کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبلیغ یک ساله دولت برای اجرای 15 روزه طرح کارت اعتباری کالا


کد خبر : ۲۸۰۴۱شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۵۸۸۹۹ بازدید

سخنگوی انجمن لوازم خانگی با اشاره به تبلیغ یک ساله برای اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، گفت: این طرح عملاً 15 روز اجرایی شد و با وجود ...

سخنگوی انجمن لوازم خانگی با اشاره به تبلیغ یک ساله برای اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، گفت: این طرح عملاً 15 روز اجرایی شد و با وجود تمدید طرح تا پایان آذرماه، بانک مرکزی هنوز این مصوبه را به بانکها ابلاغ نکرده است.

حمید رضا غزنوی در یک نشست خبری با بیان اینکه طرح خروج از رکود در 25 مهر سال گذشته توسط دولت رونمایی شد، اظهار داشت:‌ بانک مرکزی 19 دی ماه مصوبه اجرای طرح کارت اعتباری کالا با سود 12 درصدی و بازپرداخت 12 ماهه اقساط را ابلاغ کرد که طبق توافق با وزیر قرار بود برای کارمندان دولت، بازنشستگان کشوری و لشکری و بیمه‌شدگان اجرایی شود، اما در نهایت فقط شامل بازنشستگان و کارکنان آموزش و پرورش شد.

وی تصریح کرد: در 23 اسفند 94 سازمان مدیریت با افزایش اقساط بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری کالا به 24 ماه موافقت کرد، اما ابلاغ این مسئله به بعد از تعطیلات عید موکول شد. 

به گفته وی، چند ماه بعد، سقف کارت اعتباری کالا از 10 میلیون تومان به 6 میلیون تومان کاهش یافت و این سیاست‌ها در 15 تیرماه 95 توسط رئیس سازمان مدیریت ابلاغ شد.  

غزنوی ادامه داد: این در حالی بود که زمان اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا تا 31 تیرماه تعیین شده بود و عملاً فقط 15 روز فرصت برای اجرایی شدن طرح نهایی فروش اعتباری کالای ایرانی طی شد.

وی با اشاره به اتمام زمان اجرای این طرح در پایان تیرماه، گفت: در شهریور امسال نیز توافق شد که اجرای این طرح تا 3 ماه یعنی تا پایان آذرماه تمدید شود و این در حالی است که هنوز تمدید طرح به بانک‌ها ابلاغ نشده است. 

وی با بیان اینکه در این شرایط موضوع ارائه کارت عام مطرح شده است، گفت: اواخر هفته گذشته اجرای طرح کارت عام اعلام شد و این در حالی است که قرار است تمدید طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی طی روزهای آینده ابلاغ شود که همزمان با آغاز محرم و زمان رکود (2 ماهه) بازار خواهد بود.


فقط 42 میلیارد تومان از منابع 4200 میلیارد تومانی جذب بخش تولید شد

سخنگوی انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه 4200 میلیارد تومان منابع بانکی برای اجرای طرح کارت اعتباری کالا تعیین شده بود، گفت: تاکنون فقط 42 میلیارد تومان از این رقم جذب بخش تولید شده است. 

وی تأکید کرد: بانک مرکزی در اجرای طرح کارت اعتباری کالا طوری عمل کرد که به غیر از ضرر، چیزی برای تولیدکنندگان در پی نداشت، زیرا بازار را با انتظار 6 ماهه و تشدید رکود روبه‌رو کرد. 

وی با اشاره به وجود 11 هزار فروشگاه لوازم خانگی در کشور و حدود 2 هزار مؤسسه خدمات پس از فروش در این بخش، گفت: در اجرای طرح کارت اعتباری کالا 45 واحد تولیدکننده حضور داشتند که جزء بزرگترین و بهترین واحدهای تولید لوازم خانگی محسوب می‌شوند و با اجرای طرح اعتباری کالا متضرر شدند. 

وی همچنین اجرایی شدن طرح کارت عام را در شرایطی مناسب دانست که اقتصاد کشور در وضعیت خوبی قرار داشته باشد، نه در شرایط رکود فعلی.

غزنوی با بیان اینکه هم اکنون تولید برخی کارخانه‌های لوازم خانگی به اندازه یک چهارم تولید سال 91 است، گفت:‌ طرح کارت عام 50 میلیون تومانی در شرایطی قرار است اجرا شود که انبارها پر از کالای وارداتی است و اجرای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی متوقف شده است. 


 کارت عام فقط به نفع واردات است

وی اجرای طرح کارت عام را فقط به نفع کالاهای وارداتی دانست و گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی فقط یک حاشیه امن برای برخی سازمان‌ها شده و کارت عام در شرایطی ابلاغ می‌شود که به ضرر کشور و اشتغال داخلی است. 

وی همچنین با تأکید بر لزوم تلاش و سرمایه‌گذاری برای تقویت برندهای ایرانی تولید لوازم خانگی، گفت:‌ سرمایه‌گذاری داخلی در جهت توسعه برندهای خارجی کار درستی نیست و به ضرر اشتغال داخل و کالاهای ایرانی خواهد بود.

به گفته وی، کره‌ای‌ها افراد قابل اطمینانی نیستند و نباید زیاد روی آنها حساب کرد زیرا در شرایط تحریم به صورت داوطلبانه همکاری خود را با ایران قطع کردند و نباید اجازه داد که در صورت تحریم دوباره، باز هم صنایع کشورمان را تحت تأثیر قرار دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها