کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش شدید فروش محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی


کد خبر : ۲۸۳۹۴دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۵۱۸۲۶ بازدید

چند سال از ورود نخستین ساعت هوشمند جهان به بازار می گذرد و بیشتر برند های فعال فناوری حداقل یک نمونه از این گجت های پوشیدنی ...
کاهش شدید فروش محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنیکاهش شدید فروش محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی

چند سال از ورود نخستین ساعت هوشمند جهان به بازار می گذرد و بیشتر برند های فعال فناوری حداقل یک نمونه از این گجت های پوشیدنی را ارائه کر ده اند. حتی شرکت هایی هم که دستی در حوزه فناوری ندارند در تلاشند با همکاری شرکت های دیگر ساعت هوشمند با برند اختصاصی خود را به بازار عرضه کنند و شرکت هایی مانند نایک و آدیداس نمونه هایی از این کمپانی ها هستند.

ساعت های اپل، موتورولا و سامسونگ پرفروش ترین های این محصولات در سراسر دنیا محسوب می شوند که در رقابت شدید برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند. اما آمار ها نشان می دهد که فروش ساعت های هوشمند در سال 2016 نسبت به سال پیش از آن افت 32 درصدی داشته است.

آمارهای فروش اپل واچ نسبت به سال گذشته میلادی کاهشی چشمگیر داشته و ساعت اپل در سه ماهه نخست سال گذشته میلادی با 3.6 میلیون دلار فروش رکورد خوبی داشته، اما در سه ماه پایانی همین سال با افتی چشمگیر به رقم 1.6 میلیون دلار رسید. به نظر می رسد افت فروش اپل واچ بی ارتباط با رشد ساعت های سامسونگ و لنوو نیست.

گرچه برخی معتقدند سرعت پایین اپل در رونمایی از محصولات جدید و فعالیت بالای شرکت های رقیب باعث شده برخی کاربران اپل ریزش کرده و برای عقب نماندن از بازار پرسرعت ساعت های هوشمند از مارک های دیگر استفاده کنند. سقوط 55 درصدی فروش اپل در سال گذشته همزمان است با رشد 51 درصدی ساعت های سامسونگ و 75 درصد برای ساعت های لنوو. شرکت ال جی با 26 درصد رشد و گارمین با 25 درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

گرچه آماری از خریدوفروش ساعت های هوشمند در کشور ما نیست، اما گزارش های میدانی بیانگر آن است که روند فروش این دستگاه ها در ایران هم به همین منوال است و جذابیت چندانی برای کاربران کشور ما ندارند.

مرتضی بیگی پور، یکی از فروشنده های محصولات دیجیتال در این باره به "فرصت امروز" گفت: چند سال گذشته که ساعت های هوشمند به بازار روانه شدند فروش نسبتا خوبی داشتند و مشتریان برای خرید و امتحان آنها به بازار می آمدند، اما طی امسال خریداران این محصولات کاهش قابل توجهی داشته اند و اگر در بازار قدم بزنید متوجه می شوید که مانور زیادی روی فروش آنها صورت نمی گیرد.

وی درپاسخ به این سوال که چرا کاربران دیگر علاقه ای به استفاده از این دستگاه ها ندارند؟ گفت: ساعت های هوشمند گرچه امکانات جذابی دارند، اما هنوز قابلیت رقابت با گوشی های هوشمند را ندارند و آنها را می توان مکملی برای تلفن همراه دانست که بدون آنها چندان کارایی قابل توجهی ندارند.

این فروشنده افزود: البته می توان امیدوار بود که ساعت ها و دستبند های هوشمند در آینده جایگزین مناسبی برای اسمارت فون ها شوند، اما در حال حاضر کمتر کسی حاضر است با این امکانات ارائه شده، بابت این دستگاه ها هزینه کند.

بیگی پور اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر افرادی که برای خرید ساعت های هوشمند پا به بازار می گذارند کمتر از 20 سال سن دارند که بیشتر حس کنجکاوی شان آنها را به سمت این دستگاه ها می کشاند.

وی درباره قیمت های ارائه شده انواع ساعت های هوشمند نیز گفت: قیمت این دستگاه ها از 200هزار تومان آغاز و تا بالای 4 میلیون تومان ادامه دارد که محصولات اپل گرانقیمت ترین آنها هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها