کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران بازار فرش آمریکا را از دست داد


کد خبر : ۲۷۸۰یکشنبه، ۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰:۰۲۲۵۰۰ بازدید

مدیر عامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با بیان اینکه اعمال تحریم ها بر بازار فرش تاثیر گذار بوده است گفت: البته علاوه بر تاثیر تحریم ها، بحران اقتصادی غرب و کاهش قدرت ...

مدیر عامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با بیان اینکه اعمال تحریم ها بر بازار فرش تاثیر گذار بوده است گفت: البته علاوه بر تاثیر تحریم ها، بحران اقتصادی غرب و کاهش قدرت خرید مصرف کننده از جمله مسائلی است که در چند سال گذشته بر بازار فرش دستباف ایران موثر بوده است.


محمد بهاروند با اشاره به بازار خوب آمریکا گفت: از جمله آسیب های بازار فرش دستباف ایران، از دست دادن بازار آمریکا است. بهاروند ادامه داد: حدود یک سوم از فرش کشور مستقیما به آمریکا صادر می شد که محدودیت های اقتصادی اخیر سبب شد این بازار را از دست دهیم.

وی خاطر نشان کرد: البته با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اقدامات دیپلماسی دولت در عرصه بین الملل بسیار امیدواریم تا بتوانیم سهم صادرات فرش خود را افزایش دهیم. بهاروند با بیان اینکه در حال حاضر میزان رسمی صادرات فرش دستباف ایران در حدود ۱۵۰ میلیون دلار است، تصریح کرد: اگر تحرکات دیپلماسی دولت موفقیت آمیز باشد و محدویت های بانکی، ارزی و اقتصادی کشور را از بین رود، امید داریم دوباره به میزان ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در سال برگردیم.

وی گفت: علی رغم عدم توجه دولت در برنامه چهارم توسعه به صنعت فرش دستباف، با فشارهایی که به مجلس و دولت آورده ایم موفق شدیم تا قانون جامع و کامل فرش دستباف را در برنامه پنجم توسعه بگنجانیم. 

مدیر عامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران، اظهار داشت: البته در کنار صادرات رسمی فرش دستباف، در حدود 150 میلیون دلار نیز از طریق خرید اعضای سفارتخانه های موجود در کشور و مسافرین خارجی به فروش می رسد که در آمارهای رسمی صادرات لحاظ نمی شود. 

وی با اعلام این خبر که در چند هفته اخیر، با برخی از تجار آمریکایی ملاقات داشته ام، گفت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن مذاکرات و حمایت دولت دوباره بتوانیم بازار صادراتی فرش دستباف را توسعه دهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها