کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

رقابتی در محدوه 60 میلیون تومان

کدخبر:۲۷۳۶پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸:۲۲۱۱۳۸۲ بازدید

تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری ...

9s6gyc9l9rc5teryruui.jpg


دنده 6 :  تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری از افرادی که این خودروها را می خرند خود را فردی ریسک پذیر معرفی می کنند.


اما واقعا این خودروها چقدر ارزش خرید دارند؟ شاسی بلندسازی یک سگمنت سخت در بین سازندگان خودرو است. چینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. در این مقاله با  آزمایش دو خودروی ام وی ام X33 و لیفان X60  سعی در شناسایی توانایی های این دو خودروی چینی داریم.

 

طراحی

ام وی ام X33 یا همان چری تیگو حدود دو سال است که مهمان ایرانی هاست. با ظاهر آن آشنایی داریم، خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست، نمی توان به این راحتی به آن نمره قبولی داد. پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه  خورده است . البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد. به سختی می توان اشکال طراحی قطعاتی در آن پیدا کرد ،به غیر از فضای ایجاد شده بین درب موتور و چراغها که مرتبا به شما این احساس را القا می کند که درب موتور باز است در مابقی قسمتها، قطعات به خوبی ساخته و پرداخته و مونتاژ شده اند. در حالت کلی ظاهر لیفان X60 با طراحی به روز تر که دماغه آن به نوعی به نظر تغییر یافته سانتافه است در قیاس با رقیب خود یعنی ایکس 33 بسیار چشم نواز تر است.
 

فضای داخلی

با ایکس 33 شروع می کنیم، پس از ورود به کابین این خودرو با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید. با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد،آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است. صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد، پس از ورود به خودرو شما به یاد خودروهای ژاپنی خصوصا تویوتا راو4 می اندازد، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت. فضای داخلی خودرو نسبت به ایکس 33 بسیار ظریف تر و با کیفیت تر است و مشخص است لیفان قصد داشته حداقل ها را در این خودرو رعایت کند اگر چه به رقبای ژاپنی و کره ای خود نزدیک نمی شود ولی نسبت به هم وطن رقیب خود چند پله بالاتر است و می تواند بازه قیمتی خود را توجیح کند. رو دری ها با چرم مصنوعی دوخت و تزئین شده اند و جنس داشبورد از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد، صندلی های عقب لیفان بر خلاف ایکس 33 به صورت کامل با کف فضای بار هم سطح می شوند در نتیجه فضای مناسبی برای جابجایی  وسائل به وجود می آید. صندلی های عقب لیفان به صورت پله ای به عقب می خوابند در حالیکه در ایکس 33 این قابلیت وجود ندارد، ایکس 33 قابلیت عقب رفتن صندلی را برای داشتن فضای پای بیشتر دارد که البته باز هم نمی تواند به فضای پای لیفان در حالت عادی دست پیدا کند. از دیگر برتری های لیفان در فضای داخلی می توان به سانروف بزرگتر، فضای بار بیشتر، سیستم صوتی بهتر، تسلط بیشتر بر جاده اشاره کرد.

 

رانندگی

با استارت ایکس 33 و لیفان X60  تفاوتی در حین استارت دو خودرو ملاحظه نشده و  به راحتی استارت می خورند ، با توجه به عایق بندی بهتر X60 نفوذ صدا به داخل این خودرو کمتر از ایکس 33 است. در حرکت نیز این عایق بندی بیشتر به چشم می آید. در حالت درجا اگر بخواهید دور موتور در ایکس 33 بالا ببرید ابتدا کمی احساس خطر به شما دست پیدا می دهد، از آن جهت که عملکرد موتور هارشینگ شدیدی دارد این وضعیت در لیفان بسیار بهتر است. حین رانندگی فرمان دو خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. در ترمزگیری شدید X60  واکنش بسیار خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد چیزی در ایکس 33 هم به صورت خفیف تر وجود دارد. دو خودرو از صدای گیربکس رنج می برند، ایکس 33 صدای زوزه مالکین را آزرده کرده و در لیفان صدای ناهنجاری که برخی اوقات منجر به تعویض گیربکس توسط نمایندگی شده مالک را دچار دردسر کرده است.  با وجود آنکه فاصله بین دو محور لیفان بیشتر از ایکس 33 است اما این لیفان است که به دلیل شاسی بهتر قدرت مانور پذیری خود را به ایکس 33 دیکته می کند، از دلایل دیگر وجود استرس بار در لیفان و سیستم تعلیق با کیفیت تر استعبور از سرعت گیر ها با لیفان راحت تر است و احساس خطر کمتری به شما دست پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت دو خودرو با توجه به قدرت موتور در وضعیت خوبی قرار دارند و هر دو خودرو با توجه به شرایط رانندگی و تعداد سرنشین در سیکل ترکیبی در بین 8 الی 9 لیتر مصرف سوخت درند. در بخش امکانات هر دو خودرو به سانروف مجهز هستند و صندلی های دو خودرو نیز از نوع چرم می باشد. تهویه دو خودرو از نوع دستی است. ایکس 33به گرم کن صندلی جلو نیز تجهیز شده است. از نظر امکانات ایمنی دو خودر مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هستند.
 

تست تصادف

ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت نموده، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره نموده و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی  به پا ، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است. لازم به ذکر است کمپانی چری حاضر به ارائه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است. اما لیفان فقط توسط موسسه ایمنی چین مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 4 ستاره را از آن تست برای خود بدست بیاورد اما با توجه به آنکه استاندارد تست در چین با استاندارد تست استرالیا متفاوت است نمی توان در این مورد دو خودرو را با هم مقایسه نمود.
 

موتور، گیربکس، عملکرد

ام وی ام X33  و لیفان X60 از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمهای 2.0 و 1.8 لیتر بهره می برند. هر دو خودرو از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره مند هستند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب 6 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر از لیفان است. با احتساب وزن 1375 کیلوگرمی ام وی ام و 1330 کیلوگرمی لیفان نسبت نیرو به وزن این دو خودرو تقریبا برابر است. لازم به ذکر است که ام وی ام از دریچه گاز سیمی و لیفان از دریچه گاز برقی سود می برد و به همین خاطر با فشردن پدال گاز اندکی تاخیر در لیفان نسبت به ام وی ام احساس میشد. البته این تاخیر در حدی نیست که زیاد آزار دهنده باشد و کم کم به آن عادت می کنید.

از آنجایی که سایز رینگ و لاستیک این دو خودرو دقیقا یکسان می باشد می توان از این عامل در شتاب و کشش فاکتور گرفت و فقط به مقایسه میزان سبکی یا سنگینی ضرایب گیربکس ها پرداخت. پس از بررسی گیربکس دو خودرو و سنجش دور موتور با استفاده از دستگاه و خواندن سرعت دقیق از روی GPS اینطور مشخص شد که دنده های 1 و 2 و 3 و 4 در لیفان سبکتر از ام وی ام هستند ولی دنده 5 لیفان با اختلاف قابل توجهی سنگینتر از ام وی ام بود. سرعت در دور 3000 در دنده های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 برای لیفان به ترتیب 27 و 45 و 64 و 87 و 98 و برای ام وی ام 24 و 44 و 63 و 84 و 106 بود.  متاسفانه به علت محدودیت زمانی فرصت تست کشش به صورت بغل به بغل میسر نشد ولی با توجه به ضرایب سنگینتر گیربکس ام وی ام و دریچه گاز سیمی و گشتاور بیشتر اینطور احساس میشد که در دورهای پایین در دنده های 1 تا 4 قویتر از لیفان عمل کند ولی با توجه به اختلاف زیاد در ضریب دنده 5 احتمالا برتری کشش در این دنده با لیفان است. البته لیفان نیز با اینکه در دور 4200 به حداکثر گشتاور خود می رسد ولی در دورهای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد و در رانندگی روزمره احساس کمبود کشش زیاد در آن احساس نمی شود که علت این امر علاوه بر تنفس خوب موتور در دورهای پایین (به لطف زمانبندی متغیر) تا حدی به خاطر شاتونهای بسیار بلند این موتور است که در تولید گشتاور مناسب در دور پایین موثر است.

برای اینکه شتاب دو خودرو بهتر سنجیده شود تست شتاب توسط راننده یکسان انجام شد تا اثر مهارت راننده خنثی شود و تایم گیری با دستگاه مخصوص آغاز شد. اولین تست با X33 شروع شد. بار اول لانچ از حالت سکون با دور 4000 الی 4200 بررسی شد که به علت هرزگردی بیش از حد تایم خوبی به دست نیامد. بار دوم و سوم لانچ با دور موتور حدود 3800 انجام شد و برای اینکه هرز گردی به حداقل برسد به محض رها کردن کلاچ نباید پدال گاز را تخته کنید تا اندکی جلوی هرزگردی گرفته شود ، درست قبل از پایان هرزگردی پدال را تخته کنید و دنده ها را در دور 6000 تعویض کنید در نتیجه بهترین تایم ثبت می شود زیرا بعد از دور 6000 افت گشتاور شدید است و بالاتر بردن دور از 6000 سودی ندارد. با اینکه درجه بندی ردلاین تا 6500 است ولی ام وی ام در دور حدود 6200 کات آف می کند. هنگام تایم گیری با لیفان مشخص می شود که این خودرو به علت برقی بودن دریچه گاز هنگام حرکت از حالت سکون دچار کپ زیادی می شود (مانند خودرویی که بدون خاموش کردن ESP بخواهد از حالت سکون لانچ کند) و باید مقداری با پدال کلاچ و گاز بازی کنید تا بتوانید این کپ را به حداقل برسانید. دور موتور را به 4000 رسانده و کلاچ را رها کنید و بلافاصله پس از برطرف شدن کپ سریع پدال گاز را تا انتها فشار دهید و حرکت کنید. چون حداکثر توان لیفان در دور 6000 به دست می آید و در همین دور نیز کات آف می کند باید دنده ها دقیقا قبل از کات آف تعویض شوند تا توان موتور زیاد هدر نرود. البته باید دقت کافی داشته باشید تا موتور کات آف نکند در غیر این صورت تایم خوبی به دست نمی آید.

با مقایسه تایمهای 0 تا 100 به دست آمده در جدول انتهای مقاله مشخص می شود که از حالت سکون لیفان با وجود کُپی که در ابتدای حرکت داشت 0.4 ثانیه زودتر از ام وی ام به سرعت 100 رسید. اگر این کُپ در ابتدای حرکت از سکون وجود نداشت لیفان به راحتی می توانست تایمهای زیر 13.0 ثانیه را ثبت کند. با بررسی های انجام شده مشخص می شود این کپ بیشتر از حالت سکون وجود دارد و اگر شتابگیری در حال حرکت از سرعت 10 یا 20 در دنده 1 آغاز شود این کپ خیلی کمتر می شود و لیفان تواناییهای خود را بهتر نشان می دهد. تستها در دمای حدود 25 درجه و ارتفاع 1350 متر از سطح دریا انجام شد.


ارزش

هم اکنون لیفان X60 در بازار در حدود 60 میلیون تومان قیمت دارد و توانست به عنوان خودروی برتر آزمایش امروز خود را معرفی کند اما قیمت  ام وی ام ایکس 33 در حدود 59 میلیون تومان است، متاسفانه با توجه اشکالات عمده و اساسی خودروی ایکس 33 نمی تواند نسبت به قیمت پرداختی خود را توجیه کند، این درحالیست علاوه بر ضعف های طراحی و ساختاری دارای اشکالات کیفی نیز می باشد. به طور مثال با وجود آنکه تنها یک سال از کارکرد ایکس 33 مورد آزمایش می گذشت عایق بندی زیر گلگیر در حال جدا شدن بود که می تواند به پوسیدگی زود رس بدنه بیانجامد، این قضیه به کمپانی مادر یعنی چری باز می گردد که نتوانسته خودرویی با کنترل کیفی قابل قبول عرضه کند. در آزمایشی مشابه که توسط یک نشریه روسی انجام شده بود نیز مشابه این مسئله گزارش شده کنترل این موراد برای یک خودروساز که مدعی جهانی شدن است نباید آنچنان دشوار می بود و جا دارد این کمپانی با شنیدن اشکالات دست به اصلاحات متناسبی در این زمینه بزند. 
 

5rowxoxceb2wbaog9hhy.png
 

جدول امتیازات

 
ام وی ام X33 لیفان X60
میدان دید 7 8
سطح تجهیزات رفاهی 5 5
سطح ایمنی و تجهیزات 3 5
فضای سرنشینان 6 7
ارگونومی 6 8
نفوذ صدا به کابین 6 8
مصرف سوخت 7 8
واکنش موتور 6 7
گیربکس 6 6
کیفیت رانندگی 6 7
مانور پذیری 6 7
ترمز 6 7
کیفیت ساخت 3 7
گارانتی 5 5
ارزش در برابر مبلغ 3 7
مجموع 81 102
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

امیر: 1392/10/523:16:36،
269
56
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگه میمون هر چی زشت تر باشه بازیش بیشتره. حالاشده داستان خودروهای ساخت ایران و چین.آخه چهار تا گاری ساخت ایران و چین این همه حرف وحدیث که نداره.بابا یک زمانی تو ایران تو کوچه وبازار صحبت از خودروهای المانی و آمریکایی بود و مردم سوآر میشدنند حالا چین شده زندگیمون
خودمونی: 1392/10/601:03:19،
108
27
ای آقا
اگه دست منو شما بود. !!!!
ولی معلوم نیست آخرو عاقبت ما مردم چی بشه با این اوضاع بی حساب کتاب هردم بیلی
امیر: 1392/10/613:20:57،
70
51
فقط نخریدن
علی : 1392/10/614:58:31،
39
34
از یه چینی بد میگید از اون یکی تعریف می کنید !!!!
تبلیغات
محسن : 1392/10/616:28:13،
32
46
بی خیال بابا
کوچلو: 1392/10/523:22:03،
111
131
اقای ایران جیب ما ماشین سوار نیستیم. منظورم ماشین خراب و چینی سوار نمیخوایم گرونه. چین میخود لگن هاشو وبال ایرانیا کنه. خودرو های ایران خودرو بهتر از اینهاست چون بعضی قطعاتشو فرانسه میداد.
شروین: 1392/10/523:30:00،
131
44
ما مردم ایران خیلی عجیب هستیم ! 10 سال پیش میگفتیم ماکسیما چه خوشگله شبیه کشتی میمونه ولی الان میگیم چقد زشته شبیه کشتی میمونه خلاصه تکلیف معلوم نیست! تو پستای قبلی سایت درباره خودرو لوکس مقاله زدن هجوم بردین که چرا مطلب زدین پولشو نداریم حالا خودرو ارزون زدن میگین خودرو چینی نمیخوایم . برادر من خودرو ارزون یا چینی هست یا ایرانی
ارش: 1392/10/523:22:53،
81
72
بین این 2 تا مسلما لیفان بهتره!کیفیت ساختش و طراحیش خیلی بالاتره.اما در کل تو بازه 60 تومن از نظر من جیلی امگراند بهترینه و بعد اون جک جی 5 اتوماتیک و بعد ایکس 60
آمنا: 1392/10/609:26:35،
78
31
کیفیت ایکس 33 رو بگو که تو رده بندی آبان ا تیبا و 405 کمتر بود!!!
reza: 1392/10/815:28:13،
31
66
چه فايده از كي ميخوايي خدمات پس از فروش بگيري شركت كرمان موتور كلاهبردار متقلب
50: 1392/10/600:00:58،
86
59
x60 مفت نمی ارزه موتوره 1800 سی سی خیلی ضعیفه -- رفیقم داره تو سربالایی خاموش کرد کم آوورد ماشین افتضاحه
رامین شفیعی: 1392/10/921:21:38،
46
33
رفیقت راننده نبود.
*******: 1392/10/600:18:48،
67
33
نباید الکی شعار بدیم من اگه بخام یه خودروی خوب بخرم در حدود 100م باید هزینه کنم که ندارم ایرانیشم مثلا پژو پارسه که خیلی بی کیفیت تر از چینیا شده تکراری هم شده تازه حدودا 40م پولشه پس ناچارام برم یه خودروی چینی در حدود 50م بخرم حداقل قیافش تکراری نیست .بعضی ها طوری می نویسن انگار اگه نخریم ارزون میشه تا دلار همینه خودرو دست نیافتنیه .
علی: 1392/10/600:22:57،
52
22
حداقل لازمه ماشین شاسی بلند قدرت و 4in4 بودنشه.چه کاریه اینارو با این هیکل سوار بشی و تو گردنه های برفگیر اذربایجان به دردت نخوره.
پوریا1: 1392/10/600:38:09،
25
44
البته x33بیشتر کپی مدل قبلیه تویوتا پرادو هست.
ايراني: 1392/10/600:46:11،
48
35
حالا كه ايكس ٦٠ اينقدر خوبه با تويوتا لندكروز مقايسه كنيد تا مردم بهترين گزينه را انتخاب كنند!
مجید.ح: 1392/10/610:11:35،
52
59
اقا چه مقایسه جالبی !!!! انگار می خوهید پراید را با پورشه مقایسه فرمائید ؟ هر دو پ دارند ولی این کجا و ان کجا خود چینی ها سوار این مثلا شاسی بلندهاشان نمی شوند کی بهتر از ما ایرانی ها ؟
سما: 1392/10/600:48:57،
54
32
ترا به خدا کم برا این لگن های چینی به بهانه نقد کردن تبلیغ کنید
عباس: 1392/10/606:49:51،
34
71
دوستان من هم ایکس 33 دارم هم لیفان x60
اولا" که گاز ایکس33 مثل لیفان برقیه دوما" ترمز x33بسیار بهتر از ترمز لیفانه جالبه که نویسنده هنوز نمیدونه که ایکس 33 بیش از چهار ساله که تو ایرانه نه دوسال و نکته جالب تر اینکه کنترل سوپاپهای ایکس 33 مثل لیفان متغیر نیست که نویسنده محترم گفته که هردو ماشین کنترل سوپاپهاشون متغیره
رضا: 1392/10/606:52:40،
63
41
دوستان این گزارش اصلا" واقعی نیست و طرف احتمالا" کارمند کرمان موتور بوده
خالو كريم: 1392/10/606:53:43،
43
46
نخواستيم بابا ارزوني خودشون مگه ما از كشورهاي همسايه كمتريم برو افغانها رو ببين با اينكه جنگه بازم ماشيناي خوبي سوارند
سعادت: 1392/10/608:07:55،
94
27
دوتاش آشغاله
محمد یزدی: 1392/10/608:54:03،
33
30
حالا مثلا این همه گفتی که چی
ما چی کار کنیم پول خیلی داریم
آفرودر حرفه ای: 1392/10/609:38:47،
81
48
عمو اکس 60 که تو سربالایی 10 درصد بیشتر پمپش سری داغ می شه خاموش می کنه لگنه اون یکی هم فقط خواهشا مدیران خودرو عکسشو لب دریا نندازه دیگه ..یارو جفت چرخ جلوش افتاد تو شن دیگه در نیومد رفتیم از گارد جلو بکسلش کنیم شکست گاردش برو تا تهش با 60 تا فقط پاژن 6
مهدی سنندج: 1392/10/611:05:28،
52
33
با این پول یک کمری GLXمدل 2007میخرم .شاسی بلند نخواستیم اونم چه شاسی بلندی.
کلاسیک: 1392/10/611:42:28،
62
35
من اگه ۷۰ -۶۰ ملیون داشتم چی میخریدم:مزدا ۳ ۲۰۰۶. بی ام و ۲۰۰۵. بنز ۲۰۰۳. .شولت کاپریس۱۹۹۱.لندکروز ۱۹۹۰ ... لیوان و چری و بشقابم شد ماشین آخه مومن
مبين: 1392/10/1013:42:20،
30
38
براي آفرود هم ميشه يه رونيز ژاپني ٨٧ خوب خريد ،يه مقدار خشك و ناراحته ولي هيچ جا در نمي موني
علیرضا: 1392/10/612:04:46،
45
40
من سه ماهه که ایکس 60 دارم و 5000 کیلومتر باهاش رفتم و چند بار هم باهاش مسافرت کردم. قبل از خرید کلی تحقیق کردم و با ماشینهای همترازش مثل ایکس 33 مقایسه کردم. بجز صدای گیربکس مشکل عمده دیگری نداره و به قیمتش می ارزه.
آرش: 1392/10/921:12:32،
41
33
من هم داشتم.22 هم باش راه رفتم ازش راضی بودم.ماشین نرمی بود این اراجیفی هم که بعضیا میگن داغ می کنه و سربالایی نمیره همش دروغه.از اشغالای ایرانی که خیلی بهتره.بعضیا یه جوری میگن چین انگار تو امریکا زندگی میکنن.حالا طرف پراید داره ها ولی میگه چینی اشغاله.عجیب مردمی هستیم
علی : 1392/10/612:52:32،
32
40
اگه یک ماشین چینی رو بزارن تو10هزار ماشین کره ای .ژاپنی.واروپای وجدانا یک بچه بیاد اون اشغال چینی رو تشخیص میده .هم ریختش تابلو وهم اسماشون.70میلیون پول بیزبون پیاده بشه که ما سوار یک گاری بشیم .مردم عزیز خواهشن نخرید نه به خودتون ظلم کنیدونه به ما خدا بزرگه حداقل که تاکسی ووسایل نقلیه عمومی برامون باقی مونده فعلا .خدابزرگه
محمود: 1392/10/613:30:35،
46
34
بابا كمتر واسه اين شركت هاي خودروساز تبليغ كنيد. ايكس 60 من تو مدت 20 روز كه داشتمش 15 روزش تو تعميرگاه بود.. تعويض گيربكس، تركيدن لوله كمپرسور كولر،تعويض دسته موتور.بابا بتمام معنا ماشين هاي چيني اشغالن نخريد بابا گول ظاهر فريبندشو نخوريد
محمود: 1392/10/613:30:45،
34
36
الانش اينه واي بحال چند سال ديگه كه با اين استهلاك بالاشون بايد بذاريدشون لب خيابون شهرداري جمعش كنه، صداي موتور افتضاح، صندلي ها فوق العاده ناراحت، من قدم 180 .. ولي سرم به پشت سريش نمي رسيد واي بحال كوتاهتر ها...خشكي بيش از اندازه خلاصه پولتون رو دور نريزيد والسلام.
reza: 1392/10/615:15:57،
42
45
هر کی عقده شاسی بلند داره بخره
ss: 1392/10/616:12:27،
37
34
عوض اینکه بیان درمورد ماشینای درس و حسابی اروپایی و آمریکایی حرف بزنن ببین از چه ماشینایی حرف میزنن ای خداااا...
میگم ایکاش یه بررسیم در مورد پراید وانت و پیکان وانتم بذارید.خوش میگذره
امين: 1392/10/616:46:44،
59
30
من ٥ ماه x60 سوار شدم، هر روز يه مشكل داشت، اخر بار به خاطر صدا گيربكس فروختمش اونم با ١٠ ميليون ضرر ولي راحت شدم از دستش، خيلي ماشين اشغالي بود. ايران جيب تبليغات و بزار كنار واقعيت رو بگو .
آنتی چینی: 1392/10/701:27:39،
27
112
احسنتم وتبارک الله فی انفسکم افلا تبصرون
آرش: 1392/10/921:17:12،
28
29
وللا من هم داشتم .9 ماه سوار شدم با 4 میلیون سود هم فروختم.چرا دروغ میگی به مردم؟ نفعت چیه؟
سمند: 1392/10/620:02:56،
35
25
سلام به دوستان پیاده
سمند: 1392/10/620:09:09،
34
47
.اونائی که میگن ماشینهای چینی به درد نمیخورن یا پراید سوارن یا پرادو سوار .اولیها پولشو ندارن دومیها روی خریدنشو ندارن .این ایکس 60 برای کسی که درآمدش متوسطه خیلی هم خوبه .درضمن یه سوال شما تا حالا ماشین کره ای -ژاپنی و.... خراب تو تعمیرگاه ندیدین ؟ یعنی تمام تعمیر گاههای ما فقط ماشین چینی تعمیر می کنند ؟؟؟؟
با مرام: 1392/10/700:16:16،
35
34
دوستان منم ليفان٥٢٠ دارم نه ميخوام بفروشم نه كارمند كرمان خودروام.من اين ماشينا صفر خريدم خيليم راضيم فقط بدونيد ماشيناي جينى نسبت به قيمتشون مي ارزندحد اقل خيلى بهتراز ال ٩٠ قديميه زشته
آنتی چینی: 1392/10/701:26:19،
28
38
با مرام بهتره وقتی سوارش میشی کت شلوار و کراوات هم بزنی که خوش خیالیت تکمیل بشه فک کنی s500 سواری.
حامد: 1392/10/710:21:59،
40
33
جناب آنتي چيني خودت مگه چي سواري كه ملتو مسخره مي‌كني؟
شاهین tehran: 1392/10/701:18:15،
32
45
ماشین چینی خیلی بهتر از ایرانیه. حداقل یه قیافه جالبی داره که آدمو عاشقش میکنه.
مرتضی: 1392/10/709:47:09،
38
28
جنس چینی هرکارش کنن باز هم چینیه.حالا قیمتش چه 1 میلیون باشه چه 1میلیارد.ایرانی جماعت با جنس چینی جماعت حال نمیکنه
ایران: 1392/10/717:08:18،
32
69
حالامیگم برا شما از امریکا بیارن
کرمانشاه: 1392/10/719:19:18،
33
36
خرید کالای چینی خیانته به صنعت کشور درسته ارزونه ولی آشغال شرکتهای داخلی شرف داره به این چشم بادامی های حقه باز
ماشین باز: 1392/10/719:27:34،
79
32
میگن فقط کالاهای چینی که به بازار ایران میاد بی کیفیتن ولی از اونایی که توی کشورهای غربی هم زندگی میکنن بپرسین از دست کالاهای چینی مینالن فقط بدلیل نیروی کار ارزون و مواد اولیه بازیافتی قیمت تموم شدشون پایینه پس فریب کالاهای چینی رو نخورید
reza: 1392/10/815:23:19،
38
37
اين كرمان موتور كه آخر كلاهبردار و متقلبه پولتو ميگره تحويل فوري يه ماهه اما ماشينو با برف سال بعد بهت مبده حالا خواستي بخري اين لگن رو مواظب باشيد كه اين كرمان موتور خيلي متقلبه
رضا: 1392/10/900:06:06،
34
47
من لیفان 620با موتور 1600 دارم وخیلی ازش راضیم هم خوشگله وهم کم مصرف
احسان: 1392/10/1322:39:26،
19
31
خودم همه جا با تاکسی میرم خیلی هم راحتم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما