کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برگزاری نخستین اعتصاب کامل کارکنان هیوندای


کد خبر : ۲۸۱۴۰دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۴۰۱۹۱۱ بازدید

اتحادیه کارگری هیوندای موتور روز دوشنبه نخستین اعتصاب کامل خود در 12 سال گذشته را به دلیل اختلاف درباره افزایش دستمزد برگزار کرد.
برگزاری نخستین اعتصاب کامل کارکنان هیوندایبرگزاری نخستین اعتصاب کامل کارکنان هیوندای

اتحادیه کارگری هیوندای موتور روز دوشنبه نخستین اعتصاب کامل خود در 12 سال گذشته را به دلیل اختلاف درباره افزایش دستمزد برگزار کرد.

این اعتصاب یک روزه بدنبال توقفهای چند ساعته کار در کارخانه‌های کره ای هیوندای از ماه ژوییه به این سو انجام گرفت. کره جنوبی بزرگترین پایگاه تولید هیوندای موتور است و این خودروساز حدود ۴۰ درصد از خودروهایی که سال گذشته در سراسر جهان فروخت را در کارخانه‌های کره ای تولید کرده بود.

اعتصابهای پراکنده از ماه ژوییه به از دست رفتن تولید ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ خودرو به ارزش ۲.۲۳ تریلیون وون (۲.۰۲ میلیارد لار) منجر شده که بزرگترین ضرر تولید برای خودروساز از نظر ارزش خودروهاست. به گفته تحلیلگران، اعتصاب امسال طولانی‌تر از حد انتظار شده و ممکن است درآمد سه ماهه سوم هیوندای موتور ناامید کننده شود.

هیوندای موتور که به همراه کیا موتورز پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، در بیانیه ای اعلام کرد از هر گونه توقف تولید مایوس شده و به همکاری با اتحادیه برای حل این اختلاف ادامه می‌دهد.

 اتحادیه کارکنان هیوندای که ۴۸ هزار عضو دارد ضمن ادامه مذاکرات دستمزد سالانه، قصد دارد تا پایان هفته جاری به اعتصابهای چند ساعته ادامه دهد.

اعتصاب در هیوندای موتور به یک سنت سالانه تبدیل شده اما به اعتماد سهامداران این شرکت ضربه زده است. اعتصابهای سالانه در حالی برگزار می شود که دستمزد کارخانه‌های کره ای در میان بالاترین دستمزدهای صنعت خودروسازی جهان قرار دارد.

این خودروساز در تاریخ ۲۹ ساله اتحادیه کارکنانش بجز چهار سال، همه ساله با اعتصاب روبرو شده و معمولا تولید از دست رفته را بعدا جبران کرده است.

هیوندای به دلیل رکود در بازار نوظهور و عدم موفقیت در بهره برداری از تقاضای جهانی قوی برای خودروهای شاسی بلند، در سه ماهه دوم امسال برای دهمین سه ماهه متوالی با کاهش سود روبرو شد.

به گزارش رویترز، کارکنان هیوندای موتور در کره جنوبی اواخر ماه گذشته به توافق افزایش دستمزد که نسبت به توافق سال گذشته ضعیف‌تر بود، رای مخالف دادند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها