کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

سختگیرترین کشورها در صدور گواهینامه رانندگی

کدخبر:۲۸۱۵۷دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳:۴۷۶۹۲۲ بازدید

شاید فکر کنید آزمون رانندگی در کشور ما دشوار است و «دنگ و فنگ» زیادی دارد. اما لیست‌های مختلفی از کشورهای سختگیر در صدور گواهینامه رانندگی ...

شاید فکر کنید آزمون رانندگی در کشور ما دشوار است و «دنگ و فنگ» زیادی دارد. اما لیست‌های مختلفی از کشورهای سختگیر در صدور گواهینامه رانندگی وجود دارد و لازم است بدانید در هیچ‌یک از آنها ایران جایی ندارد.

به گزارش ایران جیب به نقل از هفته نامه تجارت ،  مایوس‌کننده‌ترین جمله‌ای که داوطلب دریافت گواهینامه رانندگی در انتهای آزمون عملی می‌تواند بشنود این است: پیاده شو، ردی! و البته این جمله یا معادل آن در زبان‌های مختلف در برخی کشورها به نسبت برخی دیگر بیشتر شنیده می‌شود.

شاید فکر کنید آزمون رانندگی در کشور ما دشوار است و «دنگ و فنگ» زیادی دارد. اما لیست‌های مختلفی از کشورهای سختگیر در صدور گواهینامه رانندگی وجود دارد و لازم است بدانید در هیچ‌یک از آنها ایران جایی ندارد. اسمی که صدر تمامی این لیست‌ها را به خود اختصاص داده، فنلاند است. این کشور شما را برای گواهینامه از هفت‌خوان رستم رد می‌کند. در فنلاند باید امتحان بدهید، تا برای امتحانات بعدی آماده شوید.

برای اکثر مردم جهان نیز به همین ترتیب است و دریافت گواهینامه رانندگی یک فرآیند ترکیبی است. باید از قوانین جاده‌ای اطلاع پیدا کنید، کلاس رانندگی بروید و امتحان دهید و اگر با موفقیت امتحانات را سپری کردید، گواهینامه می‌گیرید. برای مثال در ایران با قبول شدن در آزمون آیین‌نامه و آزمون عملی کار متقاضی تمام می‌شود اما در برخی کشورها این فرآیند به مراتب پیچیده‌تر است و نه‌تنها ماه‌ها، بلکه ممکن است سال‌ها به طول انجامد.

فنلاند

این کشور شمالی ایمن‌ترین راننده‌های روی کره زمین را پرورش می‌دهد اما این موفقیت بی‌دلیل نبوده؛ رانندگان فنلاندی آموزش رانندگی بسیار پیچیده‌ای می‌گیرند. فنلاندی‌ها باید حداقل 18 ساعت کلاس آموزش عملی در خیابان ببینند (که البته در یک جلسه نیست). اما آنها فقط می‌توانند رانندگی را از خانواده یا اقوام یاد بگیرند، مشروط به آنکه ماشین‌شان دارای پدال ترمز تعبیه‌شده زیر پای شاگرد راننده باشد.

آموزش رانندگی باید شامل تمرین رانندگی در جاده لغزنده نیز بشود. متقاضیان فنلاندی باید 19 ساعت درس تئوری بگذارند و وقتی تمام این فرآیند به پایان رسید، در آزمون تئوری کامپیوتری شرکت کرده و آزمون عم لی را که حداقل 30 دقیقه طول می‌کشد پشت سر بگذارند. پس از آنکه تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتند، گواهینامه «اولیه» به آنها داده می‌شود!

مدت اعتبار این گواهینامه دو سال است که طی این دو سال راننده نمی‌تواند بیش از دو تخلف رانندگی داشته باشد، در غیر این صورت گواهینامه اولیه را از دست می‌دهند. برای کسب «گواهینامه کامل»، باید کلاس‌های بیشتر تئوری و عملی را پشت سر بگذارند تا برای امتحان‌های نهایی آماده شوند. هیچ‌کس در فنلاند نتوانسته در دوره کوتاه‌تر از دو سال، گواهینامه کامل دریافت کند.

استرالیا

«سرزمین آفتاب سوخته» هم شرایط زیادی بر سر راه متقاضیان گواهینامه رانندگی قرار داده است. سنجش بینایی در همان محلی انجام می‌شود که شما هزینه گواهینامه یادگیرنده را می‌پردازید و در وهله بعدی آزمایش پزشکی قرار دارد که تنها در صورتی لزوم می‌یابد که شرایط جسمانی خاصی دارید یا به خاطر بیماری خاصی که روی رانندگی تاثیر دارد، دارو مصرف می‌کنید.

سپس نوبت به آزمون تئوری می‌رسد که شامل 30 سوال چهار جوابی است و برای قبول شدن در آن باید حداقل به 24 سوال پاسخ درست بدهید. در مرحله بعد باید 25 ساعت آموزش عملی پیشین را پشت سر بگذارید، که این آموزش مهارت‌های رانندگی باید توسط فردی با‌صلاحیت انجام گیرد. سپس مهارت‌های اولیه شما به مدت 35 دقیقه ارزیابی می‌شود تا نوبت به 25 ساعت آموزش مهارت‌های پسین برسد.

سختگیرترین کشورها در صدور گواهینامه رانندگی

اگر از آزمون دوم نیز با موفقیت عبور کنید باید شش ماه صبر کنید، طی این مدت باید 50 ساعت در حضور ناظر رانندگی کنید تا به شما اجازه شرکت در آزمون ادراک خطر داده شود. در این آزمون 28 کلیپ ویدئویی، هرکدام به طور 30 ثانیه، به شما نشان داده می‌شود که باید با استفاده از «موس» کامپیوتر سرعت را کم کنید، سبقت بگیرید، دور بزنید یا حرکت کنید. برای قبولی در این آزمون نیاز به 54 درصد واکنش درست دارید.

البته هنوز کار تمام نشده و وقتی از این امتحان گذشتید پلاک (P) قرمز می‌گیرید که نشان می‌دهد مجوز موقت رانندگی دارید و شش ماه باید با آن عبور و مرور کنید، بعد از آن پلاک (P) سبز می‌گیرید که تا پایان دوره دوساله امتحانی معتبر است. همان‌طور که از مراحل فوق بر‌می‌آید، استرالیا هم یکی از سختگیرترین‌ها در ارائه گواهینامه رانندگی است.

کانادا (اونتاریو)

مراحل گرفتن گواهینامه در کانادا به شرح زیر است: ارائه درخواست گواهینامه رانندگی: برای این درخواست باید در سنجش بینایی و آزمون کتبی علائم راهنمایی و رانندگی بزرگراه‌ها قبول شوید تا بتوانید گواهی سطح 1 (G1) بگیرید. آزمون جاده‌ای G1: پس از 12 ماه از گواهی G1 که با محدودیت‌هایی نظیر صفر درصد الکل در خون و رانندگی همواره در حضور ناظر، می‌توانید در آزمون شرکت کنید که چنانچه موفق شوید به شما گواهینامه سطح 2 (G2) تعلق می‌گیرد. با گذشت 12 ماه دیگر، نوبت به آزمون G2 می‌رسد که به مراتب دشوارتر است و مهارت‌های پیشرفته رانندگی را محک می‌زند. با موفقیت در این آزمون می‌توانید گواهینامه کامل رانندگی دریافت کنید. در اونتاریوی کانادا، در بهترین حالت برای کسب گواهینامه باید دو سال صبر کنید.

نیوزیلند

در کشور کیوی‌ها (پرنده کیوی نماد ملی نیوزیلند است) سه مرحله عمده برای اخذ گواهینامه وجود دارد. مرحله اول البته کسب گواهینامه «یادگیرنده» است: چنانچه بینایی مناسب و مطابق با استانداردها را داشته باشید، می‌توانید در آزمون تئوری شرکت کنید که با درست جواب دادن به حداقل 32 سوال از 35 سوال کل، می‌توانید در آزمون موفق شوید. شما باید شش ماه را با گواهینامه «یادگیرنده» سپری کنید تا در قدم بعدی بتوانید در آزمون عملی یک‌ساعته محدود شرکت کنید.

پس از موفقیت در این آزمون می‌توانید بین پنج صبح تا 10 شب رانندگی کنید اما نمی‌توانید در ماشین سرنشین جابه‌جا کنید، البته به استثنای همسر، فرزند یا افرادی که تحت تکفل شما هستند. رانندگان جوانی که زیر 25 سال سن دارند، قبل از شرکت در آزمون دریافت گواهینامه کامل، باید حداقل 18 ماه با گواهینامه «یادگیرنده» رانندگی کرده باشند؛ در حالی که متقاضیان با سن بالای 25 سال تنها لازم است شش ماه صبر کنند.

سوئد

چندان بعید به نظر نمی‌رسد که کشور فوق قانونمند سوئد در این لیست جای گیرد. اگر می‌خواهید در سوئد رانندگی کنید، باید اقدامات زیر را انجام دهید: درخواست گواهی «یادگیرنده» که در صورتی به شما داده می‌شود که از سنجش بینایی عبور کنید و در کلاس‌های آموزشی داروهای اجباری و مواد مخدر شرکت کنید. در این کلاس‌ها درباره تاثیر مواد مخدر و داروهای نسخه‌ای به شما آموزش داده می‌شود.

مرحله بعد آزمون جاده لغزنده است: این کلاس چهارساعته شامل رانندگی با سرعت بالای 100 کیلومتر و حفظ کنترل ماشین است. سپس نوبت به آزمون تئوری می‌رسد که شامل 70 سوال است؛ اما پنج سوال اول در نمره پایانی تاثیری ندارد. بنابراین شما باید به 52 سوال از 65 سوال باقی‌مانده پاسخ صحیح دهید. مرحله نهایی شرکت و موفقیت در آزمون 45‌دقیقه‌ای عملی است که در آن باید صلاحیت خود را در رانندگی ایمن ثابت کنید. بعد از اخذ این گواهی، وارد دوره دوساله امتحانی می‌شوید.

کاستاریکا

این کشور آمریکای مرکزی هم با رانندگان تازه‌کار سرسختی می‌کند. برای گرفتن گواهینامه در کاستاریکا باید سه آزمون جداگانه را با موفقیت پشت سر بگذارید. در قدم اول باید آزمون تئوری بدهید، قدم دوم آزمون عملی است. این تست عملی با شبیه‌ساز انجام می‌شود و با خیابان‌های واقعی کشور کاری ندارد. وقتی از دو آزمون تئوری و شبیه‌سازی بگذریم، نوبت به آزمایش پزشکی می‌رسد. فشار خون و بینایی تنها دو جزء از موارد آزمایش‌شده هستند. در کاستاریکا تنها زمانی می‌توانید گواهینامه بگیرید که علاوه بر آزمون‌های عملی و تئوری، از آزمایش پزشکی نیز سربلند بیرون بیایید.

برزیل

میزبان جام‌جهانی و المپیک اخیر نیز در گواهینامه دادن به اقشار مختلف جامعه‌اش چندان دست و دلباز نیست. در ادامه خواهیم گفت شهروندان برزیل برای رانندگی باید از چه مراحلی عبور کنند. در برزیل افرادی هستند که به آنها گواهینامه رانندگی داده نمی‌شود، برای مثال افراد بی‌سواد و کودکان. در این کشور به عنوان متقاضی، قبل از آنکه برای گواهینامه رانندگی درخواست کنید باید آزمایش‌های فیزیکی و روانی را با موفقیت بگذرانید.

با گذراندن این آزمون‌ها، کلاس‌های تئوری 45‌ساعته شروع می‌شود که در انتهای آن باید در امتحان تئوری شرکت کنید. مرحله بعدی آن کلاس‌های 20 ساعته آموزش عملی رانندگی است. در این کشور تنها معلم‌های رانندگی تایید‌شده می‌توانند آموزش رانندگی دهند. وقتی آمادگی کامل پیدا کردید، نوبت به آزمون عملی می‌رسد. تنها زمانی که این آزمون و آزمون‌های پیش از آن را با موفقیت سپری کنید، صلاحیت دریافت گواهینامه رانندگی در برزیل را خواهید داشت.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

کیانی: 1395/7/520:50:58،
106
7
تو ایران یادگیری ایین نامه فقط واسه امتحان کتبیه . بعدش رعایت مفررات رانندگی بی خیال . هرکسی که بتونه یه چارچرخ رو حرکت بده بدون رعایت مقررات میتونه بیاد تو خیابون
محمد: 1395/7/608:13:31،
59
9
اینجا ایرانه ما همچیمون به میاد ...خودمونا با کشورهای دیگه مقایسه نکنیم بهتره .‌‌ما کجا اونا کجا
امیر: 1395/7/608:35:15،
48
14
خدایا این فرهنگ رانندگی کی ذر ایران درست میشه؟پاتو میزاری تو خیابون باید یا دعوا کنی یا دعوا ببینی یا توهین به همدیگر رو ببینی و نهایت بی احترامی رو در خیابون میبینی. و موتوریها که جای خودشون رودارند.
من یک دوست داشتم باورکنید فقط به خاطر فرهنگ رانندگی از ایران به قول خودش فرار کرد.
سمندون: 1395/7/610:26:17،
29
13
بابا همین چند روز پیش خبر گذاشته بودند که در سازمان هواپیمایی کشوری ایران با برگزاری یه آزمون سرکاری و دادن جوابهای سوالات به یه نفر عشق خلبانی که در 4 بار آزمونهای قبلی با عملکرد بسیار پایین مردود شده بود ، گواهینامه خلبانی هواپیمای مسافربری با عملکرد عالییییییییی داده بودن . دیگه از گواهینامه رانندگیمون چه انتظاری دارید؟
از بیرجند: 1395/7/614:48:12،
19
16
رییس راهنمایی و رانندگی کشور بی کفایت است که اگر بود در دادن گواهینامه ها سخت گیری بیشتری میشد به هر که بلده فرمون ماشیینو بگیره سریع گواهینامه میدن ...مثل سرخ پوستای آمریکایی قدیم
majid: 1395/7/521:02:36،
35
8
چند تا کشور رو گفتند منم درباره کشور آمریکا یک مطلب رو میگم ..در کشور آمریکا طبق قانون کسی که گواهینامه میگیره باید تا یکسال در سمت شاگرد اون شخص بالای 21 سال دارای گواهنامه رانندگی بشینه و در غیر اینصورت جرم محسوب میشه (البته بگم همه این مورد رو رعایت نمیکنن اما در کل قانون هستش )
امیر: 1395/7/521:06:39،
49
10
و جالبه بدونید ما میتونیم توی کشورمون به راحتی گواهینامه بگیریم و اون رو با یک هزینه کم بین المللی کنیم و بریم توی فنلاند رانندگی کنیم خخخخخخخ
حسین: 1395/7/521:14:00،
41
10
بنظر اکثر مردم حاضرن که فرآیند اخذ گواهی نامه پیچیده تر ولی منطقی تر بشه.
1-تو ایران آزمون تنها به مهارت رانندگی اونم تو 2 دقیقه خلاصه میشه و افسر فقط دنبال یه آتو میگرده تا طرفو رد کنه. مثلا خاموش کردن ماشین، دیر دنده عوض کردن، عجله نکردن و ... نهایتا خروجی این نحوه آزمون منجر به تربیت راننده هایی با رانندگی با عجله و زامبی وار میشه!
2-تست روانشناسی برای بسیار مهمه. بعضی از رانندگان ظاهرا برای خودکشی کردن و کشتن مردم بیرون میان و با سرعت 120 تا تو کوچه ها رانندگی میکنن. البته ناگفته نمونه که یه عده آدم بیخود هم داریم که تریپ آدمای با کلاس ور میدارن و تو لاین سرعت اتوبان با سرعت 40 تا ریلکس رانندگی میکنن. به شخصه این دسته رو جزو بدترین راننده ها میدونم باعث سبقت غیرمجاز و عصبی شدن سایرین میشن و متاسفانه پلیس ها جهت جریمه این افراد اقدامی نمیکنن.
بهروز: 1395/7/608:56:53،
39
13
شما فکر میکنین اون افسری که از مردم متحان میگیره خودش چقد رانندگی سرش میشه،خودش تو رانندگی چقد قوانین رو رعایت میکنه،شما یه ساعت تو شهر بیفتین دنبال یه ماشین پلیس،ببینید چقد تخلف انجام میده تو رانندگی،یه راهنما رو نمیزنن اینا،یکی میخواد اول به خود اینا رانندگی یاد بده،جریمه پلیس هم همیشه برای سر کیسه کردن بوده نه حفظ امنیت مردم،همیشه یه جاهایی قایم میشن که مچگیری کنن،خیلی عقب مونده ایم آقا خیلی،جاده که در میای هیشکی تعادل روانی نداره
صابر: 1395/7/521:16:12،
27
10
تو ایران هم کم کلاس نمیشنینن...ولی مشکل اینه از بس گیر میدن آدم عقده ای میشه میخواد بیشتر بگازه خخخ
کیان: 1395/7/521:38:31،
36
8
آموزشگاههای رانندگی ایران
آزمون توسط سرهنگ بازنشسته گرفته شده و تا دوبار خاموش کردن مجازه!
پارک دوبل
پارک پل(قدیما)
راهنما
دنده بازی
کمربند و آیینه
بعد اینا میشی راننده!!
با پراید تو اتوبان 150تا میرن و خودشونو و بقیه رو داغون میکنن
کامران: 1395/7/608:22:37،
36
15
شاید باورنکنید من رفته بودم امتحان بدم که ماشین هم پراید بود و پنچر کرد و سرهنگ گفت هر کی بتونه پنچری اینو بگیره قبولش میکنم که یک آقای این کار رو کرد و قبولش کرد. بعد یک خانمی پرسید جناب سرهنگ از کجا میدونید این آقا رانندگی میدونه که ازشون امتحان نگرفتید. جناب سرهنگ گفت اون به خودم مربوطه.
بعد بعضی از دوستان از فرهنگ رانندگی صحبت میکنند. کدوم فرهنگ؟ چطوری؟ شروع از کجا؟
جواد: 1395/7/521:38:47،
32
11
توایران سه سوته یابایه تلفن سفارشی الهی به امیدتو..
بی صدا: 1395/7/522:02:33،
34
12
و راحت ترین در ایران, طرف اول گواهی نامه می گیره بعد می افته داخل شهر تا دست فرمونa خوب بشه ......بعد هم پارک تو پیاده روو روی خط عابر پیاده ایستادن و درست سر پیچ پارک کردن و دوبله پارک کردن ولایی کشیدن وووووووو...... خسته ام از این کشور بی قانون
رضا ایرون: 1395/7/522:13:33،
36
7
راحت ترین گواهینامه ایران داره با یک میلیون رشوه گواهینامه بگیر
گودرز : 1395/7/522:24:38،
33
11
نخیر ما همچین فکری نمیکنیم، اگه در ایران سخت‌گیری بود این وضع فاجعه بار رانندگی وجود نداشت.
محمد حسین: 1395/7/522:33:27،
29
8
یکی از دوستام نروژه.اونم گفت پوستش و کندن تا گواهینامه گرفت.میگفت چندین مرحله آزمایش داره که یکی از اونها، رانندگی رو جاده یخ زده هست.ولی گواهینامشون در تمام دنیا معتبره.
علیرضا: 1395/7/522:36:06،
28
8
به نظر من در ایران هم باید امتحانات و صدور گواهینامه خیلی سختر بشود ، شاید از این طریق مردم کمی قوانین را بهتر رعایت کنند
ن: 1395/7/522:49:45،
29
7
در ايران پول ميدي گواهينامه صادر ميشه
مجید: 1395/7/523:03:24،
21
7
در ایران خودمان بستگی به وضع مالیت داره،اگر وضع مالیت خوب باشه خودشان دو دستی درب منزل تقدیم میکنند،وپول هنگفتی میبایست پرداحت کنی،اگر پول نداشته باشی که هیچ اینقدر در امتحان مردودت میکنند که هزینه اموزشگاه جبران بشه
کاربلد: 1395/7/608:14:48،
23
17
جک گفتی تو ایران خیلی آسونه من کسی رو میشناسم گواهینامه داره ولی نمیتونه ماشین رو راه ببره
سید: 1395/7/523:22:13،
24
11
تو این مملکت بهترین راننده هم باشی با این کیفیت خودروهاشون بابد هر بار که سوار ماشین میشی اشهدتو بخونی
شاهین: 1395/7/523:28:36،
29
9
من کاری ندارم که هم جاده هامون پر دست اندازه هم ماشینای مضخرفی مثل پراید داریم.اما اگه مردم ما شعور و فرهنگ رانندگی داشتن و درک میکردن که واقعا با سرعت بالا و سبقت های بیجا میتونن خانواده هارو عزادار کنن وضعیتمون این نبود.800 کشته تو ماه شهریور تو حوادث رانندگی کم نیست.برای مثال شما همین مردم فنلاند رو بیار با پراید تو ایران رانندگی کنن.اونقدی میفهمن و درک میکنن که این ماشین ایمن نیست و باهاش عاقلانه رانندگی میکنن
یاشار: 1395/7/523:29:53،
32
31
ايران نباید به خانم ها گواهینامه صادر کنند. فوق العاده ناشی هستند...
سجاد: 1395/7/616:18:56،
17
12
و همینطور پیرمرد های بالای ۶۰ سال
اصن تو یه دنیای دیگه سر میکنن
اصغر میرزایی: 1395/7/523:33:17،
18
9
ما گواهینامه هم گرفتیم
ولی به دردمون نخورد
سپهبد سورنا: 1395/7/523:50:04،
25
22
من فقط میدونم که کشور ما راحتترین کشور واسه گرفتن گواهینامه هست
محمدرضا: 1395/7/600:33:43،
24
11
اینجام خیلی سخت میگیرن بخصوص واسه خانما که رانندگیشون حرف نداره. تو اتوبان لاین وسط میزنن رو ترمز میپیچن تو خروجی انگار دارن از فرعی میرن تو اصلی. در کل یه نکته تو ایران خیلی خوب رعایت میشه و اونم راهنما نزدن هست که به هیچ وجه راهنما نمیزنن چون احتمالا راهنماشون ممکنه خراب بشه. و خیلی چیزای دیگه من جمله روشن کردن مه شکن عقب تو شهر و شرایط عادی که بخصوص خودروهای چینی خوراکشون هست.
بگذریم در کل خیلی خوبیم و ادعامونم خیلی میشه
سجاد: 1395/7/616:22:57،
18
7
نمیدونم چه کسی به خانم ها میگه موقع رانندگی دستکش بکنین دستتون! مگه شوماخرین یا فرمولا وان شرکت میکنین یا فرمون میخواد فرار کنه!
همینطور صندلی رو تا ته میدن جلو و دو دستی فرمون رو میچسبن ، آخه چجوری آینه بغل ها رو با یه نیم نگاه میبینن!!!
امیر: 1395/7/601:41:08،
27
17
کاش ایرانم اینطوری بود که به این راحتی به همه گواهینامه نمیداد. حتما ترافیک و تصادف کمتر میشد. این آدمای بد دست فرمون تو خیابونا که رو اعصابن هم کمتر میشد.
مهدی: 1395/7/601:45:40،
21
14
اینجا قدرت و پول داشته باش ادمم بکشی میگن بفرما برو زحمت کشیدی اگه کاری چیزی هم بود در خدمتیم
سینا: 1395/7/601:56:30،
28
14
فکر کنم هر ایرانی تنها روزی که تو عمرش مثل آدم رانندگی میکننه روز امتحان افسره این کشور ها سختگیری می کنند کمترین آمار تصادف دارند مثلا تو کانادا که بسیاری از اقوام و دوستان ما زنندگی میکنند از تصادفات وضع رانندگی تو ایران خننده شون میندازه
شیدا: 1395/7/602:46:19،
36
12
مهارت رانندگی بسیار مهمتر از گرفتن گواهینامه س که متاسفانه در ایران اکثرا این مهارت رو ندارن
عده ای فکر میکنن اگر مانند زامبی ها از سرعت غیر مجاز تخطی کنند و یا بتونن بین چندتا ماشین آینه به آینه به اصطلاح لایی بکشند ماهر، قهار و درایورند...غافل از اینکه اگر دیگر رانندگان جبران رانندگی بد اونها رو نکنند احتمالا گارد ریلی باقی نخواهد ماند.
این افراد تمام عقده های ناشی از سر خوردگی در زندگی شخصییشان را پشت فرمان اتومبیل خالی میکنند و چقدر هم ژست میگرند که وقتی همه در ترافیک ایستاده اند ما به راحتی از خطوط امداد و نجات گازشو میگیریم چون قانون کیلویی چنده؟بعدش همینا از حقوق شهروندی حرف میزنن و صداشونو بالا میبرن که چه وضعیته...
آره هموطن از خودت شروع کن بهر حال ما هم باید تغییر کنیم.
007: 1395/7/607:19:22،
23
18
ایران هم توی گواهینامه دادن پایه یک یکی از سخترین ها است
چون مجبوریم با ماشینهای زمان جنگ جهانی امتحان بدیم
تازه لیور دنده برای خودش تاب تاب عباسی میکنه اون وسط معلوم نیست الان کجاست
دادا: 1395/7/608:17:36،
22
10
والا تو ايران براي اينكه سالم برسي بايد همزمان راننده سه ماشين باشي..خودت ..جاوييت وعقبيت
sam: 1395/7/609:30:31،
28
12
آقا ما داریم گواهینامه هامونو با دیگر کشورها مقایسه میکنیم مثل فنلاند و سوئد و.... آیا جاده هامون . ماشینامونم با اونا برابره و اون کیفیت لازمو داره ؟ یا راننده ای که پشت فرمونه اون آرامش لازمو داره با این وضع اقتصادی ؟ یکم منصف باشیم و به اندازه داشته هامون خودمونو مقایسه کنیم . باز مردم ما با هیچ چی خیلی از اونا بهتر و جلوترن
؟: 1395/7/613:34:50،
22
9
تو ایران رانندگی مثل یه جنگ میمونه پشت چراغ قرمز که وایمستی رانند ها با یه چهره غضبناک به همدیگه نگاه میکنن و با سبز شده چراغ با حد اکثر توان سعی میکنن از هم سبقت بگیرن انگار که مسابقس

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل