کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام مرورگر اینترنتی بهتر است؟


کد خبر : ۲۷۹۶۷چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۹۸۲۲ بازدید

اغلب کاربران امروزی دنیای مجازی انواع راه درروها و روش های مرور و بررسی جدید اطلاعات را می دانند، اما هنوز هم استفاده از مرورگر ها از ...

اغلب کاربران امروزی دنیای مجازی انواع راه درروها و روش های مرور و بررسی جدید اطلاعات را می دانند، اما هنوز هم استفاده از مرورگر ها از مهم ترین روش ها برای دستیابی به انواع اطلاعات تصویری، صوتی، ویدئویی و. . . محسوب می شود.

با این وجود بین کاربران درخصوص این نکته که کدام مرورگر از سایرین برتر است اختلاف نظر هایی وجود دارد. مرورگرهای متعددی مانند اپرا، گوگل کروم و... بین کاربران محبوب هستند و انتخاب یکی از آنها به عنوان مرورگر برتر چندان ساده نخواهد بود. به همین دلیل است که می توان با بررسی برخی نکات و اطلاعات، روند انتخاب مرورگر مناسب را تسهیل کرد.
 

     teek6cal826c2g1xo7qh.jpg


مرورگری برای کودکان و نوجوانان

مرورگر «اج» یکی از برترین انتخاب ها برای کاربران ویندوز 10 محسوب می شود. این مرورگر شامل برخی امکانات و قابلیت های ویژه و مفید کاربردی است. بخش های یادداشت نویسی، اشتراک گذاری متون و اطلاعات، اشتراک صفحات وب و ارسال رایگان آگهی ها از بخش های ویژه این مرورگر هستند. بسیاری از دانش آموزان و نوجوانان با استفاده از امکانات این مرورگر قادر به ثبت و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود در اسرع وقت خواهند بود.

حفظ حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی، مسدود کردن تبلیغات و مواردی از این دست جزو مهم ترین نکاتی هستند که اغلب کاربران تمایل دارند در سیستم جست وجوی آنان رعایت شود. با این وجود برخی مرورگرها همچون اپرا، گوگل کروم و فایرفاکس با دسترسی به حالت مرور خصوصی، وضعیت جست وجو را تا حد زیادی ایمن تر از سایر مرورگرها کرده اند.

اگرچه نمی توان برای دستیابی به امنیت اطلاعات تنها به وضعیت مرورگر متکی بود و باید به مواردی مانند سایت های مورد جست وجو و لینک های مخرب نیز توجه داشت.

گزینه های اضافی و ضروری

برخی مرورگرها به سامانه ها و ابزارهای جست وجوی سریع و اضافی مجهز هستند. گاهی این ابزارها و افزونه ها چندان پیچیده نیستند و شامل ابزاری برای اشتراک گذاری یا نشر اطلاعات هستند. اما همین ابزارهای ساده بسیار مفیدند. در دنیای امروز که اکثر افراد عادت دارند اطلاعات و موارد دلخواه خود را با دوستان شان به اشتراک بگذارند، چنین امکاناتی بسیار مناسب به نظر می رسد.

در حال حاضر مرورگرهایی همچون فایرفاکس و کروم با دسترسی به فناوری ادوب فلش جزو مرورگرهای مناسب برای دسترسی به انواع محتواها و به اشتراک گذاری آنها محسوب می شوند. از سوی دیگر بسیاری از توسعه دهندگان وب، در مقاطع زمانی متفاوت نسبت به استفاده از این امکان تمایل نشان می دهند. همین موضوع باعث شده چنین قابلیتی برای اغلب کاربران وب مفید باشد.

باتری و مسائل مرتبط با شارژ

موضوع مهم درخصوص استفاده از فضای مجازی، چگونگی مصرف باتری لپ تاپ و انواع رایانه است. گزارش های منتشر شده درخصوص دنیای فناوری ادعا می کنند کروم قاتل شارژ باتری است. در ماه ژوئن سال گذشته شرکت مایکروسافت یک ویدئو منتشر کرد که در آن نشان داده می شد مرورگر «اج» تا چه حد در حفظ باتری موفق عمل می کند.

مدتی بعد نیز مرورگر اپرا اعلام کرد که در حال آزمودن طرح هایی برای کاهش مصرف باتری است. طرح هایی که قرار است به عنوان مزیتی رقابتی با سایر مرورگرها در نظر گرفته شوند. با این وجود به نظر می رسد بین تمامی مرورگرها، فایرفاکس به مراتب مصرف باتری کمتری دارد.

همگام سازی

بسیاری از افرادی که در حال مطالعه این مقاله هستند، افزون بر رایانه، تلفن همراه هوشمند یا تبلت هم دارند. بر این اساس یکی از مهم ترین مسائل در خصوص استفاده از مرورگرها کیفیت و نحوه همگام سازی اطلاعات این وسایل با یکدیگر است. اما منظور از همگام سازی چیست؟ همگام سازی یعنی تطابق تمامی بوک مارک ها، یادداشت ها، کلمات عبور و. . . در دستگاه های مختلف.

این قابلیت کمک می کند در هر شرایط و زمانی که به دستگاه های مختلف خود دسترسی ندارید از سیستم های جایگزین استفاده کامل ببرید. با کمک فایرفاکس می توان سیستم عامل ios را با سیستم رایانه ای همگام کرد، اما در بخش بوک مارک ها، تنها می توان از تلفن به رایانه همگام سازی انجام داد. این محدودیت در سیستم عامل اندروید وجود ندارد. مایکروسافت «اج» نیز قادر به همگام سازی اطلاعات با ویندوز 10 است، اما این قابلیت را در تقابل با سیستم عامل های تلفن همراه ندارد.

همگام سازی نکته ای مفید است. اما همه چیز نیست! درواقع اگر به مرورگری خاص دلبستگی دارید، دلیلی ندارد مرورگر محبوب تان را به سبب برخی محدودیت های همگام سازی کنار بگذارید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها