کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هر دقيقه مجلس 300 ميليون تومان هزينه دارد


کد خبر : ۲۸۲۳۹پنجشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸:۴۷۲۲۰۳ بازدید

در همه مجالس يك موضوع موجب انتقاد نمايندگان مي‌شود و آن هم اتلاف وقت اين نهاد قانونگذار و سپري كردن ساعات مجلس به بحث‌هايي است كه ...

در همه مجالس يك موضوع موجب انتقاد نمايندگان مي‌شود و آن هم اتلاف وقت اين نهاد قانونگذار و سپري كردن ساعات مجلس به بحث‌هايي است كه در چارچوب وظايف خانه ملت نيست.

مثلا در يكي از روزهاي مجلس نهم «سيدمحمود حسيني دولت‌آبادي نماينده برخوار و ميمه در تذكري با اشاره به اينكه جلسه امروز با دو ساعت تاخير شروع شده است، گفت: چطور اسامي نمايندگاني كه با يك ربع تاخير وارد مجلس مي​شوند، خوانده مي​شود. اما چرا امروز هيات رئيسه با پيامك تاخير جلسه را به نمايندگان اعلام نكرد تا به كارهاي​شان برسند؟ وي با اشاره به اينكه حدود ۱۶۷ نفر از نمايندگان از ساعت ۸ صبح در مجلس حضور داشتند كه دوساعت معطلي آنها به منزله حدود ۵۰-۳۴۰ ساعت اتلاف وقت نمايندگان است، خواستار پاسخگويي هيات رئيسه شد.» يا اينكه برخي اوقات برخي نمايندگان كه مخالف تصويب طرحي در مجلس هستند، سعي مي‌كنند با به ميان كشيدن موضوعات غيرضروري مانع آن شوند كه درباره طرح مورد نظر بحث جدي شود، مانند مجلس قبل كه هنگام مذاكرات، يكي از منشي‌هاي مجلس سعي داشت روند نطق‌هاي موافقان و مخالفان طرح برجام را متوقف كند.

مهرداد بذرپاش كه از مخالفان طرح بود و در نطق خود تلاش كرد مجلس را به دو دسته تقسيم كند و لاريجاني اجازه نداد وي به هدفش برسد، به هنگام بازگشت به صندلي خود در هيات رئيسه چندين بار تلاش كرد وقت مجلس را به شنيدن تذكرات آيين نامه‌اي چند نماينده خاص اختصاص دهد، اما لاريجاني و باهنر با مديريت كردن وقت، اجازه قطع مذاكرات را ندادند و با بيان اينكه بعد از اظهارات موافقان و مخالفان، تذكرات را خواهند شنيد، ترفند منشي هيات رئيسه را بي اثر كردند و شنيدن تذكرات را به زمانی دیگر محول كردند.

انتقاد به اتلاف وقت در مجلس

ديروز هم اين انتقادات در مجلس مطرح شد و نماينده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس گفت: با توجه به اينكه هر دقيقه اداره مجلس ۳۰۰ ميليون تومان هزينه دارد، چرا وقت پارلمان را با ارائه برخي گزارشات هدر مي‌دهند؟ حشمت‌ا... فلاحت‌پيشه ديروز در تذكري با استناد به بند يك ماده ۲۲ آيين‌نامه داخلي مجلس اظهار كرد: لازم است وقتي كه در اختيار مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي گذاشته مي‌شود، براي نمايندگان ملت مفيد و موثر واقع شود.

وي در همين زمينه افزود: طبق چه بندي از آيين‌نامه داخلي مجلس اين گزارش قرائت شد و گناه برخي از نمايندگان چيست كه هم بايد گزارش مكتوب را بخوانند و هم در صحن علني آن را گوش كنند و با توجه به اينكه هر دقيقه اداره مجلس ۳۰۰ ميليون تومان هزينه دارد، چرا وقت پارلمان را هدر مي‌دهند؟ نماينده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با اشاره به اينكه رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس مي‌گويد تعداد طرح‌ها و لوايح زياد است، گفت: مقصر اصلي خود مركز پژوهش‌هاي مجلس است كه بايد گزارشات را براساس زمان لازم كارشناسي کند و به نمايندگان ملت ارائه دهد. بنابراين درخواست دارم كه اين مركز گزارش‌ها را به موقع به نمايندگان ارائه دهد.

در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اظهارات فلاحت‌پيشه گفت: مجلس يا مركز پژوهش‌ها نبايد درباره اينكه چند تا طرح مطرح است، از نمايندگان ارزيابي داشته باشد. بنابراين ارزيابي كه در اين باره صورت گرفته توسط يك سايتي خارج از مجلس انجام شده است. وي افزود: اگر خانم يا آقايي درباره طرح در صحن صحبت دارند، بنده نمي‌توانم جلو آن را بگيرم، زيرا هر شخصي درباره هر مساله‌اي نظري دارد. لاريجاني تصريح كرد: ما نمي‌توانيم درست و يا غلط بودن نظر نمايندگان را مشخص كنيم و درباره گزارش‌هاي مركز پژوهش‌ها بايد گفت بعضي مسائلي كه اين مركز ارائه مي‌دهد و خلاصه‌اي از آن در صحن مطرح مي‌شود، به جهت تمركز ذهن براي نمايندگان ملت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها