کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین فروش ایران به بریتیش پترولیوم پس از برجام


کد خبر : ۲۸۵۲۹پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲:۱۰۷۵۸ بازدید

پس از رفع تحریم های نفتی ایران در دیماه پارسال و همزمان با اجرا شدن برجام، مشتریان سنتی نفت ایران دوباره برای خرید مراجعه کردند. شرکت توتال فرانسه ...
اولین فروش ایران به بریتیش پترولیوم پس از برجاماولین فروش ایران به بریتیش پترولیوم پس از برجام

پس از رفع تحریم های نفتی ایران در دیماه پارسال و همزمان با اجرا شدن برجام، مشتریان سنتی نفت ایران دوباره برای خرید مراجعه کردند. شرکت توتال فرانسه از نخستین شرکت های اروپایی بود که اقدام به امضای قرارداد خرید روزانه ۱۶۰ هزار بشکه نفت از ایران کرد. سپس «سپسای اسپانیا»، «ساراس ایتالیا»، «هلنیک یونان»، «لوتوس لهستان»، «ترافیگورای سوئیس» و «ام.او.ال مجارستان» نیز خرید محموله های نفتی از ایران را آغاز کردند.

به تدریج، غول های نفتی انگلیس نیز تمایل خود برای خرید نفت از ایران را نشان دادند؛ در گام نخست، شرکت شل انگلیس در تیرماه امسال اقدام به خرید یک محموله نفتی کرد و سپس بریتیش پترولیوم (بی.پی) مذاکره برای خرید نفت را انجام داد که به خرید یک محموله میعانات گازی منجر شد.

با توجه به این روند، وزارت نفت نیز به نقل از شبکه بلومبرگ اعلام کرد که ایران برای نخستین پس از پایان تحریم، یک محموله میعانات نفتی را به شرکت انگلیسی بی.پی فروخت. به گفته یک مسئول شرکت ملی نفت، ایران یک محموله میعانات نفتی تولید شده در پارس جنوبی را برای تحویل در ماه‎های سپتامبر (شهریور- مهر) تا اکتبر (مهر-آبان) امسال به بی.پی فروخته است.

بی.پی ممکن است این محموله را در یکی از پالایشگاه‎های خود استفاده کند و یا آن را به شرکت دیگری بفروشد. سخنگوی شرکت بی.پی از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرد.
پیش از این، دیگر شرکت‎های بزرگ اروپایی همچون شرکت انگلیسی-هلندی شل، شرکت فرانسوی توتال و شرکت معامله‎گر سوئیسی «ترافیگورا» خرید نفت از ایران را در دوران پساتحریم از سر گرفته بودند.

به گزارش ایرنا، سید محسن قمصری دبیر امور بین الملل شرکت ملی نفت، میزان صادرات نفت ایران در نیمه نخست مهرماه امسال را روزانه ۲٫۲ میلیون بشکه اعلام کرده است که حدود ۶۰۰ هزار بشکه از آن به بازارهای اروپا صادر می شود. به گفته قمصری، میزان صادرات نفت ایران در آینده به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها