کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

راهنمای خرید یک سدان لوکس در بازار ایران

کدخبر:۲۷۳۴پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶:۱۱۸۰۸۰ بازدید

کلاس سدان‌های لوکس، یکی از پرطرفدارترین، پر رونق‌ترین و متنوع‌ترین کلاس‌های خودرویی در دنیا به شمار می‌آید. به همین منظور اکثر خودروسازان بزرگ، محصولی در این کلاس را روانه بازار کرده‌اند، تا از فروش بالای این قسمت از بازار سهمی داشته باشند.

در چند سال اخیر، با ورود خودروهای خارجی با برندهای معتبر به ایران، توجه زیادی به این بخش از بازار خودرو در ایران شده است و تنوع خودروها در بخش سدان‌های لوکس چشمگیر است. بدون شک سلاطین کلاس سدان‌های لوکس در ایران و با کمی اغماض در دنیا، فرزندهای سه کمپانی بزرگ بنز، ب‌ام‌و و لکسوس هستند. مرسدس بنز کلاسE، ب‌ام‌و سری۵ و لکسوس ES، به عنوان سه رقیب سرسخت در این بخش از بازار حضور دارند و با هم رقابت می‌کنند. حضور مجدد ب‌ام‌و در ایران و واردات مدل‌های جدید لکسوس به ایران، بهانه‌ای شد تا این سه سدان رویایی را که هر سه در بازار ایران حضور دارند و در رنج قیمت 400 ميليون تومان به رقابت می‌پردازند را با هم مقایسه کنیم.

0ru1wrqf35cqp3vp2cb.png
 

رتبه اول: مرسدس بنز E350

از نظر کلاس‌بندی محصولات مرسدس بنز، کلاس E، چیزی است میان C کلاس کوچک و اسپرت و S کلاس بزرگ و مجلل. پس هردوی این ویژگی‌ها در E کلاس دیده می‌شود. از نظر طراحی، E کلاس بسیار با پرستیژ، ساده و شکیل نشان می‌دهد. این در حالی است که رقیب سرسخت آن  ب‌ام‌و سری ۵ از طراحی اسپرت و جوان‌پسندتری بهره می‌برد. از مهم‌ترین تغییرات در نسل جدید E کلاس، می‌توان به فرم خاص چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب اشاره کرد، که زیبایی نمای ظاهری را دوچندان ساخته‌اند.

ماهیت کلاسیک مرسدس بنز، داخل کابین نیز خود را نشان می‌دهد. کابین این نسل از E کلاس، نسبت به قبل با کیفیت‌تر شده و امکانات جدیدی به فهرست آپشن‌های آن اضافه شده است، که از این نظر می‌توان گفت، Eکلاس به برادر بزرگ‌تر و لوکس‌تر خود یعنی Sکلاس نزدیک شده است.
 

nuqvjhoxpat7iq9vdq9l.jpg


از نظر سطح امکانات رفاهی، E کلاس در کنار سری ۵ و یک سر و گردن بالاتر از لکسوس ES قرار می‌گیرد. سیستم تهویه مطبوع دوگانه کابین به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود و تهویه مطبوع ۴ گانه برای آن قابل سفارش است. صندلی‌های E کلاس راحت‌تر از سری ۵ به نظر می‌رسند و با نرمی و راحتی صندلی‌های لکسوس ES برابری می‌کنند. در نمونه‌های فول آپشن، صندلی‌های جلو از گرمکن، سردکن و ماساژور بهره می‌برند و تنظیمات برقی صندلی‌ها به لطف سیستم حافظه یکپارچه، با فرمان و آینه‌ها ذخیره می‌شود. همچنین گرمکن صندلی‌های عقب و پوشش چرم طبیعی برای صندلی‌ها قابل سفارش است. در Eکلاس جدید سیستم‌های  ایمنی جدیدی نظیر PRE-SFAE، تشخیص نقطه کور، کنترل حرکت بین خطوط و کنترل هوشیاری راننده دیده می‌شود. جای سیستم هد آپ دیس پلی در E کلاس احساس می‌شود که در سری ۵ به چشم می‌خورد.E کلاس در گونه‌های E200 ، E300 ، E350 وارد ایران می‌شود. مدل E350 به عنوان قوی‌ترین نمونه Eکلاس، از یک موتور ۶سیلندر 5/3 لیتری بهره می‌برد. موتور قدرتمند E350،۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، که از این نظر کاملا برتر از 523i به نظر می‌رسد. البته با ورود ۵۳۵ به ایران،کار برای E350 دشوار می‌شود. E350 ۱۸۰۰کیلویی ظرف 3/6 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و نهایت سرعت آن روی ۲۵۰کیلومتر محدود شده است.

سواری E کلاس به لطف وجود سیستم کمک فنرهای ایروماتیکی بسیار نرم و راحت است و تکان‌های مسیر را به خوبی جذب می‌کند. سواری E کلاس در سه حالت کامفورت، اسپرت و نرمال تنظیم می‌شود، که در حالت اسپرت، سواری به سمت خشکی می‌رود و به سری ۵ نزدیک می‌شود. به تازگی مدل جدید Eکلاس نیز معرفی شده است که طراحی ظاهری آن در قسمت‌هایی متحول شده است، هنوز خبری از ورود این مدل به ایران در دست نیست.

0ru1wrqf35cqp3vp2cb.png


رتبه دوم: ب‌ام‌و سری ۵

پس از سری۳، سری ۵ جوان‌پسندترین و محبوب‌ترین اتاق ب‌ام‌و در ایران است. نسل قبلی این اتاق، به لطف ظاهر زیبا و خاص از محبوبیت بالایی برخوردار بود و تعداد زیادی از آن در ایران به فروش رسید. نسل جدید سری ۵ هم مدت زیادی است که در ایران حضور دارد و حالا می‌توان راجع به جایگاه و میزان محبوبیتش میان خریداران ایرانی اظهار نظر کرد. طراحی ظاهری سری ۵ اسپرت‌تر و جوان پسندتر از E کلاس است و مشتریان آن را بیشتر جوانان تشکیل می‌دهند. سری ۵ در عین سادگی، زیبا و جذاب به نظر می‌رسد و از بدنه‌ای عضلانی بهره می‌برد. به پیروی از طراحی بدنه، داخل کابین هم اسپرت‌تر از Eکلاس طراحی شده است. کابین نسل جدید سری ۵ بسیار مشابه سدان لوکس ب‌ام‌و، یعنی سری۷ طراحی شده و از نظر کیفیت بهبود چشمگیری نسبت به قبل داشته است. سری ۵ از نظر امکانات دست‌کمی از E کلاس ندارد. در این مدل از امکاناتی همچون هدآپ دیسپلی، سیستم فرمان پذیری ACTIVE STEERING استفاده شده است که در خودروی رقیب به چشم نمی‌خورند. از طرفی سقف پاناروما در این مدل قابل سفارش نیست، در حالی که این آپشن یکی از محبوب‌ترین آپشن‌ها در خودروهای لوکس است. صندلی‌های برقی سری ۵ از گرمکن و سرد کن و حافظه یکپارچه بهره می‌برند، ولی خبری از ماساژور صندلی موجود در Eکلاس، نیست. 
 

lrkbho51p59v3yy44zr.jpg


همچنین از نظر به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی، سری۵ یک سرو گردن پایین‌تر از Eکلاس قرار می‌گیرد. سامانه‌های رادار، حرکت بین خطوط و نایت ویژن، از امکانات ایمنی سری ۵ به شمار می‌آیند.

سری۵ فقط در گونه 523 وارد ایران می‌شود. این مدل از موتور ۶ سیلندر ۳۰۰۰ سی‌سی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر بهره می‌برد. 523 صفر تا صد را ظرف 2/8 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعتش به ۲۳۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همانند طراحی اتاق و بدنه که ماهیت اسپرت‌تری از Eکلاس دارد، سواری سری۵ هم اسپرت‌تر و خشک‌تر از Eکلاس به نظر می‌رسد.

با حضور مجدد ب‌ام‌و در ایران، احتمال ورود نمونه‌های قوی‌تر و کامل‌تر سری ۵ به ایران، دور از ذهن نیست، این در حالی است که خبرها از مجوز ثبت سفارش نمونه‌های تیونینگ شده M پاور نیز حکایت دارند. ب‌ام‌و به تازگی سری ۵ را دستخوش تغییرات جزیی در ظاهر و طراحی کابین کرده است، که باید شاهد ورود آن به ایران، در آینده‌ای نزدیک باشیم.

 

0ru1wrqf35cqp3vp2cb.png


رتبه سوم: لکسوس ES350

لکسوس از آن دست برندهای آسیایی است که در چند سال اخیر بسیار برای خودروسازان مغرور آلمانی دردسرساز شده و حتی در برخی رده‌بندی‌ها در زمینه کیفیت، گوی سبقت را از ژرمن‌های با اصالت ربوده است.

لکسوس برای به روز شدن محصولات خود، مدل ای جدید آن‌ها را دچار تغییراتی ساخته است، که اکثر این مدل‌ها به تازگی برای رقابت با رقبای آلمانی خود وارد کشور شده‌اند.  ES350، سدان خانوادگی و لوکس لکسوس محسوب می‌شود. نسل قبلی این خودرو در ایران حضور داشت، علی‌رغم کیفیت بسیار بالا و آپشن‌های زیاد، چندان محبوب نشد و شاید مهم‌ترین دلیل آن ظاهر کسل‌کننده‌اش بود. حالا لکسوس نسل جدید این سدان لوکس را معرفی کرده که شاهد حضور آن در خیابان‌های ایران نیز هستیم.
 

jhxo6jbm49ek81x25w.jpg


طراحی نسل جدیدES نسبت به نسل قبلی کاملا دگرگون شده است. طراحی چراغ‌ها ظریف‌تر از قبل هستند و استفاده از لامپ‌های LED تاثیر بسزایی روی ظاهر آن‌ها گذاشته است. بدنه حالت عضلانی به خود گرفته است و طراحی جلو پنجره، از سبک جدید طراحی جلوپنجره در سایر محصولات لکسوس پیروی می‌کند. اما در لکسوس خبری از اصالتی که در ظاهر دو رقیب آلمانی دیده می شود نیست. طراحی کابین کاملا دگرگون شده و بسیار زیباتر و جذاب‌تر از قبل است. استفاده از فرمان کوچک و ساعت آنالوگ در اکثر محصولات جدید لکسوس دیده می‌شود. کیفیت بسیار بالای کابین کاملا قابل لمس است و از آن نظر نه تنها چیزی از آلمانی‌ها کم ندارد، بلکه شاید بهتر هم باشد. شاید ES از نظر سطح تجهیزات به پای E کلاس و سری ۵ نرسد، اما اکثر امکانات ایمنی و رفاهی استفاده شده در بنز و ب‌ام‌و، در لکسوس هم دیده می‌شود. ES350 از موتور ۶ سیلندر 5/3 لیتری با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۸ نیوتن متر، بهره می‌برد. سواری ES مانند سایر محصولات لکسوس بسیار نرم و بی‌صداست. به گونه‌ای که در ابتدا به روشن بودن خودرو شک خواهید کرد. نسل جدید لکسوس ES از نظر طراحی و کیفیت پیشرفت زیادی را نسبت به قبل تجربه کرده است، ولی هنوز هم راه زیادی تا رسیدن به جایگاه بنز و ب‌ام‌و در پیش دارد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

A: 1392/10/517:39:25،
68
19
واقعا تولیدات ایران خودرو و سایپا چندم میشن تو این رده بندی؟
خیلی دوست دارم مدیران عامل این دو شرکت بیان خودشون قیاس کنند کارهایی که خارجیها برای جذب مشتری انجام میدن با اون کارهایی که شرکتهای ایرانی اصلا انجام نمیدن...
علی: 1392/10/609:28:35،
30
13
ایرانم برای افزایش مشتری تعرفه خودروهای وارداتی رو بالا میبره تا مردم قدرت خرید اون ماشینا نداشته باشن
رضاااا: 1392/10/517:43:24،
54
38
عزیز من ... دوست من
ما قصد خرید ماشین نداریم ....
الکی مشاوره نده و خودتو سبک نکن
حمید راستی: 1392/10/523:21:23،
37
23
شما که قصد خرید نداشتی پس چرا وارد این مطلب شدی !!!
أمير: 1392/10/612:15:23،
18
15
بگو پول خريد اين ماشين را ندارم وگر نه همه از خداشونه بخرن
رضاااا: 1392/10/617:35:43،
18
14
دیگه از هرچی مطلب از ماشین و خرید و فروش خسته شدم ...
محمد: 1392/10/518:02:04،
19
17
خب الان دقیقا منظورتون چی بود؟؟!!!
مجید.ح: 1392/10/521:47:30،
18
15
اقا متوجه نشدی منظور چیست ؟ یعنی پول دو عدد از این خودرو ها را بدهید می توانید صاحب یک عدد خودرو شوید !!!!!
ایرانی: 1392/10/518:10:50،
43
13
این ماشینها با 3 برابر قیمت قانونی در بازار فروخته میشن.حتی بنگاهی ها هم بازار گرمی میکنند.
hamed iran: 1392/10/518:11:08،
33
23
واقعا انتظار داری مردم از این پست بهره ببرند

بابا مردم پول خرید جاسویچی این ماشینا رو ندارند

تو این وضع کی همچین پولی داره
شاهین: 1392/10/518:19:23،
21
39
برند لوکس فقط برندهای

کادیلاک و لینکلن آمریکایی
مهدی : 1392/10/518:22:44،
27
15
ماشین های خوبی هستند اما قیمتشون گرونه .
hamed iran : 1392/10/522:38:29،
18
19
نه بابا راست می گی
کوچلو: 1392/10/518:29:49،
28
15
اینا دیگه تعریف نمیخواد. اینا از کارخونه که میاد بیرون خودشون خودشونو تعریف میکنن.
علی جون: 1392/10/518:32:16،
29
19
ایران جیب دلخورم ازت
یه بررسی فرغون لوکس ایرانی شامل رانا، سمند، پژو و خصوصا تیبا بذار
Rear: 1392/10/518:38:31،
19
16
ايران جيب مقالت شما اشتباه هاي متعدد دارد مثلا ٥٢٣ مدل روز جهار سيلندر و شتاب صفر تا صد أن طبق أعلام رسمي BMW ٧/٤ مي بأشد نه ٢/٨ كه شما در مقاله بالا ذكر كرده ايد
محسن: 1392/10/518:43:51،
21
12
سدان لوکس برای آقازاده ها نه امثال آدمهایی مثل ما که پراید قوطی حلبی براشون رویاست اینها با این اخبار می خواهند خودشان را با اینها مقایسه کنند که مردم می توانند از این خودروها سوار شوند
پراید: 1392/10/518:45:55،
24
21
ایران جیب کامل مشخصه که پول گرفتی از بنز و بی ام دبلیو !!
چرا پراید که بهترین و لوکس ترینه تو این رتبه بندی نیست !!!؟؟
اروين: 1392/10/518:53:06،
32
17
اى كاش يه روزى ماهم همچين ماشين هاى سوار شيم
ali: 1392/10/518:54:19،
20
14
اینها که بدرد از ما بهترون میخوره
برای درامد متوسط چی دارید؟
بهنام: 1392/10/614:09:09،
14
15
دوست عزیز اتفاقاً اینا برای افراد با درآمد متوسطه (در سطح جهان)
احسان: 1392/10/519:23:58،
11
14
یا من خیلی پولم کمه که نمی تونم از راهنمایی های خرید ماشین های ایرانجیب استفاده کنم یا ایران جیب فکر می کنه ایرانیا همه مایه دارن.کسی که چند صد میلیون داره پول بده برای ماشین احتمالا برند و پرستیژ ماشین براش مهمترین عامل خرید یک ماشین هست
محمد یزدی: 1392/10/519:31:59،
32
15
با این اوضاع گرانی دولت باید خط تولید ژیان را راه اندازی کند
مجید.ح: 1392/10/521:51:38،
27
17
اقا زیان نه سیتروئین602 که در اینده نزدیک به نام سایپا 211 در خط تولید و تالار افتخارات سایپا قرار می گیرد .
نیاوران: 1392/10/520:01:40،
22
17
ممنون از ایران جیب . مقاله کاملی بود و خیلی بدردم خورد
محمدرضا: 1392/10/520:19:39،
24
14
یعنی الآن دیگه با این راهنمایی ملت از سردرگمی خرید خودروی لوکس درومدن، می دوون میرن میخرن، سایپا و ایران فرغون هم ورشکست میشن! آخه با کدوم پول، شما هم دلتون خوشه هااااا...
كيان: 1392/10/521:29:55،
14
16
خودت هم نفهميدي چي نوشتي
مصطفی: 1392/10/522:04:23،
19
16
حدود یکسال پیش ایرانخودرو تبلیغی داشت تو رادیو که این مثلا خودروساز بخاطر اینکه از قافله لوکس سازها عقب نمونه مبادرت به تولید خودروی پرشیا کرده.بمبی بود که ترکید و کلی خندیدیم.اون روز بود که معنی خودرو لوکس رو هم فهمیدیم
بازنشسته: 1392/10/600:01:19،
16
18
دست ما كوتاه و خرما بر نخيل.....
50: 1392/10/600:02:34،
17
16
GENESIS 3.8 sedan
پوریا1: 1392/10/600:54:47،
11
13
نفستون از جای گرم درمیاد.تو پرایدش موندیم چه برسه..........
امین: 1392/10/601:21:26،
14
16
فقط لکسوس ES 250
رضا: 1392/10/603:24:32،
13
18
كامنت در مورد مقاله
مدل ٥٢٣ كه در مقاله آمده در سال ٢٠١١ توليد ميشد
الان ٥٢٨ با دو توربوشارژر توليد ميشود كه چهار سيلندر و ٢٠٠٠ سي سي است
در ضمن ماشين هاي ديفرانسيل عقب رو هرگز نميشه با يه ديفرانسيل جلو كه رو پلتفرم كمري ساخته شده مقايسه كرد
رقيب سري 5 و E
سري GS ميباشد
سینا: 1392/10/607:18:39،
86
15
سنتنیال از همشون بهتره

بدبخت: 1392/10/612:08:34،
13
16
پولش زیاده داداش کی میره سواره هیوندا بشه من که اصلا خوشم نمیاد
Ar: 1392/10/610:06:15،
15
15
عجيبه كه مقالات ايران جيب چقدر بي كيفيته من بي ام و سري ٥ دارم وكلي اطلاعات اشتباه در مورد اون تو اين مقاله هست
سهند : 1392/10/610:41:53،
26
13
درسته ، منم دقت کردم گاهی اشتباهات اساسی در باره ی معرفی و مشخصات خودرو ها تو سایت ایران جیب درج میشه ، جا داره در مورد کارشناسهایی که این مطالب رو می نویسن بازنگری بشه ، کسی که این مطالب رو میخونه داستان نمیخواد ، واقعیت رو میخواد ...
,وحید: 1392/10/610:49:58،
35
12
قابل توجه دو حلبی ساز ایران.اگه اینا خودرو هستن ماشینای شما چی هستن؟ اگه شما خودرو سازید اینا کین؟؟؟؟؟؟
محمود: 1392/10/611:39:20،
17
23
یارانه این ماه رو می خوام جمع کنم دوج بخرم داخل باما خودرذو دیدم مدل 2010میلادیه خیلی بهتره اشغالهای برادرهای چین وکره است شما هم این کارو بکنید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار