کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه کسی می‌تواند جنگ‌ سوریه را متوقف‌ کند؟


کد خبر : ۲۷۵۹۴سه شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱:۵۴۳۵۱ بازدید

توافق واشنگتن و مسکو بر سر آتش بس در سوریه اجرا شد. اما لیست بلندبالایی از راه های مختلف احتمال شکست این توافق وجود دارد.

توافق واشنگتن و مسکو بر سر آتش بس در سوریه اجرا شد. اما لیست بلندبالایی از راه های مختلف احتمال شکست این توافق وجود دارد.

به گزارش فارن پالیسی، روز دوشنبه، آفتاب در حالی غروب می کرد که شهروندان سوریه،آمریکا و روسیه، همگی امیدوارند که اسلحه ها همچنان آرام بمانند.

پس از یک دوره ماراتن مذاکرات، مسکو و روسیه صبح روز شنبه گذشته به توافقی بر سر بازسازی مذاکرات شکست خورده «توقف دشمنی‌ها» در فوریه گذشته، دست پیدا کردند که بر اساس آن انتقال کمک های انسان دوستانه به مناطق محاصره شده در سوریه انجام و مسیر برای همکاری نظامی روسیه و آمریکا برای حمله علیه مواضع گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه را مهیا خواهد کرد.

این توافق با آتش بس 24 ساعته که از عصر روز دوشنبه آغاز شده است. اگر این آتش بس برقرار بماند، آمریکا و روسیه به صورت مشترک حمله به مواضع گروه تروریستی داعش و جبهه النصره را آغاز خواهند کرد.

جنگ سوریه

گام بعدی، استفاده از این توافق به عنوان سکوی پرشی برای دستیابی به مذاکراتی با هدف حل و فصل درگیری ها در سوریه است، مذاکراتی که از سوی سازمان ملل در ژنو برگزار شده بود و اکنون متوقف شده است. قرار است استان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه، با بان کی مون دبیر کل این سازمان در 21 سپتامبر بر سر تعیین زمان دوره بعدی گفت وگوها میان طرف های حاضر در درگیری های سوریه دیدار کند. اگرچه دولت سوریه نیز حمایت خود را از توافق مسکو و واشنگتن اعلام کرده است اما بشار اسد رئیس جمهوری این کشور روز گذشته دوشنبه اعلام کرد که دمشق جنگ علیه تروریسم برای بازپس گیری تمام سوریه را ادامه خواهد داد.

شک و گمان های بسیاری درباره اینکه آیا این توافق موفق خواهد شد یا نه وجود دارد. بسیاری بر این باور هستند که این توافق در بهترین حالت این توافق فرصتی کوتاه را برای مردم سوریه که در زیر بمباران هواپیماها زندگی می کنند و درد و رنج ناشی از جنگ را در مناطق محاصره شده تحمل می کنند، ایجاد می کند.

موفقیت و یا شکست این توافق به توانایی آمریکا و روسیه برای فشار اوردن به متحدان خود برای رعایت قوانین این توافق در جنگ بستگی دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها