کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرگ‌های مشکوک در یاسوج خودکشی بود


کد خبر : ۲۸۰۲۴شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳:۰۲۱۰۴۲ بازدید

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، آخرین وضعیت پرونده‌های سه مرگ مشکوک به قتل در یاسوج را تشریح کرد. خداکرم پاکروان ...

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، آخرین وضعیت پرونده‌های سه مرگ مشکوک به قتل در یاسوج را تشریح کرد. خداکرم پاکروان با تشریح سه مرگ مشکوک به قتل در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد که هر سه مرگ عنوان‌شده «خودکشی» بوده است.او گفت: هر سه حادثه مشکوک به قتل، به صورت حلق‌آویز بوده و با طناب دار صورت‌گرفته و همگی خودکشی بوده است.

بر اساس گزارشات منتشرشده از سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته آمار تلفات خودکشی در کشور 1.8 درصد کاهش یافته است. در سال گذشته 4020 نفر بر اثر خودکشی در کشور جان خود را از دست دادند، در حالی که این رقم در سال قبل از آن ۴۰۹۵ نفر بود. در سال گذشته از کل تلفات خودکشی در کشور دو هزار ۸۸۷ نفر مرد و یک هزار ۱۳۳ نفر زن بودند. در چند سال اخیر  اخبار خودکشی‌ها در کشور رسانه‌ای شده است. در این حین حتی شاهد خودکشی در بین نوجوانان نیز هستیم، در حالی که پیش از این کمتر اخباری این چنینی منتشر می‌شد. در سال جاری بروز چند مورد خودکشی در میان نوجوانان رسانه‌ای شد و این موجی از نگرانی‌ها را در جامعه به وجود آورد. برخی معتقدند جامعه ایران افسرده است و افسردگی احتمال ابتلا به خودکشی را شش برابر می‌کند، بنابراین پیشگیری و درمان این بیماری ضرورت دارد. درضمن از دیگر عوامل افزایش این پدیده می‌توان به تنزل آستانه تحمل در جامعه اشاره کرد که دراین زمینه مسئولان باید به فکر آموزش مهارت‌های اجتماعی باشند.

3 مرگ مشکوک در یاسوج

 رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر مرگی که اتفاق می‌افتد و به پلیس گزارش می‌شود، به عنوان فوت مشکوک محاسبه شده و پلیس، تحقیقات ویژه خود را انجام می‌دهد. پاکروان با بیان اینکه حتی مرگ کسانی که در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند از دیدگاه پلیس یک مرگ مشکوک است، اظهار داشت: قصور پزشکی نیز جزو برنامه‌های تحقیقاتی پلیس است. پاکروان با بیان اینکه پلیس ابتدا به دقت محل جرم را بررسی و سپس استعلامات لازم را از پزشکی قانونی دریافت و سایر برنامه‌های لازم را پیگیری و اجرا کرده تا به حصول نتیجه برسد، تصریح کرد: نظر نهایی پزشکی قانونی در زمان کالبدشکافی جسد برای ما بسیار اهمیت دارد و به همین خاطر دقت‌های لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

او به تشریح سه حادثه مرگ حلق‌آویزشده در یاسوج در یک ماهه گذشته که شایعات فراوانی مبنی بر قتل را نیز به همراه داشت، پرداخت و گفت: برای مرگ مشکوک یک مغازه‌‌دار که در خیابان جمهوری شغل کباب‌فروشی داشت، تحقیقات گسترده‌ بسیار فشرده‌ای به مدت ۱۰ شبانه‌روز انجام گرفت که تقریبا به نتیجه نهایی رسیده‌ایم. رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس آخرین کارهای کارشناسی صورت‌گرفته در حوزه پلیس آگاهی، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که او خود اقدام به «خودکشی» کرده است. پاکروان درباره این موضوع که «شایعه شده است زن و مردی با هویت‌هایی معلوم اقدام به قتل این مغازه‌دار از طریق اخاذی در ازای پرداخت ۵۰ میلیون تومان کرده‌اند»، تاکید کرد که چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد. او گفت: چنین چیزی جز شایعه هیچ چیز دیگری نیست و ما با اطمینان کامل می‌گوییم که مطالب مطرح‌شده در بازار و در بین مردم یاسوج در این زمینه جز شایعه، هیچ پایه و اساسی ندارد.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «گفته می‌شود مرگ دو جوان در جاده روستای سروک یاسوج هم قتل بوده و تعدادی دستگیر شده‌اند» نیز خاطرنشان کرد: چنین چیزی هم صحت ندارد و شایعه است. پاکروان افزود: متاسفانه این دو جوان خودشان اقدام به خودکشی کرده و پلیس حتی مغازه‌داری که طناب دار را به آنها فروخته بود پیدا و بازجویی کرد. او با تاکید براینکه پرونده این سه مرگ تاکنون از دیدگاه پلیس آگاهی یاسوج، «خودکشی» است نه «قتل»، تصریح کرد: متاسفانه دامنه تحمل و صبر افراد کم شده و از سویی انتظارات نسبت به جامعه از سوی جوانان دو چندان شده است. به گزارش ایلنا، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاهی خودکشی‌هایی را شاهد بوده‌ایم که با انگیزه‌های بسیار ضعیف شکل گرفته که برای خود ما نیز جای تعجب دارد. درباره اینکه چرا آستانه مردم نسبت به گذشته بسیار کم شده، ما معتقدیم باید کارشناسان چنین چیزهایی را بررسی کنند، اما مردم مطمئن باشند که تنها هدف پلیس، احساس راحتی و امنیت برای آنها است و در این بین از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها