کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران جزو 10 کشور اول جهان از نظر جاذبه‌های گردشگری است


کد خبر : ۲۸۱۳۲دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۴۷۱۳۰۲ بازدید

رئیس جمهور گفت: صنعت گردشگری با ابعاد فراوانی که دارد، می‌تواند یکی از راه‌های نزدیک برای اشتغالزایی جوانان ما شود.

رئیس جمهور گفت: صنعت گردشگری با ابعاد فراوانی که دارد، می‌تواند یکی از راه‌های نزدیک برای اشتغالزایی جوانان ما شود.

 حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری گفت: امروز هم ملت و جوانان ما آمادگی گذشته را برای دفاع از کشور و دستاوردهای نظام دارند. روز گردشگری را گرامی می‌داریم و موضوع گردشگری را به عنوان یکی از سکوهای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور می‌دانیم.

 وی افزود: یکی از موضوعاتی که در صد سال اخیر دنبال آن بودیم، دستیابی به توسعه همه‌جانبه بود اساس توسعه متوازن و جامع به عنوان هدف مهم برای ملت ایران از مشروطه تا امروز مدنظر بوده است. اینکه چگونه می‌توانیم به این امر دست یابیم تا رفاه مردم و استقلال اقتصادی کشور بیشتر شود و زندگی مردم توام با تعالی مادی و معنوی باشد و جایگاه ایران در منطقه و جهان در جایگاه مطلوب و شان ملت ایران قرار گیرد، یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: این صنعت با ابعاد فراوانی که دارد، می‌تواند یکی از راه‌های نزدیک برای اشتغالزایی جوانان ما شود. امروز یکی از اهداف جوانان جذب فناوری و اشتغال است در گردشگری هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم. علیرغم اینکه به نظر می‌رسد گردشگری ساده است اما پیچیده است. می‌توانیم فناوری لازم را در گردشگری جذب کنیم و سرمایه لازم را برای گردشگری داشته باشیم و در کنار شکوفایی این صنعت زندگی مردم و اشتغال جوانان تحصیل کرده در مسیری قرار گیرد که مورد نظر جامعه ما است.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان از نظر جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی و تاریخی و فرهنگی است، گفت: این نشانگر تمدن دیرین چندهزار ساله این ملت است. آثار فرهنگی این دیار از جاذبه‌های مهم است. تنوع قومی و مذهبی و زبان و آداب و رسوم می‌تواند یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری باشد.

روحانی با اشاره به اینکه ایران جاذبه‌های انقلابی و تاریخی فراوانی هم دارد، گفت:  حداقل از تاریخ نهضت مشروطه انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس این سه حادثه مهم تاریخی و آثار آنها باید حراست شود. میدان‌های بزرگ و خیابان‌های تاریخ‌ساز در استان‌های مختلف می‌تواند به عنوان جاذبه برای همه محققان و علاقمندان به سیر تحولات سیاسی و تاریخی در این کشور باشد.

وی ادامه داد: موضوع دفاع مقدس و آثار آن هم می‌تواند جاذبه گردشگری داخلی و خارجی باشد در طول سال می‌بینیم میلیون‌ها نفر به مناطقی سفر می‌کنند که آثار دفاع مقدس در آن وجود دارد. ما کشوری دارای همه گونه جاذبه هستیم از جنگل‌های زیبای شمال و زاگرس تا کویری که می‌تواند جاذبه بسیار خوب برای گردشگران داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: کویر یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری ایران هست و خواهد بود و باید برای آن هم سرمایه‌گذاری کنیم برای برخی کشورها ممکن است جنگل و رودخانه جاذبه داشته باشد برای برخی کویر جاذبه اصلی دارد باید انواع جاذبه‌ها را برای جذب گردشگر توسعه بدهیم .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها