کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا افزایش یافت


کد خبر : ۲۷۶۰شنبه، ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶:۴۲۱۸۸۸ بازدید

قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر برخی خریدهای فیزیکی 0.16 درصد افزایش یافت و به 1214 دلار در هر اونس رسید.

 قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر برخی خریدهای فیزیکی اندکی افزایش یافت، اما با توجه به افزایش ارزش سهام و چشم انداز مثبت ترمیم اقتصاد جهانی، همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش سالانه در طی سه دهه اخیر باقی ماند.

امیدواری ها درمورد اینکه اقتصاد آمریکا می تواند با وجود تعدیل سیاست محرک اقتصادی روی پای خود بایستد، پس از انتشار آمارها در مورد کاهش ثبت ادعاهای بیکاری هفتگی در روز پنجشنبه تقویت شد.ارزش سهام در بازار امریکا نیز روز جمعه تغییر اندکی را شاهد بود، اما شاخص داو جونز و اس اند پی 500 برای دومین هفته متوالی شاهد رشد بودند. 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.16 درصد افزایش به 1214 دلار رسید.
اندری کریوچمکوف، تحلیلگر بازار طلا درا ین باره به رویترز گفت: «این بازار احتمالا در چند جلسه آینده نوسانات گسترده ای را تجربه خواهد کرد و همچنان تا حدی عامل افزایش قیمت ناشی از خریداران آسیایی در آستانه سال نوی چینی در پایان ماه ژانویه وجود خواهد داشت.»حجم پایین معاملات تا زمانی که سرمایه گذران از تعطیلات برگردند، ممکن است موجب افزایش بی ثباتی در بازار شود.

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، تعدیل سیاست خرید ماهیانه اوراق قرضه را از ماه آینده میلادی آغاز خواهد کرد، قیمت طلا به زیر 1200 دلار رسید که پایین ترین قیمت در طی 6 ماه اخیر بود. قیمت ها پس از این سقوط قابل توجه، مجددا به تدریج افزایش یافت.

طلا در مسیر ثبت کاهش قیمت حدودا 30 درصدی در سال 2013 قرار دارد که به افزایش قیمت مداوم 12 ساله فلز زرد که ناشی از کاهش شدید نرخ های بهره و اقدامات اتخاذ شده از سوی بانک های مرکزی کشورهای مختلف برای سرپا نگه داشتن اقتصاد بحران زده جهان بود، پایان خواهد داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها