کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۸۵۸۸شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۲۸۷۸۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته‌ای که گذشت بدترین عملکرد خود را از ...

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته‌ای که گذشت بدترین عملکرد خود را از سال 2013 میلادی ثبت کرده است.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 5 درصد کاهش داشته که این میزان کاهش در 3 سال اخیر بی سابقه بوده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه با نوسانات زیادی روبرو شد و پس از انتشار آمارهای اشتغال از سوی وزارت کار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، با کاهش نسبی همراه شده است.

قیمت طلا که روز گذشته برای لحظاتی تا 1267 دلار افزایش یافته بود، در پایان مبادلات جمعه به 1252 دلار رسیده است. البته قیمت طلا نسبت به لحظات اولیه مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده است.

افت 5 درصدی قیمت طلا از اواسط سپتامبر 2013 میلادی بی سابقه بوده است. قیمت طلا هم اکنون به کمتر از میانگین 200 روز گذشته خود رسیده است.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه سپتامبر 156 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نظرسنجی اولیه مارکت واچ نشان می داد که اقتصاد آمریکا در این مدت 172 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در هفته ای که گذشت بیش از 1.3 درصد افزایش داشته است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب تقویت بیشتر ارزش دلار خواهد شد.

پیتر گرانت تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا تا پایان امسال به 2 درصد برسد و این مساله افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را با ابهام روبرو خواهد کرد.

گزارش سایت طلاحاکیست، افزایش نرخ بهره می تواند در نهایت به ضرر قیمت جهانی طلا باشد. به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، اگر قیمت طلا بتواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی 1280 دلاری را بشکند این احتمال هست که در کوتاه مدت بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شود.

اظهارات نخست وزیر بریتانیا مبنی بر آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا مارس 2017 میلادی نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش پوند در برابر دلار و افزایش تقاضا و قیمت طلا در بازار بریتانیا داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها