کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثبت‌نام یک میلیون و 921 هزار نفر در سرشماری


کد خبر : ۲۸۲۴۶پنجشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۱۸۱۴۴۶ بازدید

رئیس مرکز آمار ایران گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 921 هزار نفر در سرشماری نفوس و مسکن مشارکت داشتند.

امیدعلی پارسا با اشاره به وضعیت سرشماری نفوس و مسکن اظهارداشت: در حال حاضر امور به صورت عادی در حال پیگیری است و هم‌اکنون 520 هزار خانوار شامل یک میلیون و 921 هزار نفر در سرشماری شرکت کردند که در مقایسه با کشورهای دیگر خوب بوده اما به نسبت هدف‌گذاری صورت گرفته رکورد پایینی است. با این حال ثبت‌نام‌ها با شیب ملایم به سمت بهتر شدن پیش می‌رود.

رئیس مرکز آمار ایران از مردم درخواست کرد تا امروز و فردا برای مشارکت در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت‌نام کنند و این کار را به روزهای پایان موکول نکنند و اکنون بهترین فرصت برای این موضوع است.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات وزیر ارتباطات، جوایز مربوط به سرشماری نیز ابلاغ شده و در روزهای آینده ساز و کار آن تهیه می‌شود، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده دفاتر پیشخوان دولت و کافی‌نت‌ها می‌توانند با دریافت هزینه‌ 3 هزار تومانی در این کار مشارکت داشته باشند.

به گفته پارسا، با توجه به بسترهای مناسب سامانه هیچ بهانه‌ای برای شرکت نکردن در سرشماری اینترنتی وجود ندارد و از مردم می‌خواهم تا همت کرده و در این روزها اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به سهم استان‌های مختلف براساس میزان جمعیت و ضریب اینترنت بیان کرد: در حال حاضر  استان‌های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خراسان جنوبی، کردستان و آذربایجان شرقی بالاترین سهم مشارکت را داشته‌اند. همچنین کمترین سهم مشارکت مربوط به استان‌های کرمانشاه، همدان، گلستان، قزوین، لرستان، خوزستان، کرمان و البرز است.

پارسا با تاکید بر اینکه توقع بیشتری از برخی استان‌ها به دلیل سطح ضریب نفوذ اینترنت برای مشارکت در سرشماری می‌رود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 98 هزار خانوار در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که طبق هدف‌گذاری باید این میزان به یک میلیون و 770 هزار خانوار برسد. همچنین قم و اصفهان نیز جهش خوبی نسبت به دیگر استان‌ها طی این روزها داشته‌اند.

رئیس مرکز آمار ایران در مورد سایت جعلی مربوط به سرشماری خاطرنشان کرد: با ورود به موقع پلیس فتا و همچنین گزارش مرکز آمار با این سایت برخورد شد و مردم دقت داشته باشند که در سرشماری هیچ شماره بانکی و آمار اقتصادی و نیز اطلاعات هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد و طبق قانون، دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور 100 درصد اطلاعات محرمانه است البته باید تاکید کرد این در سرشماری اطلاعات خاصی دریافت نمی‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها