کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فقط می گویم فرش ایرانی سحرآمیز و شگفت انگیز است


کد خبر : ۲۶۹۰۲شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳:۲۷۲۱۴۲ بازدید

برای فرش دستباف ایران فقط می توانم بگویم که خیلی سحر آمیز و شگفت انگیز است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،" الکساندر ریگر" وزیر مختار، معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش در ایران در بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: بسیار خوش شانس هستم که در نخستین روزهای ماموریتم در ایران توانستم در این نمایشگاه 

باشکوه با یکی از مهمترین عناصر فرهنگی و تجاری ایران آشنا شوم.

وی که به همراه خانواده به نمایشگاه فرش آمده بود تاکید کرد: مقامات ارشد کشورم به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران علاقمند هستند و در میان کالاهای صادراتی ایران به اتریش، فرش باید جایگاه ویژه ای داشته باشند.

معاون سفیر اتریش در تهران همچنین اعلام کرد: سفیر و اعضای سفارت اتریش در تهران ماموریت دارند زمینه های سرمایه گذاران شرکت هایاتریشی را در اقتصاد ایران فراهم آورند.
 
فرش ایران برای مردم چین بسیار شناخته شده است
 
فرش دستباف یکی از شناخته شده ترین کالاهای ایرانی است که به سرتاسر دنیا از جمله چین و کشورهای اروپایی صادر می شود.
 
سفیر چین با اشاره به ارزش فراوان فرش های دستباف ایرانی گفت: در بازدید از نمایشگاه فرش دریافتم که برای تولید این محصول بی نظیر چه زحماتی کشیده می شود و چگونه نخ و تار و پود به یک فرش تمام عیار تبدیل می شود. فرش ایرانی به همین دلیل خاص و بی رقیب است.
 
پانگ سن، در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستی ایران افزود: امروز اطلاعات جدیدی درباره فرش ایرانی به دست آوردم و همچنین در ملاقات با تاجر فرش ایرانی در چین مطلع شدم که بازار فرش های دستباف ایران در چین داغ است، چرا که فرش ایرانی برای مردم من بسیار شناخته شده است.
 
پانگ همچنین به قدمت چند هزاره روابط ایران و چین اشاره کرد و افزود: ایران از زمان دور خریدار چای و وسایل چینی بوده است و ما نیز همواره به فرش، غذاها و گیاهان ایرانی علاقه مند بوده ایم.
 
بیست و پنجمین نمایشگاه فرش ایران که در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزار است در روزهای گذشته میزبان چهره های سیاسی سرشناسی بوده است.
برترین غرفه های نمایشگاه فرش دستباف انتخاب شد
 
برترین غرفه های بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با نظر هیات داوران انتخاب شد.
 
همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، مرکز ملی فرش ایران به منظور تشویق مشارکت کنندگان به ساخت فضای مناسب و خلاقانه در قالب غرفه و همچنین ایجاد ارزش برای بازدیدکنندگان و ارتقای چگونگی عرضه و نمایش فرش دستباف ایران با همکاری و همراهی ذینفعان این هنر- صنعت مسابقه فرش برتر را برگزار کرد.
 
شرکت کنندگان در این رقابت براساس شاخص هایی همچون داشتن وبگاه فعال، استفاده از وسایل و تجهیزات فناوری مجازی برای معرفی محصول در داخل غرفه، عرضه فرش با کیفیت، استفاده از بسته های تبلیغاتی برای معرفی محصول و شرکت در داخل غرفه، حضور مسئولان غرفه با لباس یکسان و آراسته، عدم مشاهده و استفاده از وسایل و تجهیزات غیر ضروری و ممنوعه (طبق قوانین نمایشگاهی) در غرفه، شناسنامه دار بودن فرش ها، چیدمان مناسب فرش ها به طوری که مشاهده آن ها برای بازدید کننده به راحتی امکان پذیر  باشد، رعایت قوانین و مقررات نمایشگاهی (مطابق فرم های ثبت نام) و به کار بردن ایده های خلاقانه در طراحی و ساخت غرفه برای ارتقای شان فرش دستباف و جلب بازدیدکنندگان ارزیابی شدند.
 
هیات داوران مسابقه غرفه برتر (که ترکیبی از متخصصان بازاریابی، طراح و سازنده دکور، کارشناس فنی فرش و نماینده مرکز ملی فرش ایران بودند) با توجه به شاخص های مورد اشاره امتیازدهی را انجام داده و نفرات برتر را  به شرح زیر اعلام کردند.
 
برگزیده اول: مکتب گلیم و گبه کرمانشاهان
 
برگزیده دوم: شرکت فرش ذوالانواری
 
برگزیده سوم: شرکت فرش حیدریان.
 
همچنین هیات داوران شرکت های "فرش سیرمان"، "فروزان" و "گردونه مهر" را شایسته تقدیر دانستتند که برای پاسداشت، لوح تقدیری به این شرکت ها اهدا می شود.
 
 این نمایشگاه فردا هفتم شهریور به کار خود پایان می دهد.

همسر وزیر مختار اتریش درتهران هم فرصت دیدار از نمایشگاه فرش دستباف را یکی از شانس های بزرگ زندگی خود دانست و گفت: دو قطعه فرش "مجلس حضرت سلیمان با بلقیس" و "بزم خیام" را که در نمایشگاه دیدم هرگز فراموش نخواهم کرد.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها