کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

امسال مردم چقدر خودروی وارداتی خریدند؟

کدخبر:۲۷۱۸چهارشنبه، ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳:۴۱۵۶۴۵ بازدید

دبیر شورای تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه امسال مردم 3 هزار میلیارد تومان بابت خودروهای وارداتی خرج کرده اند، گفت:مسئولین از ابزارهای تعرفه ای جهت حمایت از تولید داخل استفاده کنند.
امسال مردم چقدر خودروی وارداتی خریدند؟

 آرش محبی نژاد با اشاره به اینکه تا اواخر بهمن ماه امسال باید تعرفه واردات کالا به ویژه خودرو و قطعات برای سال ۹۳ تعیین شود، اظهارداشت: در دوسال گذشته مسؤلین با توجیه آنکه مبنای محاسبات تعرفه از ارز مرجع به مبادله‌ای تغییر پیدا کرده، تعرفه واردات خودرو را از ۹۰ به ۴۵ درصد و با کاهش ۵ درصدی به ۴۰ درصد و عمده قطعات را از ۲۵ به ۱۲درصد رسانده‌اند که این امر بر افزایش حجم واردات خودرو به کشور نقش مؤثری داشته است.

وی ضمن بیان این مطلب که پیش از کاهش تعرفه ها یک خودروی ۵۰ هزار دلاری بدون احتساب تعرفه حدود ۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شد، افزود: درحال حاضر همان خودروی ۵۰ هزار دلاری بدون احتساب تعرفه ۱۵۰ میلیون تومان ارزشگذاری می شود که با تعرفه ۹۰ درصدی گذشته با مبنای قبل، از حمایت تعرفه ای حدود ۵۵ میلیون تومانی برخوردار بود. در حالی که با تعرفه ۴۰ درصدی فعلی از حمایت تعرفه ای حدود ۵۰ میلیون تومانی برخوردار می گردد. به نحوی که هم اکنون حمایت تعرفه ای موثر حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزش واقعی را دارد اما آن زمان این میزان حدود۹۰ درصد محاسبه می شد.

دبیر شورای تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو اضافه کرد: عمده افراد معتقدند تعرفه ۴۰ درصدی با تعرفه ۹۰ درصدی یا تعرفه ۱۲ درصدی قطعات با تعرفه ۲۵ درصدی آن با احتساب تغییر ارز مبنای محاسبه یکسان است. اما باید بگویم ممکن است عدد ریالی دچار تغییراتی نشود اما در عدد نسبت ارزش ریالی تمام شده خودروها و قطعات یکسان نیست و حداقل به نصف رسیده است.

محبی نژاد با بیان آمار واردات خودرو به کشور گفت: در سال ۹۰ حدود ۳۹ هزار و ۸۴۰ خودرو و در سال ۹۱ حدود ۴۵ هزار و ۹۹ خودرو و در هشت ماه اول فقط ۳۶ هزار و ۲۱۲ خودروی سورای وارد کشور شده است . این رقم در حالی در سال ۹۲ اعلام می شود که در هشت ماه اول سال ۹۱ حدود ۲۷ هزار و۳۴۷ خودرو وارد کشور شده بود.

* افزایش ۳۲ درصدی واردات خودرو طی ۸ ماه نخست امسال

محبی نژاد بر افزایش ۳۲ درصدی رشد واردات خودرو در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تأکید کرد و افزود: با سیاست کاهش تعرفه واردات خودرو خرید خودروهای خارجی برای مردم ارزان تر تمام شد که این امر نقش قابل توجهی را بر افزایش حجم واردات خودرو و قطعات در سال جاری داشته است.

به اعتقاد دبیر شورای تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو، این حجم واردات به اضافه تحریم‌های اول جولای صنعت خودرو باعث شده تا خودروسازان و قطعه سازان داخلی با مشکل تأمین مواد اولیه روبه رو شوند.

وی با اشاره به اینکه همان کشورهایی که در صف نخست تحریم خودروسازی ایران بودند خودروهای خود را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به ایران صادر می کنند، تصریح کرد: در واقع تحریم های بین المللی بیشتر آب به آسیاب دشمن ریخته است بنابراین ما در ۸ ماه نخست امسال ۳۲ درصد افزایش واردات داشته ایم. البته ۳۰ درصد نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش تولید خودروی سواری در کشور صورت گرفته است.

به گفته دبیر شورای تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو، در۸ ماه نخست سال ۹۰حدود ۵۲۱ هزار و ۸۰ خودرو تولید شد که امسال ۳۶۱ هزار و ۹۷ خودرو تولید شده است.همچنین در سال ۹۰ از لحاظ تعداد حدود ۲.۸ دهم درصد کل خودروهای سواری تولیدی، واردات صورت گرفته که در سال ۹۱ به نسبت کل تولید ۵.۷ دهم درصد واردات انجام شده است.این در حالی است که در ۸ ماه نخست امسال به نسبت کل تولید حدود ۱۰.۳درصد از تولید داخل واردات اتفاق افتاده است.

* امسال مردم ۳ هزار میلیارد تومان بابت خودروهای خارجی ریال خرج کرده اند

محبی نژاد اضافه کرد: زمانی که این ارقام را تبدیل به ریال کنیم طبق اعلام گمرک، ارزش گمرکی واردات خودرو ۳۶ هزار ۲۱۲دستگاه خودرو در کشور هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بوده است که همین مقدار برای قطعات ۳۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی می شود که با احتساب قاچاق و واردات غیر رسمی بیش از این مقدار است که با مقایسه آن با کل ارزش ریالی تولیدات داخل حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد ارزش ریالی تولید داخل وارد شده است.

دبیر شورای تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو د با اشاره به اینکه اگر سود و سایر عوارض دولتی را مورد محاسبه قرار دهید مشاهده می شود که بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان مردم بابت خودروی خارجی ریال پرداخت کرده اند خاطرنشان کرد: این عدد حدود ۳۰ تا۴۰ درصد کل ارزش تولید سواری داخلی در ۸ ماه امسال بوده است.

وی اضافه کرد: برخی از افراد انتقاد می کنند که تعداد واردات خودروهای سواری تقریباً در سنوات گذشته ثابت بوده است در حالی که به اعتقاد بنده در شرایطی که شاخص‌های تولیدی و اقتصادی کشور به یک سوم رسیده است چطور آمار واردات نه تنها به یک سوم نرسیده بلکه ۳۲ درصد رشد هم پیدا کرده است! . این رقم نشان از آن دارد که توان تولید خودروی داخلی به دلیل تمام مشکلات که در رأس آنها تحریم و نقدینگی است به جای رشد کاهش به بیش از ۱۰ درصدی داشته است.

* مسئولین از ابزارهای تعرفه ای جهت حمایت از تولید داخل استفاده کنند

به اعتقاد محبی نژاد مسئولین باید از ابزارهای تعرفه ای و مقرارات واردات از صنعت قطعه سازی و خودروسازی و یا حداقل کنترل مجوز واردات خودرو وقطعات از کشورهایی که صنعت خودروی کشور را تحریم کرده‌اند حمایت کند و مانع ایجاد این معضلات شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم واردات خودرو از امارات است، تصریح کرد: خودروهای فرانسوی و کره از بازارهایی همانند امارات و ترکیه وارد کشور می شود که کنترل آنها می تواند کمک موثری به رونق تولید داخل داشته باشد. زیرا در حال حاضر به صورت نسبی ۴ برابر واردات خودرو در سال ۹۲ به نسبت سال ۹۰ افزایش داشته ایم.

به اعتقاد این کارشناس صنعت قطعه سازی، باید تعرفه واردات خودرو و قطعه به نقطه تعادلی برسد که هم رغبت مشتری داخلی برای خرید خودرو داخلی افزایش پیدا کند و هم سیاست های کلی رقابت پذیری بخش صنعت خودرو نیز خدشه دار نشود. البته ما اعتقاد به دو برابری تعرفه نداریم بلکه به رقم هایی باعث رشد غیر قابل توجیه واردات نسبت به تولید خودرو می شود معترض هستیم.

* واردات هر قطعه خارجی قطعه ساز ایرانی را تا ۱۰ سال از بازار دور می‌کند

محبی نژاد اضافه کرد: در بخش قطعه سازی نیز در سال ۹۱ حدود۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قطعه به کشور وارد شده است که بخش عمده آن بازار یدک بوده است.هر خودروی خارجی که وارد کشور می شود به همان نسبت قطعه ساز ایرانی نیز حداقل ۱۰ سال بازار خود را هم از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است نیاز بازار تعدادی بالایی از خودرو باشد اما می توان این نیاز را با تولید داخل پر کنیم، اظهارداشت:صنعت خودرو متأسفانه به صنعت نارواگردیده خواری شده که به جای تقویت آن و افزایش تولید با چاشنی واردات در واقع به صورت مقطعی صورت مسئله را پاک می کنند و ضرر زیادی را به پیکره این صنعت وارد می کنند.

محبی نژاد تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت نباید حمایت‌های خود را از صنعت خودرو متوقف کند زیرا سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی و افزایش اشتغال بسیار بالا است و تأثیر گذاری آن بر اقتصاد کشور بر هیچ کس پوشیده نیست. البته به اعتقاد بنده به جرم حمایت های غیر منطقی سنوات گذشته نباید صنعت خودروی کشور را از ارائه تسهیلات و کمک های دولتی آن هم در این شرایط بحرانی محروم کرد.

* کاهش ۹۰ درصدی صادرات خودرو در ۸ ماه نخست امسال

محبی نژاد با بیان این مطلب که در ۸ ماه نخست سال گذشته ۳۸ هزار ۸۶۸ خودرو از کشور صادر شده است، گفت: این امر در حالی است که در مدت مشابه امسال فقط ۳ هزار ۳۴۳دستگاه صادر شده که این رقم ۹۰ درصد کاهش صادرات را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است که به اعتقاد بنده این سیاست آنچنان مؤثر نخواهد بود زیرا مشتریان این خودروها افراد خاصی هستند که چنین تصمیم هایی بر اقدامات آنان تأثیر چندانی ندارد. البته در حال حاضر وزارت صنعت و کمیسیون ماده ۱ در حال تدوین تعرفه واردات هستند که امیدواریم ظرف یک ماه آینده تعرفه ها را نهایی کنند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

yaser: 1392/10/416:21:15،
189
16
آخه کدوم آدم مایه داری حاضر ماشینهای این فرغون سازای داخلی رو سوار شه که جون خانوادشو به خطر بندازه اونم ماشینای بی کیفیت و بی امکانات رفاهی و جانی که هیچ بویی از تکنولوژی روز دنیا نبرده تازه روز به روز از کیفیتش کاسته میشه بدتر از همه با این قیمتای تخیلی
ناشناس: 1392/10/419:25:01،
68
16
ناراحت نشو همه ی دنیا پیشرفت میکنه ما پسرفت اینم تقصیر خودمونه چون نه نگفتیم یه نه ساده نگفتیم به زور
ali bigham: 1392/10/419:44:16،
50
16
دوستان دقت کنین منظور نویسنده از مردم ایران همون قشر خاصی است که .....!!!!
امير: 1392/10/421:15:34،
50
15
نه اين آقاسنگ خودشوبه سينه ميزنه اگه به امثال ايناباشه بايددرواردات روتخته كردواينام هرگربه رقصونى ميخوان سرمردم دربيارن ؛روزبروزم گرون كنن آشغالاشونو؛هروزم يك لگن چينى روبه اسم پيكاپ و...بفروشن ٩٠ ميليون؛به ريش مردم بخندنو گردناشون هرروزكلفت تر؛مردم هم توجاده ها بميرن وياناقص بشن...خدالعنتتون كنه؛به خداحرومه
حبیب: 1392/10/507:53:36،
32
12
شما سی ساله که هیچ پیشرفتی تو صنعت خودرو سازی نداشتین باز از روش غیر ورزشی میخواین وارد بشین.تعرفه هارو زیاد کنید تا مردم رو بیارن به ماشین های بی کیفیت شما.
علی: 1392/10/509:59:33،
50
15
اقاهه.اگه مردی امار تلفات خودروهاتون با خودروهای وارداتی مقایسه کن ببین تو همین سالها چقدر مردم بخاطر لگنهاتون رفتن زیر خاک
بهزاد : 1392/10/416:24:25،
110
19
از خودرو سازان داخلی فقط همین انتظار میره هرچی فرقونشاون اشغال تر میشه و گرون تر انتظار دارن تعرفه بره بالا تر هیچ هنر دیگه ای جز وارد کردن جنس اشغال چینی و سر هم کردن یک فرغون ادم کش ندارن .
احسان: 1392/10/510:41:57،
21
14
دقیقا همینطوره،
" البته ما اعتقاد به دو برابری تعرفه نداریم بلکه به رقم هایی باعث رشد غیر قابل توجیه واردات نسبت به تولید خودرو می شود معترض هستیم. " یعنی تعرفه 4 برابر یا بیشتر بشه راضی میشیم دیگه!!
مثلا ما چیکار به پورشه و مارراتی داریم که یک ماشین صدو خورده ای هزار دلاری تا یک میلیارده پونصد فروخته میشه.
بنده خدا: 1392/10/416:35:05،
90
21
واردات قطعات خودرو بهمراه علوم وابسته باعث اشتغال و نیز کمک به صادرات خودرو با کیفیت از ایران میشود سایر کشورها مثل مردم بیچاره ایران مجبور به سوار شدن به ماشینهای عهد دقیانوس ما نیستند هر چند اگر دیوار تعرفه مانند چین باشد ایرانیان هم سوار ماشینهای مدرن تر میشوند
مسعود : 1392/10/416:40:06،
99
19
بابا به کی بگیم ماشین و قطعه با کیفیت تولید کنید تا مردم از تولید داخل حمایت کنند ...
تا کی 405 تا کی سمند و پارس و پراید و ...لگن تولید میکنید؟
به خدا اگه همین 405 رو با کیفیت اون سالهای اول تولید کنی باز هم مردم اینقدر شاکی نمیشن
کامران: 1392/10/416:46:06،
88
14
واقعا ادم پررو تر از این آغا پیدا نمیشه.
تاوان ناتوانی دولت و خودرو ساز برا تولید را مردم باید بدن آخه

*****خودرو داخلی نو نخرید*********
تا کی باج به خودرو ساز داخلی باید داد. فقط تو چند سال گذشته حیف و میل کردن. بازم باج میخوان
چگوارا: 1392/10/419:50:44،
36
17
نخرید تا ارزانی و ارتقای کیفیت و بازگشتن حرمت و شخصیت به مردم ایران
کامران: 1392/10/416:46:44،
64
17
شرم کن حیا کن
پوریا: 1392/10/416:56:16،
90
16
من موندم خداییش این یارو به حرفای خودش خندش نمیگیره؟!!!
آخه ملت چه گناهی کردن که باید فرقونای شمارو سوار شن اونم با این قیمتهای کذایی
hadi: 1392/10/416:58:33،
53
18
نه بیایم گاریهای داخلی و با قیمت گزاف و مزخرف بخریم. اخرشهم نه طراحی دارن نه ایمنی دارن نه زیبایی و.....
sobh: 1392/10/417:07:10،
67
17
چی چی میگی؟؟؟؟اصلا خودت هم میفهمی؟؟؟؟فقط میتونم بگم خدا ریشه ظلم را بکنه ایشالا........
احمد: 1392/10/417:16:20،
57
15
باز دارن نقشه میکشن چه جوری به مردم خدمت کنن
بابا تورو خدا دست از سر مردم بدبخت بردارین
با چه زبونی باید بگیم آ خه؟؟؟؟
خوش فكر: 1392/10/417:43:59،
27
18
مارو كشتين با اين حمايت توليد داخل بابا بذارين اونيكه ميتونه ماشين خوب سوار شه اينهمه حمايت كردين چي شد مگه اوج نبوغ فعلا شده پرايد وانت بايد تعرفه بشه 20درصد تا شركتاي خودرو سازي هم دست و پاشونو جمع كنن به خدا يه حرف پخته از اين مسئولاي خودرو نشنيديم
aaaa: 1392/10/418:13:48،
32
16
آقا حیا کنید شرم کنید خجالت بکشید بسسه تا کی میخواید خون مردم بدبخت رو تو شیشه کنید
محسن: 1392/10/418:23:47،
32
34
اینجا کامنت گذاشتن فایده نداره , باید دوباره انقلاب کنیم آدمای احمقی مثل این آقا (محبی نژاد) رو شوتشون کنیم از کشور بیرون ! دروغ میگم ؟!؟!
ا: 1392/10/418:44:15،
14
29
پس تولید چی
ss: 1392/10/421:35:58،
24
13
تاوان بی کیفیتی محصولات رو ما بدیم ...........سودش رو خودروساز..........تازه همین قطعه سازا از چین وارد میکنن به اسم خودشون کلی ام سود میکنن
بر باد رفته: 1392/10/419:15:02،
31
17
هیچ کدام از کله گنده های خودرو ساز همون بهتر فرغون. خودرو هایی که خودشون تولید میکنن که هیج خودروی ایرانی هم سوار نمیشن. اگه خوبه خودشون سوار بشن. چرا مردمو به مرگ میفرستن
سعید: 1392/10/419:33:46،
32
15
خدا باعث و بانیشو لعنت کنه.
یک ایرانی: 1392/10/419:47:50،
31
13
به والله قسم اگر یک دهم کره ای ها رشد و کیفیت توی خودروهاشون بود من خودم به شخصه حتی اگر میتونستم خودرو خارجی سوار بشم ، برای حمایت خودرو داخلی سوار میشدم...اما افسوس که هر روز دندون گرد تر و هر روز پس رفت !!!
همون کره و چین هم با تعرفه بالا به اینجا نرسیدند....
مجید.ح: 1392/10/420:07:27،
22
17
اقا لطفا بفرمائید کدام مردم سه هزار میلیارد بابت خرید خودرو پرداخت کردن ان مردم یا این مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابك: 1392/10/421:09:00،
44
16
بله تعرفه ها رابالابريدتااين آقايون بيشتربه چپاول مردم ادامه بدن وآشغال هاى چينى روبه زوربه مردم قالب كنن؛ مردم هم هرروزتوجاده بميرن وازآلودگى ماشين هاى توليدداخل سرطان بگيرن تاگردن امثال اين آقاهرروزكلفت تربشه؛تا٢٠ سال ديگم پرايدوسمندبخوردمردم بدن؛خدايااين ظلم به مردم كى تموم ميشه؟
ali: 1392/10/421:45:05،
23
16
با سلام خدمت آقای محبی نژاد مسئول به اصطلاح دبیر شورای تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو

2- به این خودرو سازی ایران اصلا نمی شه صنعت گفت چون که هیچگونه توانایی رقابت با خودرو سازهای خارجی نداره همون بهتر که کلا جمع بشن
3- خودروهای 50 سال قبل را با قطعات چینی سختن اصلا هیچگونه افتخاری نداره.
شهاب: 1392/10/421:45:22،
20
14
این آقا خودش ماشین خارجی زیر پا زن و بچشه ...
اگه یه عزیزیش با پراید (سایپا مطمن) چپ کرده بود بازم ازین فرقون سازا حمایت می کرد ؟؟؟!!!!!! ...

جقدر به اسم حمایت داخلی چه پول ها زحمت کشی و جون های بی گناه که از مردم نگرفتین...
أمين: 1392/10/422:00:33،
15
18
اخه كدوم كشور مياد از شما ماشين بخره غير إز عراق بدبخت كه از ما بيچاره ترن.
عباس: 1392/10/422:32:25،
23
12
انشاالله تعالی کم کم شرکت ایران خوددووسایپادارن ازگردونه تولیدخارج میشن.هرچی خون مردم دومکیدن دیگه بسه.
مهدی: 1392/10/423:00:39،
20
13
کسی میدونه ماشین این اقای محبی نزاد چیه؟؟؟؟؟؟
امین: 1392/10/514:34:44،
42
15
زیاد اطمینان ندارم ولی فکرکنم پورشه پانامرا توربو اس باشه
سینا: 1392/10/423:09:13،
44
15
ژاپن و آلمان که در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شدند بعد از 25 سال توانستند تبدیل به پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورهای صنعتی جهان بشوند.صنعت خودرو سازی وقتی بعد از 30 سال خمایت، سوبسید، انحصار و ...فرسنگ ها از صنعت خودروسازی در سطح بین المللی عقب تر است دیگر کی میخواد به نتیجه برسد؟! 100 سال دیگه؟! 1000 سال دیگه؟!

سینا: 1392/10/423:10:26،
21
15
همه ما رنو 21 و هیوندای اکسل را بیست سال پیش در کنار پراید و پیکان و 405 تو خیایان ها یادمونه . صنعت ما بعد از دو دهه از پیکان به روآ ، از پراید نسیم و صبا به 111 و 131، و از 405 نهایتا به سمند رسیده ولی رنو و هیوندا..... بماند که همین ماشین ها هم بیست سال پیش کیفیت تولید خیلی بهتری داشتن.


سینا: 1392/10/423:11:05،
18
13
" من هم با نخریدن خودرو تا حد ممکن _اقلا نو _ موافقم .تلخی ظلم خیلی بیشتر از شیرینی و لذت سوار شدن ماشین نو است."


ss: 1392/10/423:50:49،
21
13
بایدم مردم وارداتی بخرن.ببینین شما فرغون سازا وضعو چجوری کردین که مردم ایران که لیاقتشون بهترین ماشینای دنیاس،به ماشینای کره ای راضی میشن و میگن هرچی باشه بهتر از فرغون سازای داخلی و ماشینی مثل پرایده.واقعا خجالت داره
ss: 1392/10/423:51:15،
21
14
بایدم مردم وارداتی بخرن.ببینین شما فرغون سازا وضعو چجوری کردین که مردم ایران که لیاقتشون بهترین ماشینای دنیاس،به ماشینای کره ای راضی میشن و میگن هرچی باشه بهتر از فرغون سازای داخلی و ماشینی مثل پرایده.واقعا خجالت داره
عباس: 1392/10/500:11:56،
17
14
شاید باورتون نشه 40 میلیون داشتم همه میگفتن برو از محصولات ایران خودرو خرید کن ولی چیکار کردم رفتم یه ماشین کارکرده خارجی گرفتم الان میفهمم ماشین یعنی چی 20
darya: 1392/10/500:39:59،
21
14
بذارید مردم 3000میلیارد خرید کنند. این معادل یه بچه اختلاس یه آقازاده توی ایرانه
مجتبی: 1392/10/502:02:56،
15
15
من اگر تا اخر عمر هم بودجه ام به خودروی وارداتی البته نه از نوع چینیش نرسه پول بابت فرقون های وطنی نمیدم
الا: 1392/10/510:32:16،
15
13
هزار میلیارد تومان، چقدر آشناست!
ناشناس: 1392/10/511:42:58،
13
12
دیروز بحث مقایسه هزینه زندگی در ایران و آمریکا بود. بد نیست به این آمار هم توجه کنید. در سال 2012 تنها دو شرکت بنز و ب ام و بیش از 500000 خودرو در آمریکا فروش داشتن که امسال رشد بیشتری هم داشته و این در حالیکه جمعیت آمریکا تنها 4 برابر جمعیت ایران و این به خوبی نشان دهنده نسبت قدرت خرید مردم دو کشور؟!
Shinobi: 1392/10/511:54:08،
18
14
اين محبي نژاد بيشرف ملومه يه سهمي تو ايران خودرو داره كه انقدر حرس ميزنه!!!!!
ميخواد تعرفه وو زياد كنه كه هم جيب دولت و با پول مردم پر كنه!!! هم اشغال هاي خودشو به ماغالب كنه!!! مگه ما چي كم داريمم كه نبايد ماشينه خوب خارجي سوار شيم؟؟؟؟ جور بي اورزگي شمارو ما بايد بكشيم؟؟؟
احسان: 1392/10/512:10:46،
51
12
امیدوارم که هر چه زودتر ورشکست بشید
تعرفه واردات خودرو در کشورهای همسایه مثل اذربایجان و عراق و امارات حدودا 2 درصد هست!!!
ولی در ایران 140درصد واقعا جای تعجب داره!!!
mohamad: 1392/10/514:55:43،
18
15
بی وجدان اگه راست میگی توی بازار رقابتی تولید کن در مملکت ببندند که مردم فقط یه گزینه داشته باشن اونم اشغالهای شما، بی حیا خجالت بکشید گردن کلفتهای بی وجدان
nima: 1392/10/518:56:30،
16
12
خدا لعنت کنه کسی رو که باعث بشه تعرفه واردات بره بالا زن وبچشو به خاک سیاه بشونه.آسایش و آرامش رو از مردم گرفتن.خونه مردم رو کردن تو شیشه.دیگه بسه دیگه بسه آخه چقدر بی عدالتی؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدر میخواین بخورین؟؟؟؟؟ دیگه بسه
حرف زور تا کی؟: 1392/10/601:35:02،
15
14
من یه خواهشی از مردم دارم مردمی که همیشه بهشون ظلم شد و همیشه منتظر موندن تا همه چی تغییر کنه و یه روز خوب بیاد... .خواهشم اینه که شرافتا تا اونجائی که میتونید حداقل واسه 3 ماه ماشین نخرید اونوقت این شرکتا میمونن و یه مشت ماشین 92 که این خودش یک تو دهنی محکم از طرف مردم حساب میشه.
با تشکر از ایران جیب.
سه: 1392/10/612:03:35،
13
13
انشاله تابوت شما خوردروی شما خواهد شد تا آرزوی سوار شدن به خودرو را به گور نبرید.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما