کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش مشترک خود را آغاز کردند


کد خبر : ۲۶۷۶۴سه شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۵۷۲۷۲ بازدید

آمریکا و کره‌جنوبی، به رغم تهدید‌های اتمی پیونگیانگ،‌ رزمایش مشترک خود را آغاز کردند.
آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش مشترک خود را آغاز کردندآمریکا و کره‌جنوبی رزمایش مشترک خود را آغاز کردند

آمریکا و کره‌جنوبی، به رغم تهدید‌های اتمی پیونگیانگ،‌ رزمایش مشترک خود را آغاز کردند.

در حالی که کره‌شمالی هشدار داده است که پاسخ محکمی به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی خواهد داد اما این دو کشور،‌ رزمایش مشترک نظامی از پیش تعیین شده خود را در شبه جزیره کره آغاز کرده‌اند.

‌کره‌شمالی، روز دوشنبه،اعلام کرد که آماده آغاز حمله‌های پیشگیرانه اتمی برای جلوگیری از «بازی‌های جنگی ۱۲ روزه حفاظت از آزادی» است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌شمالی اعلام کرد: «جنگ‌طلبان اتمی باید در خاطر داشته باشند که اگر کوچکترین نشانه‌ای از نفوذ و خشونت در سرزمین‌های تخطی‌ناپذیر تحت مالکیت کره‌شمالی از راه زمین،‌ دریا و هوا نشان دهند، این کشور جبهه‌های حمله را از طریق حمله‌های اتمی پیشگیرانه به تلی از خاکستر بدل می‌کند.»

به نظر می‌رسد که هشدار‌ها کمک اندکی برای جلوگیری از انجام این رزمایش‌ها کرده است. حدود ۲۵ هزار عضو ارتش آمریکا و ۵۰ هزار نیروی ارتش کره‌جنوبی در روز دوشنبه این رزمایش را آغاز کردند. این رزمایش همچنین شامل شرکت‌کنندگانی از استرالیا،‌ ایتالیا،‌ فیلیپین، فرانسه،‌ دانمارک،‌ کلمبیا،‌ کانادا،‌ بریتانیا و نیوزیلند می‌شود.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در سایه آزمایش‌های اخیر اتمی موشک‌های بالستیک پیونگیانگ افزایش یافته است. افزایش تنش‌ها در این حوزه منجر به اجرای تحریم‌های جدید سخت‌گیرانه‌ای از سوی سازمان ملل شده است. رزمایش‌های مشترک در سال جاری در سایه اعلام سئول مبنی بر فرار مقام‌های ارشد کره‌شمالی از این کشور برگزار می‌شود.

«پارک گون هه»،‌ نخست‌وزیر کره‌شمالی در رابطه با این فرارها گفت: « علامتی جدی از بروز شکاف در این رژیم بوده و احتمال بروز ناآرامی‌ها در آن را بالا برده است.»

در بیانیه‌ای که از سوی نیرو‌های مشترک منتشر شده آمده است که این رزمایش ماهیت دفاعی دارد. این  بیانیه می‌افزاید: «این رزمایش برای افزایش آمادگی نیروهای ائتلاف طراحی شده و در راستای محافظت از منطقه و تامین ثبات در شبه‌جزیره کره برگزار می‌شود.»

‌کره‌جنوبی در پاسخ به تهدید‌های پیونگ‌یانگ، اظهار تاسف کرده و اعلام کرد که کره‌شمالی باید هرگونه جاه‌طلبی در حوزه اتمی را کنار بگذارد.

«جونگ چون هی»،‌ سخنگویی در وزارت اتحاد کره گفت: « مایه تاسف است که کره‌شمالی تهدید به حمله‌های اتمی پیشگیرانه در خاک کره‌جنوبی می‌کند. این کشور باید برنامه‌های موشکی و اتمی خود را کنار بگذارد و انتخاب درستی انجام دهد.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها