کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

نرخ عوارضی آزادراه‌ها‌ی کشور گران شد + جدول نرخ جدید

کدخبر:۲۷۳۹۳پنجشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۱۰۸۶۳۰ بازدید

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی از افزایش متوسط 14 درصدی نرخ عوارضی آزادراه‌ها خبر داد و گفت: بیشترین میزان افزایش ...
نرخ عوارضی آزادراه‌ها‌ی کشور گران شد + جدول نرخ جدید

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی از افزایش متوسط 14 درصدی نرخ عوارضی آزادراه‌ها خبر داد و گفت: بیشترین میزان افزایش نرخ عوارضی مربوط به آزادراه قم-کاشان با 19 درصد رشد است.

سالانه بعد از بررسی صورت‌های مالی و میزان هزینه-درآمد نسبت به محاسبه متوسط نرخ رشد عوارض اقدام می‌شود و نرخ عوارض آزادراهی در سال جاری ۱۴.۶ درصد به طور متوسط در کل شبکه آزادراهی افزایش یافت‌ اما ممکن است این رقم در آزادراه‌های مختلف، متفاوت ‌باشد.

این را مهدی حیدری در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته و مدعی است‌: بر اساس محاسبات انجام شده از سوی دفتر مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی نرخ بالاتری برای عوارض آزادراهی سال ۹۵ محاسبه شد به طوری که کمیته کارشناسی نرخ پیشنهادی را با افزایش میانگین ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته با در نظر گرفتن درآمد-هزینه، مانده مطالبات و طول دوره باقی‌مانده از قرار داد در نظر گرفت اما وزیر راه و شهرسازی در کنار متغیرهای مالی با مد نظر قرار دادن سایر پارامترها و با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی  کشور و در نظر گرفتن صرفه و صلاح کاربران شبکه آزادراهی دستور تعدیل نرخ عوارضی از ۲۰ به ۱۴ درصد را صادر کرد.

به گفته حیدری بیشترین میزان افزایش نرخ عوارضی مربوط به آزادراه قم-کاشان با ۱۹ درصد و کمترین میزان برای آزادراه تهران-شمال بدون هیچگونه افزایش قیمت است و بعد از آن آزادراه پل زال-اندیمشک‌  ۱۳.۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نحوه تعیین نرخ عوارض آزادراهی بیان داشت: پروژه‌های آزادراهی در قالب قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع پولی و مالی کشور با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود به همین خاطر بخش خصوصی در قالب ‌قرار داد با وزارتخانه برای انجام شدن فرایند استهلاک سرمایه خود باید از درآمدهای حاصل از آزادراه به این امر اقدام کند.

حیدری با بیان اینکه «مهمترین درآمد یک آزادراه اخذ عوارض از کاربران آن است» گفت: ما بر اساس مفاد قرارداد و  جداول پیوست آن مکلف هستیم در چهارچوب قانون و آیین نامه اجرایی، سالانه با دریافت صورت‌های مالی و گزارش هزینه درآمد و بررسی مفاد آن نسبت به تعیین نرخ عوارض سالانه اقدام کنیم و هدف اصلی ما تحقق برنامه های زمان‌بندی پیوست قرارداد سالانه و جلوگیری از ایجاد وقفه در این مسیر است

وی افزود: به همین منظور بعد از بررسی صورت‌های مالی و پارامترهای اصلی آن از جمله میزان درآمد و هزینه‌های سالانه، میزان مانده مطالبات از کل سرمایه گذاری انجام شده با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی نسبت به تعدیل نرخ عوارض سالانه اقدام می شود.

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی کمیته سه نفره متشکل از معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ‌‌مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مهندسی و ساخت (برهانی)، مسئول بررسی صورت‌های مالی و گزارش های هزینه-درآمد و جداول محاسباتی می‌شوند و در نهایت تصمیم نهایی این کمیته به وزیر راه و شهرسازی ارسال می‌شود سپس وی به استناد قانون نسبت به تنفیذ نرخ‌های نهایی اقدام و سپس نرخ‌های نهایی به شرکت های آزادراهی ابلاغ می‌شود.

حیدری با بیان اینکه ‌افزایش نرخ عوارضی به منظور ایجاد جذابیت فضای کسب و کار برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است‌، تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه اقتصادی توجه به موضوع توسعه زیرساخت‌ها و حفظ شبکه حمل و نقل موجود است و این نیازمند هزینه‌های گزافی است که دولت با توجه شرایط اقتصادی قادر به تامین آن نیست بنابراین مشارکت بخش خصوصی نیازمند ایجاد جذابیت و فضای کسب و کار مناسب است.

بنابراین گزارش کاربران می‌توانند جدول نرخ‌‌های جدید عوارضی آزادراه‌‌ها را مشاهده کنند.

 

نرخ عوارض  آزادراههای مشارکتی در سال 95
(ارقام به تومان)

نام آزادراه

نرخ‌های مصوب

نرخ عوارض سواری

وانت و مینی بوس

کامیونت

اتوبوس و کامیون دو محور

کامیون سه محور

تریلی

 آزادراه زنجان - تبریز 
(۳۰۰كیلومتر)

 زنجان به سرچم
سرچم به هشترود
 هشترود به بستان آباد

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۳,۵۰۰

۴,۵۰۰

۵,۵۰۰

۷,۰۰۰

زنجان به هشترود 
سرچم به بستان آباد

۳,۰۰۰

۴,۵۰۰

۶,۰۰۰

۶,۵۰۰

۹,۰۰۰

۱۱,۰۰۰

زنجان به بستان آباد

۳,۰۰۰

۶,۵۰۰

۹,۰۰۰

۱۱,۰۰۰

۱۵,۰۰۰

۱۷,۰۰۰

بستان آباد به تبریز

۲,۵۰۰

۴,۵۰۰

۵,۵۰۰

۷,۰۰۰

۸,۰۰۰

۹,۰۰۰

سرچم به میانه میاندوآب
هشترود به میانه  میاندو آب

۱,۰۰۰

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۲,۵۰۰

۴,۵۰۰

۶,۰۰۰

زنجان به میاندوآب
بستان آباد به میانه میاندوآب

۲,۰۰۰

۴,۰۰۰

۵,۰۰۰

۵,۵۰۰

۷,۰۰۰

۹,۰۰۰

 

۵,۵۰۰

۱۱,۰۰۰

۱۴,۵۰۰

۱۸,۰۰۰

۲۳,۰۰۰

۲۶,۰۰۰

 آزادراه قزوین - زنجان
(۱۸۰كیلومتر)

کنارگذر قزوین

۱,۵۰۰

۲,۰۰۰

۲,۰۰۰

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۲,۵۰۰

قزوین(سلطان آباد) - زنجان

۳,۰۰۰

۵,۰۰۰

۷,۰۰۰

۸,۰۰۰

۱۳,۰۰۰

۱۴,۰۰۰

تاکستان - زنجان

۲,۰۰۰

۴,۰۰۰

۵,۵۰۰

۶,۵۰۰

۹,۰۰۰

۱۰,۰۰۰

قزوین - ابهر و خرم دره
زنجان - ابهر و خرم دره

۲,۰۰۰

۳,۰۰۰

۴,۰۰۰

۴,۰۰۰

۶,۵۰۰

۷,۵۰۰

ابهر و خرم دره - تاکستان
تاکستان - قزوین

۱,۰۰۰

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۲,۵۰۰

۳,۵۰۰

۴,۰۰۰

 

۴,۵۰۰

۷,۰۰۰

۹,۰۰۰

۱۰,۰۰۰

۱۵,۵۰۰

۱۶,۵۰۰

تهران - ساوه
(۱۱۵كیلومتر)

تهران - رباط کریم

۱,۳۰۰

۲,۰۰۰

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۲,۵۰۰

۳,۵۰۰

رباط کریم - ساوه

۱,۵۰۰

۲,۵۰۰

۳,۵۰۰

۴,۰۰۰

۵,۵۰۰

۶,۵۰۰

 

۲,۸۰۰

۴,۵۰۰

۵,۵۰۰

۶,۵۰۰

۸,۰۰۰

۱۰,۰۰۰

قم - کاشان (۱۰۴ كیلومتر)

۲,۰۰۰

۳,۵۰۰

۴,۰۰۰

۴,۸۰۰

۶,۰۰۰

۷,۵۰۰

 کاشان - نطنز - اصفهان
(۱۶۰ كیلومتر)

کاشان - نطنز

۱,۵۰۰

۲,۵۰۰

۳,۰۰۰

۳,۵۰۰

۵,۰۰۰

۶,۵۰۰

نطنز - اصفهان

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۳,۰۰۰

۳,۵۰۰

۵,۰۰۰

۶,۵۰۰

 

۳,۵۰۰

۵,۰۰۰

۶,۰۰۰

۷,۰۰۰

۱۰,۰۰۰

۱۳,۰۰۰

کنارگذر غربی اصفهان
(۹۰ كیلومتر)

ایستگاه شماره ۱

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۳,۵۰۰

۴,۰۰۰

۴,۵۰۰

۷,۰۰۰

ایستگاه شماره ۲

۱,۰۰۰

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۲,۵۰۰

۳,۰۰۰

۴,۰۰۰

 

۳,۰۰۰

۴,۵۰۰

۶,۰۰۰

۶,۵۰۰

۷,۵۰۰

۱۱,۰۰۰

قزوین - رشت
(۱۲۷ كیلومتر)

قزوین - رودبار

۴,۵۰۰

۷,۵۰۰

۱۱,۰۰۰

۱۲,۰۰۰

۱۵,۰۰۰

۱۸,۰۰۰

رستم آباد - رشت

۱,۸۰۰

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۲,۵۰۰

۴,۰۰۰

۴,۰۰۰

 

۶,۳۰۰

۹,۵۰۰

۱۳,۵۰۰

۱۴,۵۰۰

۱۹,۰۰۰

۲۲,۰۰۰

ساوه - همدان (قطعه یک) (۹۰كیلومتر)

۳,۵۰۰

۴,۵۰۰

۷,۰۰۰

۹,۰۰۰

۱۲,۰۰۰

۱۵,۰۰۰

ساوه - سلفچگان (۷۰ كیلومتر)

۲,۵۰۰

۴,۰۰۰

۵,۰۰۰

۵,۵۰۰

۷,۰۰۰

۸,۵۰۰

خرم آباد - پل زال (۱۰۴ كیلومتر)

۱۲,۰۰۰

۲۵,۰۰۰

۲۸,۰۰۰

۳۲,۰۰۰

۳۸,۰۰۰

۵۰,۰۰۰

تهران - پردیس (۲۳ كیلومتر)

۳,۵۰۰

۴,۵۰۰

۷,۵۰۰

۸,۰۰۰

۹,۵۰۰

۱۰,۵۰۰

پل میانگذر دریاچه ارومیه (۳۶كیلومتر)

۴,۵۰۰

۶,۰۰۰

۹,۰۰۰

۱۳,۰۰۰

۱۸,۰۰۰

۲۳,۰۰۰

باغچه - مشهد (۴۰ كیلومتر)

۱,۸۰۰

۲,۰۰۰

۲,۵۰۰

۳,۵۰۰

۳,۵۰۰

۳,۷۰۰

کنارگذر شمالی مشهد (۷۲كیلومتر)

۳,۰۰۰

۴,۵۰۰

۵,۵۰۰

۶,۵۰۰

۸,۰۰۰

۱۰,۰۰۰

اهواز - بندر امام* (۹۰ كیلومتر)

۳,۰۰۰

۴,۰۰۰

۸,۰۰۰

۱۳,۰۰۰

۱۷,۰۰۰

۱۸,۰۰۰

ساوه- همدان قطعه دو (کربلا) (۸۰ كیلومتر)

۴,۵۰۰

۷,۵۰۰

۹,۰۰۰

۱۵,۰۰۰

۱۷,۵۰۰

۲۲,۰۰۰

پل زال - اندیمشک* (۴۵ كیلومتر)

۴,۵۰۰

۸,۰۰۰

۹,۰۰۰

۱۲,۵۰۰

۱۷,۰۰۰

۲۳,۰۰۰

قم - گرمسار
(۱۵۲ كیلومتر)

ایستگاه قم

۶,۰۰۰

۸,۰۰۰

۱۱,۰۰۰

۱۶,۰۰۰

۲۱,۰۰۰

۲۷,۰۰۰

ایستگاه گرمسار

۶,۰۰۰

۸,۰۰۰

۱۱,۰۰۰

۱۶,۰۰۰

۲۳,۰۰۰

۲۷,۰۰۰

تهران - شمال (۲۱ كیلومتر)

۵,۰۰۰

۱۰,۰۰۰

۱۲,۵۰۰

۱۵,۰۰۰

۲۰,۰۰۰

۲۵,۰۰۰

متوسط نرخ رشد عوارض پیشنهادی سال۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴

۱۴%

* مبلغ عوارض برای نفتكش‌ها در آزادراه اهواز-بندر امام ۴۰ هزار تومان و در آزادراه پل زال-اندیمشك، ۳۵ هزار تومان می‌باشد.

 

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سردار: 1395/6/1811:16:46،
71
93
در پی بهبود وضعیت و بالا بردن کیفیت و امنیت جاده‌های کشور نرخ عوارض نیز بالا رفت.

نوش جووون
ملنگ: 1395/6/1812:47:45،
146
42
همچنان تورم تک رقمیه!!!!!!!
خوزستان: 1395/6/1814:07:19،
100
46
خدایا ما چه کناهی کردیم

بخاطر 100 کیلوتر باید 20 هزار تومن عوارض بدیم توی اندمشک خرم اباد


چرا هیچکسی به فریاد ما نمیرسه تازه هیچ امکاناتی نداره

دست راه سازی و دوستانش
سیامک: 1395/6/1816:04:52،
65
27
همیشه تو زمان اوج سفرهای مردم دولت قیمت خدماتی مانند بلیط و عوارض جاده را افزایش میدهد.سیستم اداره کشور فقط چطور چاپیدن بیشتر مردم.همین اتوبان تهران کاشان اکثر قسمتها مملو از دست انداز و آسفالت بی کیفیت.نظارت و مردم داری تو ایران زیر صفر
مهندس: 1395/6/1817:13:36،
63
21
خیلی راحت میگه19درصد اخه شما که هیچی از اقتصاد نمیدونین چرا مسئولیت قبول میکنین همه جای دنیا روی دهم و صدم درصد برنامه ریزی میکنن اینا خیلی راحت میان میگن فقط19درصد!!!خدایا یه فکری به حال ما بکن
مهندس وحید ص: 1395/6/1817:26:58،
47
46
مضلوم تربن شهر بزرگ ایران شیرازه
به امید روزی که 2تا آزادراه هم واسه شیراز بسازن و بتونیم راحت 120 تا بریم.
سعید: 1395/6/1818:56:11،
46
41
مملکت کلا با پول مردم اداره میشه , پول نفت و گاز میره جای دیگه.
پهلوان: 1395/6/1910:20:46،
43
24
مملکت رو تقسیم بندی کردن
هر جایی بریم باید پول بدیم !!!!؟؟
جالبه
توی مملکت خودمون هم بخایم راه بریم باید به آقایون پول بدیم
پس این همه
گاز و نفت و آهن و زغال سنگ و طلا و روی و چدن و ..... این همه معادن پولش کجا داره میره !!!؟؟
کی داره میخوره
ما که هیچ چیزی از این همه نفت و گاز و طلا و مس و .... نفهمیدیم
حلال نمیکنیم
وحید@@@@: 1395/6/1811:19:18،
128
41
حالا هی بگید برجام هیچ تاثیری رو زندگی مردم نذاشته.
پاسخ: 1395/6/1811:37:05،
100
67
عزیزم برجام نبود الان باید تو گرما تابستون بدون برق و آب و دارو جون میدادی. الان هیچکس از مدعیان شهادت طلب به سوریه برای جنگ نمی روند درحالیکه همیشه مدعی حمایت از ولایت بودند.همه در مساجد فقط قرآن سرمیگیرند.
پاسخ به پاسخ: 1395/6/1816:29:47،
49
30
چرت و پرت نگو. برجام و تورم تک رقمی بخوره تو سرتون. فقط دروغ برای 21 کیلومتر تهران شمال 5 هزار تومن !!!!!!
رحيم: 1395/6/1811:19:43،
137
28
تهران-شمال 21 كيلومتر! 5000 تومان سر گردنه است ديگه؟!
فا : 1395/6/1811:41:08،
71
29
همین افزایش قیمت و تهش میکش روی قیمت کالاهایی که از مبدا به مقصد این استانها میرسن خدا تورم بعدش و بخیر کنه ان شاء الله
دلواپس*****: 1395/6/1811:52:45،
96
21
جاهای پر رفت امد رو تا100%گرون کردن.
جاهای بی آب و علف و کم تردد رو 2%.
بعد میانگین گرفتن شده 14%
در اصل 70%گرون کردن میانگین(درآمدشون رفته بالا).
-------------------------------------------
هرگز به یک ایرانی دروغ نگو.چون به لطف عاقایون ملت هم همممه 7خط و دروغ گو و... شدن
بنده خدا: 1395/6/1811:22:58،
107
44
چی میخواین از جونمون
نوید: 1395/6/1811:23:57،
78
28
پس تهران قم کو؟
بهزاد تحریم: 1395/6/1811:38:50،
67
30
کاش قم تو شمال بود.
نيما: 1395/6/1811:43:28،
68
37
نگرانش نباش اونم براتون اضاف ميكنن
محمد: 1395/6/1811:29:06،
85
30
خوبه والا......
اینایی که فقط گرون می کنن یه بارم به جای هواپیما با ماشین شخصی تو این جاده ها بیان ببینن وضع جاده چطوره......
فقط هر جا خراب می شه یه لایه قیر می ریزن و والسلام.....
پیشنهاد می کنم از جاده فرودگاه امام خمینی تا اتوبان کاشان نطنز یه بار با ماشین شخصی برید و وضعیت جاده رو ببینید....
مهرداد: 1395/6/1811:32:01،
74
34
خجالت بکشید.شورشو دراوردید
از اندیمشک تا خرم آباد کلا 200 کیلومتره بعد 16000 تومان عوارض برای سواری... چه خبره آخه
همینجور بی رویه گرون می کنید
کسی نیست جلوی اینارو بگیره ؟
سال به سال جای اینکه مثل تمام دنیا هزینه های سرمایه گذار بهه مرور گرفته بشه و مبلغ کم بشه و فقط در حد نگهداری و سرویس باشه،هی برعکس بیشتر و بیشتر می شه
خداییش مردمو چی فرض کردین ؟
پاسخ به مهرداد: 1395/6/1813:28:06،
51
29
اگه دقت کنی واسه 150کیلومتر 16500تومن میگیرن.
بعد 30سال و کشته شدن اون همه آدم تا اون جاده بد یه اتوبان واسه مسیر خوزستان زدن یجاش گرونترین عوارض تو کشور ازشون میگیرن، واسه خوزستانی که بیشتر سرمایه این کشور ازش تامین میشه و مردمش همه جوره تو شرایط بدی هستن.
محمود: 1395/6/1811:32:27،
67
30
ایکاش حقوق ها را با همین نسبت افزایش می یافت
ملت باید بیایند تو خیابون حقشون رو بگیرند مثل فرانسه وگرنه با این مسولین که فقط اختلاس رو خوب بلد هستند حلقه محاصره روز به روز تنگ تر میشود
روحانی معنی کاهش نرخ تورم رو هم فهمیدیم
ایکاش نمی آمدی و برجامی در کار نبود
با بک جنگ تمام عیار برای همیشه از دست شما و امثال شما خلاص میشدیم
شهروند: 1395/6/1811:34:10،
78
22
جووووووون .حالشو ببرین. هر روز گرانتر از دیروز. حالا بدو برو رای به x یا y هزارسال دیگه هم اوضاع فرقی نمی کند امان از جهالت.
یاهو : 1395/6/1811:41:24،
53
23
مسیر خرم آباد اندیمشک ۱۶۵۰۰تومن چه خبره؟یعنی تو این مملکت ما فقط باید بیینم همه چی گرون میشه؟؟؟یه بار نشد ببینیم یه چیزی از قیمت مصوبش کم بشه.خدااااا به کجا داریم میریم.
حرف حساب !: 1395/6/1811:48:33،
72
43
آيا ارتقا كيفيت اتوبان هم صورت گرفته ؟ 1) افزايش ايمني 2) تابلوهاي جديد بجاي تابلوهاي معيوب و كم رنگ 3) آسفالت جديد + روكش خرابي ها و رنگ آميزي جاده و علائم ترافيكي سطحي معبر 4) ايجاد و فراهم سازي كيوسك امداد و نجات و تلفن اضطراري 5) ايجاد و فراهم سازي پمپ بنزين مناسب 6) ايجاد و فراهم سازي پاركينكها و محلهاي استراحت 7) ايجاد و فراهم سازي محلهاي خدمات رساني خودرو و تعميرگاههاي سيار 8) ايجاد و فراهم سازي غذا خوري هاي موقت جاده ايي 9) سرويسهاي بهداشتي و نماز خانه 10) استقرار كمپهاي هلال احمر و اورژانس جاده ايي

يا اينكه بجاي همه اينها پليس + دوربين كنترل سرعت و ترافيك و تصادفات بيشتر شده است
موافقم ++++
مخالفم ----
منتقد ادبی: 1395/6/1812:00:25،
49
26
از نظر مسعولان جیب مردم باید جور ارزون شدن نفت بکشه
چاسب: 1395/6/1812:01:47،
52
26
يعني رعفت اسلامي يعني از هر كدوم اين مسير هاي ايران بخاي بري بيش از ٦٥٠٠ نميشه اما ما ملت خوزستان فقط از انديمشك تا خرم آباد بخواهيم بريم بايد ١٦٥٠٠تومان بپردازيم .به اين ميگن عين عدالت و مسلماني و مساوات فقط هم از ما چنين مبلغي دريافت ميشه ها
saeid: 1395/6/1812:10:47،
60
28
تورم زیر 10% مبارک باشه
ایرانی: 1395/6/1812:49:33،
49
22
اولا پل میانگذر دریاچه ارومیه کلا یک کیلومتر بیشتر نیست دوما آسفالت مربوط به جاده هم اگر خاکی بود بهتر بود چون فقط چاله است یکی رو که رد بکنی به دومی می افتی نشد حتما به سومی می افتی
یه بار جستی ملخک
دو بار جستی ملخک
سومین بار حتما تو چاله ای!!!!!!!!!
ماهان: 1395/6/1812:55:48،
62
29
یعنی نشد یه خبر از ارزونی بشنوم...
حاج غلام: 1395/6/1813:00:28،
49
34
از 1500 تومان شده 2000 تومان قم به کاشان لطفا یکی که سواد دارد درصد اضافه شدن را حساب کند
شاهین: 1395/6/1813:37:08،
47
23
اتوبان رو میدن یه شرکت خارجی بسازه و توی قرار داد ذکر میکنن که تا 5 سال حساب عوارضی واریز بشه بحساب شرکت سازنده . اگرم خودشون بسازن که مستقیم عوارضی ماله خودشون هست . پس در هر 2 حالت خودمون پول ساختشو دادیم . بد به بهانه تعمیرات دوباره عوارضی رو میگیرن در صورتی که جاده نه چراغ داره نه اسفالت درست نه محافظ برای ورود حیوون نه خط کشی فقط دمه عوارضی چراغ گذاشتن که یکی خدایی نکرده در نره پولارم خوب بتونن بشمارن. نمیدونم این پولا کجا میره . اخرش جالبه که تو اتوبانی که پول ساخت و نگهداریشو خودمون دادیم جریممونم میکنن .
تورج: 1395/6/1813:40:30،
62
38
عوارض و مالیات اخذشده از مردم در حد آمریکا و خدمات ارایه شده در حد افغانستان میباشد.چی میخواید از جون مردم.درسته بیشتر مردم متوجه بلایی که داره سرشون میاد نیستن اما حیای شما کجا رفته.اصلا مفهوم حیا رو میدونید؟
ویرو گردی: 1395/6/1814:06:25،
46
22
این عوارض آزادراه پل زال واقعن کمرشکن شده و آدم رو ترغیب می کنه از همون جاده ی قدیمی و طولانی با طبیعتی بهتر عبور کنه....بی انصافا آخه 17000 تومن برای 170 کیلومتر؟
بابک: 1395/6/1814:24:45،
59
27
این مرزن اباد چالوس که 15کیلومتر بیشتر نیست بیخود نوشته 21 کیلومتر
تازه 80 تا بیشتر بری جریمه میشی
5000 تومن خیلیه برای کسی که مجبوره هفته ای چند بار تردد کنه
من که از راه قدیمی میرم
شهروند ايراني !: 1395/6/1815:20:00،
37
19
تا حالا شنيدي ميگن بخوري پاته نخوري پاته ؟ اينجا همينه قديم و جديد نداره وقتي پول ملي و من شما صرف ساختش شده اتوباني كه نه ايمني داره نه مكاني براي استراحت نه براي بنزين و سوخت و تعميرگاه و يا تفريگاه و هميشه ترافيك و دائم هم بسته است ....

بايد هم پول زور بگيرند ....
بخوري پاته .... بخوري پاته .... !!!
گرانی ما: 1395/6/1901:58:40،
30
36
مسئولین محترم گرانی لطفا" یک سری به کشور همسایه ترکیه داشته باشند کشوری که نفت و قیر را از کشور ما وارد می کند در چند سال اخیر با رشد و شتاب نسبت به احداٍ بزرگراهها و آزاد راههای متعدد اقدام نموده اند ولی ما شاهدهستیم تمام آزاد راهها به ویژه آزاد راهای شرق و شمالی حاشیه دریای سیاه علیرغم کیفیت بالاتر از جاده های ما ، فاقد عوارض عبوری است . متاسفانه در کشورما وضع عوارض و افزایش سالیانه آنها به امری عادی مابین مسئولین تبدیل شده است .
مجید: 1395/6/1815:07:06،
38
23
آزادراه ابهر قزوین 1500 تومن بود الان شده 2000 تومن
یعنی حداقل 30 درصد گران شده
چطور میگن حداکثر افزایش 19 درصده؟
کلید ساز: 1395/6/1815:19:41،
45
47
حالا باز بگین احمدی نژاد بد بود!
محمود: 1395/6/1815:22:55،
47
28
هرچی که دولت بمردم میده گران هر چی که مردم به دولت میده ازران مثل حقوق کارمندان
علی: 1395/6/1815:28:37،
38
18
اینها همه بخاطر وجود یک اقتصاد خراب و صنعت فرسوده است که باید به این طریق هزینه های دولت را مردم از راههای گران کردن تسهیلات بپردازند و از طرفی کسانی که شعار بی اثر بودن تحریمها را میدهند ،خود در رفاه و آسایش مطلق بسر میبرند.
انصاري: 1395/6/1816:04:12،
38
24
كنار گذر قزوين امروز ٢٠٠٠تومان گرفت يعني بيش از ٣٣درصد افزايش
ali129: 1395/6/1816:26:14،
51
23
آقای وزیر محترم اقتصاد آقای رئیس محترم بانک مرکزی با چه خط کشی با چه ترازوئی با چه معیاری تورم رو یک رقمی حساب کردید.بلیط اتوبوس هم که ۲۰در صد اضافه شده از دیروز.
قاسم ستایش: 1395/6/1820:17:19،
49
20
بابا مگه تورم تک رقیمی نیست چرا پس ۱۴ درصد رفته بالا!!!!!!!!!!!!
علیرضا: 1395/6/1823:27:48،
49
32
حرفای همیشه دروغ از دولت
رافال: 1395/6/1900:12:05،
38
23
فامیل نزدیک من توی واژگونی ون که به عنوان مسافر سوارش شده بود 6 ماهه تو کماست به خاطر چی؟
اتوبان قم تهران حدود ورودی واوان گارد ریل نداشت راننده خوابش برده چند نفر رو کشته و چند نفر کما هستن..این همه فاکتور می ذارین می گین مردم باید پرداخت کنن شما هیچ غلطی برای ارتقای ایمنی اتوبان انجام می دیم یا مث همیشه فقط مردم عادی ملزم هستن؟
دشت مغان: 1395/6/3012:41:16،
30
25
واقعا جای بس تاسف است که با این سیاست ها پول تو جیبی ساکنین کشورهای همچون سوریه و عراق و... را تامین میکنند
مشهد: 1396/5/1112:31:42،
6
3
سلام مشهد500تومن بوده 1800شده فک کنم 14.6درصد بیشتر اضافه نشده میشه شماهم حساب کنین........ .
محمد: 1396/6/814:20:40،
5
4
این ملت فقط غر میزنن. این مملکت تا 30 سال پیش غیراز اتوبان تهران کرج یه متر آزادراه نداشت. همون مسیر خوزستان اتوبوس با یه فرمون سر پیچها نمیچرخید. الان همش شده تونل. تمام دنیا عوارض میگیرن. تازه به نسبت بیشتر از ما. میرید مسافرت فقط چقد خرج قلیون میکنید؟ به این که میرسه زورتون میاد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار