کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اشکودا هم به ایران می‌‎آید

کدخبر:۲۸۵۹۲شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۴۸۹۰۰۵ بازدید

آقای برنهارد مایر، مدیرعامل اشکودا، در نمایشگاه پاریس بیشتر از همه سرگرم معرفی اولین شاسی‌بلند کمپانی‌اش بود که کودیاک ...

آقای برنهارد مایر، مدیرعامل اشکودا، در نمایشگاه پاریس بیشتر از همه سرگرم معرفی اولین شاسی‌بلند کمپانی‌اش بود که کودیاک نام دارد. آقای مایر در حاشیه رونمایی این خودرو در نمایشگاه پاریس خبرهای جالبی هم داشت.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از کالایاب خودرو، آنطور که اتوموتیو نیوز نوشته، اشکودا ممکن است بعد از 50 سال دوباره به بازار ایالات متحده برگردد، ولی تا قطعی‌شدن این موضوع هنوز زمان زیادی باقی مانده. اما این خبر جالب آقای مایر نبود! آقای مایر رسما به رسانه‌ها اعلام کرد که در سال 2017 برای نخستین‌بار اشکودا به دو بازار جدید راه پیدا می‌کند: یکی کره‌جنوبی و دیگری ایران؛ بله! ایران.
 

مثل داچیا برای رنو؛ اشکودا هم برای فولکس‌واگن!

اشکودا بیش از 120 سال قدمت دارد و به همین دلیل باید آن‌را یکی از قدیمی‌ترین برندهای خودروساز جهان دانست. اشکودا در 1991 با فروش 30% سهامش به فولکس‌واگن عملا زیرمجموعه غول خودروسازی اروپا شد. سال 1995 نیز VW سهامش را در این شرکت به 70% رساند و نهایتا در 2000 میلادی تمام سهامش را گرفت. از آن زمان به بعد، تمام خودروهای اشکودا با پلتفرم فولکس‌واگن ساخته شدند. از این لحاظ رابطه اشکودا با فولکس‌واگن را می‌توان به رابطه داچیا با رنو شباهت داد، ولی با یک تفاوت بسیار بزرگ: محصولات داچیا ارزان‌تر از رنو هستند، ولی محصولات اشکودا از فولکس‌واگن معمولا گران‌ترند! به عبارت دیگر، خودروهای اشکودا اندکی لوکس‌تر، گران‌تر و جادارتر از فولکس‌واگن هستند و عمدتا هم مشخصات فنی بهتری دارند. 

اشکودا

اینکه چرا نام اشکودا را، در مقایسه با سایر برندهای اروپایی، بسیار کم شنیده‌ایم دو دلیل دارد؛ اول اینکه اصالت آن به جمهوری چک برمی‌گردد! دوم اینکه اشکودا مدت‌ها تنها در بازار اروپای شرقی فروخته می‌شد و حتی امروزه سه کشور چین، هند و روسیه تنها بازارهای غیراروپایی این برند هستند که اشکودا تمرکز اصلی‌اش را روی آن‌ها گذاشته است؛ به‌خصوص بازار چین که از سال 2011 به بعد، با عبور از آلمان، بزرگ‌ترین بازار اشکودا در جهان شد.

اشکودا حالا به فکر جهانی‌شدن است؛ البته نه از همین حالا! سال 2010 بود که مدیرعامل سابق این کمپانی برنامه گسترش فروش محصولاتش موسوم به Growth Strategy را طرح کرد. نتیجه اول این برنامه رسیدن به فروش سالانه 1.5 میلیون دستگاه است که باید تا 2018 محقق شود و قاعدتا به همین دلیل است که حالا به‌دنبال بازارهای تازه‌ای مثل ایران و کره‌جنوبی می‌گردد. اشکودا برای هرچه سریع‌ترین رسیدن به هدف 2018 خود احتمالا لجبازی 50 ساله‌اش را هم کنار می‌گذارد و دوباره به بازار آمریکا می‌رود. در پایان سال 2015 اشکودا بیش از 1 میلیون دستگاه از محصولاتش را در 102 کشور جهان فروخت.


هفت‌تایی اشکودا برای ایران

طبق گفته‌های آقای مایر، اشکودا ابتدا محصولاتش را به بازار ایران صادر می‌کند تا هم کشش بازار ایران را بسنجد و هم اینکه شریکی برای خودش پیدا کند؛ شاید یکی از موضوعات بحث در مذاکرات چندماه پیش فولکس‌واگن با خودروسازان ایرانی نیز عرضه اشکودا در ایران بوده است. اما اشکودا با اضافه‌شدن شاسی‌بلند جدیدش، که به‌تازگی در پاریس رونمایی شد، حالا 7 محصول مختلف دارد که حداکثر حجم انجین آن‌ها بیشتر از 2.0 لیتر نیست و از این‌رو هیچکدام از محصولات آن مانعی برای ورود به بازار ایران ندارد.

 
اشکودا

 Citigo : کوچکترین محصول اشکودا، سیتی‌گو نام دارد که در کلاس مینی‌کارهاست و هم بصورت 3در و هم بصورت 5در فروخته می‌شود. پیشرانه سیتی‌گو انجین 1.0 لیتری 3 سیلندری است که با دو قدرت 60 اسبی و 73 اسبی بدست مشتریان می‌رسد. مصرف ترکیبی این خودرو 4.1 لیتر و حداکثر سرعتش حدود 170 کیلومتر برساعت است. سیتی‌گو در صورت ورود به ایران باید با کیا پیکانتو و هیوندای i20 رقابت کند.
 
اشکودا

 Fabia : دومین هاچ‌بک اشکودا ، فابیاست. فابیا نیز همان انجین 1.0 لیتری MPI سیتی‌گو را در سینه دارد ولی علاوه‌بر آن با انجین 1.2 لیتری توربوی TSI هم قابل سفارش است که با دو قدرت 90 و 108 اسب‌بخار عرضه می‌شود. انجین توربوی فابیا که سه گیربکس 5 سرعته دستی، 6 سرعته دستی و 7 سرعته اتومات دارد، دارای مصرف ترکیبی 4.7 لیتر است. فابیا همچنین یک نسخه استیشن با نام Fabia Combi دارد. اشکودا فابیا در صورت ورود به بازار ایران باید با کیا ریو هاچ‌بک، تویوتا یاریس هاچ‌بک و مهم‌تر از همه با هیوندای i30 رقابت کند.
 
اشکودا

 Yeti : تنها ون اشکودا، یتی نام دارد که انجین بنزینی آن یا 1.2 لیتری توربو یا 1.4 لیتری توربوست که فقط نسخه 1.4 آن بصورت سفارشی با دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. از آنجایی که هیچ ونی در ایران شانس موفقیت ندارد پس در صورت آمدن یتی به ایران باید در کنار کیا سول منتظر بی‌میلی مشتریان ایرانی برای خریدنش باشد!
 
اشکودا

 Rapid : رپید نام ارزان‌ترین سدان اشکوداست. برای این خودرو نیز دو انجین بنزینی قابل سفارش است؛ یکی همان 1.2 لیتری توربوی TSI با مصرف سوخت 4.6 لیتر و دیگری 1.4 لیتری توربوی TSI با قدرت 123 اسب‌بخار و مصرف 4.7 لیتر. انجین 1.4 لیتری رپید تنها با گیربکس 7 سرعته اتومات بدست مشتریان می‌رسد. نسخه استیشن رپید Rapid Spaceback نام دارد. اشکودا رپید در صورت ورود به ایران باید با MG GT و کیا ریو صندوقدار رقابت کند.
 
اشکودا

 Octavia : دومین سدان اشکودا، اوکتاویا نام دارد. اوکتاویا بیشترین تنوع انجین‌ها را دارد چراکه هم با 1.0 لیتری TSI، هم با 1.2 لیتری توربوی TSI ، هم با 1.4 لیتری توربوی TSI و هم با 1.8 لیتری توربوی TSI باقدرت 177 اسب ، مصرف 6.4 لیتر و حداکثر سرعت 230 کیلومتر برساعت عرضه می‌شود. از میان این چهار انجین تنها نسخه 1.8 لیتری آن سیستم چهارچرخ محرک سفارشی دارد. اوکتاویا در صورت ورود به ایران باید با مزدا3، کیا سراتو، تویوتا کرولا و هیوندای النترا رقابت کند.
 
اشکودا

 Superb : سوپرب نام لوکس‌ترین سدان اشکوداست. انجین‌های 1.4 و 1.8 لیتری توربوی TSI سوپرب با اوکتاویا یکسان است. البته اشکودا یک انجین 2.0 لیتری توربو نیز مختص سوپرب ساخته که نسخه تک دیفرانسیل آن 217 اسب با مصرف 6.2 لیتر و نسخه دو دیفرانسیلش 276 اسب با مصرف 7.1 لیتر دارد. حداکثر سرعت این خودرو به حدود 250 کیلومتر برساعت می‌رسد. مدل‌های استیشن سوپرب با نام Superb Combi فروخته می‌شود. اشکودا سوپرب در صورت ورود به ایران باید با MG6 ، رنو فلوئنس ، تویوتا کمری، رنو تلیسمان، کیا اپتیما و هیوندای سوناتا رقابت کند.
 
اشکودا

 Kodiaq : اصل ماجرا اینجاست! کودیاک ،که برای نخستین‌بار هفته گذشته در پاریس رونمایی شد، هم نخستین شاسی‌بلند اشکوداست و هم نخستین خودروی این برند است که 7 صندلی دارد. انجین بنزینی کودیاک تنها 1.4 لیتری توربوی و 2.0 لیتری توربوست. حداکثر سرعت این خودرو 190 تا 206 کیلومتر برساعت است. کودیاک در صورت ورود به بازار ایران باید با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو رقابت کند.
همراه مکانیک



دیدگاه ها

حسین 2: 1395/7/1710:41:57،
192
16
اگه جای پژوهای مسخره توی ویرانخودرو مونتاژمی شد با قیمت مناسب خیلی خوب بود......!
عجب: 1395/7/1711:44:10،
135
14
خیلی جالبه حتی خودرویی که باید با کمری و سونلتا رقابت کنه بازم مصرف ترکیبیش از پراید کمتره.....
شیخ ووئر: 1395/7/1711:56:32،
62
31


رخ ماشیناش یه جور خاصیه

یه تفاوتی با بقیه داره انگار یه چیزیشون کمه


از رنو بهتره ..
علی: 1395/7/1713:51:54،
40
6
قیمت مناسب؟؟؟
ببینید پایین هر خودرو نوشته قرار است با چه خودرویی مقایسه شود. مثلا سانتافه یا هیوندای i30 قیمت مناسب هست؟
نیما: 1395/7/1714:54:39،
39
11
من می ترسم زیر این همه ماشن که هر روز خبرش می خوره می آید می آید له نشیم !
سیامک: 1395/7/1716:11:31،
38
14
خیلی بهتر از این فرانسویهای بدرد نخور هست
reza: 1395/7/1716:35:29،
47
14
دوستان راجب این ماشین اصلا انتقاد بد نکنید یکی از برند ها و معروف آلمان همین برند هست که تو کل اروپا استفاده میشه از برند رنو و فولکس قوی تر هستش
من 3 بار با این ماشین سواری کردم تو آلمان فوق العاده هستش شما کیفیت رو بطلبین نه خوشگلی رو
مازیار: 1395/7/1717:19:16،
28
13
اشکودا عالیه البته اگر با مونتاژ بیاد که قیمت تمام شده کمتر و رقابتی بشه و ملت(عوام!!) بتونن ماشین خوب سوار شن البته به پای لکسس 570 از ما بهترون که نمیرسه
حمزه: 1395/7/1717:34:29،
32
13
بهتر از اشغالاي كره اي،. ايراني و چيني هست
باز طراحي جمهوري چك بهتر از خودروهاي بي اصالت هست
مردم: 1395/7/1721:04:04،
22
11
ایرانجیب چرا در رابطه با خبر چک های میلیونی مداح ها ، قسمت دیدگاه بینندگان رو کلا حذف کردید و نمیگذارید مردم نظر بدهند، این موضوع برای همه خبرهایی که نمیخواهید مردم نظر بدهند ( چه سیاسی،مذهبی .....) صدق میکنه.
علی: 1395/7/1710:50:26،
78
19
اگر آلمانی واقعی و اصیل باشد بعید است با مافیا کنار بیاید و احتمالا پس از وارداتی محدود با خودروسازان انحصاری کنار نخواهد آمد ، برعکس چین و کره و فرانسه که با مافیا همدست هستند .
saeed: 1395/7/1711:36:28،
51
21
متن رو نخوندی ها اومدی نظر دادی
اشکودا مال کشور چک هستش
علی: 1395/7/1712:28:23،
86
7
حدودای سال 81 بود یک ماژیک سی دی گرفتم مال کشور چک بود (هست). مسئله اینه که نه تموم میشه، نه سر ماژیک پخ شده. توی این چهارده سال دو تا بچه دارم که هر دوتاشون با این ماژیک پدر دیوارا و مبل و کابینت ها رو درآوردن. هر کدومشون ده تا دفتر نقاشی رو با این ماژیک خط خطی کردن و هنوز هم مثل روز اولشه!!
قیاس ماژیک با خودرو کار اشتباهیه. ولی میتونه منظور رو برسونه.
واقعا کیفیت اتفاقی به وجود نمیاد! احترام به مشتری باید یه اصل باشه.
مزدک: 1395/7/1713:57:28،
27
12
saeed:
بیشتر محصولات رنو تو ایران مثل ال ۹۰، داستر و.... مال داچیاست که زیر نظر رنو هست
انحصاری: 1395/7/1710:54:26،
57
16
اگر اشکودا بخواهد به ایران بیاید فقط باید با ایران خودرو قرارداد به بندد . در غیر اینصورت محال است.
ایران خودرو ملقب به جهان خودرو در حال حاضر با کمپانی های زیر قرار داد ساخت خودرو دارد.
1- مرسدس بنز آلمان
2- سوزوکی
3- پژو
4- رنو
5- جدیدا با فیات
6- و چند آشغال ساز چینی.
7- و در آینده چند کمپانی دیگر اضافه خواهد شد.
ناشناس: 1395/7/1710:56:36،
76
12
عالیه واقعا ماشین خوبیه البته اگه قیمتاش رو نجومی نذارن
آرش: 1395/7/1710:58:41،
66
18
منتظر این برند بودن چون نسبت به فولکس ارزونتر و کیفیت خوبی داره اگه اقایون اجازه بدند البته
saeed: 1395/7/1711:37:22،
30
15
گرونتره
آرش: 1395/7/1716:53:51،
21
11
اشکودا ارزونتره عزیزم
فرهاد: 1395/7/1711:12:24،
64
12
بد نیست بدونید اتوبوس های برقی که زمانی در تهران بودند ساخت شرکت اشکودا بود.
حسین: 1395/7/1711:18:16،
53
27
اشکودا محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه ای داره اما برای بازار ایران و خاورمیانه مناسب نیست چون اولا ظاهرش اصلا با سلیقه ایرانی سازگار نیست و دوم این که تمام موتور هاش از نوع توربو شارژ هستن که با بنزین کمتر از ۵ تومن ارزش خرید نداره
موتور توربو بیشتر توی ماشین های اروپایی دیده میشه که مشکل آلودگی هوا و گرانی بنزین دارن تویوتا حتی یه مدل توربو هم نمیزنه چون بازارش بیشتر آمریکا شمالی و خاورمیانه است
یاس: 1395/7/1714:25:39،
21
17
اهان الان ایران الودگی هوا نداره!!!!!!!!
حسین: 1395/7/1715:39:43،
29
7
درست می فرمایید شما
ایرانم آلودگی داره خیلی هم بیشتر از اروپاست اما اروپایی ها با گران کردن بنزین و ارزان سازی حمل و نقل عمومی کاری کردن که دیگه خرید موتور‌ های تنفس طبیعی ( بدون توربو ) صرفه اقتصادی نداره
در کل بازار ایران‌ بیشتر شبیه کشور های عربیه از هر نظر که حساب کنید
ماشین اروپایی تو این آب و هوا دوام نمیاره
بهزاد تحریم: 1395/7/1711:21:08،
65
13
ایران جیب بهتره برا تمام مطالب سایتت قسمت نظر خوانندگان رو بذاری. واقعاً براتون متاسفم. وقتی مردم در نهایت ادب نظراتشون رو میذارن چرا برا انتشارشون میترسی؟ هر کدوم بد بود رو نذار.
بهزاد.م: 1395/7/1711:22:48،
57
9
در طول ۳ سالی که خبر های این سایت رو روزانه چک کرده ام هرگز خبری منو تا این اندازه خوشحال نکرد.حتی اگر خدا نکرده به واقعیت نیانجامد بازهم واقعا مشتلق داری ایرانجیب با این خبر خوبت
889: 1395/7/1712:02:47،
38
12
در حد خبره همین دیگه ادامه نداره البته نمی گزارن
یک چیزی بهش میچسبونن از دور خارجش میکنن
ایرانی: 1395/7/1711:24:23،
57
12
3 ساله فقط دارین میگین این میاد اون میاد از چند مدل
نیسان مثل جوک و قشقائی وچند مدل هندا مثل سیویک و چند مدل سوزوکی چند مدل سئات چند مدل سوبارو چند مدل رنو جدید مثل کلیو ووووو وای ما فقط چند مدل فیس لیف
چینی در بازار مشاهده کردیم مثل تیگو5 و نیوایکس33
که همون ایکس33 هشت سال پیشه اریز5 فیس لیف گرندویتار
کپچر با قیمت 105 میلیون بقیش همش چینی ملت را سر کار
گذاشتید
من: 1395/7/1711:38:08،
33
9
شدیدا عاشق اشکودام
آریا: 1395/7/1711:40:31،
47
12
اشکودا رو تو دنیا بعنوان مدل ارزان سازی شده فولکس واگن میشناسن اما اینجا در ایران مهد دلیران کاری باهاش میکنند که فی المثل سیتی گو از فولکس پاسات 2017 گرون تر دربیاد برامون شک نکنید!!
ttoreight: 1395/7/1711:48:37،
48
13
یه چیزی بیارید که بتونه با پراید و تیبا و انواع پژو و سمند و دیگر آشغال ها رقابت کنه...
ماشین گرون که وارد کردنش هنر نمیخواد...
اميد: 1395/7/1713:07:52،
25
12
اصلا اينجا سر گردنه است همه كش ميرن داداش ايران جيب سايت هاي محترم ديگه لطفا زمينه گران فروشي رو فراهم نكنيد ت تمام مطالب تون به مطالب حاشيه ميپردازيد كه جاده گران فروشي خودروسازها رو فراهم ميكنه شما شدي جاده صاف كن گران فروشي بسه ديگه
حاج حمید: 1395/7/1715:17:53،
20
12
واقعا دور از وجدان خبریه که برای بعضی اخبار بخش دیدگاه حذف میشه ...
احمدرضا: 1395/7/1716:07:34،
24
10
فکر نمی کنم اشکودا در ایران موفق بشه چون قشر خریدار ماشین های ۶۰ ۷۰ به بالا اکثرا دنبال خودرو بعنوان کالای سرمایه ای هستند و خب این ماشین توانایی رقابت با کره ای ها را به هیچ وجه نخواهد داشت. در نتیجه بازار دست دوم مناسبی هم نخواهد داشت مگر اینکه حداقل یک دهه در ایران حضور مستمر داشته باشد تا جا بیفتد که باز هم توان رقابت با کره ای ها را نخواهد داشت اما یک شکست خورده هم محسوب نخواهد شد. متاسفانه توی کشور ما تفکر اصالت ساخت و اروپایی بودن کم شده و همه دنبال این هستند که چیزی خریدند بازار دست دومش خوب باشد که گرانتر بفروشند...
پوریا: 1395/7/1716:15:19،
35
10
خودروسازی متاسفانه در ایران برای رفاه مردم تعریف نشده است.وقتی ویتارا هشتاد میلیونی نسل پیش را با مردم 135 میلیون تومان حساب می کنند معلوم است که قیمت
این خودروی اروپایی چقدر برای مردم اب میخورد!!!
مرتضی : 1395/7/1720:00:56،
23
12
اصلا حرف ندارن تو هندوستان زیاد استفاده میشه خیلی بهتر از پژو پارس و بقیه ماشینهای موجود در ایران هست
شیر متعجب: 1395/7/1805:11:23،
20
8
میدونم خیلی هاتون به غرورتون بر می خوره اگه اینو بگم.ولی ببنید ما ملت ایران و خصوصا واحد پولمون چقدر بدبخت حقیر شدیم که حتی خود Volkswagen که کلی مدلهای ارزون و اقتصادی داره رغبت نمی کنه وارد بازار ایران بشه.
البته بحث فساد سیستماتیک و ریشه دار هم هست که با روحیات صنعتگران آلمان جور در نمیاد.
ویرو گردی: 1395/7/1906:11:46،
17
12
این شرکت همه چیش آلمانیه فقط نامش مال چک هست
به خاطر مدیریت آلمانی ها این طوری پیشرفته شده
مالکیت سهامش با گروه فولکس هست و طبعن مدیرعاملش هم آلمانی و منصوب فولکس واگن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما