کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تهیه کدهای 10 رقمی هوشمند برای استان های کشور


کد خبر : ۲۶۸۸۶شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۸۹۳۲ بازدید

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: کدهای 10 رقمی هوشمند در اختیار استانداران قرار می‌گیرد و برای هر دستگاه به تناسب نیاز ...

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: کدهای 10 رقمی هوشمند در اختیار استانداران قرار می‌گیرد و برای هر دستگاه به تناسب نیاز سطح دسترسی تعریف می شود.

حسین مهری در جلسه شورای اداری شرکت پست مازندران اظهار کرد: در حال حاضر 23 سازمان با مکان سروکار دارند و موضوع هوشمندسازی مکان از موضوعات مهم و اساسی است. وی با بیان اینکه هر یک از دستگاه ها با نگاهشان آدرسی برای خود تعیین کردند، افزود: قرار است یک آدرس استاندارد برای همه تعریف شود که  با حضور سازمان های ملی به این نتیجه دست یافتیم که آدرس‌ها سه سیلابی باشد و آنهایی که بیش از سه سیلاب دارند با علامت اعشار(/) ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 70 درصد آدرس های کشور می توان با سه سیلابی تعیین کرد، تصریح کرد: در آینده مکان را با یک کد 10 رقمی تعیین و هوشمند می‌شود تا نشان دهد در آن مکان چه میزان تاسیسات، مشاغل، امکانات وغیره وجود دارد.

مهری افزود: کدهای 10 رقمی هوشمند در اختیار استانداران قرار می‌گیرد و برای هر دستگاه به تناسب نیاز سطح دسترسی تعریف می شود.

مهری اظهار کرد: جلوگیری از هزینه ها، جلوگیری از سردرگمی مردم، کمک به آمایش سرزمین، دادن سرویس به موقع در مواقع بحران و نمدیریت شهری از جمله مزیت‌های کدار شدن مکان است.

وی افزود: سعی شده که مکان ها را بر اساس طول و عرض جغرافیایی ژئوکد کنیم و پیش بینی شده که تا پایان سال درصد باقی مانده کشور ژئوکد شوند.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت تجارت الکترونیک، گفت: وقتی دولت الکترونیک می شود پست نامه ها در حال کاهش است و اگر بتوانیم سایت قوی شکل گیرد تا مرکبات شمال، برنج و کیوی مردم از خانه خود خریداری کنند و به قیمت مناسب به در خانه آنها تحوبل داده شود مردم استقبال می‌کنند.

وی افزود: پست آلمان با 500 هواپیمای کارگو بزرگترین حمل و نقل هواپیمایی را دارد و باید از توان بخش خصوصی استفاده شود.

مهری با بیان اینکه در پست لجستیکی از بنادر استان می توان در سطح کشور استفاده شود، گفت: تاکید دولت تدبیر و امید در در راستای کاهش هزینه، شفاف سازی و توزیع سالم محصولات است.

وی افزود: پست مازندران می تواند در کشور نمونه باشد و با نگاه و ایده های جدید از تجارب این استان برای تسری آن به سطح کشور بهره ببرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها