کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه حساب بانکی باز کنم؟


کد خبر : ۲۶۹۴سه شنبه، ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷:۴۰۵۱۰۹ بازدید

برای پاسخ به این سوال باید در نظر بگیرید که هرکدام از انواع حساب های بانکی مزایای خاص خودش را دارد و به تناسب آن کارکرد هایش هم متفاوت خواهد بود از این روی این شما هستید که باید آنچه بیش از همه نیازهایتان را برآورده می کند انتخاب کنید.

باز کردن حساب بانکی یکی از آن کارهایی است که اغلب ما حد اقل یک بار در زندگی مان باید انجام بدهیم. اینکه چطور حساب باز کنیم و یا اینکه ازکدامیک از سپرده های بانکی استفاده کنیم سوال اساسی است که در این جا به آن پاسخ خواهیم گفت. 
 
 برای افتتاح حساب در هر بانکی و هر نوع حساب بانکی باید مدارک فوق را به همراه داشته باشید: 
 
1- شناسنامه صاحب حساب یا کارت شناسایی معتبر مورد قبول بانک (اصل گواهینامه رانندگی  یا اصل پاسپورت) و یا کارت ملی 
 
2- در هنگام افتتاح حساب برای محجورین، غایبین و مفقودالاثر و صغار ارائه اصل شناسنامه امین ،‌قیم و یا ولی نیز الزامی میباشد . 
 
3- در افتتاح حساب بوسیله وکیل ارائه اصل شناسنامه وکیل و همچنین اصل وکالتنامه ضروری میباشد. فتوکپی شناسنامه وکیل و همچنین فتوکپی وکالتنامه نیز اخذ و ضمیمه کارت نمونه امضاء میگردد. 
 
4- تسلیم فتوکپی شناسنامه ولی و برگ تائید سمت قیم و امین که به وکالت ،افتتاح حساب نموده اند و الصاق آن به کارت نمونه امضاء حساب الزامی می باشد. 
 
5- دو قطعه عکس در مواردیکه افتتاح کننده حساب فاقد سواد خواندن  و نوشتن باشد عکسهای مزبور برروی دفترچه حساب و کارت عملیات الصاق می شود. 
 
انواع حساب های بانکی 
 
زمانی که می خواهید یک حساب در بانک باز کنید اولین چیزی که متصدی بانک از شما می پرسد این است که تمایل دارید چطور حسابی افتتاح کنید؟ 
 
برای پاسخ به این سوال باید در نظر بگیرید که هرکدام از انواع حساب های بانکی مزایای خاص خودش را دارد و به تناسب آن کارکرد هایش هم متفاوت خواهد بود از این روی این شما هستید که باید آنچه بیش از همه نیازهایتان را برآورده می کند انتخاب کنید. 
 
حساب های بانکی معمولا یا قرض الحسنه هست و یا سرمایه گذاری. 
 
حساب های قرض الحسنه 
 
این نوع حساب ها بهترین روش برای پس انداز هستند در این نوع حساب ها پول شما در مکان امنی به نام بانک به مدت نامعلومی یعنی هروقت که شما اراده کنید نگهداری می شود. بانک ها از محل این وجوه به کسانی که نیازمند هستند وام قرض الحسنه می دهند و شما هر زمان که به پولتان احتیاج پیدا کنید می توانید پولتان را برداشت کنید. درمقابل سودی به پولتان تعلق نمی گیرد به این ترتیب اگر کار فرمای شما از شما خواسته حسابی در بانک برای پرداخت حقوقتان بازکنید و یا اینکه می خواهید پس انداز کنید این بهترین حساب  برای شماست. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید برای این حسابتان درخواست کارت بانکی، اینترنت بانک، موبایل بانک، اس ام اس بانک نمایید و از تمامی مزایای بانکداری الکترونیک بهره ببرید. 
 
حساب سرمایه گذاری 

 
این حساب انواع  و اقسام مختلف دارد و به دوره های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. اگر شما پولی برای سرمایه گذاری دارید و می خواهید آن را به بانک بسپارید بهترین نوع حساب سرمایه گذاری است. 
 
دوره های کوتاه مدت از چهار ماه شروع می شود و بلند مدت تا 5 سال ادامه دارد. در طی مدتی که پول شما در این نوع حساب ها هست اصل مبلغ قابل برداشت نیست و اگر بخواهید آن را برداشت کنید بخشی از سود آن کم خواهد شد. هر ماه مبلغ سود به حساب شما واریز می شود که برای شما قابل برداشت است. پس اگر اصل پولتان را نیاز ندارید و می توانید تا موعد مقرر صبر کنید و از سود پولتان استفاده کنید این حساب برای شما عالی است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها