کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاف سردرگم مسکن مهر هسای پرند


کد خبر : ۲۸۳۶۳یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۴۷۶۱۵ بازدید

در حالی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران آبان پارسال از فعال شدن پروژه‌های مسکن مهر هسا خبر داده بود که با گذشت حدود ...

در حالی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران آبان پارسال از فعال شدن پروژه‌های مسکن مهر هسا خبر داده بود که با گذشت حدود 10 ماه این واحدها همچنان در بلاتکلیفی درخواست افزایش قیمت پیمانکاران و عدم تعهد دستگاه‌های خدمات‌رسان گرفتار شده‌اند.

پروژه‌های مسکن مهر موسوم به هسا چند سالی است که گرفتار معضل شده‌اند، این مسئله در وهله اول تمام برنامه‌ریزی متقاضیان این واحدها را بر هم زده است. این مورد برای متقاضیان مسکن مهر پرند حادتر از سایر پروژه‌ها بوده است. قرار بود پس از چند بار وعده واحدهای مسکن مهر آذرماه 93 با تمام امکانات تحویل متقاضیان شود، اما در آستانه دو ساله شدن این وعده هنوز خبری از تحویل نیست.

اسفند ماه 92 باران هاشم‌زهی مدیرعامل وقت شرکت عمران پرند با اعلام افزایش قطعی قیمت مسکن مهر پروژه "هسا" از تحویل واحدهای این سایت به متقاضیان تا آذرماه سال 93 خبر داده و گفته بود:‌برنامه اجرایی و مالی برای حل مشکل نیمه‌تعطیل بودن یک‌ساله پروژه هسا تدوین شده، علاوه بر این  ظرف یکی دو روز آینده تفاهم‌نامه اصلاحیه قیمت امضا می‌شود.

وی با بیان "دو برنامه برای تعیین تکلیف این پروژه مشخص کردیم" تصریح کرد: در قالب برنامه اجرایی تا پایان آذرماه سال آینده کل پروژه ساخته، تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در چارچوب برنامه مالی نیز پشتیبانی از فرآیند اجرای پروژه صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر، ساخت آنها و محوطه‌سازی با تسهیلات بانکی و آورده متقاضی انجام می‌شود که تا این لحظه تسهیلات پرداخت شده و آورده متقاضی با برنامه مالی تنظیم شده بر اساس اطلاع‌رسانی سهم خود را پرداخت کنند.

خردادماه سال گذشته مدیرعامل شرکت عمران پرند وعده جدیدی برای واگذاری واحدهای مسکن مهر "هسا" داد. هاشم‌زهی در این‌باره گفته بود: بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده که هسا به شرکت عمران پرند ارائه کرده است، واگذاری پروژه‌ها از اواخر بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود. امیدواریم این شرکت نیز مانند سایر سازندگان به تعهدات خود در خصوص پروژه‌های مسکن مهر عمل کند.

اما نه در بهمن 92 و نه در بهمن‌های سال 93 و 94 خبری از واگذاری واحدهای مسکن مهر پروژه هسا نشده است.

آبان‌ماه سال گذشته محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در رابطه با مشکل پروژه‌های مسکن مهر هسا اخیراً نامه‌ای برای تعیین و تکلیف این شرکت به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده است به تسنیم گفته بود: حدود 50 هزار واحد مسکونی توسط هسا طرح مهر در حال ساخت است، تلاش کرده‌ایم این پروژه‌ها را فعال کنیم برای این کار نیز یا قرض کرده‌ایم یا از آورده مردم کمک گرفته‌ایم تا در چارچوب ضوابط قانونی پروژه‌ها را فعال کنیم.

وی با بیان این‌که براساس این برنامه پروژه‌ها در برخی جاها فعال شده اما در بعضی‌جاها همچنان مشکل داریم تأکید کرد: مسئولان هسا به نامه وزیر پاسخ داده و روشی را برای حل مشکل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اعمال کردند.

نریمان با تأکید براینکه تمام تلاش ما این است که با پیمانکاران اولیه (هسا) به توافق برسیم بیان کرد: اگر پیمانکاری را خلع ید کنیم باید قراردادهای جدیدی با پیمانکار جایگزین امضا کنیم و این پیمان‌ها کفاف نیازهای مردم را در خصوص تأمین منابع مالی نمی‌دهد.

به گزارش تسنیم، اواسط دیماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی  در پاسخ به نامه‌ مدیرعامل شهرهای جدید ایران در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر هسا دستور طبقه‌بندی پروژه‌ها و خارج کردن واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی "هسا" از طرح مسکن مهر را داد.

در نامه‌ عباس آخوندی به شماره 42175/11/01 که به امضای محمدرضا انصاری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی رسیده است خطاب به نریمان آمده است:

«نامه شماره 8085/ص/2100 مورخ 1394/7/22 جنابعالی در خصوص ارائه گزارش از وضعیت پیشرفت فیزیکی و سایر اطلاعات مربوط به پروژه‌های مسکن مهر هسا به استحضار جناب اقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی رسید؛ پی‌نوشت فرمودند: جناب آقای مهندس نریمان، نیازی به تشکیل جلسه با وزیر دفاع نیست.اولا خودتان پروژه‌ها را طبقه‌بندی کنید. واحدهایی که فاقد متقاضی است از مجموعه مسکن مهر خارج سازید و به‌صورت مستقل درباره آنها اتخاذ تصمیم نمائید.

در مورد شرکت هسا نیز می‌توانید تعیین تکلیف کنید و در مواردی که به توافق می‌رسید مستقیما با پیمانکاران دست دوم آنها کار کنید. در هر صورت بر اساس قرارداد و شرایط عمومی پیمان اتخاذ تصمیم کنید و هیچ توجهی به مالکیت نهایی این شرکت نداشته باشید.»

در 10 ماه اخیر (آبان سال گذشته تاکنون) بر خلاف تمام وعده‌های داده‌ شده از سوی مدیران و مسئولان وزارت راه عملا اتفاق امیدوارکننده‌ای برای 10 هزار واحد مسکن مهر هسا روی نداده است. با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی اما آنچه در خصوص مسکن مهر هسا در پرند روی داده فقط در مسیر افزایش نارضایتی مردم بوده است. واحدهای مسکن مهر سراسر کشور با مانعی برای تحویل به نام خدمات زیربنایی و روبنایی مواجه هستند، مانعی که در پروژه‌های مسکن مهر هسا به خصوص در پایتخت صنعتی‌سازی ساختمان کشور بسیار حاد است.

لازم به ذکر است که پیمانکار پروژه‌های مسکن مهر هسا درخواست تعدیل قیمت ساخت واحدها را دارد و در این‌باره پیشنهاد افزایش نرخ حدود 500 هزار تومانی برای هر متر مربع  را به شرکت عمران داده‌ است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها