کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاسخ مقام ارشد نظامی ایران به آمریکایی‌ها


کد خبر : ۲۷۶۸۱چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۱۰۸۸۱ بازدید

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تابناک گفت: نیروهای ما در جهت انجام وظایف خود در دفاع از سرزمین مان کاملا ...

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تابناک گفت: نیروهای ما در جهت انجام وظایف خود در دفاع از سرزمین مان کاملا حرفه ای عمل می کنند؛ چون خانه ما اینجاست و هیچ کس در خانه اش آتش روشن نمی کند.

سردار سرتیپ علیرضا تنگسیری در گفت و گو با «تابناک» در پاسخ به ادعاهای مقامات نظامی آمریکا و آنچه آنها از آن به عنوان «اقدامات غیر ایمن و غیر حرفه ای در خلیج فارس» یاد می کنند، اظهار کرد: همانطور که حضرت آقا فرمودند، خلیج فارس خانه ماست و در واقع ما به همراه همسایه هایمان می توانیم امنیت منطقه و آب های خلیج فارس را به خوبی تامین کنیم.

آمریکایی ها برهم زننده امنیت منطقه هستند

وی افزود: چه دلیلی دارد که یک بیگانه (آمریکا) از هزاران مایل آن طرف تر به بهانه تامین امنیت به منطقه ما بیاید، در حالی که خود بر هم زننده امنیت منطقه است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه این نیرو دقیقا به صورت "حرفه ای" اقدامات خود را در آب های خلیج فارس انجام می دهند، تصریح کرد: اظهارات اخیر مقامات نظامی آمریکا درباره موضوعات خلیج فارس در حقیقت نوعی جوسازی است؛ چراکه اگر این بهانه ها نباشند، آنها چطور می توانند سلاح های خود را بفروشند و حضور خود را در منطقه ای که اصلا نیازی به حضور آنها نیست، توجیه کنند؟

نیروهای نظامی ایران حرفه ای عمل می کنند

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران هیچگاه از آب های سرزمینی و تحت نظارت جمهوری اسلامی فراتر عمل نکرده است، تاکید کرد: نیروهای ما در جهت انجام وظایف خود در دفاع از سرزمین مان کاملا حرفه ای عمل می کنند؛ چون خانه ما اینجاست و هیچ کس در خانه اش آتش روشن نمی کند.

سردار تنگسیری با اشاره به بهانه ها و جوسازی های اخیر آمریکایی ها، گفت: متاسفانه برخی بدون آگاهی از این موضوع در داخل به چنین موضوعاتی دامن می زنند. در حالیکه باید اشاره کنم نیرویی که در دریا وظیفه حراست از آب و خاک ایران زمین را بر عهده دارد، اگر اقدامی غیر از آنچه به او محول شده انجام بدهد، اولین نفر خود او آسیب می بیند؛ لذا بهانه های واهی امریکایی ها واقعیت ندارد.

3 هدف آمریکایی ها از جوسازی های اخیر در خلیج فارس

وی مشروعیت بخشی به حضور در منطقه، فروش سلاح و دشمن تراشی را سه هدف آمریکایی ها از طرح موضوعات اخیر و دامن زدن به آن عنوان کرد و ادامه داد: ما به هیچ عنوان به کشورهای همسایه چشم ندوخته ایم و حرف مان این است که می توانیم با همراهی سایر کشورهای همسایه، امینت منطقه و آب های خلیج فارس را تامین کنیم؛ بنابراین نیازی به حضور نیروهای بیگانه و فرامنطقه ای نداریم.

به گفته این فرمانده ارشد نظامی ایران، جمهوری اسلامی تحت تاثیر جوسازی های آمریکایی ها قرار نمی گیرد، چون خلیج فارس خانه ماست.

هر شناوری وارد خانه ما شود تحت نظر خواهد بود

وی عنوان کرد: رزمندگان نیروی دریایی از جان خود مایه گذاشته و در شرایط مختلف جوی در حال دفاع از سرزمین اسلامی مان هستند. اگر می خواهید از وضعیت اقتدار ایران و ایرانی بدانید باید بگویم که هر شناوری وارد خانه ما می شود باید تحت نظر قرار گرفته و رصد شود.

سردار تنگسیری با اشاره به سخنان اخیر مقامات نظامی آمریکایی، خطاب به آنان گفت: حرکت بالگردها و هواپیماهای شناسایی آمریکا در نزدیکی آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و تنگه هرمز تخلف است نه اینکه ما نگذاریم ناوهای آنها در حریم جزایر ما، سکوهای نفتی و ترمینال های نفتی جمهوری اسلامی تردد کنند.

آمریکایی ها حق ندارند به ما بگویند رزمایش برگزار نکنید

وی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حراست از دریا و اقتدار این مملکت از جان مایه می گذارد. آمریکایی ها به هیچ عنوان حق ندارند به ما بگویند در دریای خودتان مانور نکنید و یا رزمایش برگزار نکنید. ما هیچگاه چنین اجازه ای به آنها نخواهیم داد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قواعد حاکم بر حضور نیروهای مسلح در دریاها، یادآوری کرد: شما هرچه در دریا حضور پررنگ تری داشته باشید، دشمن یک قدم عقب تر می رود و هرچه ضعیف تر عمل کنید، دشمن یک قدم جلو می آید. این قاعده حضور نیروهای نظامی در دریاست.

تحت تاثیر جوسازی های سیاسی آمریکا قرار نمی گیریم

وی اضافه کرد: ما تحت فرمان فرماندهی کل قوا تا پای جان، پای کار هستیم و از این شانتاژها و جوسازی های سیاسی آمریکایی ها هم تاثیر نمی پذیریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه 37 – 38 سال است که در دریاها حضور داریم و می دانیم که چطور باید عمل کنیم، خاطر نشان کرد: بیش از 30 سال است که آمریکایی ها را از نزدیک ملاحظه و رصد می کنیم. هدف آنها از چنین جوسازی هایی درباره چگونگی حضور در دریا این است که با چنین جنگ روانی ما را عقب بنشانندو اگر نتوانستند به سایر خواسته های خود از این طریق دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دریا در اوج اقتدار قرار دارند، افزود: یا باید برده آمریکایی ها باشی یا اینکه با اقتدار کامل در مقابل آنها بیاستید و البته منتظر تحقق وعده الهی برای پیروزی بر دشمن باشید. جمهوری اسلامی ایران با انتخاب رویکرد دوم امروز در اوج اقتدار قرار گرفته و در 38 سال اخیر پس از پیروزی انقلاب با تحقق وعده الهی پیروزی های پی در پی بر دشمن داشته است.

وضعیت امنیت خلیج فارس و دریای عمان

این فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت امنیت آب های خلیج فارس و دریای عمان نیز گفت: به حمدالله امروز دو نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به خوبی توانسته اند امنیت مرزهای آبی و آب های سرزمینی و حتی فراتر از سرزمین را در منطقه ایجاد کنند.

وی درباره حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در دریای عمان بیان کرد: نیروی دریایی ارتش توانسته در دریای عمان و حتی دریاهای دوردست نظیر خلیج عدن و دورتر از آن حضور مقتدرانه ای داشته باشد و علاوه بر تامین امینت، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در این مناطق به اهتزار در آورد.

سکوهای نفتی ایران در امنیت کامل کار می کنند

سردار تنگسیری درباره تامین امنیت آب های خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه امنیت کاملی را در آب های خلیج فارس ایجاد کرده است به نوعی که سکوهای نفتی ما در امنیت کامل کار خود را دنبال می کنند و اجازه کوچکترین تحرکی در اطراف این سکوها داده نمی شود.

وی در عین حال یادآور شد: نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین در بخشی از دریای عمان به همراه نیروی دریایی ارتش امنیت را برای آب های سرزمینی جمهوری اسلامی به ارمغان آورده اند.

به گزارش تابناک، چند وقتی است که مقامات نظامی آمریکا در پی هشدارهایی که به دلیل نزدیک شدن به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کرده اند، جوسازی هایی را در رسانه ها آغاز کرده و این اخطارها را بنا به آنچه آنها می گویند «غیر حرفه ای و غیر ایمن» می خوانند. همچنین اخیرا هواپیماهای جاسوسی آمریکا به دلیل پرواز در نزدیکی آب های سرزمینی جمهوری اسلامی با اخطار نیروهای نظامی ایران مواجه شد. مقامات نظامی جمهوری اسلامی از جمله سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین فرمانده نیروی درایی سپاه پاسداران نیز به اظهارات مقامات نظامی آمریکا واکنش نشان داده اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها