کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاوانی سنگین برای حمل و نقل های خطرناک هوایی و دریایی


کد خبر : ۲۸۱۴۲دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳:۴۷۱۵۵۰ بازدید

شرکت مشهور آمازون به سبب تلاش برای حمل و نقل مواد خطرناک و غیرقانونی به پرداخت جریمه ای سنگین متهم شد.
تاوانی سنگین برای حمل و نقل های خطرناک هوایی و دریاییتاوانی سنگین برای حمل و نقل های خطرناک هوایی و دریایی

شرکت مشهور آمازون به سبب تلاش برای حمل و نقل مواد خطرناک و غیرقانونی به پرداخت جریمه ای سنگین متهم شد.

این غول اینترنتی متهم است که بین سال های 2014 تا 2015، نسبت به حمل و نقل باتری های لیتیوم یونی و ذرات معلق قابل اشتعال در هوا اقدام کرده است. این جرم مصداق بارز نقض قوانین هوایی ایالات متحده و بین الملل است. براساس قوانین سازمان فدرال هوایی آمریکا، استقرار هر گونه ماده خطرناک و قابل اشتعال در بخش حمل بار ممنوع و جرم محسوب می شود.

یکی از سخنگویان آمازون اعلام کرده که امنیت مشتریان و کالاهای سفارشی آنان برای ما در اولویت قرار دارد با این وجود، براساس مندرجات مطرح شده در پرونده که توسط دادستان تنظیم شده است شرکت آمازون بین ژانویه 2014 تا ژوئن 2015 میلادی تلاش کرده چهار محموله غیر مجاز را با همین روش جابه جا کند.

همچنین تعدادی کالای غیرمجاز، پیش از خروج از مبدا و از طریق ردیابی ایمیلی کشف و ضبط شدند.

یکی از آخرین محموله های غیرمجاز شرکت آمازون، یک کشتی باری پر از مواد محترقه شامل آئروسل (گاز قابل اشتعال) و باتری های لیتیومی بود. قرار بر این بود که این محموله از مقصد نیوجرسی به سمت مبدا رومانی حرکت کند. حمل و نقلی مشابه نیز از همین مقصد به سمت ایرلند گزارش شده که به سبب دو برابر بودن حجم محموله، بسیار خطرناک تر ارزیابی می شود. در برخی متون تنظیم شده توسط دادستان عمومی نام CAA به عنوان یکی از مقصران یا مظنونان احتمالی در این پرونده به چشم می خورد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد بیشترین نرخ تلاش های غیرمجاز شرکت آمازون برای حمل مواد محترقه به ایرلند شمالی به سبب اهمال کاری CAA رخ داده است. کیت استیپلز، مشاور سازمان هواپیمایی کشور بریتانیا (CAA) در خصوص حواشی اخیر شرکت آمازون گفت: سازمان ما محدودیت های هوایی مشخصی را برای حفظ آرامش و امنیت پروازهای خود در نظر گرفته و به هیچ عنوان موافق رفتارهای خطرناک شرکت آمازون نیست.

دادستان این پرونده جنجالی مارتین گودی معتقد است حتی در شرایط عادی، باتری های سالم و بدون مشکل هم به طور بالقوه احتمال انفجار و ایجاد آتش سوزی و احتراق دارند. بنابراین، این نهایت بی مبالاتی و ریسک است که چنین محصولات قابل اشتعال و خطرناکی در پروازهای عمومی مورد حمل و نقل قرار گیرند.

از سوی دیگر وکیل شرکت آمازون استفان اسپنس نیز در دفاع از موکل خود گفت: «ما در مورد یک کارگاه کوچک و ناشناخته صحبت نمی کنیم. وقتی صحبت از شرکت بزرگی همچون آمازون است، قطعا اقدامات امنیتی پروازهای این شرکت نیز به طور کامل تامین شده است.»

شرکت آمازون در جدیدترین بیانیه خود مدعی شده که کشتی ها و هواپیماهای حامل محصولات آمازون به طور هفتگی و روزانه مورد بررسی قرار می گیرند و ما به شکل دائم در تلاشیم تا هر گونه ناامنی را از فضای تجاری خود دور کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها