کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برترین خودرو چینی در محدوده 80 میلیون تومان


کد خبر : ۲۷۵۶۹دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۴۷۱۴۹۰۲ بازدید

بررسی خودروهای جدید در هر کلاسی که باشند برای منتقدان و به خصوص مصرف‌کنندگان نهایی که به دنبال بهترین انتخاب و خرید هستند همیشه از اهمیت ...

بررسی خودروهای جدید در هر کلاسی که باشند برای منتقدان و به خصوص مصرف‌کنندگان نهایی که به دنبال بهترین انتخاب و خرید هستند همیشه از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده تا همین موضوع عملاً باعث شود حس اعتماد ایجاد شده از این طریق بهتر و پایدارتر از تبلیغات کلاسیک و مرسوم باشد، اما در صنعت خودرو همانند هر بازار دیگری، بیشترین جلب توجه و هیاهوی رسانه ای در زمان معرفی و عرضه اولیه محصولات جدید اتفاق می افتد تا بنا به خاصیت تنوع گرایی مصرف کننده، مدلهای قدیمی تر در یک چرخه عمر مشخص جای خود را به نمونه‌های جدید و به روزتر دهند. در این بین اکثر رسانه‌ها نیز برای جلب مخاطب بیشتر توجه اصلی خود را بر روی محصولات آینده قرار می دهند تا منابع نحوه عملکرد و به بیانی گذر عمر مدلهای کنونی جایگاه چندان ویژهای در آن نداشته باشد. چرخ‌های که بیان شد چه بخواهیم و چه نه، تقریبا همیشه در حال تکرار است، اما یک راه حل ساده برای غلبه بر آن، بررسی بلند مدت محصولات است تا در این جا نگاهی مجدد به یکی از شاسی بلندهای نسبتاً جدید بازار یعنی هایما S7  خالی از لطف نباشد

haima s7

طبع خریداران در بازار داخلی همچون بیشتر بازارهای جهان هر روز بیشتر به سمت استفاده از خودروهای شاسی‌بلند ) SUVها و کراس اوورها) پیش می رود تا همین موضوع توجه بزرگترین خودروساز خاورمیانه را نیز به خود جلب کند. با وجود گسترش مدلهای این چنینی طی چند سال اخیر در داخل کشور، اما ایرانخودرو تنها یک محصول در این کلاس داشت که آن هم با حضور پر رنگ کره ایها در مدلهای به روز و جدیدتر، کشش قبلی را برای برند با کیفیت و مطرح سوزوکی کاهش داده بود. البته محدوده قیمتی 150 میلیون تومانی نیز طبیعتا مشتریان کمتری در مقایسه با رده های پایین تر دارد و افزودن یک محصول در این کلاس، در قیمتی رقابتی تر یک راه حل استراتژیک منطقی و مناسب به حساب می آید، اما در سالهای اخیر با افزایش نرخ ارز، دیگر دسترسی به محصولات کرهای و ژاپنی با قیمتهای معقول قبلی میسر نیست تا ردپای خودروهای رنگارنگ چینی به داخل کشور باز شود. هرچند شروع به کار چینیها در این بازار چندان خوب نبود (بخوانید اصالاً خوب نبود!) ولی همراه شدن چشم بادامیها با تکنولوژیهای جدید و استفاده از دانش خودروسازان مطرح جهان در قالب پروژه‌های همکاری مشترک و پایلوت تولید، باعث شد اصطلاحاً ره صد ساله برای صنعت خودروی این کشور به چند سال کاهش پیدا کند

هایما S7 یک سال و اندی پیش برای اولین بار به بازار داخل کشور راه یافت. اولین بررسی نگارنده از این شاسی بلند نیز حدود یک سال پیش بوده تا نگاهی مجدد به آن هنگامی که خودرو دارای کارکردی بالاتر نیز شده (20 هزار کیلومتر)، جنبه‌های مثبت و منفی S7 را بیش از پیش مشخص کند.

ظاهر هایما اس 7 ایران خودرو

طراحی بدنه و کابین چینی ها با وجود سرعت پیش رفت فوق العاده بالا، هنوز در ابتدای راه خود هستند و فلسفه استفاده از طرح مدلهای معروف شرکتهای دیگر در محصولات آنها به عنصری جدا نشدنی تبدیل شده است. البته شاید برای رسیدن به این سطح از قابلیت، بهترین کار نیز همین باشد چرا که قبلاً نیز شاهد چنین ترفندی در خودروسازان کره ای بودیم! در هایما S7 هر چند در تمامی نماهای این خودرو می توان وجه تشابه با مدلهای سایر خودروسازان را دید، اما به طور کلی باید آن را یک شاسی بلند زیبا، ساده و اندکی اسپرت در نظر گرفت.

چهره S7 در بخش جلو ساده و شیک است که حتی با استاندارد روز، می توان آن را در سطح قابل قبولی قرار داد، البته فرم کشیده چراغها در ترکیب با جلو پنجره و ورودی‌های هوای پایین سپر، در مجموع بهترین ساخته هایما را بیشتر به مدلهای بلند قامت شریک قبلی خود یعنی مزدا شبیه میکند! در نمای جانبی از آنجایی که با یک شاسی بلند متوسط خانوادگی روبه رو هستیم پروفیل شیشه ها و سقف بلند در نظر گرفته شده تا هرچند این کار تاثیر منفی در جلوه های بصری بدنه داشته باشد، اما به شکل چشم گیری قابلیت استفاده راحت از خودرو را در مصارف شهری افزایش دهد. به غیر این موضوع و البته صرفنظر از برخی شباهت‌ها به هیوندای سانتافه نسل قبل، نمای روبه روی S7 به واسطه بهره گیری از خط کمربند شانه‌ای پویا، مورب و گلگیرهای ورم کرده در هر دو محور بدون شک ظاهر تنومند و عضلانی را برای آن فراهم می کند. خوش بختانه بر خلاف بیشتر خودروهای چینی، هایما از تایرهایی با کیفیت و پهن هانکوک برای این مدل استفاده کرده تا علاوه بر افزایش جذابیت های ظاهری، سواری نرم و چسبندگی بیشتری را برای خودرو به وجود آورد، اما اوج گرایش طراحان هایما به مدلهای دیگر برندها در این نمای عقب به چشم می آید تا حتی از فاصله های نسبتاً دور این خودرو را به راحتی بتوان با یک ب ام و اشتباه گرفت! هر چند طرح کلی نمای عقب کمتر نوآوری را در خود می بیند، ولی حداقل باید آن را هماهنگ و زیبا دانست تا فرم در، شیشه و سپر عقب همگی در ترکیب با چراغ‌های LED بسیار جلب توجه کننده باشند.

طراحی هایما s7

البته به اینها باید خروجی های کرومی دوگانه اگزوز را نیز اضافه کرد هر چند که یکی از آنها تنها جنبه تزییناتی دارد. در داخل کابین می توان گفت هایما نظر خود را بیش از بدنه در این فضا اعمال کرده تا به لحاظ طراحی با تودروی جذاب و کاملا به روز روبه رو باشیم. نکته جالب توجه اینکه در همان برخورد اول نیز می توان فهمید که کیفیت شرط دیگر هایما در تولید S7 بوده چرا که پلاستیک داشبورد، دکمه های مختلف کنسول مرکزی و حتی تودوزی چرم صندلی ها و رو دریها همگی با توجه به مبلغ پرداختی واقعا در سطحی بسیار خوب طبقه بندی می شوند. صفحه نمایش لمسی بالای کنسول مرکزی نیز دارای عملکرد خوبی هنگام استفاده است هرچند که در مقایسه با مدلهای کرهای و ژاپنی مشابه هنوز جای کار بیشتری دارد. در کل فضای کابین هایما S7 به طور قطع یکی از بهترین ها در کلاس خود است تا در بخش زیبایی و کارایی یکی از بالاترین امتیازها را در محدوده قیمتی خود به دست آورد چیزی که حتی پس از چند هزار کیلومتر استفاده از خودرو باز هم به خوبی روز اول حفظ شده است

پیشرانه و قوای محرکه

هایما برای بزرگترین و بهترین محصول خود مطمئنا پرحجم ترین پیشرانه خود را نیز به کار خواهد گرفت، اما اگر منتظر نمونه های شش سیلندر هستید باید نیم نگاهی به سابقه چشم بادامیها در تولید پیشرانه بیندازید تا متوجه شوید که عموما مدلهای چینی دارای پیشرانه های کم حجم و اقتصادی هستند، اما در S7 ،یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری تنفس طبیعی مجهز به تکنولوژی  DVVT در زیر کاپوت قرار گرفته که میتواند حداکثر قدرت 148 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه تولید کند ضمن این که گشتاور 180 نیوتن متری آن نیز در 4500 دور دقیقه به دست می آید. چنین قدرتی قطعا برای یک سدان شهری کاملا مناسب است تا حتی بتوان از آن به عنوان یک مدل نیمه اسپرت نیز نام برد، اما در هایما با توجه به وزن بیش از 1.5 تنی و البته جعبه دنده اتوماتیک پنج سرعته نباید انتظار شتاب‌گیری و در کل توانایی‌های حرکتی اسپرت را داشت. ناگفته نماند یکی از امتیازهای S7 همین جعبه دنده اتوماتیک آن است که در بخش بررسی عملکرد به آن پرداخته خواهد شد

s7 مونور هایما

عملکرد در بلند مدت

خودروی مورد بررسی دارای کارکردی بیش از 20 هزار کیلومتر بود تا با آسودگی خاطر بیشتری بتوان در خصوص مشکلات و ایرادات احتمالی صحبت کرد چرا که اصولا هر خودرویی طی این پیمایش اگر مستعد خرابی باشد قطعا آنرا بروز خواهد داد! در اولین برخورد با نگاهی سرتاسری به بدنه مشخص می‌شود که خط و خش و مشکلات رنگ پریدگی در هیچ بخشی وجود ندارد که حاکی از کیفیت رنگ مناسب این خودرو است. البته انتخاب رنگ برای این خودرو نیز اندکی جدا از سلیقه‌ای بودن است چرا که به طور مثال استفاده از رنگهای تیره برای آن (همانند نمونه مورد بررسی) عملا کمک چندانی به زیباتر شدن خودرو نمی‌کند و درست در نقطه مقابل این رنگ‌های روشن مانند سفید و نقره‌ای هستند که خطوط عضلانی بدنه را بیشتر نمایان می‌سازند.

با وارد شدن به داخل کابین، کیفیت بالای پوشش‌ها و مواد استفاده شده در ادوات مختلف، داشبورد و... اولین چیزی است که به چشم می‌آید، موردی که پیشتر در بررسی اولیه از هایما نیز به آن اشاره شده بود.

طراحی داشبورد S7 نه اغراق آمیز است و نه ساده که همین باعث می شود اصطلاحاً عادت کردن به آن و تکراری شدن فضا، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا حتی پس از استفاده بیش از یک ساله، بتوان داشبورد را جذاب و اسپرت و ارگونومیک در نظر گرفت. چرم استفاده شده در صندلی‌ها نیز با این که در برخی نقاط حاشیه‌ای بعضا خراش‌ها و ساییدگی‌ها را داراست ولی در مجموع توانسته دوام خود را حفظ کند و با اندکی تمیز کاری تقریبا مشابه روز اول شود!

کابین s7

ارتفاع بسیار زیاد سقف با وجود سانروف بزرگ یکی از بهترین نقاط قوت کابین محسوب می‌شود ضمن این که به اندازه بیش از نیاز فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد تا پنج سرنشین بزرگسال به راحتی بتوانند در مسافرت‌های طولانی نیز از این خودرو با راحتی کامل استفاده کنند. در خصوص تجهیزات، بدون شک هایما S7 یکی از بهترین و مجهزترین مدل‌ها در این کلاس به حساب می‌آید، اما باید دید کارکرد این فهرست بلند بالا در دراز مدت نیز بدون ایراد باقی میماند یا خیر

کولر خودرو توان متوسطی در خنک کردن کابین از خود نشان میدهد در حالی که در نمونه صفر کیلومتر عملکرد عالی داشت. همچنین در یکی از درها هنگام عبور از دست اندازها اندکی صدا شنیده می‌شد که احتمالا نیاز به رگلاژ دارد.

البته ناگفته نماند که سیستم تعلیق خودرو دارای کارکرد بسیار عالی است که دقیقا مانند مدل صفر میتوان بیشتر ضربات وارد به بدنه را در خود جذب کند هر چند که در مجموع سیستم تعلیق هایما چیزی بین راحت و اسپرت رده‌بندی می‌شود. سیستم‌های الکتریکی نیز همچنان به خوبی در حال انجام وظایف خود هستند که حتی در مدل مورد بررسی در حاشیه سمت راست آیینه می شد کم بودن فشار باد یکی از تایرها را نیز مشاهده کرد.

رانندگی با هایما S7 نیز به همان اندازه خصوصیات ظاهری آن، جذاب است، اما برای خرید این خودرو باید به یک نکته توجه داشته باشید. پیشرانه S7  ذاتا توانایی تولید قدرت و گشتاور خوبی دارد، اما انتقادی که به آن وارد است کندی شروع حرکت به واسطه وزن زیاد بدنه است هر چند که میتوان از حالت تیپ ترونیک برای بهبود شرایط نیز استفاده کرد، اما در هر صورت نباید انتظار یک سواری سریع و اسپرت را از آن داشت. نکته مثبت هایما در جعبه دنده آن است که پس از 20  هزار کیلومتر دقیقا مانند روز اول در حال کار است و هنگام تعویض دنده‌ها ضربه‌ای به بدنه وارد نمی‌کند. بر همین اساس باید به چند مساله در خصوص سواری هایما S7 اشاره داشت.

اگر از جمله افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در ترافیک‌های شهری می‌گذرانید بدون شک در چنین محدوده قیمتی S7 یک مدل ایده‌آل به حساب می‌آید که علاوه بر نرمی سیستم تعلیق دارای جعبه دنده بسیار خوب و فرمان سبکی است تا شما را به هیچ وجه از خریدتان ناراضی نکند.

اگر در دسته افرادی قرار می‌گیرید که سفرهای خانوادگی زیادی می‌روید و مسیرهایتان اصولا شامل بزرگ راه‌ها می‌شود بازهم S7 انتخاب مناسبی است چرا که در حالت کروز عملکرد مناسبی از خود نشان میدهد، اما اگر جزو این دو دسته از افراد نیستید و به دنبال رانندگی اسپرت در جاده‌های پیچ در پیچ شمال کشور هستید بهتر است که گشتی دوباره در میان خودروهای دیگر هم داشته باشید و از خرید S7 پرهیز کنید

تجهیزات هایما S7 در مدل فول اتوماتیک:

کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشين و جانبي(4 عدد) - فرمان برقي - سیستم تهویه اتوماتيك -راديو ، نمايشگرلمسي 7 اينچي با GPS و پورت USB/AUX/SD - چراغ هاي جلو هالوژن،چراغ مه شكن جلو،چراغ روز    - آينه وسط ضد نور با قابليت نمايش فاصله عقب تا مانع ونمايش ميزان باد لاستيك ها،آينه هاي جانبي گرمكن دار تاشونده برقي -شيشه بالابر برقي جلو وعقب - تريم مشكي ، روكش فرمان چرمي - ايزوفيكس (براي نصب صندلي كودك)،قفل خودكار حساس به سرعت،كمربند سه نقطه اي،ايموبيلايزر،سنسور دنده عقب،قفل مركزي، رینگ و لاستیک 17 اينچ آلومينيومي - صندلي هاي چرمي دو رنگ ، صندلي 8 حركته برقي راننده، گرمكن صندلي هاي جلو - سان روف،ورود بدون كليد و دكمه روشن و خاموش، TPMS (سامانه كنترل بادلاستيك) ،دور بين ديد عقب،اسپويلر، كروز كنترل،كامپيوتر سفري، موبايل هندزفري

ajxdu7u8d3ywhxf45.png
- هفته‌نامه ایران‌خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها