کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 70 واحدی شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۲۸۴۵۳سه شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۲۳۴۹۶ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز همزمان با تقویت حجم معاملات سهام شاهد واگذاری صف خرید خودرویی‌ها از جمله در گروه سایپا بود. گروهی که ...

معامله‌گران بورس تهران امروز همزمان با تقویت حجم معاملات سهام شاهد واگذاری صف خرید خودرویی‌ها از جمله در گروه سایپا بود. گروهی که الگوهای تکنیکالی اغلب تحلیلگران را امروز بر هم زد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 13 مهر 95 با افزایش 70 واحدی به رقم 77 هزار و 335 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با 19 واحد افزایش روی رقم 15 هزار و 66 واحد ایستاد. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 170 واحدی به عدد 86 هزار و 170 واحد رسید.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش 60 واحدی به رقم 54 هزار و 16 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 86 واحد افزایش به عدد 169 هزار و 714 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی رقم 818 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 51 واحد، گروه سایپا با 35 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 29 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 20 واحد، پتروشیمی فجر با 15 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 12 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به کمتر از 374 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن تعداد یک میلیارد و 748 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 101 هزار و 991 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حفاری شمال، تراکتورسازی ایران، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، بیمه اتکایی امین متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری توسعه ملی 44 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7 و نیم میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام میان کدهای درون گروهی منتقل شد.

بیش از 31 و نیم سهم صنایع آذراب نیز به ارزش بیش از 15 و نیم میلیارد تومان کد به کد شد. معاملات کد به کد در روند معاملات عادی بانک پاسارگاد از سوی سهامدار عمده با جابجایی بیش از 35 و نیم میلیون سهم به ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان دنبال شد.

در فولاد مبارکه اما اندکی بیش از 29 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در عین حال اندکی بیش از 24 میلیون سهم سرمایه‌گذاری خوارزمی به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.

در بیمه کوثر 24 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد تومان کد به کد شد. 20 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس اما به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منقتل شد.

اندکی بیش از 18 میلیون سهم کاشی الوند نیز به ارزش بیش از 2 و. نیم میلیارد  تومان به کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

امروز همچنین 14 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش 3 و نیم میلیارد تومان از سوی شرکت‌ آذراب کد به کد شد.

بیش از 13 میلیون سهم سیمان سپاهان نیز به ارزش کمتر از یک و نیم میلیارد تومان کد به کد شد. کمتر از 10 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد. در این نماد معاملاتی امروز در جریان بازار عادی نیز اندکی بیش از 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین کمتر از 9 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.

کمتر از 8 میلیون سهم سیمان فارس خوزستان نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد.

امروز بازار سهام زیر سایه معاملات کد به کد و درون گروهی سهامداران عمده در برخی نمادهای معاملاتی شاهد واگذاری صف خریدهای گروه خودرویی‌ها به ویژه در گروه سایپا و شرکت‌های تابعه آن بود.

در این گروه نیاز به اصلاح قیمتی سهام در حالی است که عرضه‌های آبشاری سهامداران عمده مانع از ترسیم هر گونه الگوی قابل اتکای تکنیکالی شده است.

بر اساس این گزارش امروز گروه دارویی‌ها در کنار قندی‌ها دوباره لیدر معامله‌گران حرفه‌ای و اغلب نوسان‌گیر بازار شدند. بازاری که خود را آماده می‌کند تا روز آینده از اعضای اولیه آپ استقبال کنند.

امروز گروه سیمانی‌ها نیز همسو با انتشار خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت سیمان در مهرماه با نوسانی شدن قیمت سهام برخی از شرکت‌های این گروه بود. تک‌سهم‌ها نیز همچنان در بازار در حالی خودنمایی کردند که در گروه پتروشیمی‌ها با داغ‌تر شدن فصل مصرف محصولات پلاستیکی از جمله ظروف یک بار مصرف و افزایش مصرف PVC اقبال ضعیف برخی خریداران سهام را در نمادهای برخوردار از سودآوری در پی داشت.

به گزارش فارس امروز بازار سهام زیر سایه معاملات کد به کد و افزایش عرضه سهام در گروه خودرویی‌ها شاهد بازاری متعادل و پرتحرک بود که تلاش می‌کرد با جابجایی از گروه خودرویی‌ها به سمت گروه‌های کوچک برخوردار از نوسان خبر دارایی‌های خود را اصلاح کند. بازاری که به نظر می‌رسد فردا شاهد قرمز پوش شدن شاخص گروه خودرویی‌ها باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها