کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمهيدات ترافيكی همزمان با بازگشايی مدارس


کد خبر : ۲۷۹۷۷پنجشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۳:۴۷۵۷۹ بازدید

امروز نخستين روز ماه مهر است. هرچند امسال تقارن اين روز با پنج‌شنبه سبب شده تا اول مهر، نخستين روز مدارس نباشد، اما به هرحال تدابيری كه ...

امروز نخستين روز ماه مهر است. هرچند امسال تقارن اين روز با پنج‌شنبه سبب شده تا اول مهر، نخستين روز مدارس نباشد، اما به هرحال تدابيري كه براي مقابله با آشفتگي‌هاي بازگشايي مدارس انديشيده شده، قرار است از امروز عملي شود؛ اين يعني از امروز عبور و مرور در شهر تهران با تغييراتي همراه خواهد بود.

مديركل مهندسي و ايمني معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در مورد اقدامات تسهيل‌گر اين ارگان همزمان با بازگشايي مدارس پايتخت گفت: «طبق رويه سال‌هاي اخير در معاونت حمل و نقل و ترافيك اقدام به تشكيل ستاد استقبال از مهر كرديم كه در ذيل اين ستاد، 2ستاد مركزي و معين مناطق 22گانه ايجاد شد.»

به گفته علي فغاني، ستاد معين از ابتداي مهر مجموعه‌يي از فعاليت و برنامه‌ها را عموما در اطراف معابر مدارس شهري در دستور كار دارد و در هر منطقه اگر نياز به اقدامي در مسيرهاي منتهي به مدارس و اطراف آنها لازم باشد، از توان ستاد معين آن منطقه بهره‌گيري مي‌شود.


افزايش 25‌ درصدی ترافيك

همچنين در اين رابطه رييس مركز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ با بيان اينكه در ماه بازگشايي مدارس شاهد افزايش 25درصدي حجم ترافيك شهر تهران هستيم، گفت: «با آغاز سال تحصيلي حدود يك ميليون و 150هزار دانش‌آموز، حدود 700‌هزار دانشجو و 200‌هزار كادر آموزشي هستيم كه درنهايت مي‌توان گفت همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، حدود 2ميليون سفر به مجموع سفرهاي درون شهري تهران اضافه خواهد شد كه از اين‌رو لازم است حجم ترافيك تا 15مهر ساماندهي و مديريت شود.»

مراد مرادي با اشاره به لغو مجوزهاي حفاري در معابر شهري تهران براي جلوگيري از بروز ترافيك در روزهاي نخست مهرماه گفت: «از 20شهريور تا 10مهر هيچ‌گونه مجوزي براي حفاري در معابر توسط پليس داده نمي‌شود و معابر براي بازگشايي مدارس ايمن‌سازي شده است.»سرهنگ مرادي همچنين از آماده‌باش كامل پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ از 20شهريور تا 15مهر خبر داد و افزود: «پليس راهنمايي و رانندگي از تمامي نيروهاي ستادي براي كنترل ترافيك استفاده كرده و نيروهاي فعال در سطح خيابان‌ها نيز به صورت گسترده تقويت شده‌اند تا پوشش ترافيكي مناسبي در معابر ايجاد كنيم.»

رييس مركز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ استفاده از وسايل نقليه عمومي براي كاهش بار ترافيكي مهر را موثر دانست و گفت: اگر توسعه حمل و نقل عمومي افزايش پيدا كند، بسترهاي لازم براي رغبت شهروندان در استفاده از اين وسايل نقليه ايجاد شود و ساماندهي سرويس مدارس با هماهنگي نهادهاي متولي انجام شود، ترافيك اول ماه مهر را مي‌توانيم كنترل كنيم. وي با اشاره به شناسايي مدارسي كه در معابر اصلي شهر تهران قرار دارند، گفت: اين مكان‌ها اولويت عبور محسوب شده و در زمره معابري هستند كه ترافيك را افزايش مي‌دهند و گماردن نيروي پليس براي اين مدارس جزو اولويت‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي است.


رشد 15درصدي هزينه سرويس مدارس

ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران نيز بر رسالت برنامه‌ريزي و نقش نظارتي شوراي شهر در همه حوزه‌هاي پايتخت براساس برنامه‌هاي 5ساله اول و دوم شهر تهران تاكيد كرد و گفت: علاوه بر لوايحي كه شهرداري تهران براي تسهيل امور شهروندان به شوراي شهر ارائه مي‌كند، برخي موضوعات نيز به‌صورت طرح از سوي اعضاي شورا و با هدف ايجاد شرايط مناسب‌تر براي زندگي شهروندان در كلان‌شهر تهران در شورا مطرح، بررسي و در دستور كار مديريت شهري قرار مي‌گيرد. شوراي شهر در خصوص برنامه‌هاي سال تحصيلي جاري از شهرداري خواسته تا برنامه‌ها و اقدامات آغاز سال تحصيلي 96-95 را مشخص و در شوراي شهر آن را توضيح دهد.

عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان كرد: در موضوع آغاز سال تحصيلي و ماه مهر، مديريت شهري برخي اقدامات را قبل از بازگشايي مدارس انجام داده است.

وي از بهسازي سرويس‌هاي بهداشتي مدارس، رنگ‌آميزي برخي كلاس‌هاي درس، تعويض شيرهاي آب مدارس، مرمت و تعمير نمازخانه‌هاي مدارس، تعمير و تعويض ميز و صندلي‌ها به عنوان فعاليت شهرداري در مدارس قبل از آغاز سال تحصيلي و همزمان با تعطيلي مدارس ياد كرد.

قناعتي، ساماندهي 18‌هزار سرويس جابه‌جايي دانش‌آموزان براي شروع سال تحصيلي جديد را از ديگر فعاليت‌هاي مديريت شهري با همكاري دستگاه‌هاي آموزش و پرورش و راهور عنوان كرد.

وي با بيان اينكه اكنون در شهر تهران 30‌هزار خودرو به عنوان سرويس مدارس فعال هستند، گفت: «براي اينكه شهروندان بابت حضور فرزندان‌شان در مدارس نگراني نداشته باشند، ساماندهي 18‌هزار راننده سرويس مدارس با دريافت استعلام و ارائه آموزش‌هاي لازم انجام شده است. 12هزار خودرو ديگر نيز به‌طور خصوصي و شركتي در حوزه سرويس‌هاي مدارس فعاليت دارند كه هنوز ساماندهي نشده‌اند، اما براي اينكه مطمئن باشيم در شهر تهران همه سرويس‌هاي مدارس در چارچوب و ضوابط قانوني دانش‌آموزان را جابه‌جا مي‌كنند، در نخستين فرصت ساماندهي مي‌شوند. قيمت‌گذاري سرويس‌هاي مدارس نيز انجام شده و بر اساس مصوبات شوراي شهر، امسال 15درصد افزايش قيمت داشته‌اند.»


اجراي طرح «كاهش»

عبور و مرور از تاريخ اول مهر، تنها به خاطر بازگشايي مدارس محدود نمي‌شود. اين تاريخ، تاريخي است كه براي شروع طرح كاهش (كنترل آلودگي هواي شهر) يا همان «LEZ» انتخاب شده است. به گزارش ايسنا، با اينكه از 15شهريورماه امسال طرح ارشادي LEZ از سوي پليس اجرايي شد، اما هنوز هم هستند شهروندان تهراني كه از جزئيات آن خبر نداشته باشند كه بايد گفت؛ براساس طرح جديدي كه قرار است از اول مهرماه در محدوده زوج و فرد اجرايي شود كه تلفيقي از طرح كاهش و زوج و فرد است؛ ملاك تردد خودورها داشتن برگه معاينه فني است، به‌گونه‌يي كه تنها خودورهايي كه پلاك‌شان مطابق روز باشد، در صورتي مي‌توانند در اين محدوده تردد كنند كه برگه معاينه فني معتبر داشته و اطلاعات خودرو‌شان در سامانه سيفما (سامانه يكپارچه معاينه فني وزارت كشور) موجود باشد؛ در غير اين صورت جريمه 50هزار توماني پليس در انتظار آنها خواهد بود.

براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، در مرحله اول در محدوده «طرح زوج و فرد» معاينه فني خودروها كنترل شده و صرفا به خودروهايي كه معاينه فني داشته باشند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده مي‌شود و در فاز دوم روي خودروهاي انژكتوري و كاربراتوري اعمال محدوديت مي‌شود و در مرحله سوم نيز اجراي اين طرح به كل سطح شهر تهران تسري پيدا مي‌كند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها