کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا می‌دانید پژو 206 شانزده کلاس دارد؟


کد خبر : ۲۷۶۲شنبه، ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲:۴۱۱۱۱۲۹ بازدید

شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خرید خودروهای داخلی با ابهاماتی در تیپ‌ها و یا کلاس خودروها روبه‌رو شده باشید.
آیا می‌دانید پژو 206 شانزده کلاس دارد؟آیا می‌دانید پژو 206 شانزده کلاس دارد؟

 به عنوان مثال؛ سوزوکی سه کلاس و یا پژو 206 شانزده کلاس دارد و به ترتیب دیگر خودروهای تولیدی ایران‌خودرو نیز از این قائده مستثنی نیستند. کلاس‌بندی خودرو در ایران کمی عجیب به نظر می‌رسد و البته یک خودرو به اضافه و یا کم شدن ست کمربند و یا شیشه بالابر تغییر کلاس می‌دهد که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست اما در ایران با اضافه شدن کوچک‌ترین آپشن یک خودرو تبدیل به نمونه‌ای لوکس می‌شود.

حتماً به یاد دارید که پژو206 در سال 1380 با شش تیپ مختلف راهی بازار ایران شد که در هر تیپ تعداد آپشن‌ها و یا حتی موتور و گیربکس خودروها نیز با هم متفاوت بود و حالا از آن شش تیپ مختلف تنها سه تیپ باقی مانده است اما تیپ با کلاس چه تفاوت‌هایی دارد؟

در تیپ ممکن است موتور و یا گیربکس خودرو نیز علاوه بر آپشن‌ها متغیر باشد این در حالی است که در کلاس خودرو تنها آپشن‌ها هستند که تغییر می‌کنند البته این نکته را نباید فراموش کرد که ممکن است موتورها با کدهای مختلفی عرضه شوند که تنها تولید آلایندگی آن‌ها تغییر می‌کند و حجم موتور تغییری ندارد. به عنوان مثال؛ پژو206 با کد موتور TU3A و TU3JP عرضه می‌شود که تنها تفاوت آن‌ها در میزان آلایندگی خواهد بود. در کلاس‌های تعیین شده از کلمه خودروی مبنا استفاده شده است که باید گفت خودروی مبنا همان پژو206 تیپ دو است که فاقد هرگونه آپشنی بوده و شیشه بالابرهای جلوی برقی، تهویه مطبوع دستی، ایربگ راننده، ترمزabs، کمربندهای معمولی و آینه‌های دستی از امکانات آن به حساب می‌آیند.

کلاس 16: این خودرو مجهز به موتور 1360 سی‌سی انژکتوری (TU3A) و گیربکس دستی پنج دنده، استاندارد آلودگی یورو3 بدون EOBD، قابلیت مصرف بنزین با اکتان پایین، تعلیق تقویت شده (CRD)، دستگاه پخش لوح فشرده (CD‌)، سیستم کولر قابل تنظیم، آینه‌های جانبی برقی مجهز به سنسور دماسنج و قاب رنگی، کیسه هوا (AIR BAG)، مجهز به ABS، شیشه بالابر برقی درهای عقب، زیر سری صندلی‌های عقب، غربیلک فرمان چرمی، کپسول آتش‌نشانی، قطعات تزئیناتی (DECORATIVE)‌، تودوزی‌های (صندلی‌ها و رودری‌ها) چرمی و کف‌پوش‌های موکتی، تجهیزات معروف به PACK LOOK شامل: سپرهای جلو و عقب هم‌رنگ بدنه، زه‌های ضرب‌گیر جانبی هم‌رنگ بدنه، دستگیره‌های دربازکن بیرونی هم‌رنگ بدنه، رینگ و لاستیک اسپرت و زاپاس معمولی است.

کلاس15: در این کلاس از کمربندهای بدون مکانیزم پیش کشنده (pre tentioner) استفاده می‌شود که بر این اساس قطعه ecu کیسه هوا حذف شده و مکانیزم سوئیچ ثقلی جهت قطع کن بنزین استفاده خواهد شد. سایر مؤلفه‌ها، همانند پژوی 206 تیپ یک (کد 260 کلاس 7) است که از موتور 1360 سی‌سی انژکتوری (TU3A)‌، گیربکس دستی پنج دنده، آینه‌های جانبی دستی، شیشه بالابرهای برقی جلو، شیشه بالابر دستی عقب، رادیو پخش مجهز به CD‌، کولر غیر قابل تنظیم و تعلیق تقویت شده بهره می‌برد.

کلاس 14: این کلاس علاوه بر تجهیزات پایه خودروی مبنا، دارای غربیلک فرمان چرمی، رادیو پخش مجهز به CD، قطعات تزییناتی، تودوزی‌های (صندلی‌ها و رودری‌ها) چرمی، کپسول آتش‌نشانی، کف‌پوش‌های موکتی و چراغ جلو با لنز شفاف، صندلی‌های جلو با پشت‌سری قابل تنظیم، سه عدد پشت‌سری عقب بوده و موتور آن نیز از TU3JP به TU3A تغییر یافته است. در واقع این کلاس همان کلاس 11 است که صندلی‌های تیپ 3 به آن اضافه شده است.

کلاس 13: این خودرو مجهز به موتور 1360 سی‌سی انژکتوری (TU3A)‌، گیربکس دستی 5 دنده، آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، رادیو پخش مجهز به CD‌، کولر قابل تنظیم، کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)‌، زیرسری‌های عقب و تعلیق تقویت شده بوده و تفاوت آن با خودروی کلاس 8 فقط در استفاده از چراغ جلو با لنز خط‌دار به جای چراغ جلو با لنز شفاف است.

کلاس 12: این خودرو مجهز به موتور 1360 سی‌سی انژکتوری (TU3A)‌، گیربکس دستی 5 دنده، آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، رادیو پخش مجهز به CD‌، کولر قابل تنظیم، کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)‌، زیرسری‌های عقب، تعلیق تقویت شده، موتور TU3A بوده و درهای جانبی مجهز به لوله‌های تقویتی است.

کلاس11: این کلاس علاوه بر تجهیزات پایه خودروی مبنا، دارای غربیلک فرمان چرمی، رادیو پخش مجهز به CD، قطعات تزئیناتی، تودوزی‌های (صندلی‌ها و رودری‌ها) چرمی، کپسول آتش‌نشانی، کف‌پوش‌های موکتی و چراغ جلو با لنز شفاف بوده و موتور آن نیز از TU3JP به TU3A تغییر یافته است.

کلاس 10: این کلاس علاوه بر تجهیزات پایه خودروی مبنا، دارای موبایل هندزفری، یخچال، غربیلک فرمان چرمی، قطعات تزئینات، تودوزی‌های (صندلی‌ها و رودری‌ها) چرمی و کف‌پوش‌های موکتی بوده و موتور آن نیز از TU3JP به TU3A تغییر یافته است.

کلاس 9: این کلاس علاوه بر تجهیزات هفت‌گانه کلاس 3 دارای غربیلک فرمان چرمی، کپسول آتش‌نشانی، قطعات تزئیناتی، تودوزی‌های صندلی‌ها و رودری‌ها چرمی و کف‌پوش‌های موکتی بوده و موتور آن نیز از TU3JP به TU3A تغییر یافته است.

کلاس 8: ین خودرو مجهز به موتور 1360 سی‌سی انژکتوری (TU3A)‌، گیربکس دستی 5 دنده، آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، رادیو پخش مجهز به CD‌، کولر قابل تنظیم، کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)‌، زیرسری‌های عقب و تعلیق تقویت شده بوده و تفاوت آن با خودروی کلاس 3 فقط در تبدیل موتور TU3 به TU3A است.

کلاس7: این خودرو مجهز به موتور 1360 سی‌سی انژکتوری (TU3A)‌، گیربکس دستی 5 دنده، آینه‌های جانبی دستی، شیشه بالابرهای برقی جلو، شیشه بالابر دستی عقب، رادیو پخش مجهز به CD‌، کولر غیر قابل تنظیم و تعلیق تقویت شده بوده و تفاوت آن با خودروی مبنا فقط در تبدیل موتور TU3 به TU3A است.

کلاس6: این کلاس علاوه بر تجهیزات پایه خودروی مبنا، دارای غربیلک فرمان چرمی، قطعات تزئیناتی(DECORATIVE)‌، تودوزی‌های (صندلی‌ها و رودری‌ها) چرمی، کف‌پوش‌های موکتی و چراغ جلو با لنز شفاف است.

کلاس5: این کلاس علاوه بر تجهیزات پایه خودروی مبنا، دارای موبایل هندز فری، یخچال، غربیلک فرمان چرمی، قطعات تزئیناتی، تودوزی‌های (صندلی‌ها و رودری‌ها) چرمی و کف‌پوش‌های موکتی است.

کلاس4: این کلاس علاوه بر تجهیزات هفت‌گانه کلاس 3 دارای غربیلک فرمان چرمی، قطعات تزئیناتی(DECORATIVE)‌، تودوزی‌های (صندلی‌ها و رودری‌ها) چرمی و کف‌پوش‌های موکتی است.

کلاس3: این کلاس نسبت به خودرو مبنا در هفت مورد تفاوت دارد: کولر قابل تنظیم، رادیوپخش با CD، آینه‌های برقی، شیشه بالابربرقی عقب، زیرسری‌های عقب، کیسه هوا، اضافه سیستم ترمز ضدقفل ABS

کلاس2: این کلاس نسبت به خودرو مبنا در شش مورد تفاوت دارد: کولر قابل تنظیم، رادیوپخش با CD، آینه‌های برقی، شیشه بالابر برقی عقب، زیرسری‌های عقب، کیسه هوا

با نگاهی اجمالی به کلاس‌های مختلف این خودرو خواهیم دید که در حقیقت تمامی کلاس‌ها با یکدیگر تفاوت فاحشی ندارند شاید تنها تفاوت آن‌ها در چند آپشن ریز و درشت باشد که شرکت ایران‌خودرو می‌توانست خیلی ساده‌تر با آن برخورد کند. شاید این کلاس‌های مختلف دچار سر در گمی خریداران شود چرا که به خاطر سپردن آن‌ها کار چندان ساده‌ای نبوده و مستلزم مدت‌ها زمان و تکرار آن‌هاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها