کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سند بابک زنجانی جعلی است


کد خبر : ۲۸۲۵سه شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳:۳۶۴۵۲۳ بازدید

سخنگوی بانک مرکزی تاجیکستان با اشاره به ادعای بابک زنجانی مبنی بر پرداخت بدهی خود به دولت ایران از طریق سیستم بانکی تاجیکستان گفت: سندی که از سوی بابک زنجانی به پارلمان ایران ارائه شده و سعی دارد چنین ارتباطی را نشان دهد جعلی است.

 بانک مرکزی تاجیکستان هرگونه همکاری با بابک زنجانی، میلیاردر ایرانی که به امتناع از بازپرداخت چند میلیارد دلار طلب دولت ایران متهم شده است را رد کرد.عبدالغفار کوربونوف، سخنگوی بانک مرکزی تاجیکستان در این رابطه به پایگاه محلی آر ئی ئی/ آر ال گفت: سندی که از سوی بابک زنجانی به پارلمان ایران ارائه شده و سعی دارد چنین ارتباطی را نشان دهد جعلی است.

بابک زنجانی متهم است از واریز 2 میلیارد یورو پول نفت ایران به حساب دولت این کشور خودداری کرده است. هفته گذشته سندی منتشر شد که نشان می داد وی این مبلغ را از بانک ملی تاجیکستان به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز کرده است.گفته شد زنجانی این سند را با پرداخت یک یا 3 میلیون دلار رشوه از سیستم بانکی تاجیکستان دریافت کرده است. سخنگوی بانک مرکزی تاجیکستان توضیحی در این باره نداده است.وزارت خزانه داری آمریکا معتقد است این تاجر ایرانی در راس شبکه ای قرار داشته که به دولت ایران برای دسترسی به پول نفت خود کمک می کرده است.

پیش از این سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفته بود گفت: بابک زنجانی با پرداخت رشوه یک میلیون دلاری از بانک مرکزی تاجیکستان یک گواهی جعلی گرفته که بدهی خود به ایران را پرداخت کرده است.

همچنین دیروز حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اتهامات مختلف بابک زنجانی، از اعلام این اتهامات خودداری کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها