H30 کراس کمی بهتر است و می توان گفت که با توجه به وجود برخی امکانات، تجربه سفر با این خودرو لذت بخش تر از استپ وی به نظر می آید. ولی از طرفی کابین ساندرو استپ وی به مراتب کم صداتر بوده با توجه به نوع طراحی، حس آرامش بیشتری در اتاق آن احساس می شود.

5- وقتی پشت فرمان باشی، همه چیز مشخص می شود

وقتی تجربه رانندگیمان را با هر دو خودرو نسبت به هم مقایسه می کنیم، می بینیم که پایداری استپ وی و کنترل آن تا حدی بهتر و راحتتر از H30 کراس بوده است. از طرفی شتاب اولیه H30 کراس را می توان کمی بهتر از ساندرو استپ وی دانست. مصرف سوخت هردو خودرو در یک بازه بوده و با رانندگی ملایم می توان در محدوده ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، بنزین سوزاند. در جاده های خاکی و نه چندان خراب می توان گفت که ساندرو استپ وی تا حدی نرم تر بوده و کمتر سر و صدا می دهد.در کل می توان گفت که هر دو خودرو با توجه به قیمت می توانند مشتریان زیادی را داشته باشند. طبیعی است، افرادی که به سراغ دانگ فنگ H30 کراس می روند، سطح امکانات ساندرو استپ وی و ظاهرش را نپسندیده اند و افرادی هم که استپ وی می خرند، کیفیت و استهلاک کم آن را نسبت به H30 کراس ترجیح داده اند.
 

مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
موتور ۱٫۶ لیتری K4M ۱٫۶ لیتری TU5
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۰ ۱۴۲
گیربکس ۴ دنده اتوماتیک تیپترونیک با حالت برفی ۴ دنده اتوماتیک استپ گیت با حالت برفی و اسپرت و O/D
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر) ۸ ۷٫۰۷
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۰ ۱۸۵
شتاب صفر تا صد در شرایط ایده آل (ثانیه) ۱۱٫۵ ۱۲٫۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۹۳ ۱۲۳۰
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۱
طول/ عرض/ ارتفاع (میلی متر) ۴۰۲۲/ ۱۷۵۳/ ۱۵۸۴ ۴۳۵۱/ ۱۷۶۰/ ۱۵۲۸
مشخصات لاستیک ۱۸۵/۶۵ R15 ۲۰۵/۵۰ R16
سیستم تعلیق جلو/ عقب مک فرسون/ اکسل مقطع H مک فرسون/ اکسل مقطع H
مشخصات ایمنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سطح ایمنی سه ستاره ایمنی از Euro Ncap بررسی رسمی انجام نشده است
تعداد کیسه هوا ۲ ۴
ترمز جلو/ عقب دیسکی- کاسه ای دیسکی – دیسکی
سامانه های کنترلی ABS-EBD ABS-EBD
سنسور پارک و دوربین عقب به صورت آپشن دارد
امکانات رفاهی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سانروف ندارد دارد
تنظیم ستون فرمان در دو جهت در چهار جهت
سیستم تهویه دستی اتوماتیک
کامپیوتر سفر دارد دارد
کروزکنترل قابل نصب به صورت سفارشی قابل نصب به صورت سفارشی
مانیتور/GPS/ بلوتوث به صورت آپشن دارد
قیمت (تومان) رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
کارخانه ۵۲٫۵۵۰٫۰۰۰ ۴۵٫۳۰۰٫۰۰۰
بازار ۵۶ الی ۶۱ ۵۲ الی ۵۵


- اسب بخار

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سالار : 1395/7/1712:40:56،
170
349
h30 هندی چینی!!!
با ساندرو اروپایی قابل مقایسه نیست...
ساندرو استپ رو مانیتور و سقف شیشه ای بندازی میشه 55 تومن؛ یعنی 10 تومن گرونتر از دانگ فنگ؛ که خداییش می ارزه!!
بخاطر 10 تومن چینی سوار نشید...
از ما گفتن بود...
سالار : 1395/7/1713:04:51،
152
59
من فقط نظرم رو با توجه به وضعیت کنونی گفتم،
البته جفتشون مفت هم گرونن...
با توجه به شرایط ایران و بازار و کیفیت خودروها امیدوارم بتونید بهترین تصمیم رو بگیرید...
mosi: 1395/7/1713:08:23،
168
80
چینی جماعت خودرو ساز نیست ایرانی جماعتم خودرو ساز نیست
فرهاد: 1395/7/1713:52:13،
155
34
معنی خودرو اقتصادی رو هم فهمیدیم، گویا فقط امکاناتشون اقتصادی هست اما قیمت لاکچری!
محمدرضا: 1395/7/1713:58:07،
153
43
اگر دنبال ماشین بی دردسر و کم استهلاک هستی باید ساندرو رو بخری
اما اگر دوست دارید ماشین تون یکم خاص و اسپرت تر و آپشن دار باشه اچ سی بهتره
در کل ساندرو کمی پیرمرد پسنده و ساندرو جوان پسند
نیما: 1395/7/1714:52:06،
76
44
h30 کراس گذینه بهتری بود اگر صد در صد وارداتی بود !

اما موتور گیربکس ایرانیزه ایرانخودرو و کش رفتن آپشن هاش و... دیگه خریدش رو توجیح نمی کنه

ساندرو هم به درد دانشجوهای دختر می خوره با قیمت 25 تومن بیشتر از این نباید از ماشین انتظار داشت !
علی: 1395/7/1715:12:34،
154
51
لعنت به هرچی داشبورد رنوی زشته ...
سینا: 1395/7/1716:31:23،
124
32
به نظرم دوست نویسنده کمی مطالعه کنند بد نیست! بورکینافاسو کشوری ضعیف است اما افریقای جنوبی هر چند اسم آفریقایی داره اما جزو کشورهای متوسط محسوب میشه و از ایران خیلی پیشرفته تره
amin: 1395/7/1719:09:16،
66
61
فقط ef7 هم اسب بخارش ده تا بیشتره هم گشتاورش ۱۵ تا بیشتره هم با گاز عالییییییی کار میکنه
حمید212: 1395/7/1917:13:56،
29
47
چرا دنده 5 نداره ؟؟
اگه واسه جاده و بیرون شهره چرا دنده 5 نداره
اگه واسه شهره دیگه این آت و آشغالا چی چسبوندن بهش

10 تومن کمتر میدیم همون 206 ال نود پارس میگیریم
هر وخ اتومات خاستیم 100 میدیم لنسر یا مزدا3 5 یا 6 دنده یا کرولا 7 دنده یا ویتارا میخریم ماشین مردا !
درخواب : 1395/7/1712:44:43،
186
68
سلام

جواب صحیح هیچکدام می باشد

ولی از روی ناچاری H30

داخل ال نود با ساندرو فرق نداره ولی 15 میلیون گرانتر
آرش: 1395/7/1716:55:43،
89
149
1 چرخ ال 90میارزه به کل چینیا
محمد: 1395/7/1809:41:47،
52
34
فعلا كه ايران خودرو توي اولين تحويل اچ سي كراس زايمان كرده و تحويل مردادي ها رو هم نداده
حمید: 1395/7/1712:49:42،
159
67
موتور ساندرو مسلما بهتره . مخصوصا اینکه گیربکس تیپترونیک هم داره
ولی امکانات H30 کاملا برتری داره

به نظرم اگه اهل شتاب و شتاب گیری نباشیم و محل زندگی هم کوهستانی نباشه h30 با توجه به قیمتش بهتره
بهزاد : 1395/7/1712:52:09،
123
59
نویسنده محترم از کارمندان باوفای پارس خودرو بوده و در جهت توجیه اختلاف ۳ میلیونی ساندرو با استپ وی از هیچ تلاشی فروگذار نبودند .
چینی ها وارد مرحله ای تازه از خوردوساز شدن گردیدند و با بالا بردن کیفیت و طراحی به روز فاصله زیادی با ما دارند . ای کاش حداقل روال چینی ها در خودرو سازی برای ما سرمشق می بود . راه و روش اروپا و آمریکا و ژاپن و کره پیش کش .
a: 1395/7/1713:15:05،
107
31
بالاخره باید یک طوری پول آن یک سانت ارتفاع بیشتر این ماشین را می گرفتند دیگر. خخخخخخخخخخ
ss: 1395/7/1712:52:27،
124
155
سوال نداره صد در صد ساندرو! اصلا ماشین چینی کلا عمر مفیدش 2 ساله بعد 2 سال همه چیش می پوسه
فرشاد: 1395/10/2617:41:11،
30
18
با عرض سلام و خسته نباشی
خواهشا انقدر چینی چینی نکنید. فراموش نکنید که گیربکس این ماشین "" آیسین "" ژاپن، یکی از بهترین گیربکس سازان جهان هست. موتورش هم که فرانسویه. ضمن اینکه همین کشور چین کل اقتصاد جهان رو تحت تاثیر قرار داده......بدون تعارف
امیر: 1395/7/1712:56:43،
86
32
هیچکدام!!اچ سی خودرویی که نصف ان ایرانی و نیمی دیگر
قطعات دانگ فنگ و ساندرو هم خودروی زشت و بدون امکانات
با قیمت نجومی!!!
علی : 1395/7/1712:58:35،
86
92
خب معلومه استپ وی قطغاتش مال رنو هس اچ سی که مال چینه موتورشم tu5هستش به درد نمیخوره اچ سی
شما: 1395/7/1712:59:15،
214
128
نویسنده مقاله بی طرفانه نتیجه نگرفته و ظاهرا" از جیره خواران پارس خودرو هستند لذا دوستان عزیز شما که خودتون بهترین کارشناسان خودرو هستید نظرتون رو بفرمایید:

h30کراس+ + + +

استپ وی- - - -
حسن: 1395/7/1713:01:25،
76
35
مقایسه جالبی بود

کشور سازنده - رنو ساندرو - دانگ فنگ چونگ چینگ
کشور سازنده - رنو فرانسه - کشور یار و غمخوار

سطح ایمنی - سه ستاره ایمنی از Euro Ncap - بررسی رسمی انجام نشده است
حسین: 1395/7/1713:05:15،
82
78
به نظر من h30 همون 45 میلیون هم براش زیاده، اخه نمیدونم کی حاضره 55 میلیون بابتش پول بده.
عدالت کجاست: 1395/7/1713:17:42،
99
26
لکسوس lx 570 از همه به صرفه تره جون آدمو نجات میده .
behnam: 1395/7/1713:18:50،
107
69
ايرانيا آپشن خيلي دوس دارن وگرنه ساندرو هرچقدرم داغون باشه و ماله روماني بازم رنو داري ميخري!h30 هر قسمتشو يكي ساخته!!
محمد: 1395/7/1717:30:33،
62
44
یه جوری میگی رنو داری میخری آدم فکر میکنه مرسدس بنزه! نه از باب طرفداری محصول چینی ولی مقاله کیفیت خودروهای فرانسوی رو بخون برادر از 5 کشور بررسی شده بعد از چین در رده چهارم قرار گرفتن!
از مردم: 1395/7/1717:35:01،
45
41
توی این رنج قیمت من دوماهه اس300 سایپا رو خریدم باور کنید خیلی ماشین نرم و راحتیه و کابینش جادار و ترمزاش عالی.فکر می کنم از این دومورد ظاهر و توش بهتره.بازم سلیقه ایه دیگه.
على آباد: 1395/7/1713:40:46،
73
25
اينم ازناچارى ماهست كه پول كمرى روبايدبديم براى يه مشت لگن چينى
aa: 1395/7/1715:34:57،
43
37
دیگه توهم نزنید ! قیمت پایه کمری 21000 دلاره در دلار 3500 ضرب کنید ببینید 45 تومن میشه یا نه!!!
كارشناس خودرو: 1395/7/1717:02:00،
46
33
دوست عزيز در بازارهاي جهاني تويوتا كمري از قيمت پايه حدود 21 هزار دلار شروع و در فول ترين مدل به حدود 27 هزار دلار مي رسد كه با دلار 3580 توماني حدود صد ميليون تومان قيمت جهاني مدل فول تويوتا كمري است.يعني اگر حتي تعرفه خودرو صفر هم بشود كمري فول زير 100 ميليون قيمت نمي خورد.
یار: 1395/7/1718:48:04،
45
26
دوست عزیز در مورد ماشینهای مدل سال صحبت شما کاملا صحیحه ولی وقتی مدل تغییر میکنه و یا آخر سال قیمت ماشینها افت شدیدی داره مثلا تویوتا کمری 21000 دلاری را می شود با 16 تا 17 هزار دلار خرید ولی در ایران ماشینها 5 سال قبل هم به نرخ ماشین مدل جدید باهات حساب می کنند
كارشناس خودرو: 1395/7/1714:03:23،
104
52
در بازارهايي مانند روسيه و برزيل كه هر دو خوردو به فروش مي رسند H30 هم در قيمت و هم در نظرات استفاده كنندگان يك سر و گردن از ساندرو استپ وي بالاتر است.
در ايران هم به نظر من H30 خيلي بهتر است مخصوصا با گيربكس عالي Aisin. در حقيقت بايد H30 چند ميليون گرانتر از ساندرو استپ وي مي بود كه در ايران بر عكس است و بدون هيچ شك و شبهه اي با اين قيمتها H30 برتر است ضمن اينكه فضاي داخل H30 هم بزرگتر است و براي خانواده ايراني بهتر است.
110: 1395/7/1714:18:44،
75
33
هردو لگن و گران هستند ولي ما مجبوريم بخريم چون در محاصره مافياي خودرو هستيم.

مچكريم
جوان تحصيلكرده: 1395/7/1714:20:10،
70
29
خارج از ايران با پول اينها ميشه هيوندا اكسنت خريد و اينجا بخاطر تدبير آقايان بايد اينها را سوار بشيم!!!

ديگه راي نميدم
mili: 1395/7/1714:26:43،
93
64
h 30 cross
9090: 1395/7/1715:17:42،
71
32
با 45 میلیون h 30 cross بهترین گزینه است دیگه هم حرف نباشه بهتر میخواهی 115 میلیون بده کپچر برای نهایت 2 ثانیه شتاب بهتر
تتنبق: 1395/7/1715:36:00،
65
31
جفتشون با هم 50 تومن می ارزه بیشتر نه....
زرشک: 1395/7/1717:06:31،
54
49
میخواهی یک پارس هم روش کادو بدیم خدمتون نکنه ناراضی
تشریف ببرید
تتنبق: 1395/7/1722:13:52،
47
25
زرشک عزیزم معلومه با این لگن سازا یه سرو سری داری که این جور بهت برخورد
زرشک: 1395/7/1810:35:05،
38
35
نه عزیزم شما در رویا هستی کدام ماشین غیر از پراید
22.5 میدن که شما میخواهی بشما هر کدام را 22.5 تقدیم کنند اونم اتوماتیک با سانروف و مانیتور و دوربین عقب
واقع بین: 1395/7/1719:13:44،
49
30
به این قیمت هیچکدام نمی ارزند.... 10 تومن جفتشون باید بیان پایینتر... برای ما ایرانیهای فقیر !! همینها خوبند...
جواب به كارشناس خودرو: 1395/7/1720:03:22،
38
33
دوست عزيزاين توهم نيست
اين ازبدبختى ماست كه ماشين ٢٠٠٨روالان بايد به قيمت كمرى ٢٠٠٨بخريم واينكه پول مااينقدربى ارزش هستش
امیر: 1395/7/1720:24:30،
63
26
در کل نویسنده قصد داشتند بگن رنو بهتره
آرنا: 1395/7/1721:05:21،
48
29
با اینکه برای بنده کیفیت خودرو در درجه اول اهمیت قرار داره و استپ وی را ترجیح میدم ولی آخه آقای رنو !!! حداقل حداقل حداقل کاری که میتونستی برای این ماشین انجام بدی یه داشبورد شکیل با مالتی مدیا بود , خوشتیپ!!!
رسول: 1395/7/1721:05:41،
51
26
أساسا ماشين براي راحتي تردد است ومهمترين فاكتور هم خدمات پس أر فروش است كه حتما خريدار بأيد قبل از خريد مد نظر قرار دهد .
رضا: 1395/7/1721:25:42،
86
35
رنو یه دسته بیل بجای این دسته دنده بذاره بهتره آخه لامصب این چیه طراحی کردی
علیرضا: 1395/7/1800:19:35،
59
35
اصلا ما ماشین برای چی میخریم؟؟؟
برای رفاه و راحتی خود و خانواده ......
حالا اگر وسیله ای بگیریم که این رفاه وراحتیش کمتر باشه و فقط ما رو از جایی به جای دیگر منتقل کنه بعد از یک مدت خسته میشیم وکمتر به مسافرت وتفریح میریم چون راحت نیستیم
حالا وسیله ای که از امکانات بالاتری بهره میبره به درد ما میخوره . بنظر بنده h30 مناسب تر هستش
ممد: 1395/7/1803:59:05،
35
33
یه سوال! نویسنده میگه شتاب دانگ فنگ بیشتره ولی توی جدول صفر تا صدش بیشتر زمان میبره!
فکر کنم نویسنده حس شخصیش رو گفته!
یه نفر: 1395/7/1806:35:36،
41
30
یعنی دولت واسه دوزار درآمد بیشتر ... راضی پدر ملتو دربیاره
آخه این لگنها رو به آفریقایی هاب درجه 3 هم نمی اندازن ... شما چطوری اینا رو وارد می کنید ؟
حسين: 1395/7/1808:42:07،
40
65
سلام. اين اچ30 ازقسمت جلو مخصوصا چرخهاي جلو خيلي ضعيف نشون ميده از نظر ظاهر. اچ سي كراس به هيچ عنوان تو بازار جا نميفته.
مزدک: 1395/7/1809:55:13،
39
50
هردو آشغال و قدیمی و گرونن
من هیچ وقت نمی خرم
علی: 1395/7/1810:48:25،
84
30
در بازار روسیه قیمت h30 با موتور 117 بالاتر از ساندرو 2016 هست ولی تو ایران به گفته پیمان کارگر مدیر عامل رنوپارس به خاطر فشارهایی که از طرف شرکت پارس خودرو به رنو وارد شده این شرکت را مجبور به گران فروشی کرده اند به علت فروش محصول برلیانس پارس خودرو
1- از نظر خدمات پس از فروش ایران خودرو و H30 جایگاه بهتری دارند همین الان محصولات برلیانس شرکت پارس خودرو با کمبود قطعات یدکی مواجه هستند
2- از نظر کیفیت موتور هر دو به یک میزان ولی از نظر گیربکس H30 با گیربکس آیسن ژاپن بهتره
3-شتاب هر دو خودرو تقریبا یکسان با قدرت یکسان 105 اسب
4- آپشن های H30 مطمئنا بالاتره
5- زیبایی یه بحث شخصیه ولی از نظر من H30 خوشگلتره
ramin: 1395/7/1815:16:35،
34
31
ساندرو از 2013 تولید ش متوقف شده فیس لیفتش رو2017 دارن میدن
بابک: 1395/7/1813:52:06،
49
80
قطعا ساندرو استپ وی یک سر وگردن از رقیب چینی خودش بالاتره طراحی اصیلتری داره و کیفیتش بالاتره
علی: 1395/7/1818:47:05،
93
47
اچ سی کراس از ساندرو صد درصد بهتره
مجید: 1395/7/2015:09:13،
52
30
من دیروز برا اولبن بار ال نود و روندم. حقیقتش حاام بهم خورد. وقتی میخاستم دنده رو عوض کنم دست چپم یه متر از بدنم دور میشد. اگه تا آخر عمرم بی ماشبن بمونم بهتره ار اینه که سوار ال نود بشم
حسن: 1395/12/319:25:15،
22
10
داداش فکر کنم تو انگلیس ماشین رو تست کردی
iman: 1395/7/2410:57:26،
29
44
اولا که هر دو لگن هستن اما خوب چاره چیه ما که پول نداریم ماشین با کیفیت بخریم مجبوریم
دوما بنده تجربه داشتن ماشین چینی رو دارم ، یه mvm 550 داشتم که از روز اول که خریدم تا یکسال بعد که با 10 میلیون ضرر فروختم مدام تو نمایندگی بودم، به نظرم ساندرو هرچقدر هم زشت باشه و امکانات نداشته باشه بازم از ماشین چینی بهتره، خود دانید!!
Moji: 1395/8/615:49:13،
46
24
سلام
دوستان اگر کسی h30 تحویل گرفته اطلاعات بده که خوبه یا نه
Moji: 1395/8/1612:44:12،
56
18
دوستان عزیز رفتم خریدم یدونه باشه
مجید: 1395/10/118:51:32،
67
13
دلائل من برای خرید H30 Cross
1- حمایت ایرانخودرو و تعدد نمایندگی در سطح شهر
2- موتور شناخته شده TU5
3- گیربکس ژاپنی
4- اتومات بودن
5- آپشن های متنوع
6- صفر بودن با توجه به قدرت خرید من
7- کامل بودن بیمه به نسبت اکثر ماشین های کارکرده
8- نو بودن لاستیک و کلیه قطعات نسبت به ماشین کارکرده
9- قیمت ارزان و مناسب در مقایسه با سایر ماشین های به روز
10- برتری کلّی نسبت به پژو پارس های اتومات حتی با قیمتی کمتر از آن ها (توجه :پارس اتومات حدود 55میلیون تومان است)
خودم: 1395/10/921:52:18،
56
12
سلام
بالاخره امروز پلاک ماشین اچ سی کراس اومد و یه مسافت حدود ۳۰۰ کیلومتری در اتوبان و جاده ی سخت کوهستان مشابه جاده چالوس باهاش رانندگی کردم

من قبلا مزدا۳ و پرشیا زانتیایی را تجربه کردم

به نظر من در کل با قیمت حدود ۵۲ تومن بهترین گزینه هست
واقعا اشتباهه که با وجود این خودرو کسی برای خرید پارس اتومات ۵۵ میلیون پول بده
اگر کسی توان خریدش ما بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون هست تو انتخاب این ماشین شک نکنه واقعا خوبه
سواری بسیار نرم و عالی در حد قیمتش
صدای موتور قابل قبول
تعویض دنده بسیار خوب
فرمان پذیریش هم از بقیه محصولات ایرانخودرو و سایپا توی این رنج قیمت بهتره
فضای داخلیش هم که کافی و خوبه
اسم چینی روی این ماشین خدا وکیل ظلم بزرگی هست
حتی بوی نویی داخل کابین با جک ۶۵ میلیونی فرق داره به دوستان جک سوار برنخوره داخل جک بوی پلاستیک زباله میده خداشاهده ۴ماهه دوستم جک خریده هنوزبو میده
علي: 1395/10/420:38:25،
71
14
سلام دوستان من اطلاعي در مورد رنو ندارم ولي خودرو h30 را يك ماهي هست تحويل گرفتم و بيشتر از دوهزار كيلومتر رانندگي كردم نتايج تست:(فقط مواردي را نوشتم كه اينجا اشاره نشده)
١- شتاب مناسب با توجه به گيربكس ژاپني
٢- گيربكس نسبت به ٢٠٦ اتومات خيلي بهتر شده
٣- طبق اظهار تعميركار ايران خودرو علاوه بر گيربكس فنر بندي خودرو هم ژاپني هست. تجربه رانندگي خودرو بسيار نرم را به شما مي دهد.
٤- طراحي داخلي و زيبايي خودرو نسبت به ساندرو كاملا مشخص هست.
٥- آپشن هاي مناسب خودرو با توجه به قيمت: سانروف برقي، جي پي اس، سنسور و دوربين دنده عقب، سيستم صوتي و تصويري كه تمام فرمت ها را ساپورت مي كند، تنظيم صوتي روي فرمان و ...
معايب:
١- صداي موتور داخل اتاق يكم از انتظار بيشتر هست.
٢- دكمه هاي روي فرمان چراغ نداره و در شب پيدا كردنش يكم سخت هست.
٣- من با پايين بودن مانيتور مشكلي نداشتم چون جي پي اس صوتي
ali: 1395/10/622:03:13،
56
16
دلائل من برای خرید H30 Cross
1- حمایت ایرانخودرو و تعدد نمایندگی در سطح شهر
2- موتور شناخته شده TU5
3- گیربکس ژاپنی
4- اتومات بودن
5- آپشن های متنوع
6- صفر بودن با توجه به قدرت خرید من
7- کامل بودن بیمه به نسبت اکثر ماشین های کارکرده
8- نو بودن لاستیک و کلیه قطعات نسبت به ماشین کارکرده
9- قیمت ارزان و مناسب در مقایسه با سایر ماشین های به روز
10- برتری کلّی نسبت به پژو پارس های اتومات حتی با قیمتی کمتر از آن ها (توجه :پارس اتومات حدود 55میلیون تومان است
ایرج: 1395/10/1522:04:51،
38
12
باسلام
حدود 4 ساله که ال90 دارم تصمیم به تعویض خودرو دارم
بین ساندرو و اچ سی کراس کدام یک از نظرکیفیت وامکانات و راحتی در رانندگی بهترومقرون بصرفه تراست؟ لطفا نظرتان را بفرمایید.
مجید: 1395/10/2111:15:50،
57
10
فقط اچ سی کراس
خشایار: 1395/10/2615:20:46،
47
20
سلام دوستان کلک نخورید کلاه سر من گذاشتن اچ ۳۰ را دادم تازه ۸ میلیون هم دادم استپ وی گرفتم بخدا کار دلال ها است اصلا قابل مقایسه نیست اون گیربکس اچ۳۰ به کل رنو میارزد تماما برای اینکه بتونن رنو ها را بفروشن یک بار سوار اچ۳۰ بشوید متوجه میشوید به حرف من هم گوش ندهید خودتان ازمایش کنید مثل مقایسه بنز پیکان میماند نمیدانم چطور میگویند رنو امتیاز بیشتر حتی یک مورد در حد مقایسه هم نیست که اچ۳۰ کم بیارد در مقابل رنو سر من کلاه رفت فقط به خاطر گوش دادن به حرف سایت ها من که با ضرر هم شده میفروشم از سری اولی های اچ ۳۰ میگیرم اخه میگن میخواهند مثل دنا عوض کنند قطعات را ولی با اسم قبلی ببینید حتی ایران خودرو هم پشیمان شده که این قیمت داده اگه تمام کارشناسها جمع شوند بدون قرض مقایسه کنند حتی یک مورد نیست که بشه حتی نزدیک اچ۳۰ بشه رنوی استپ وی فرقون میمونه در مقابل اچ۳۰ من که خیلی زورم گرفته همین امروز
خشایار: 1395/10/2615:33:42،
45
16
سلام دوستان کلک نخورید کلاه سر من گذاشتن اچ ۳۰ را دادم تازه ۸ میلیون هم دادم استپ وی گرفتم بخدا کار دلال ها است اصلا قابل مقایسه نیست اون گیربکس اچ۳۰ به کل رنو میارزد تماما برای اینکه بتونن رنو ها را بفروشن یک بار سوار اچ۳۰ بشوید متوجه میشوید به حرف من هم گوش ندهید خودتان ازمایش کنید مثل مقایسه بنز پیکان میماند نمیدانم چطور میگویند رنو امتیاز بیشتر حتی یک مورد در حد مقایسه هم نیست که اچ۳۰ کم بیارد در مقابل رنو سر من کلاه رفت فقط به خاطر گوش دادن به حرف سایت ها من که با ضرر هم شده میفروشم از سری اولی های اچ ۳۰ میگیرم اخه میگن میخواهند مثل دنا عوض کنند قطعات را ولی با اسم قبلی ببینید حتی ایران خودرو هم پشیمان شده که این قیمت داده اگه تمام کارشناسها جمع شوند بدون قرض مقایسه کنند حتی یک مورد نیست که بشه حتی نزدیک اچ۳۰ بشه رنوی استپ وی فرقون میمونه در مقابل اچ۳۰ من که خیلی زورم گرفته همین امروز
وحید: 1395/10/3021:51:38،
23
29
سلام . ما ایرانی ها فقط بلدیم بدون هیچ مدرک و دلیلی در مورد هر چیزی نظر بدیم. هیچکدوم از اقایون و خانما که کلی نظر کارشناسی دادن حتی اشاره نکردن که کدوم مدل رو داشتن که به این نتایج رسیدن. خودرو ها مذکور در حد قیمتشئن خیلی خوبن من هر دو رو سوار شدم. اچ سی خیلی ماشین خوب و دارای امکانات خوبه من که راضی ام و خریدم. هیچ نقطه منفی نداشته البته اگه اقایون با پورش و بی ام دبلیو مقایسش نکنن. هرچند بازم کسی میتونه اونو با پورش مقایسه کنه که پورش سوار شده باشه خواهشا اول سوار بشید بعد بیایید و مانیفست بدید
majid: 1395/11/312:14:42،
32
12
منفی دادم
نه به حرفهات در مورد اچ سی کراس بلکه با غیرکارشناس بودن نظرات دیگران مخالفم
لطفا چهار یا پنج تا نظر بالاتر را با دقت بخون
وحید: 1395/10/3021:55:58،
18
25
سلام دوستان. ما ایرانی ها فقط بلدیم بدون هیچگونه آگاهی در مورد تمام ماسیل اظهار نطر کنیم. هیچ کدوم از دوستان نظر دهنده اشاره نکردن که کدوم مدل رو سوار شدن و بر اساس چه منطقی دارن نقد میکنن خودرو هارو. من خودم اچ سی خریدم و خیلی راضی هستم امکانات و اپشن خوبی داره اگه دوستان دارن اچ سی و ساندرو رو با پورشه و بی ام دبلیو مقایسه میکنن اون بحثش جداست هرچند بازم کسی میتونه با پورش مقایسه کنه که خودش پورش سوار شده باشه... حواهشا بدون منطق و آگاهی کامل از خودتون نظر و مانیفست ندین..
علی: 1395/11/2403:03:55،
9
26
هردو ماشین هم ساندرو وهم اچ سی کراس هردوشون هم ازلحاظ طراحی بدنه وشکیل بودن افتضاحن نه میشه گفت هاچ بک ونه کراس اوور ولی خب ازلحاظ فنی وگیربکس ساندرو بهتره وکیفیت بالایی داره وسروصدای موتورش کمتره
من قبلا اس ال ایکس داشتم موتور تی یو فایو بعداز بیست هزار تاکارکرد صدای هلی کوپتر میده وهر مکانیکی بردم میگن تی یو فایو همینه باید صداشو تا اخر تحمل کنی
حالا چینی تی یو فایو روی اون لگن چه شود فک کنم بایداز گوشی صداگیر استفاده کرد
جواد: 1395/12/112:21:09،
25
8
با سلام : عزیزان رنو خودروی معتبر و شناخته شده ای بوده و موتور kam نیز امتحان خود را از لحاظ شتاب و کیفیت به نحو احسن پس داده است . ولی خودرو ی ساندرو یا تندر 90 معایبی دارند . که شامل نمای سرد و بی روح دکور داخل خودرو ، صندلی سفت ، دکمه راهنما به سمت چپ یا راست ، بصورت یکسره بوده و اگر حواستان جمع نباشد نمیفهمید جهت راهنما به کدام سمت است و همچنین صدای آزاردهنده ای نیز دارد. وقتی جفت راهنمای خودرو را میزنید . بر خلاف دیگر خودرو ها چراغ عقب سمت شاگرد روشن میشود ، نه هردو چراغ . برای باز کردن صندوق عقب باید از خودرو پیاده شوید. دکمه های پنجره عقب و جلو در جای نامناسب قرار دارند.
ایلیا: 1395/12/703:17:25،
20
23
سلام دوستان در بحث خرید خودرو بنظر من حرف اول و آخر را کیفیت میزنه حالا میخواد این کیفیت دربخش قطعات فنی یا بدنه و یا آپشن ها باشه فرقی نمیکنه در بین این دو خودرو ساندرو استپ وی کیفیت خود را بخش قطعات فنی و بدنه به اثبات رسانده هر چند در بخش آپشن ها ضعیف ظاهر شده ولی
انتخاب آن نسبت به h30 کراس منطقی تر بنظر میرسد
ارسلان : 1396/1/2011:45:50،
2
18
با درود
مصرف سوخت h30 من در جاده صدی 10 میباشد
نمایندگی هم بردمش میگه همینه درست میگن یا نه
خیلی ها میگن صدی 7 تو جاده
لطفا راهنمایی کنید.
علی : 1396/3/321:18:36،
19
2
اچ ۳۰ خیلی از نظر امکانات و کیفیت از ساندرو بهتره ، شک نکنید . اچ۳۰، ۳سال گارانتی و (۶۰۰۰۰ک) اما ساندرو ۲ سال و(۴۰۰۰۰ک) گارانتی داره
عقل سلیم میگه هر چیزی که کیفیت بیشتری داره ، از طرف شرکت گارانتی بیشتری میشه
فرهاد: 1396/3/1415:55:03،
23
4
دوستان سلام
من يك خودروي هيونداي ix 35 دارم و براي خودروي دوم و درون شهر دنبال گزينه ارزون تري بودم خيلي جستجو كردم و پيشنهاداتي از دوستان به من شد تا به دو گزينه ساندرو از شركت داچيا ( نه رنو) و h30 كراس از شركت دانگ فنگ فكر كنم.
تو بررسي هام متوجه شدم ساندرو اصلا طراحي رنو نيست و براي شركت رومانيايي به نام داچيا است و اين شركت در سطح نامطلوبي قرار داره
H30 هم از شركت دانگ فنگ چين هست كه از قدرتمند ترين شركتهاي چيني هستش و امتحان خودرو سازيشو پس داده.
وفتي به ديدار اين دو خودرو رفتم وارد ساندرو شدم و مواجه با مقدار زيادي پلاستيك كه از روي بي سليقگي وشايدم بي تجربگي يا بيحوصلگي اولين طرح و پذيرفتن و بستن به ماشين
رو دري هاي عجيب داشبورد پيكاني دنده اي كه بيشتر آدمو ياد لودر راندن مي انداخت و پخش پيكان جوانان و كليد پريز هاي خونهء مشتي مندلي و شيشه هاي انباري خونشونو و ...
فرهاد: 1396/3/1416:02:07،
21
4
اينهارو بي اقراق گفتم اما سواري نسبتا خوبي داشت تا اينكه وارد اتوبان شديم و من دوباره موندم
خوبمن قدم١٩٠ بايد صندليم تا آخر عقب بره متاسفانه فضاي كمي داشت تازه ديگه كسي هم نمي تونست صندلي عقب بشينه خلاصه يه كمر دردي هم گرفتيم چون همش مجلور بودم برم سمت فرمون چون فرمونش جلو نميومد و فقط بالا پايين مي شد.
خلاصه سرعت رفت رو ١٠٠ يه ماشيني از كنار ما رد شد ٤٠٥ بود زد به آينه و رفت گفتم الان ميگيرمش هرچي گاز داديم معكوس بكشه ديديم خبري از معكوس نيست و گيربكس عينشم نيست بعدا فهميديم
مدلشه!!!!!!!
فرهاد: 1396/3/1416:12:44،
24
6
بگذريم از پايين آوردن شيشه از وسط داشبورد با كليد برق خونه ماكه نرسيدسم.
خلاصه پشيمون شديم از اين گزينه رفتيم h30 رو تست كنيم
ظاهرشو كه ديم خيلي خوشم اومد مخصوصا مشكي متاليك
سوارش شدم طراحي داخلش نظرم و جلب كرد خيلي جادار بود داشبوردش قابل قياس با ساندرو نبود همه چي از هارمونيه به روز تري تبعيت ني كرد صندلياش عالي بود فرمانش تو چهار حالت فابل تنظيم بود و خيلي حس خوبي به من داد تنها ايرادي كه به چشمم خورد كيفيت كم مواد داشبورد بود
سانروف هم داشت و براي من كه به سقف پاناروما عادت دارم خيلي جذاب بود و احساس خفگي ساندرو را نداشتم
خلاصه راه افتاديم
بي صدا
پر شتاب
تعويض دنده عالي
بدون تقه بدون مكس
اصلا احساس نمي شد
فهميدم گيربكي ژاپني آيسين روشه خيلي جا خوردم
خلاصه با سرعت ١٢٠ تو اتوبان ميرفتيم ياد اتفاق آينه با ساندرو افتادم بلافاصله معكوس كشيدم
بدون تقه و تكون اضافه معكوس كشيد
فرهاد: 1396/3/1416:15:26،
24
5
سرعت رفت رو ١٦٠ واقعا عالي بود
اين شد كه منم h30 رو به ساندرويي كه بيشتر به درد گوشه حمام ميخوره ترجيح دادم
تازه به قول دوستمون خدمات و گارانتيه بهتري هم داشت و براي ٢ سال سواري عاليه

علی: 1396/4/1620:00:02،
4
15
اچ سی برادر من داشت یک جا خاموش کرد بدون دلیل داشت وسط جاده به کشتنش میداد

استپ وی هم داخلش عین پراید میمونه

اگر جونتون را دوست ندارید اچ سی اگر دوست دارید اتاقی همانند پراید داشته باشید است وی
مجید: 1396/7/1114:02:14،
12
0
مشکل خاموش شدن مربوط به سوکت هایی که از انژکتور به شمع میاد هست باید ببری ایرانخودرو درستش میکن
Maani: 1396/5/523:39:39،
18
2
سلام دوستان من يه ٢٠٦ اتومات عروسك واقعا بي عيب داشتم ماشين خونگي، يكي از همكارام اچ سي خريد باهاش يه دور زدم خداشاهده به فردا ظهر نرسيد يه اچ سي خريدم. دوستان الكي نگيد چيني به موتور و گيربكسش دقت كنيد ، واقعا عاليه ، دوتا مسافرت دور باهاش رفتم خيلي راحته ، من كروز هم انداختم روش، شك نكنيد تو خريدش، كساني كه اتومات سوارن ميفهمن گيربكسش چيه
مجید: 1396/7/1114:00:35،
12
0
متاسفانه اچ سی کراس در اولین مرحله گیر بد آدمهایی افتاد/توقع داشتن با 40میلیون آزرا سوار بشن؟ این ماشین را در افکار عموم ضایع کردن/ والا از خودروهای تا 65میلیون که الان توی بازار هست حتی جک جی5 هم سر هست/تا الان 18000کیلومتر باهاش رانندگی کردم در تمام شرایط/ واقعا عالیه / هرکی میخاد بخره شک نکنه الان که قیمتش هم حباب نداره بخدا بهترین انتخابه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار