کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمستان ۹۵ ارز تک نرخی و افزایش تورم کنترل می شود


کد خبر : ۲۷۰۷۲چهارشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳:۵۹۱۳۲۹ بازدید

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، برنامه دولت را اجرای یکسان سازی نرخ ارز در زمستان امسال اعلام کرد و گفت: این برنامه نیازمند منابع مالی کافی برای اجرا، ارز ...
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، برنامه دولت را اجرای یکسان سازی نرخ ارز در زمستان امسال اعلام کرد و گفت: این برنامه نیازمند منابع مالی کافی برای اجرا، ارز کافی و اجرایی شدن ساز و کارهای انتقال پول و ارز به کشور است.
 
به گزارش ایران جیب، حسین میرشجاعیان حسینی امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، در پاسخ به ایرنا درباره برنامه دولت برای یکسان سازی نرخ ارز افزود: این برنامه باید با دقت کامل انجام شود، زیرا می تواند تبعات تورمی در داخل اقتصاد به دنبال داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول، باید در این زمینه به گونه ای عمل شود که یکسان سازی ارز با ثبات باشد و پس از گذشت چند هفته آثار آن از بین نرود.

وی بیان داشت: زمانی می توان گفت نرخ ارز به تعادل رسیده که لازم نباشد دولت در این بازار به صورت فعال دخالت کند.
میرشجاعیان ادامه داد: یکسان سازی نرخ ارز باید زمانی اجرا شود که بتوانیم آن را تداوم ببخشیم و از نقطه تعادل خارج نشویم؛ ضمن آنکه این نرخ در مسیر بلندمدت خود قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکسان سازی نرخ ارز، کالاهای نهایی مصرفی وارداتی و کالاهای واسطه ای مبادلاتی را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: باید مراقب باشیم اجرای این برنامه تورم شدید را به وجود نیاورد.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان ساخت: بطور مسلم، پس از اجرایی شدن این برنامه شاهد افزایش تورم خواهیم بود اما اینکه روی چه نرخی بسته شود بسیار مهم است.

میرشجاعیان با اشاره به شکاف 15 تا 16 درصدی کنونی نرخ ارز رسمی و غیر رسمی، ادامه داد: همین مساله بسیار امیدوارکننده است، به همین دلیل با احتیاط و حوصله در اجرای این برنامه حرکت می کنیم تا با شکست مواجه نشود. 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها