کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمل و تهیه چه مقدار شیشه حکم اعدام دارد؟


کد خبر : ۲۸۰۸۹یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۳۴۵۹۷۸ بازدید

براساس قانون مبارزه با مواد مخدر كه از 14 دي سال 89 اجرايي شده، قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي، به‌ويژه شيشه اعدام مي‌شوند.

                 مواد مخدر شیشه
 

براساس قانون مبارزه با مواد مخدر كه از 14 دي سال 89 اجرايي شده، قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي، به‌ويژه شيشه اعدام مي‌شوند. 

سرپرست مجتمع ويژه مبارزه با جرایم جنايي و مواد مخدر دادگستري خوزستان گفت: قانون جديد مبارزه با مواد مخدر كه به تازگي ابلاغ شده، از روزـ 14 دي‌ ـ سال 95 لازم‌الاجراست و بر اساس اين قانون، تهيه و توزيع تا 30 گرم شيشه و مواد روان‌گردان مجازات حبس و بيش از 30 گرم مجازات اعدام دارد. 

فرزاد فرهادي‌راد افزود: بر اساس قانون جديد مبارزه با مواد مخدر، برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي و روان‌گردان‌ها تشديد شده است و در نتيجه به اين افراد اخطار مي‌دهيم كه مجازات پيش‌بيني شده براي آنان اعدام است. 

وي تصريح كرد: پيش از اين تهيه و توزيع هر ميزان شيشه تنها شش ماه حبس داشت ولي بر اساس قانون جديد، حمل، توزيع و نگهداري كمتر از 30 گرم شيشه مجازات حبس و بيش از آن مجازات اعدام دارد.

همچنين در صورت تهيه، توزيع و نگهداري بيش از 100 گرم شيشه حتي اگر فرد متخلف سابقه كيفري نداشته باشد، اعدام مي‌شود. معاون دادستان اهواز خاطرنشان كرد: طبق قانون جديد، قرص اكس و داروهاي روان‌گردان نيز زير مجموعه مواد مخدر قرار گرفته‌اند و درنتيجه تهيه و توزيع اين مواد هم جرم محسوب مي‌شود.

وي افزود: در روزهاي گذشته 16 قاچاقچي مواد مخدر در خوزستان اعدام شده‌اند و بعد از اين نيز با قاچاقچيان برخورد جدي خواهد شد. وي اظهار كرد: دستگاه قضايي خوزستان با مجرمان و قاچاقچيان با جديت برخورد مي‌كند و براي اين افراد مجازات سنگين اعمال خواهد كرد. 

فرهادي‌راد يادآور شد: با توجه به اينكه نظارت بر اجراي صحيح قانون از وظايف دادستان است، احكامي كه از سوي دادگاه صادر مي‌شوند مورد بررسي قرار مي‌گيرند و درصورتي كه احساس شود از سوي دادگاه براي مجرم مجازات خفيفي صادر شده است، پرونده به دادگاه تجديد نظر ارسال و با نظر اين دادگاه مجازات تشديد مي‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها