کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت طلای جهانی امروز سه‌شنبه


کد خبر : ۲۷۵۹۶سه شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹:۰۳۷۷۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه با افزایش نسبی روبرو شده که علت اصلی آن اظهارات لائل برینارد از مقام‌های ارشد ...

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه با افزایش نسبی روبرو شده که علت اصلی آن اظهارات لائل برینارد از مقام‌های ارشد فدرال رزرو آمریکا بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 2.95 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 1330 دلار رسیده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد: اظهارات شب گذشته لائل برینارد از مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته و ارزش دلار را تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش موسسه ام کی اس افزود: سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1325 تا 1320 دلار خواهد بود و سطح مقاومتی این فلز زرد نیز 1340 دلار است.

قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1320 دلار رسید که علت اصلی این مساله گمانه زنی های مربوط به اظهارات برینارد بوده است. ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا شب گذشته پس از اظهارات برینارد با کاهش روبرو شده است.

برینارد در اظهارات مهمی تاکید کرد: این اشتباه خواهد بود که نرخ بهره آمریکا را خیلی سریع افزایش دهیم. وی توصیه کرده است که برای حذف سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا کاملا محتاطانه برخورد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته مهم این است که با توجه به وجود نااطمینانی در اقتصاد و عدم وجود فشارهای تورمی، افزایش سریع نرخ بهره در شرایط کنونی به ضرر رشد اقتصادی و بازار اشتغال خواهد بود.

پس از این اظهارات نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان داد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به کمتر از 15 درصد رسیده است. این رقم قبلا به 24 درصد افزایش یافته بود.

اظهارات برینارد نشانگر تغییر موضع آشکار فدرال رزرو آمریکا نسبت به هفته های اخیر است. به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده نشست فدرال رزرو آمریکا در 20 و21 سپتامبر خواهد بود.

انتشار آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری در چین نیز نشانگر بهبود نسبی وضعیت اقتصادی این کشور بوده است.

تولیدات صنعتی چین در ماه اوت با رشد 6.3 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است. البته هنوز نگرانی های زیادی نسبت به برقراری ثبات اقتصادی در چین وجود دارد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آلمان و آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز امروز سه شنبه در ایتالیا سخنرانی خواهد کرد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.01 درصد کاهش به کمتر از 95.11 واحد رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها