کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با انواع گوناگون هتل ها و نیز خدمات آن ها آشنا شوید!


کد خبر : ۲۸۵۴۶پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۳۵۱۰۵۳ بازدید

از گذشته تاکنون با فرا رسیدن تعطیلات سال نو، سفرهای نوروزی نیز آغاز می شود و در بین سفرهای گوناگون این بازه ی زمانی، برخی از مردم نیز کشورهای خارجی را به عنوانی مقصدی برای سفرهای خود انتخاب می نمایند.

از گذشته تاکنون با فرا رسیدن تعطیلات سال نو، سفرهای نوروزی نیز آغاز می شود و در بین سفرهای گوناگون این بازه ی زمانی، برخی از مردم نیز کشورهای خارجی را به عنوانی مقصدی برای سفرهای خود انتخاب می نمایند.

اولین و مهمترین قدم؛ انتخاب هتل مناسب!

بدین دلیل که اکثر قریب به اتفاق مسافران تعطیلات سال نو که عازم خارج از کشور می باشند، ایام سفر خود را در هتل ها می گذارنند پس دانستن و داشتن اطلاعات لازم و کافی از انواع گوناگون هتل ها می تواند برای این افراد بسیار مفید و ارزشمند باشد.

چنانچه شما تبلیغات گوناگون آژانس های گردشگری و یا حتی سایت های مختلف هتل ها را دیده باشید، بی تردید با اصطلاحاتی همچون هتل B.B، هتل H.B و دیگر نظایر اینچنین روبرو و برخورد داشته اید.

با این وجود که بسیاری از افراد که سفرهای متعدد خارجی داشته اند و همچنین با این قبیل اصطلاحات نیز آشنا هستند ولی باز هم بی مناسبت نیست در چنین ایامی که فصل شلوغ رزرو و خرید تور و هتل برای سفرهای تعطیلات سال نو است، ما نیز مروری هر چند کوتاه بر این اصطلاحات گوناگون داشته باشیم؛ زیرا آشنایی با این اصطلاحان می تواند در برنامه ریزی دقیق ما برای سفر و اتفاقات سفرمان بسیار مفید و نیز تاثیرگذار باشد.

انواع هتل ها و خدمات آن ها

O.R  یا اتاق بدون غذا

Only Room:

به طور معمول شما در سفرهایی که با آژانس های مسافرتی و تور گردشگری خواهید داشت با اصطلاح O.R روبرو و مواجه نخواهید شد زیرا امروزه می توان گفت تقریبا تمامی هتل های توریست پذیر و پرمهمان، حداقل یک وعده صبحانه را سرو می نمایند.

B.B  یا اتاق + یک وعده ی غذایی صبحانه

Bed & Breakfast:

 امروزه اکثر هتل های موجود در نقاط مختلف جهان، یک وعده ی غذایی صبحانه را به مهمانان خود ارائه می نمایند. لازم به ذکر است هزینه ی این وعده ی غذایی صبحانه بر روی هزینه ی رزرو اتاق هتل محاسبه و دریافت می گردد و شما برای صرف وعده ی غذایی صبحانه، مبلغ جداگانه ای پرداخت نخواهید کرد.

البته فراموش نکنید ممکن است در برخی از رستوران های هتل ها، بوفه ای نیز برای فروش برخی از اقلام و وسایل خاص و مشخص وجود داشته باشد (برای نمونه آب میوه ی طبیعی) که چنانچه کسی خواست از آن ها استفاده نماید، می تواند آن را به صورت جداگانه خریداری نماید؛ اما فراموش نکنید استفاده از منوی موجود در رستوران ها، رایگان می باشد.

به یاد داشته باشید امروزه در اکثر هتل ها، وعده ی غذایی صبحانه به صورت سلف سرویس می باشد و شما می توانید از انواع گوناگون غذاها و خوراکی ها و همچنین نوشیدنی های گرم و سرد به دلخواه و انتخاب خود و همچنین بدون هیچگونه محدودیتی استفاده کرده و میل نمایید؛ ولی حق بیرون بردن غذا از رستوران هتل را به هیچ وجه ندارید.

انواع هتل ها و خدمات آن ها

H.B اتاق + وعده ی غذایی صبحانه + یکی از دو وعده ی غذایی ناهار یا شام

Half Board:

 در این دسته از هتل ها، شما وعده ی غذایی صبحانه را دارید و همچنین علاوه بر آن، وعده ی غذایی ناهار یا شام نیز بدون دریافت هزینه ای جداگانه از شما سرو می شود. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب وعده ی غذایی ناهار یا شام به هیچ وجه با شما نیست بلکه خود هتل این موضوع را تعیین خواهد نمود که آیا ناهار سرو خواهد شد یا شام!

لازم به ذکر است این وضعیت در شهرها و کشورهای مختلف جهان، براساس عادت و آداب و رسوم هتل ها متفاوت می باشد. برای نمونه در شهر دبی، به طور معمول هتل های H.B ترجیح می دهند تا فرمول رایج صبحانه + ناهار را اجرا نمایند اما در هتل های منطقه ی سواحل مدیترانه در کشور ترکیه، بیشتر و به طور معمول از فرمول صبحانه + شام استفاده می شود.

بنابراین پیش از رزرو هتل و خرید تور، حتما این نکته را بپرسید که منظور از اصطلاح H.B وعده ی غذایی ناهار است یا شام؟

F.B اتاق + وعده ی غذایی صبحانه + وعده ی غذایی ناهار + وعده ی غذایی شام

Full Board:

کاملا مشخص و واضح است که در این دسته از هتل ها، همه ی وعده های غذایی و همچنین نوشیدنی های همراه آن غذا سرو و ارائه می شود.

ALL: اتاق + وعده ی غذایی صبحانه + وعده ی غذایی ناهار + وعده ی غذایی شام + نوشیدنی ها و همچنین دسرهای رایگان از هنگام صبح تا شب

ALL Inclusive:

در این دسته از هتل ها، اغلب امکانات تفریحی مناسبی برای مهمانان فراهم شده است به طوری که بسیاری از مسافران و مهمانان، تعدادی از روزهای سفر خود به طور صرف در هتل می گذرانند و از امکانات گوناگون هتل همچون پارک آبی، استخر، ساحل اختصاصی، باشگاه های بدنسازی و… استفاده می نمایند و همچنین می توانند علاوه بر سه وعده ی غذایی اصلی (صبحانه + ناهار + شام)، هر زمان که میل و اشتهای شان کشید از میان وعده های گوناگون آماده شده از جمله کیک، چای، شیرینی، قهوه و… به طور کاملا رایگان استفاده کرده و میل نمایند. البته لازم به بیان است که منظور از رایگان این است که همه ی هزینه های خدمات نام برده شده به هنگام رزرو اتاق هتل، محاسبه شده است و به به طور مشخص و جداگانه هزینه و مبلغی از شما دریافت نخواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است سرو و ارائه ی نوشیدنی ها و نیز میان وعده ها در هتل های ALL در ساعات تعیین شده ای از شامگاه و یا شب هنگام تمام می شود.

انواع هتل ها و خدمات آن ها

U.ALL: اتاق + وعده ی غذایی صبحانه + وعده ی غذایی ناهار + وعده ی غذایی شام + نوشیدنی ها و همچنین میان وعده های رایگان به صورت 24 ساعته

Ultra ALL Inclusive:

 در ابتدا لازم به ذکر است این دسته از هتل، نهایت و حداکثر مهمان نوازی را دارند و همچون هتل های ALL می باشند با این تفاوت که نوشیدنی ها و نیز میان وعده ها در هتل های U.ALL به صورت 24 ساعته ارائه و سرو می شوند. همچنین در برخی از این هتل ها، تسهیلات و امکاناتی همچون کوپن ماساژ رایگان نیز به مسافران و مهمانان (به هر اتاق و یا به هر نفر) ارائه می شود.

یکی از مهمترین نکات که بایستی مسافران و مهمانان به آن توجه لازم داشته باشند این است که برخی از هتل های U.ALL به هنگام فصل خای غیر پیک و خلوت که مسافران شان ناچیز و اندک است، خدمات و تسهیلات 24 ساعته ارائه نمی دهند؛ به عنوان نمونه امکان دارد برخی از هتل های U.ALL کشور ترکیه در اوایل فصل بهار که در این کشور هوا مانند کشور ایران است و نیز تعداد توریست ها و گردشگران اش نیز همچون فصل تابستان زیاد نیست، خدمات و تسهیلات U.ALL را ارائه ندهند! بنابراین، چنانچه می خواهید هتل U.ALL رزرو نمایید، حتما بایستی قبل از سفر با هتل خود تماس بگیرید و از ارائه ی خدمات و تسهیلات آن هتل مطمئن شوید تا پس از رسیدن به مقصد با مشکلی روبرو نشوید.

البته لازم به ذکر است چنانچه تصمیم دارید با آژانس های گردشگری معتبر سفر نمایید، می توانید با خیالی امن و آسوده سفر کنید! زیرا آژانس های گردشگری و مسافرتی نامدار و معتبر قبل از اجرای تورهای گردشگری اینگونه مسائل را بررسی می نمایند و سپس با هتل های مقصد به عقد قرارداد می پردازند. درضمن لازم به بیان است آن دسته از هتل ها که خود را Maximum All Inclusive معرفی می نمایند نیز همانند هتل های U.ALL ها می باشند. حتی اگر قصد سفر زیاری به عراق و کربلا را دارید پیشنهاد می کنیم از آژانس های تور کربلایی استفاده نمایید که دارای هتل های VIP در تور کربلا خود هستند همانند هتل های دلفا و عشتار که جز بهترین هتل های عراق هستند.

انواع هتل ها و خدمات آن ها

کدام نوع هتل برای اقامت ما مناسب است؟

حال با توجه به رده بندی انواع گوناگون هتل ها که در بالا بر اساس سرویس های غذایی آن ها انجام دادیم، شما می توانید تصمیمی بهتر و درست تری درباره ی نوع هتلی که می خواهید در شهر یا کشور مقصد انتخاب نمایید داشته باشید.

به یاد داشته باشید هر یک از این رده ها، قیمت خاص خود را دارا می باشند؛ برای مثال شما بایستی برای رزرو هتل H.B پول و هزینه ی بیشتری نسبت به هتل های B.B پرداخت نمایید. بنابراین، چنانچه سفر شما تنها به قصد گردش و تفریح است و صبح نیز پس از خوردن صبحانه تان به تور انفرادی و یا حتی همراه با تور به گردش مقصد سفر خواهید پرداخت و شب هنگام به خانه باز خواهید گشت، به شما توصیه می کنیم هتلی که ناهار می دهد را رزرو نکنید زیر شما به هنگام سرو ناهار توسط هتل، بیرون از هتل خواهید بود و با این شرایط، در قبال هزینه ای که به هتل پرداخت کرده اید، خدمتی دریافت نمی کنید.

امروزه سایت های بسیاری در زمینه معرفی تور گردشگری فعال می باشند از جمله کاسبان ، گوگل فلایت و …که مطمئنا با در نظر گرفتن مطالبی که عنوان شد می توانید بهترین تور و هتل را انتخاب نمایید.

چنانچه شما در طول سفر خود، از صبح تا شب بیرون هستید و همچنین ترجیح می دهید پس از بازگشت به هتل خود، شام مفصلی را میل نمایید به یاد داشته باشید هتل هایH.B (هتل های همراه با شام؛ نه وعده ی غذایی ناهار) مناسب شما خواهند بود؛ اما اگر یک وعده ی غذایی شام سبک باب میل تان است بهتر است هتل B.B را انتخاب نمایید تا با این انتخاب در هزینه های جاری سفر شما نیز صرفه جویی قابل توجهی اتفاق افتد.

چنانچه شما برای سفر کاری مسافرت می روید و قرار است صبح تا ظهر را بیرون از هتل باشید و ظهر هنگام را در هتل خود به استراحت بپردازید و سپس تا آخر شب به ادامه ی کار خود و یا گشت و گذار بپردازید، هتل های H.B (هتل هایی همراه با وعده ی غذایی ناهار، نه شام) انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.

اما چنانچه هدف شما از سفر کردن، استراحت و آرامش چندین روزه در یک هتل مجهز و با امکانات مناسب است و می خواهید خاطره ای زیبا را برای خود خلق نمایید، به احتمال زیاد هتل های F.B، ALL و یا حتی هتل های U.ALL می توانند گزینه های خوب و مناسبی برای شما باشند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها