کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چین در راه تبدیل به قدرتی جهانی در ساخت هواپیما


کد خبر : ۲۷۰۴۴چهارشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۵۸۲۷۳۷ بازدید

چین در مسیر تسخیر بازار جهانی ساخت هواپیما گامی دیگر برداشته است. چین با ادغام چندین شرکت و تبدیل آن به شرکتی عظیم، راه را برای صنعت ...
چین در راه تبدیل به قدرتی جهانی در ساخت هواپیماچین در راه تبدیل به قدرتی جهانی در ساخت هواپیما

چین در مسیر تسخیر بازار جهانی ساخت هواپیما گامی دیگر برداشته است. چین با ادغام چندین شرکت و تبدیل آن به شرکتی عظیم، راه را برای صنعت مستقل هواپیماسازی هموار ساخته است. خبر ایجاد شرکتی عظیم برای ساخت هواپیما را لی ککیانگ، نخست‌وزیر چین به خبرگزاری دولتی شین‌هوا اعلام کرد. او گفت، شرکت جدید که مقر آن در پکن است باید در صادرات در سراسر ‌جهان نقشی برجسته ایفا کند.

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ" آلمان، ژی جین‌پینگ، رئيس‌جمهور چین یکشنبه (28 اوت/ 7 شهریور) نیز از برنامه ادغام این شرکت‌ها سخن گفته بود.

شرکت جدید با نام "آئرو انجاین کورپوریشن آو چاینا" (AECC) دارای ۹۶هزار شاغل و سرمایه‌ای با سقف 50 میلیارد یوآن (6.7 میلیارد یورو) خواهد بود. رئيس‌جمهور این اقدام را "گامی استراتژیک" در مسیر تبدیل چین به قدرتی برتر در سطح جهانی در ساخت هواپیما نامید.بخشی از شرکت جدید و همچنین دو شرکت (با نام اختصاری کوماک) که در زمینه سفرهای فضایی و دفاعی تخصص دارند به دولت تعلق خواهد داشت. کوماک در شانگهای هواپیمای مسافربری تولید می‌کند.

پایان ماه ژوئن سال جاری اولین هواپیمای ساخت کوماک در مسیر پروازی خود به‌کار گرفته شد. جت منطقه‌ای ARJ20 گنجایش ۱۰۰ سرنشین را دارد. قرار است در سال جاری مدلی دیگر از کوماک به نام C919 نخستین پرواز خود را انجام دهد. این هواپیما توانایی جابجایی حداکثر ۱۶۰ مسافر را خواهد داشت.

چین می‌خواهد با این هواپیماها رقیبی جدی برای ایرباس و بوئینگ شود که تا کنون در بخش پرواز‌های مسیر کوتاه‌ هماوردی نداشته‌اند.

با این همه تا کنون زمان‌بندی‌ها در برنامه اولیه درست از آب در نیامده و کار با تأخیر پیش رفته است. برای نمونه، ساخت و توسعه هواپیمای کوچک ARJ20 با وجود کمک‌های بسیار زیاد دولت ۱۴ سال به طول انجامید.

هواپیماهای ساخت کوماک حاوی موتورهای جنرال الکتریک‌اند. در زمینه موتور، شرکت‌های آمریکایی مانند "پرات اند ویتنی" و "رویز ـ رویس" بریتانیا در سطح جهان برتری دارند.چین می‌خواهد در آینده بر تمامی زنجیره تولید ساخت هواپیما مسلط شود. رهبری این کشور می‌خواهد با برنامه "چین ۲۰۲۵" در صنعت به سطح تولید‌کننده‌های غربی برسد.

مطابق این برنامه، اقتصاد چین از نظر فناوری به سطحی مدرن ارتقا یافته و می‌تواند رفته رفته در عرصه تولید خودکفا شده و افسار امور خود را به دست گیرد.چین قصد دارد به جای این‌که مانند گذشته بخش بزرگی از ارزش افزوده را راهی خارج کند و در کشور با دستمزدهایی پایین مونتاژکننده تولیدات بیگانه باشد، خودکفا شود و با ارائه دستمزدهای بالا محصولات را در کشور نگاه داشته، تقاضا را افزایش داده و اقتصاد را ثباتی بیش از پیش ببخشد.

پکن علاوه بر ساخت هواپیما، ساخت و صادرات قطارهای سریع‌السیر را نیز در برنامه خود دارد؛ هر چند که در این زمینه چین ‌به‌تازگی متحمل یک شکست شده است: پس از آن‌که شرکت‌های دولتی چین به ساخت یک قطار سریع‌السیر در آمریکا امیدوار شدند، آمریکایی‌ها در ماه ژوئن سال جاری (۲۰۱۶) به چینی‌ها پاسخ منفی دادند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها