کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعدیل 25 تا 30 درصدی سود پتروشیمی‌های گازی


کد خبر : ۲۷۸۶یکشنبه، ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸:۵۸۱۷۲۲ بازدید

یک کارشناس بازار سهام با اشاره به جزئیات افزایش سرمایه 100 درصدی بانک‌ تجارت و 700 درصدی پست‌بانک، به تشریح وضعیت فعلی پتروشیمی‌‌ها ...

یک کارشناس بازار سهام با اشاره به جزئیات افزایش سرمایه 100 درصدی بانک‌ تجارت و 700 درصدی پست‌بانک، به تشریح وضعیت فعلی پتروشیمی‌‌ها پرداخت و گفت: پتروشیمی‌های گازی با افزایش نرخ خوراک بین 25 تا 30 درصد تعدیل سود خواهند داشت.

محمد شاهینی با اشاره به دلایل افت قیمتی سهام شرکت‌های بانکی در بازار به تشریح روند آینده آنان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به آمدن اخباری مبنی بر گشایش اعتبار اسنادی 30 درصدی (ال‌سی)، ابتدا انتظار می‌رفت تا این گروه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اما با توجه به عرضه‌های سنگین خصوصی‌سازی در بسیاری از بانک‌ها از جمله تجارت، ملت و صادرات، قیمت‌ها تا حدی پایین آمد اما پس از اتمام عرضه‌ سهام دولتی،انتظار می رود رشد به این نمادها باز گردد.این کارشناس ارشد بازار سهام با بیان اینکه در این گروه برخی بانک‌ها افزایش سرمایه خواهند داشت، تأکید کرد: از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها پست‌بانک 700 درصد یعنی از حدود 50 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان، افزایش سرمایه می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اتمام تجدید ارزیابی‌ دارائی‌ها، افزایش سرمایه پست بانک به بانک مرکزی ارسال شده و به نظر می‌رسد تا نیمه‌های زمستان سال جاری مجمع فوق‌العاده آن نیز برگزار شود.شاهینی با بیان اینکه بانک تجارت نیز از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بین 100 تا 150 درصد افزایش سرمایه اعمال خواهد کرد، گفت: این افزایش سرمایه نیز تا پایان سال نهایی خواهد شد؛ بنابراین با توجه به رویه‌ای که در نمادهای حاضر در گروه بانکی مبنی بر افزایش سرمایه در پیش گرفته شده، چشم‌انداز این گروه مثبت ارزیابی می‌شود.

* قطعه‌سازان پیشتاز بازار

این کارشناس بورس در پاسخ به این سؤال که پس از افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌های گازی، نمادهای حاضر در این گروه چه تأثیری می‌گیرند، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت پذیرفته، با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌های گازی این نمادها حدود 25 تا 30 درصد کاهش سود (EPS) می‌دهند و این مورد تنها مربوط به پتروشیمی‌های گازی است و نگرانی بابت دیگر پتروشیمی‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: احتمال اینکه پتروشیمی‌ها پس از افزایش نرخ خوراک، نرخ محصولاتشان با افزایش همراه شود نیز وجود دارد و یکی از مسائل مهم در این گروه تسعیر نرخ ارز است که در صورت افزایش نرخ خوراک، این گروه به احتمال زیاد با نرخ ارز آزاد محصولاتشان محاسبه می‌شود.شاهینی در خصوص اینکه هم اکنون چه صنایعی بیشتر مورد اقبال بازار قرار گرفته‌اند، گفت: قطعه‌سازان در بازار با توجه به پایین بودن ارزش بازارشان بیشتر مورد توجه قرار گرفتند که در این خصوص بانک‌ها نیز به دلیل ارزش پایین بازارشان با پی‌به‌ای بالای سرمایه‌گذاران معامله می‌شود.

* رشد نمادها به دلیل پایین بودن ارزش بازارشان است/سنگ‌آهنی‌ها چسم‌انتظار بودجه 93

وی گفت: معتقد هستیم همه شرکت‌ها به دلیل ارزش بازارشان رشد می‌کنند در غیر این صورت تغییر خاصی در روند آنان ایجاد نشده است.شاهینی درباره نمادهای سنگ آهنی و نگرانی‌های سهامداران آنان تأکید کرد: نمادهای حاضر در این گروه منتظر نهایی شدن بودجه سال 93 هستند به نظر می‌رسد پس از تصویب بودجه رشد این گروه با توجه به اخبار آن مبنی بر افزایش نرخ فروش، از سر گرفته شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها