کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

مقایسه صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی

کدخبر:۲۸۴۸جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹:۰۵۸۱۰۹ بازدید

کره اکنون به یکی از قطب های اصلی خودرو در جهان تبدیل شده است اما ایران نه تنها در این زمینه پیشرفتی نکرد بلکه تبدیل به یکی از مشتریان اصلی کره ای ها شده است.

شبه جزیره کره ، کشوری در جنوب شرق آسیا و در مجاورت با اقیانوس آرام شمالی که به واسطه تفرقه اندازی آمریکایی ها به دو کشور جنوبی و شمالی تقسیم شد. اکنون کشور جنوبی آن، به داشتن تکنولوژی های روز دنیا معروف است و نیمه شمالی اش به داشتن بمب های هسته ای و محدودیت اینترنت می نازد.

 می گویند ۳۸ سال پیش، کره ای ها آرزو کرده بودند مانند ایران پیشرفته شوند. به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول درجهت همکاری بین دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در پایتخت دو کشور گذاشته می شود. خیابانی در تهران با نام سئول و خیابانی در سئول با نام تهران. در این قرار داد شهردار سئول آروز می کند این تفاهم باعث شود تا سئول نیز مانند تهران شهر پیشرفته ای شود. اکنون خیابان تهران تنها اسم خارجی در میان خیابان های سئول است و با گذشت ۳۳ سال مبدل به اصلی ترین، زیباترین و گرانقیمت ترین خیابان سئول شده است. 

روزی سئول آرزو می کرد به پیشرفته شدن تهران برسد و حالا مردم ایران آرزو می کنند تعرفه های واردات خودرو کاهش یابد تا بتوانند سوار بر خودروهای ارزان قیمت و با تکنولوژی روز کره ای شوند. کره اکنون به یکی از قطب های اصلی خودرو در جهان تبدیل شده است اما ایران نه تنها در این زمینه پیشرفتی نکرد بلکه تبدیل به یکی از مشتریان اصلی کره ای ها شده است. معاملاتی که تنها جیب واردکنندگان را پر می کند. اما مسئولان به مردم می گویند نباید آنها را با خودمان مقایسه کنیم و با صبر و تحمل بیشتر باید زمینه را برای توسعه صنعت خودرو فراهم کنیم. نعمت زاده معتقد است باید با تحمل وضع کنونی قیمت های خودروهای داخلی و تعرفه های بالای واردات از خودروسازی حمایت کنیم . 




هیوندای سوناتا سال 2000


q4s2u9ymm0evozc929vl.jpg
 

هیوندای سوناتا سال 2006
 


هیوندای سوناتا سال 2010




سوناتا سال 2014

صنعت خودروی کره مصداق بارزی برای مسئولان و خودروسازان ما می تواند باشد. مرور تاریخچه صنعت خودروسازی چشم بادامی ها شاهدی منصف بر خواسته مردم ایران است. در کره‌جنوبی با وجود تعرفه پایین واردات خودرو، تعداد بسیار پایینی خودروهای خارجی دیده می‌شود؛ چرا که در این کشور مصرف‌کننده کره‌ای از محصولات تولید داخل این کشور رضایت دارد و دیگر انگیزه‌ای برای خرید محصول خارجی ندارد؛ این در حالی است که در ایران وضعیت کاملا برعکس است.اکنون هیوندای، بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا در سود، چهارمین شرکت خودروسازی دنیا در تعداد فروش و نخستین خودروساز دنیا در سرعت رشد است. این شرکت در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد.دفتر اصلی این شرکت در شهر سئول کره جنوبی است؛ کارکنان این شرکت حدود ۷۵۰۰۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه آن در شهر اولسان،۱.۶ میلیون است.محصولات این شرکت از طریق ۶۰۰۰ نمایندگی و نمایشگاه به ۱۹۳ کشور دنیا صادر می شود. 

دوچرخه سازی که برای ایران آرزو شد!

اولین بار نام کیا موتورز در ایران به واسطه تولید پراید شناخته شد. شاید بد نباشد بدانید، کیا موتورزی که اکنون محصولاتش در ایران حداقل ۸۰میلیون تومان قیمت دارند، کار خود را تولید دوچرخه آغاز کرده بود! 

 



کارخانه دوچرخه سازی شرکت کیا سال۱۹۵۱ ( ۱۳۲۹ش )


File:KIA MIXTE BIKE.jpg

اولین دوچرخه ساخته شده در شرکت کیا


http://kia-buzz.com/wp-content/uploads/2011/05/Production-of-Korea%E2%80%99s-first-truck-the-%E2%80%9CK-360%E2%80%9D-1962.jpg

تولید اولین کامیون کیا موتورز سال ۱۹۶۲م- ۱۳۴۰ش


کیا قدیمی ترین شرکت خودرو سازی  کره جنوبی است که در ۹ ژوئن  ۱۹۴۴  به عنوان یک تولید کننده لوله های فولادی و قطعات دست ساز دوچرخه در حومه شهر سئول  تاسیس شد. در سال۱۹۵۱ ( ۱۳۲۹ش ) کیا شروع به ساخت دوچرخه کامل کرد. این شرکت کره ای در سال ۱۹۵۷ (۱۳۳۵ ش ) موتور سیکلت ، سپس در سال۱۹۶۲ (۱۳۴۰ ش )  کامیون و سال۱۹۷۴ ( ۱۳۵۲ ش )  اتومبیل . این شرکت اولین کارخانه مونتاژ خودرو خود را در سال ۱۹۷۳ ( ۱۳۵۱ ش ) افتتاح کرد.




تولید یک کامیون ۴ چرخ باری با نام "تیتان" (۱۹۷۱م - ۱۳۴۹ ش) 

کیا موتورز حالا سه سایت تولیدی در کره جنوبی و یک کارخانه در کشور اسلواکی،دو کارخانه در چین و یک شاخه آمریکایی به نام «کیا موتورز آمریکا» دارد که در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۶ به عنوان اولین کارخانه مونتاژ محصولات کیا در وست پوینت ایالت جورجیا با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح شد. از سال ۲۰۰۵، کیا تمرکز ویژه‌ای بر بازار اروپا داشته و فروش محصولاتش از مرز یک میلیون دستگاه گذشته‌است و کیا موتورز هم اکنون رو به توسعه ترین خودروساز در آن قاره می‌باشد و این تنها یکی از موفقیت‌های این شرکت با سابقه در بازار اروپا است.کلمه»کیا از حروف چینی کی، به معنی «بوجود آمده و برخاسته از» وکلمه «ا» با اشاره به آسیا مشتق شده‌است و هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند معنای «برخاسته از آسیا» را نمایان می‌سازد.


کارخانه ای که اروپایی ها مشتری اش شدند

سانگ یانگ چهارمین خودروی برتر در کره شناخته می شود. می توان گفت عمر سانگ یانگ نیز هم قد ایران خودروی خودمان است. شرکت سانگ‌یانگ در اصل از ادغام دو شرکت ها دانگ-هاون (تاسیس ۱۹۵۴) و شرکت دانگ بنگ (تاسیس ۱۹۶۲) تشکیل شد. 

در سال ۱۹۶۴، شرکت خودروسازی هادانگ هاون تولید انواع جیپ، اتوبوس و کامیون برای نیروی زمینی آمریکا را آغاز کرد. در سال ۱۹۷۶ این شرکت تولید انواع خودروهای ویژه را آغاز کرد. در سال ۱۹۷۷، نام این شرکت به دانگ-ای موتور تغییر یافت و در سال ۱۹۸۶ این شرکت توسط گروه تجاری سانگ‌یانگ خریداری شد و سرانجام سانگ یانگ متولد شد!.در سال ۱۹۹۱ این شرکت شراکت فنی خود را با شرکت دایملر-بنز آغاز کرد و در سال ۱۹۹۷ شرکت دوو موتورز کنترل این شرکت کره ای را از گروه تجاری سانگ یانگ گرفت. هم اکنون نیز شرکت سانگ یانگ موتور با شبکه ای متشکل از ۱۲۵۰ نماینده محصولات خود را در بیش از ۹۶ کشور می فروشد.


یک صنعت انحصاری و بیمار در ایران / پراید از سال 72 تا 92 :

6dlawpyrsqf1a2sa3up.jpg

 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سام: 1392/10/1309:13:53،
45
200
چه خوبه حالا اینارو میدونید ، من منتظر ارزونیه ماشینم ، تا 2ماه آینده اتفاقی میفته ؟
مهدی: 1392/10/1310:28:06،
213
46
امثال تو لایق چنین وضعیتی هستند واکنش تو نسبت به متن دردناک بالا همینه تو کف ماشینی؟
جای تاءسفه
مهدی لی: 1392/10/1310:44:54،
126
36
شما کامنت نمیزاشتی عالی میشد
این مثال خاص افرادی مثل شماست بلا نسبت مردم فهیم ایران
خلایق را هر چه لایق
مهرداد: 1392/10/1311:02:24،
81
44
بله 10% افزایش قیمت خواهیم داشت بعد از اجرائی شدن تعرفه جدید واردات و از سال آینده به تناسب آن قیمت فرغون هم گران می شود و زمانی که این اتفاق بیفته ملت ایران طبق عادت برا خرید هجوم می کنند البته مسکن هم همین داستان را خواهد داشت
روزبه: 1392/10/1312:25:04،
67
38
خلق را خنده آمد زین قیاس !!
ولی: 1392/10/1312:47:42،
91
34
به زمینه های پیشرفتمون این مواردم اضافه کنیم
افزایش فرارنوابغ مملکت به خارج ازمرزها.
افزایش بیماری ها و سکته های قلبی و عروقی و انواع سرطان ها ( با یه سر بیمارستان زدن این اثبات میشه).
افزایش الودگی هوا که اثراتش10سال دیگه باسونامی سرطان و سکته درمردم شهرهای بزرگ نمایان می شود.
افزایش تورم وبیکاری واعتیاد وهزاران مورددیگه
omid: 1392/10/2911:58:14،
27
24


ما رکورد زدیم!

ما رکورد زدیم
مهدی: 1392/10/1309:21:36،
180
28
ایران مگه صنعت خوروسازی داره؟!!!!
هم وطن: 1392/10/1313:41:01،
77
30
یعنی 35 سال فرصت و حمایت از صنایع بی کیفیت و ناکارامد داخلی به قیمت مکیدن خون ملت ایران و کشته و معلول شدن هزاران تن از هم وطنانمان کافی نیست؟ دیگر وقت آن رسیده که مردم به خود آمده و پاسخ دندان شکنی به این همه ظلم بدهند . قدم اول هم تحریم و نخریدن خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد داخلی است که با قیمتهای نجومی به ملت قالب می شود.
مهدی لی: 1392/10/1309:21:41،
139
34
به جاش ما ادعامون از کره که هیچ از کل دنیا بیشتره
پنجاه سال دیگه هم تو کف همسایه شمالی شون میمونیم
رز: 1392/10/1319:13:54،
40
33
عالی گفتی
روزهای رفته: 1392/10/1309:26:40،
154
37
ایران تنها کشوری هست که باید به سالهای گذشته حسرت خورد و هر سال بدتر از سال قبلش میشه
A: 1392/10/1309:29:34،
138
33
حالا وزیر صنعت مملکت میگه به اصرار ما خودرو سازها تولیداتشون رو گرون نکردند !!!
رو دارید در حد .....
hasan : 1392/10/1309:31:48،
102
35
گریه داره ...
خلایق هر چه لایق: 1392/10/1311:56:36،
82
30
یادمه اوایل انقلاب هزاران کره که واسه کارگری کردن تو ایران بودن بار و بندیل رو بستن رفتن.
اینا اینقد نون خالی خوردن تا به اینجا رسیدن قدرشو میدون
مث مردم ما سیر و پر افاده نیستن
ramstin: 1392/10/1309:32:57،
115
28
واقعا فقط میشه حسرت خورد چقدر ما باید چوب مدیرت نالایق و کار نا بلد تو این صنعت و بخوریم.
سامی: 1392/10/1312:17:10،
34
73
همه مدیرها و مسولین کاربلد هستن و میدونن چه جوری کارشون رو بکنن ولی متاسفانه طمع نمیزاره،حالا ما باید پولمون رو بریزیم توی گلوی....
مجید: 1392/10/1309:38:09،
100
31
فقر ریشه تمام بدبختیهاست .فقر مدیریتی.اجتماعی.اقتصادی.سیاسی.فرهنگی.نظامی.صنعتی...........
m-m: 1392/10/1309:42:25،
106
34
جناب آقای نعمت زاده با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی و افزایش خودروهای با کیفیت در کشور البته با قیمت پایین رقابت بین دو فرغون ساز کشور و شرکتهای خارجی بوجود می آید نه با افزایش تعرفه.......
افزایش تعرفه = پر کردن جیب فرغون سازهای کشور
sia: 1392/10/1309:46:00،
86
39
جالب و تاسف بار بود
رضا: 1392/10/1309:46:24،
89
37
بهتر بود این تیتر رو میزدی مقایسه صنعت خودروسازی ایران و افغانستان اینطوری فرغون سازهای ما بخودشون افتخار هم میکردن
میثم: 1392/10/1310:30:45،
70
35
فکر کنم در حد افغانستانم نباشیم
جمشید: 1392/10/1309:46:45،
61
29
صنعت خودرومونو به جایی رسوندیم که الان چوب دوسر طلاست. از یه طرف میری تو ایران خودرو، اون عظمتو می بینی او همه کارگرو مهندسو می بینی، از طرف دیگه خروجی هاشو می بینی...
به خدا هم اونایی که میگن ازش حمایت کنین حق دارن، هم اونایی که میگن درشو تخته کنین! نمی دونم والا...
پیش به سوی پیشرفت: 1392/10/1309:49:05،
66
42
آقا اینم یک پیشرفته دیگه
قبلاً قطعه از کره می آوردیم قیمت تمام شده اش زیاد بود الان از چین میاریم قیمت تمام شده اش پایینه. پیشرفت بزرگ در کاهش قیمت تمام شده پراید
ایرج: 1392/10/1309:49:52،
134
33
آقا کم لطف نباش دیگه . شما چرا از وانت باردو حرف نمیزنی ؟ افتخار ملی ایران . وانت پیکان با سپر جدید . تلاش و کوشش مهندسان ایرانی تونست سپر استیل وانت رو به یه سپر پلاستیکی تبدیل کنه . پراید هم در 50 مدل 132 131 111 و . با هزار مدل sx sl slx glx و .عرضه میشه که کار هر کارخونه ای نیست انقدر مدل از ماشین در بیار . این صنعت بیمار نیست . روانیه .
تندروی اسلامی: 1392/10/1309:51:00،
35
167
یادمون باشه باید حمایت داخلیمونو افزایش بدیم.مردم کره با حمایت به اینجا رسیدن
مهدی لی: 1392/10/1310:53:28،
73
30
اونوقت چقدر، تا کی؛ به چه قیمتی؟
حمایت از مردم یا انفعال؟
javad: 1392/10/1409:01:37،
31
23
آقا یا خانوم نوکر با جیره و مواجب، تندروی به ظاهر اسلامی:
ایران صنعت خودرو نداره، مهندسان واقعی و خبره مکانیک و طراحی خودرو الان در بهترین کارخانه های خودروسازی جهان (دایملر کرایسلر، پژو، فراری، سیتروئن و...) مشغول هستن. میدونی چرا؟
javad: 1392/10/1409:01:45،
33
24
چون ایران خودرو و سایپا و لگن سازهای داخلی میخوان حقوق اداره کاری بهشون بدن و یه بیسواد رو که با واسطه اومده سر کار بذارن، بالای سرشون که بهشون امر و نهی کنه... از نظر شما اینجور افراد متخصصین غیر متعهد هستن و از نظر ما مهندسین در پیت فعلی هم " غیر متخصصین به ظاهر متعهد " هستن
babaii : 1392/10/1614:52:20،
29
29
راست میگه بنده خدا چرا منفی دادین.
سال اول زندگی: گوگولی یواش یواش نیفتی عزیزم آها مواظب باش آفرین بزرگ میشی یاد میگری
سال 35 زندگی: گاگالی یوااااش یواااش نیفتی عازیزم آآآهاا مواظب باش بزرگتر شدی یاد می گیری.
بعد از یک قرن: پاپالیه مو واظیب باش ننه مرده آخه چقدر حمایتت کنم چرا نمیتونی یک قدم راه بری
احسان: 1392/10/1309:53:32،
96
35
پراید چه پیشرفتی داشته.92 سپرش پلاستیک داره که 72 نداره.به این میگن افتخار ملی
گمنام: 1392/10/1309:58:20،
60
28
به لطف مسولین گذاشتن تعرفه بالای واردات وایجاد بازار انحصاری برای فرغون سازان داخلی انشالله تا 100 سال آینده ما نیز خودرو ساز خواهیم شد!!!!!!!
ايراني: 1392/10/1310:07:58،
55
33
مهم اينه كه مديريت يك كشور قصدش منافع ملي باشه اونوقت همه چيز درست ميشه ومردم هم همكاري ميكنن ولي وقتي قصد آنها سركيسه كردن مردم اين كشور و بردن پولها و درآمدهاي اين مردم به اونور مرزهاي كشور براي مقاصدي ضد منافع اين كشور باشه اونوقت ميشه هميني كه الان هست و ضمنا ياد دايي جان ناپلئون هم گرامي باد!!؟
وحید : 1392/10/1310:22:00،
64
33
امثال اقای نعمت زاده بودند که کشورو به این حالو روز انداختند.توکه میگی باید از تولید داخل حمایت کرد ماشین خودت همسرت یا اقا زادت ایرانیه؟پرایده یا سمند؟؟؟البته که نیست جناب آقای نعمت زاده خودروی شخصیشون سوناتاyf هست!!
ناامید: 1392/10/1313:52:47،
32
21
آقا وحید یعنی شما و بقیه دوستان فکر میکنید که فقط تقصیر نعمت زاده هست؟ پس آقای سیف چی؟بقیه! یعنی فکر میکنی این آقایون یه نفره تصمیم میگیرن و هیچکس هم نمی بینه!!همیشه همینه و تا آخر هم همین.....
مصطفی: 1392/10/1310:25:59،
64
33
مردم یه خورده هم انصاف داشته باشید مگه شما اصلا توجه نکرده اید که انتن پراید سال 72 کنار ستون شیشه جلو سمت چپ بوده اما انقدر پیشرفت کرده که رسیده تاسقف خیلی ناراحتید بگیم 2تا انتن بزارن
ناشناس: 1392/10/1310:27:24،
60
27
علت عمده عدم پیشرفت کشور وجود مدیران نالایق و بی کفایت است
نیما: 1392/10/1310:28:18،
51
25
نعمت زاده توانمندی این پست رو نداره
علی: 1392/10/1310:29:36،
62
30
دولت اعتدال هم فقط شعار بود بازم قول خوردیم.
V-L: 1392/10/1400:32:15،
30
24
علی آقا بازم احمدی نژاد مرد بود که تونست این مردمو راضی نگهداره ولی دولت اعتدال 3 ماهه دل مردمو زد.(در دولت قبل تعرفه 90 درصد شد 45 و هر سال قرار بود 5 درصد کم شه تا برسه به 10 و بالای 2500 سی سی 140 درصد بود)
V-L: 1392/10/1400:36:58،
29
25
ولی حالا هم 45 میشه 90 و هم 140درصد 2500 سی سی به بالا میشه 90 یعنی حمایت از ثروتمندان لوکس باز و خودرو سازای متعلق به آقازادهها و انحصارطلبی و ظلم به بقیه ملت.
م ل: 1392/10/1310:30:54،
42
22
تولید انحصاری دلال مهور افعی پرور همین میشه
وحید: 1392/10/1310:32:11،
57
30
اقای نعمت زاده در مقابل چه پاداشی این همه از این دو شرکت حمایت میکنید؟ مثل اینکه فراموش کردید که توسط ما مردم به این سمت رسیدین نه سایپا و ایرانخودرو.
میثم: 1392/10/1310:36:12،
31
50
البته با عرض معذرت از بعضی دوستان.
همین پرایدم از سر بعضیا خر سوارا زیادم هست وقتی طرف فرهنگ رانندگی نداره چه لزومی داره ماشین خوب سوار شه از رانندگی فقط بوق زدنشو بلده
مهدی: 1392/10/1311:44:22،
50
22
اقا میثم چطور توقع فرهنگ از مردمی داری که فقط تلاش میکنن از گرسنگی نمیرند.ایا واقعا مردم فرصت اموزش دارن؟
حمید: 1392/10/1310:41:26،
39
34
از ماست که بر ماست. تا وقتی که بخواهیم بازیچه دست بمونیم وضع به همین صورت میمونه
امین: 1392/10/1310:42:30،
34
36
من فقط موندم نویسنده مقاله چه جوری حساب کرده شبه جزیره کره افتاده جنوب شرق اسیا!؟ همه یه نگاهی به نقشه جهان بندازیم! نقشه خودرو پیشکش!
احمد: 1392/10/1312:24:10،
41
32
این حرفا آخه چیه میزنی شما . کل مقاله رو ول میکنی میچسبی به کم ارزش ترین قسمت مقاله . اصلا شبه جزیره کره توی آمریکا هستش .
پرهامک: 1392/10/1310:58:45،
53
28
1. خودمونیم اگر تعرفه ها برداشته شوند، 80% مردم خودروی وطنی نمی خرند!
2. خودروسازی جای خودش، در صنایع دیگر مثلا الکترونیک اصلا نمی تونیم با کره مقایسه شیم. اپل آمریکا در مواجهه با سامسونگ کم آورده ما که دیگر هیچ ...
3. از ماست که بر ماست. باید بخواهیم پیشرفت کنیم و سخت کار کنیم، با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه ...
نادر: 1392/10/1315:23:31،
26
28
با کار هم پیشرفتی حاصل نمیشود با قوانین درست با برنامه ریزی درست نه در تحریم چشم انداز 20 ساله 8درصد رشد اقتصادی !!!!
adam: 1392/10/1311:03:41،
40
29
در کش.رهای دیگه از بین 10 نفر 2نفرشون باهوشو لایقن مدیر میشن.ایرانم 8نفرش باهوشه ،ولی 2نفر کودنه رو مدیرمیکنن.ایران سرتاسر مهندسیه معکوسه.بازگشت به عقبمون تصاعد هندسیه بدجور
در مورد پراید هم که باید یه چیزم اضافه میکرد.اونم اینه که کیفیت 10سال پیشش از الان بالاتره
نون: 1392/10/1311:18:50،
41
28
ایران جیب عزیز
اختلاف دو کره ، سابقه تاریخی داره و برمیگرده به تسلط خاندان هون ها(چینی ها ) بر شمال کره ، در ضمن آمریکا لطف کرد شرایطی بوجود آورد تا کره جنوبی رشد کنه ، کیا و هیوندای و دوو بچه های جنرال موتورز آمریکا هستند ، منتها این چشم بادامیها ( مخصوصا کره و چین )
مهدی: 1392/10/1311:20:25،
34
34
38 سال پیش اونا آرزو داشتن یه روزی مثل ما شن . اما حالا ما ارزو داریم تا سی سال آینده حداقل مثل کره سال 2000 شیم
نون: 1392/10/1311:23:13،
37
31
که هزاران سال ارباب - رعیتی بودند ، خوب بلدند با فروتنی و سخت کوشی ، تعامل کنند ، یاد بگیرند و پیشرفت کنند . مردم ایران چون ژنتیکی از نژاد آریایی هایی هستند که بدنبال شرایط زندگی راحت تر از آتلانتیس به فلات ایران آمدند و همیشه در فراوانی و ارباب موآبانه زندگی کردند
نون: 1392/10/1311:28:13،
32
32
نه تنها فروتنی ندارند ، بلکه خود را برتر میبینند ، البته این خودبزرگ بینی در گذشته باعث حذف اعراب و مغول در فرهنگ خودمان شد ولی در روزگار جدید باعث عدم پذیرش عقب ماندگی شده که با برخوردهای متعصبانه ( جهت پرکردن جای خالی عقب ماندگی ) همچنان خود را لایق بهترینها میدانیم
نون: 1392/10/1311:32:06،
39
35
در صورتیکه نگاه دنیای امروز نه تبعیض نژادیست و نه رنگ پوست و نه پیشینه ملت ها . نگاه دنیای امروز استفاده از تفکر ، مغز ، انسانیت ، پیشرفت در کنار یکدیگر است . ما با این بینش خودبزرگ بینی هیچ شانسی برای پیشرفت نداریم و هیچ نقشی در آینده نخواهیم داشت .
مهرداد: 1392/10/1312:08:48،
39
37
بايد خودكشي دست جمعي كنن اونايي كه ميفهمن چه خبره تا مملكت يه دست شه بعد هر گرفتاريم كه ميمونه تقصير امريكا و لابي صهيونيسته پس ما خوبيم...
ديدين راه حلش ساده است فقط بايد خودتو بكشي تا خلاص شي...
مجید.ح : 1392/10/1312:39:35،
38
32
اقا چرا اینقدر به این دو خودروساز داخلی گیر میدهید این همه نبوغ و نواوری از سال 72 تا 92 چندین بار طرح چراغ جلو و عقب این خودروها عوض شده دیگر چه میخواهید ؟ اخر خجالت اور نیست ایران خودرو وسایپا را کیا و هیوندا مقایسه میکنید این دو شرکت داخلی قابل قیاس با بنز و بی ام و هستند البته با دهه 1940 این دو شرکت !!!!!! وصد البته یک چشمی .
علي: 1392/10/1312:50:40،
27
48
عاشق هيوندام همه ماشيناش عالي هستند خيلي باكلاس تر از كياست
ali: 1392/10/1313:15:59،
33
38
دوستان نعمت زاده بره یه انگلی بدتر از اون میاد مطمئن باشید هیچ کس برامون هیچ کاری نمیکنه
عاقل را یک اشارت کافیست: 1392/10/1313:18:31،
29
43
چقدر ادم بیکار و علاف؟؟
اونها نمیشینن پای سایت های یه ریالی وقتشونو باطل کنند کار میکنند چرت و پرت نمیگن پولاشونو نمیذارن تو بانک تا ربا بخورن
مطالعه میکنند
همشون هم مثل ما یرانیا ادعای همه چیز فهمی ندارند مثل شما و امثالهم نیستند
و هی به این سایت سر نمیزنند ببینند چی گرون شده
مهدی: 1392/10/1315:15:45،
32
29
شما پیگیری اخبار و مساءل روز را نکوهش میکنید که از بلایی که سرمون میاد آگاهی پیدا کنیم؟
این نشان دهنده جهل و نادانی جنابعالی نیست؟ که وانمود میکنید از همه بیشتر میفهمید
کاظم: 1392/10/1313:24:23،
33
33
ازماست که بر ماست .تورابه خدا به خودمان بیاییم .تاکی ........ عمرمون تلف شد.
مردم: 1392/10/1314:40:03،
30
29
اقای وزیر
حمایت به خاطر اشتغال همان اشتباهی است که پیشرفتو گرفته یعنی850هزار شغل برا 1 ملیون خودرو خوب قیمت هم معلومه دیگه کارخانه های دنیا دارن کارکراشونو کم می کنن تا رقابت کنن اونوقت اینا .... باید تعرفه انقدر کم شه تا یا پیشرفت کنن یا نابود شن مردمم از فرغون خری با قیمت بنز خلاص
مردم: 1392/10/1314:40:08،
28
27
با تعرفه و قیمت های الان پیشرفت نمیشه چون لزوم تغییرو اصلا حس نمیکنن
مجید: 1392/10/1314:48:22،
34
33
با اون جمله اقا ایرج حال کردم صنعت خودروسازی خودرو سازی ما بیمار نیست روانیه
به خدا این صنعت فرغون سازی رو هیچ جای دنیا نمیبینید که یه مدل ماشین رو 22 سال تولید بکنن واقعا مسخرس
علی: 1392/10/1314:56:08،
27
41
آقا همینه که هست !! نمیخوای ماشین ایرانی(فرغون) سوار شی نخر !!!
اگه پول داری برو ماشین خارجی رو سه ،چهار برابر قیمت آن بخر
و لذتشو ببر
اگر هم پول نداری هیچکدام رو بخری و امیدی به داشتنش هم نداری
همون کاری که بقیه میکنند رو انجام بده ( فوش بده)
بیخیالش: 1392/10/1315:13:18،
37
25
هزینه داشتن یه پراید:میانگین مصرف بنزین سالانه روزی 2لیتراگه باشه میشه سالی 730 لیتر/بیمه 700هزارتومن/خرجهای جانبی(روغن،لاستیک،و...)200هزارتومن که میشه سالی 1500 هزارتومن یعنی روزی 4هزارتومن.مگه من روزی 4 تومن خرج تاکسی میدم؟عطایش را به لقایش بخشیدم!!!!!!!!!!!!!
omid: 1392/10/1316:12:13،
35
23
نعمت زاده باید بیاد این کامنت ها رو بخونه شاید بفهمه چه خبره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی: 1392/10/1316:32:40،
24
32
آقا اینقدر جو ندید مشکل از مدیریته نه از تعرفه گمرک الان که ۴۵ درصد شده چه تغییری ایجاد شده یکی جواب من رو بده
علی: 1392/10/1316:38:42،
29
35
کیا و هیوندا کره رو به ارش و سرفرازی رسوندن به همین ترتیب ایران خودرو و سایپا کشور رو به پست ترین نقطه ممکن هدایت کردند واین قصه ادامه دارد . . . . . .
Z: 1392/10/1323:21:51،
31
18
عرش، نه ارش
farzad: 1392/10/1317:09:08،
30
28
ارائه اینگونه گزارشها اگرچه خوب است ولی منه خواننده در آخر انتظار تشخیص بیماری و راههای درمان و بطور کلی نتیجه گیری داشتم. واکاوی موضوع و موشکافی عوامل بروز مشکل میتواند به اطلاعات مردم کمک موثر نماید
احسان: 1392/10/1317:36:12،
26
29
امیدوارم هر چه زودتر ورشکست بشد
آرش: 1392/10/1317:40:01،
25
34
همونطور که اگه به یه بچه زیادی توجه کنی لوس میشه..خودرو سازهای ما هم به خاطر توجه زیاد و به بهانه تحریم و ووو لوس شدن!وگرنه اینقدر الگو توجهان هست برا پیشرفت که نگو..همین ژاپن وضع ما از ژاپن بعد جنگ جهانی بدتر نیس که..یه کشور نابود شده و مطرود حالا ببینید کجان!
مهدی: 1392/10/1317:56:43،
46
32
البته دولت ایران راه کره شمالی رو در پیش گرفته .انرژی هسته ای .فقر .بدبختی .بیکاری.عقب موندگی.مسئولین مگه تو این مملکت زندگی نمیکنن که این بلاهارو سر کشور در میارن
mmb: 1392/10/1408:05:24،
28
23
این طور نیست عزیزم دولت از صنعت خودرو بیش از پیش حمایت کرده این مدیران نالایق در صنعت خودرو هستن که نتونستن از کمال استفاده رو از این همه حمایت ببرن و بجا پیش رفت باید بگم که پس رفت کردن
مهدی: 1392/10/1323:06:53،
23
28
ای مردم نادان باید الان خرید کرد نه زمانی که گرون تره وقی گرون میشه همه از هول حلیم میفتن تو دیگ
پراید: 1392/10/1323:11:12،
27
24
چی میگین شما پراید خیلی هم خوبه بهترین ماشینه کی گفته پراید ماشین بدی هست تازه بیشترین امار کشته هم که در دنیاه داره پس نتیجه میگیریم که خر بخریم اما پراید نخریم ههه ههه ههه
ناشناس: 1392/10/1323:55:20،
20
28
من اومدم یه چی بنویسم دیدم دوستان همه چیزو گفتم فقط یاد اون داستان افتادم که ژاپنی به ایرانی میگه فرق ما و شما میدونی چیه؟ تو ژاپن 5 درصد که فکر می کنند مدیرند ایران اون 5 درصدی که فکر نمیکنند مدیرند.
شهربابک: 1392/10/1400:10:48،
26
26
خیلی ادم با ایمانی میخواه باشه که در مقابل وعده 1000 تا سمند ایران خودرو و1400 پراید به نفع ملت حرف بزنه واز خودرو ساز دفاع نکنه.دوستان مجلس کره قانونی تصویب کرد که هرکس اطلاعاتی راجع به رشوه گیری بدهد جایزه میگیره.نمایندگان ایران قانون تصویب میکنن که حقوقشون زیاد بشه ووامشون ردیف بشه .خلایق هر چه لایق.
علیرضا: 1392/10/1409:16:54،
28
21
من سال 1382 در کره بودم و در سئول یک خیابان خیلی کلاس بالا بود که اسمش خیابان تهران بود نمی دونم که الان هست یا نه ولی انوقها کره ای می گفتند که آرزونی مردم کره جای مثل ایران و تهران بوده !! نمی دونم هنوز آرزوی تهران را دارند یا نه
حالا ما کجا ووو آنها کجا...
حجت نان: 1392/10/1409:18:30،
26
20
من دارم میرم تو افق محو بشم...!!!
شما نمیای؟
حجت نان: 1392/10/1409:19:09،
26
28
به قول فامیل دور "من دیگه حرفی واسه گفتن ندارم"
رضا: 1392/10/1410:03:26،
30
26
ايران خودرو يا سايپا با هيوندا چه چيزي از اين دو قابل مقايسه است ؟!!!!!
شهرام: 1392/10/1412:37:37،
22
29
ایرانخودرو هم مرکز تفریحات داره(مرکز تحقیقات) هر دم یه مدل میدن بیرون مردم با دیدنش سرگرم بشن و یه کم بخندن
خداییش خندوندن ایرانیا کار سختیه که ایران خودرو و سایپا تونستن این کار رو انجام بدن
کم کاری نیستا!!!!!
وحید: 1392/10/1413:01:37،
24
28
هیوندای رو با ایران فرغون مقایسه میکنید!!!!!!هیوندای جنسیس و سنتنیال میسازه.ایران فرغون چی میسازه؟پژوها که محصولات 20سل پیش فرانسه هستن که با قطعات چینی بهم پیچو مهره میکنن.سمند که موترش همون پژو قطعاتشم باز چینی.با چه منطقی ایناروباید خودروساز نامید؟؟خوبه واقعا خودرو نمیسازن!!توخرید قطعه و پیچو مهره کردنشم مثل خر توگل گیر کردن.
تنها: 1392/12/121:33:21،
16
22
یه زمانی خیلیهادوست داشتندمثل ایران باشن.ولی متاسفانه مدیران ایران خودرو وسایباکاری کردن که صنعت ایران به عقب برگرده.شایداین مدیران مدرک دکترای دولت قبل رادارند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل