کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار ترامپ به قایق‌های تندرو سپاه : شلیک می‌کنیم


کد خبر : ۲۷۵۳۱یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۳۸۳۰۶۳ بازدید

دونالد ترامپ تهدید کرد که اگر در دوران ریاست‌جمهوری او قایق‌های ایرانی آزاری برای ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس ایجاد کنند، به سوی آنها شلیک ...

دونالد ترامپ تهدید کرد که اگر در دوران ریاست‌جمهوری او قایق‌های ایرانی آزاری برای ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس ایجاد کنند، به سوی آنها شلیک خواهد کرد. او می‌گوید هیچ کشوری نباید بتواند به پر و پای آمریکا بپیچد.

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز جمعه (۱۹ شهریور، ۹ سپتامبر) در جمع هوادارانش در فلوریدا برگ دیگری از سیاست خارجی خود را رو کرد و این بار ایران را هدف قرار داد.

ترامپ گفت: «آمریکا آن‌قدر قدرتمند است که هیچ کسی نباید بتواند به پر و پای آن بپیچد» و وعده داد که اگر رئیس‌جمهور شود، در صورت تکرار وقایعی نظیر نزدیک شدن قایق‌های ایرانی به ناوشکن‌های آمریکایی، دستور شلیک به سوی آنها را صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شومن نیویورکی که سودای ریاست‌جمهوری آمریکا و رهبری جهان را دارد، گفت: «وقتی آنها با قایق‌های کوچک‌شان دور ناوشکن‌های زیبای ما می‌پلکند، دارند دست به کاری می‌زنند که قاعدتا نباید اجازه آن را داشته باشند؛ به آنها شلیک خواهیم کرد.»

ایسنا گزارش داده که سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه، عصر شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تنش‌های میان شناورهای ایرانی و آمریکایی در منطقه خلیج فارس گفت: «هر چیزی که منشا آن شیطان بزرگ آمریکا باشد برای همه دنیا موجب ضرر و زیان می‌شود.»

فدوی منطق آمریکایی را این‌طور خلاصه کرد: «آن‌ها می‌گویند زور و قدرت ما بیشتر است و بقیه باید از ما اطاعت کنند.» این همان رویایی است که ترامپ در سر دارد. او در فلوریدا وعده داد که ارتش آمریکا را طوری تقویت خواهد کرد تا جایگاه رهبری آمریکا در جهان محکم‌تر از همیشه شود. او می‌خواهد میلیاردها دلار به بودجه نظامی آمریکا تزریق کند "تا آمریکا فقط از موضع قدرت به مذاکره با دیگر کشورها بپردازد."

در یک ماه گذشته در چهار مورد تنش‌هایی میان قایق‌های تندروی سپاه ایران با ناوگان آمریکا در خلیج فارس رخ داده است. در یکی از این موارد قایق‌های ایرانی تا فاصله ۹۱ متری یک کشتی گشت نیروی دریایی آمریکا پیش رفتند. آمریکا این اقدام‌های ایران را "خطرناک، غیرحرفه‌ای و غیرقابل‌قبول" خوانده و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها