کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

هشدار خاموش برای افزایش قیمت خودرو

کدخبر:۲۶۷۳سه شنبه، ۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷:۴۰۴۸۵۳ بازدید

درحالی‌که خودروسازان امیدوار بودند با روی کار آمدن دولت یازدهم، تحریم‌های داخلی لغو و تولید رونق بگیرد، گویا سیستم بانکی اجازه تحقق این رویا را نمی‌دهد.

طی سه سال گذشته، در کنار تحریم‌های غربي که اثری محسوس بر فعالیت صنایع داخلی به‌خصوص خودروسازی گذاشت، تحریم‌های داخلی نیز سنگی بزرگ به پای خودروسازان بست و اجازه حرکتی چندان جدی را به آنها نداد. 

دولت یازدهم از همان آغازین روزهای روی کار آمدن خود تاکید کرد که «احیای تولید» در راس برنامه‌هایش قرار دارد و برای این کار باید حلقه‌ای پیوسته به وجود آید تا در اثر این پیوستگی و هماهنگی، موانع تولید رفع شود. حالا گویا یکی از این «حلقه‌ها»، خود را جدا کرده و نمی‌خواهد هماهنگ عمل کند؛ حلقه مخالف، اما«سیستم بانکی» است که سفت و سخت در مقابل مصوبات اخیر دولت ایستاده و زیر بار اجرای آنها نمی‌رود. موضع سیستم بانکی و به‌طور مشخص مسوولان «بانک مرکزی» آنقدر سرسختانه است که حتی محمدرضا نعمت‌زاده وزیر کارکشته و قاطع دولت (وزیر صنعت، معدن و تجارت) نیز نتوانسته آنها را قانع کند. 

نعمت‌زاده طی دو سه ماه گذشته چندین جلسه با رییس کل بانک مرکزی برگزار و از وی خواسته تا مصوبات دولت یازدهم را در حوزه پولی و بانکی اجرا کند، اما به نتیجه‌ای دست پیدا نکرده است. به گفته وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، در حال حاضر هنوز مشکلات بانکی واحدهای تولیدی با وجود مصوبات متعدد دولت برطرف نشده است؛ وی می‌گوید که جلسات متعددی نیز با رییس‌کل بانک مرکزی برگزار شده، اما گویا کارشناسان این بانك هنوز آموزش را برای حل این مشکلات نديده‌اند. 

نعمت‌زاده تاکید کرده، در جلسات متعددی که در بانک مرکزی برگزار شده، به هیچ عنوان کارشناسان بانک، حرف‌های مسوولان وزارت صنعت را قبول نداشته‌اند و پاسخ‌هایشان هم نامربوط بوده و نامناسب. وی در ادامه این را هم می‌گوید که هرچند نمی‌توان بابت تزریق نقدینگی به جامعه، بانک مرکزی را تحت فشار قرار داد، اما به هر حال پاسخ‌های کارشناسان این بانک به درخواست‌های ما نیز قانع‌کننده نیست. وزیر صنعت، اما یکی از گلایه‌ها و انتقادهای اصلی خود از بانک‌ها را، عدم اجرای مصوبه گشایش اعتبار (ال سی) 30 درصدی می‌داند و تاکید می‌کند که برای حل این موضوع چندین بار با رییس کل بانک مرکزی صحبت کرده، اما طرفین تاکنون نتوانسته‌اند به نتیجه مشخصی بر سر این موضوع برسند. 

گفته‌های نعمت‌زاده در شرایطی است که خودروسازان یکی از بزرگ‌ترین تحریم‌های داخلی علیه خود را همین عدم گشایش اعتبار با نرخ پایین می‌دانند، تحریمی که در دولت قبل کلید خورد و قفل آن هنوز باز نشده است. داستان از این قرار است که خودروسازان و سایر صنعتگران، تا همین یکی دو سال پیش می‌توانستند با 10 درصد پول کالاهای وارداتی موردنیاز خود، نزد بانک‌های داخلی گشایش اعتبار کنند، اما دولت قبل ناگهان قانون را تغییر داد و 10 درصد را به 130 درصد رساند. تا پیش از این قانون ناگهانی، خودروسازان می‌توانستند ابتدا 10 درصد پول کالای وارداتی موردنیاز خود را نزد بانک بگذارند و چندی بعد، وقتی کالای مربوطه از گمرک ترخیص شد، باقی پول را به بانک موردنظر بپردازند. 

این در حالی بود که قانون جدید، سپرده موردنیاز بابت گشایش اعتبار را به 130درصد رساند و این معنایی جز به تاخیر افتادن واردات قطعات و مواد اولیه موردنیاز تولید نداشت. حالا خودروسازان مانند سایر تولیدکنندگان داخلی مجبور بودند برای ثبت سفارش هر کالا و قطعه‌ای، 130 درصد پول آن را (یعنی 30 درصد بیش از قیمت)، نزد بانک‌ها بگذارند و این موضوع با توجه به کاهش نقدینگی، سخت و حتی در مواقعی غیرممکن بود. از همین رو خودروسازان بارها به این قانون دولت دهم اعتراض کرده و آن را مانعی بزرگ بر سر راه تولید دانستند، اما در نهایت به جایی نرسیدند و هم دولت و هم سیستم بانکی، روی حرف شان مبنی بر گشایش اعتبار 130 درصدی ماندند. در این شرایط، فعالان صنعت خودرو که به کل از دولت دهم ناامید شده بودند، به انتظار روی کار آمدن دولت جدید نشستند تا شاید کلیدی در قفل مشکلات شان بیفتد. 

آنها بسیار امید داشتند که دولت یازدهم تحریم‌های داخلی را یک به یک لغو کند و تولید را جانی دوباره ببخشد؛ ولی تا به امروز این رویای شیرین محقق نشده است. دولت یازدهم البته در همان ابتدا چند مصوبه امیدبخش را ابلاغ کرد و سبب خشنودی تولیدکنندگان به‌خصوص اهالی صنعت خودرو شد و اتفاقا یکی از مهم‌ترین آنها، لغو گشایش اعتبار 130 درصدی بود، حال آنکه بیشتر این مصوبات هنوز رنگ اجرایی به خود نگرفته‌اند و «تولید» همچنان در وضع نابسامان خود باقی مانده است. بنا به تصمیم دولت، مبلغ گشایش اعتبار از 130 به 30 درصد کاهش پیدا کرد و این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و درحالی‌که گمان می‌رفت یکی از بزرگ‌ترین قفل‌های تولید خودرو باز شود، بانک‌ها زیر بار اجرایش نرفتند. در حال حاضر چند هفته از ابلاغ مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی می‌گذرد، ولی اهالی صنعت خودرو می‌گویند هیچ بانکی حاضر به اجرای آن نیست و درها روی همان پاشنه قبل می‌چرخند. به نتیجه نرسیدن مذاکرات وزیر صنعت و مسوولان بانک مرکزی نیز بر نگرانی‌ها بابت به اجرا در نیامدن این مصوبه مهم افزوده و بیم آن می‌رود که تیم اقتصادی دولت یازدهم نیز مانند دولت قبل در گرداب ناهماهنگی بیفتد و هر بخشی ساز خود را بزند. 

البته تنها مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی نیست که به اجرا درنیامده، چه آنکه مصوبات دیگری نیز هستند که خودروسازان چشم انتظار اجرای آنها مانده‌اند. در این بین می‌توان به مصوبه دولت دهم مبنی‌بر ممنوعیت پرداخت وام و تسهیلات به واحدهای تولیدی بدهکار اشاره کرد. طبق این مصوبه، هر تولیدکننده‌ای که چک برگشتی یا وام عقب افتاده دارد، از دریافت تسهیلات بانکی جدید محروم است که خودروسازان و قطعه‌سازان نیز جزو این گروه به شمار می‌روند. به اعتقاد کارشناسان، اینها مواردی تاثیرگذار روی کاهش تولید به حساب می‌آیند که اگر فکری براي حل شدنشان نشود، نمی‌توان انتظار رشد تولید خودرو و تثبیت یا کاهش قیمت را داشت. 

در این مورد، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان می‌گوید:چندین جلسه مشترک با مسوولان بانک مرکزی برای رفع موانع تولید داشته‌ایم، اما گویا اراده‌ای برای رفع محدودیت‌ها از سوی سیستم بانکی وجود ندارد. محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه 70 درصد موانع تولید خودرو به محدودیت‌ها و تحریم‌های داخل برمی‌گردد، می‌افزاید: مقصر 90 درصد از تحریم‌های داخلی نیز سیستم بانکی به حساب می‌آید، هرچند خود بانکی‌ها این مشکلات و محدودیت‌ها را از ناحيه سایر بخش‌ها مانند شورای پول و اعتبار می‌دانند. وی در واکنش به اینکه بانک‌ها عنوان کرده‌اند به‌دلیل نداشتن اعتبار، امکان اجرای مصوبه گشایش اعتبار 30 درصدی را ندارند، می‌گوید:طی سه سال گذشته با کاهش ارزش پول ملی به یک سوم، باید سرمایه بانک‌ها نیز سه برابر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد، حال آنکه بانک‌ها کلی اموال دارند و می‌توانند با فروش آنها افزایش سرمایه بدهند. به گفته نجفی‌منش، بانک‌ها طی چند سال گذشته حسابی از تولیدکنندگان سود دریافت کرده‌اند و حالا سخت شان است از این پول بی‌زحمت دل بکنند و از همین رو اراده‌ای برای اجرای مصوبات تولیدمحور دولت ندارند. 

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان تاکید می‌کند:درخواست فعالان صنعت خودرو از سیستم بانکی این بوده که بخشنامه‌های ضدتولید را لغو و با ارایه تسهیلات به خودروسازان، شرایط را برای افزایش تولید مهیا کنند. همچنین از آنها خواستیم که با انجام اقداماتی، لیزینگ‌ها را دوباره فعال کنند تا قدرت خرید مردم در بازار خودرو بالا برود، ولی فعلا که اتفاق مثبتی رخ نداده است. به گفته نجفی منش، با توجه به موضع سرسختانه سیستم بانکی در برابر صنعت خودرو، بعید است پرداخت وام از محل صندوق توسعه ملی نیز به سرانجامی برسد، چون بخشنامه‌های دولت قبل اجازه پرداخت وام به تولیدکنندگان بدهکار را نمی‌دهد. وی در ادامه این را هم می‌گوید که روش‌های مختلفی برای پرداخت وام و تسهیلات به خودروسازان وجود دارد، ولی بانک‌ها عمدا روش‌هایی را به‌کار می‌گیرند که بهره بیشتری برایشان به دنبال داشته باشد. 

احتمال افزايش قيمت خودرو 

اما به توافق نرسیدن وزارت صنعت و بانک مرکزی در شرایطی است که خودروسازان نیز پیش دستی کرده و غیر مستقیم در مورد افت بیشتر تولید و حتی افزایش قیمت خودرو، هشدار داده‌اند. این موضوع به بسته شدن سیستم فروش آنها مربوط می‌شود، چه آنکه به‌دلیل عقب افتادن تعهدات خود، سیستم فروش را بسته‌اند تا به نوعی بابت تقاضای بالا برای خودرو و تیراژ کم و در نهایت افزایش قیمت (به‌خصوص در سال آینده)، هشدار داده باشند. ظاهرا حرف خودروسازان این است که در فضای فعلی و با توجه به خالی شدن خزانه‌شان، امکان افزایش چشمگیر تولید وجود ندارد و این موضوع در نهایت به افزایش قیمت خودرو در سال آینده خواهد انجامید. 

طبق توصیه‌های اکید وزیر صنعت، خودروسازان احتمالا تا پایان امسال به قیمت محصولات خود دست نخواهند زد، اما به نوعی هشدار داده‌اند که در صورت ادامه یافتن مشکلات به‌خصوص عدم تزریق نقدینگی، سال آینده باز هم قیمت خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. حتی وزیر صنعت نیز در لفافه این موضوع را تایید و عنوان کرده که وقتی تیراژ خودرو به یک سوم سال 90 رسیده؛ بنابراین افزایش قیمت آن منطقی است. این گفته نعمت‌زاده را می‌توان هشداری دانست، برای اوضاع صنعت خودرو در سال آینده؛ به عبارت بهتر، حرف وزیر صنعت و خودروسازان این است که اگر رفتار سیستم بانکی در قبال صنعت خودرو تغییر نکند، تیراژ رشد قابل‌توجهی نخواهد داشت و در نتیجه افزایش قیمت خودرو نیز منطقی و محتمل خواهد بود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

اميررضا: 1392/10/307:56:17،
161
41
دوستان فقط تحريم خودرونميخريم تااحقاق حقوق
ساسی: 1392/10/309:00:42،
113
29
آفرین اینا همش جو سازیه واسه اینکه فروش آخر سالشونو ببرن بالا.تحریم تحریم به امید نابودیشون.کارد رسیده به استخونشون
سعید: 1392/10/309:28:32،
105
21
اشکالی نداره بذار گرون کنن,مردم با قیمتهای همین الان قدرت خرید ندارن اونوقت میخوان با گرون کردن خودرو مردم رو تشویق به خرید کنن.عجب مغزای اقتصادیی دارن اینا.ضمنا این حقه ها دیگه قدیمی شده.به امید ورشکستگی این لگن سازها.
رضا: 1392/10/309:54:02،
28
60
وقتی حقوق ها 20 درصد افزایش پیدا کنه، افزایش قیمت خودرو هم منطقی است. به امید گران تر شدن قیمت خودرو
حامد: 1392/10/310:01:12،
114
41
هر چقدر دلتون میخواد کامنت بذارید . نه خودرو ساز ها ورشکست میشن و نه ماشین ارزون میشه .. مگه تو خواب ببنید ورشکستگی خودرو ساز و ارزونی ماشین رو . خریدار هم تا دلت بخواد زیاده.
با نام: 1392/10/310:18:42،
28
62
اگه نخریم شما میای هر روز دم در خونه ما و منو به محل کار برسونی؟! چرا نخریم؟! خوبشم میخریم !!!! هفته پیش 206 خریدم و واقعا هم راضی هستم
پاسخ به اميررضا: 1392/10/310:38:35،
75
27
اونایی که میگن نخرید ، ماشین رو دستشون باد کرده ، همین الان برید تو سایت هر دور خودرو ساز میبنید که فروش نقدی ندارن و پیش فروش برای شش ماه دیگه گذاشتن ، هر کی پول داره میخره و اونی هم که نداره دوچرخه سواری میکنه ،
ایرانی: 1392/10/310:40:20،
48
27
اگه پول داشتی تو خودت اولین نفر بودی که میخریدی . هرکی پول داره میره ماشین بالای یک میلیاردی هم میخره مطمئن باش
مالك: 1392/10/310:45:16،
37
28
ميخريم وخوب هم ميخريم تا گرونتر نشده وشب عيد همين ال 90 ميشد 40 تومن وسال اينده هم كه بدتره.شما شايد ماشين خوب داري وودومي را نميخري وما كه ندازيم زودتر ميخريم
محمد: 1392/10/310:45:35،
28
21
ولی با سابقه ای که از مردم در ذهن دارم هم وقت چیزی گران شد خرید و فروشش هم زیاد می شود و هر وقت ارزان شد خرید و فروش هم کم میشود، مثل مسکن، طلا، دلار و...
همه باید روشنگری کنیم تا همه به این تحریم ادامه دهند، انشاالله ورشکستگی لگن سازان
داغون: 1392/10/311:36:44،
30
20
اونایی که میگن نخرید یا خیلی پولدارن و ماشینای آنجنانی دارن ، یا اصلا پول ندارن که ماشین بخرن ،
پیر: 1392/10/311:38:10،
50
21
صبر کنید طوری میشه مثل زمان جنگ که یه پیکان میخواستی بگیری می اومدن تحقیق میکردن تازه بعد از چند ماه
خریدار: 1392/10/313:09:27،
24
17
19نفری که منفی دادید دلیلشو بنویسید ما هم بدونیم از خودرو سازهایید که منفی میدید آره
بی نام: 1392/10/315:02:47،
29
15
عجب .. امروز اینجا چه باحاله .. عوامل ایرن خودرو و سایپا به شدت فعال شدن .. برای تبلیغ ابو قراضه هاشون .. میخوان مثل دهه هفتاد با جو روانی گرون شدن . مردم ترغیب به خرید کنن .باریکلا
mmb: 1392/10/308:07:08،
85
22
پول ندارن،قدرت رقابت که ندارن،توان تولید و طراحی خودروهای به روز هم ندارن خوب درشو تخته کنید ما هم بریم به سمت قطعه سازی مثل ترکیه
بينام: 1392/10/308:15:43،
37
88
اجب كيف ميده ماشين گرون شه تا اينا كه ميگن تحريم ميكنيم اين خودرو سازارو روشون كم شه اونيه كه ميگه من نميخرم تا ارزرن بشه صد درصد پول نداره كه اين طوري ميگه چون اوني كه پول داره ميخره خوبشم ميخره
jamal: 1392/10/309:02:44،
89
26
لیاقت تو و امثال تو همینه. اینا تا تو و امثال تو را دارن برای فروش غمی ندارن.
سعید: 1392/10/309:29:31،
33
22
دلال پست که میگن یعنی همین دیگه.
محمد: 1392/10/309:35:50،
56
28
اقا جان راست میگه دیگه شما ها اگر اتحاد داشتین خیلی زودتر از اینا نمیخریدید که هموطناتون داشتن توی 405 میسوختن و توی پراید له میشدن حالا که گرون شده وسعتون نمیرسه خرید کنید دارین میگین تحریم... برین بابا
a: 1392/10/312:05:10،
25
36
عجب!!!
علی: 1392/10/313:02:13،
17
41
تو کز محنت دیگران بیغمی...نشاید که نامت نهند...
نون: 1392/10/313:12:06،
12
17
عزیز جان ، من وضع مالیم خوبه خدا رو شکر ولی برای همراهی در تحریم این فرغون سازها ، ماشین دومم برای داخل شهر رو دست دو خریدم بنابراین اگر کسی نیاز به ماشین دارد فقط دست دو بگیره و اگر میتواند اصلا نگیره
ایرانی: 1392/10/315:01:45،
45
21
من خوشالم از اینکه مردم این مرز و بوم آگاه هستن و مطمئنا سازندگان خودرو مجبورن خودشونو با خواسته های بازار هماهنگ کنن.
شیخ: 1392/10/308:19:26،
59
33
خودروسازان داخلی اینقدر در این سال ها عملکرد ضعیفی داشتند که به زودی قیمت خودروهای وارداتی با وجود تعرفه گمرکی،
هم-قیمت خودروهای داخلی خواهند شد!!
حالا هی ببر بالا!
ناشناس: 1392/10/308:33:25،
50
24
افزایش بیشتر قیمت خودرو یعنی کاهش توان خرید مردم در نتیجه ورشکستگی خودروسازهای داخلی به امید آن روز
رضا1: 1392/10/308:38:57،
45
15
میدونستین مدیرهای شرکت ایران خودرو بابت مدیریت ناکارآمدشون پاداشهای صد میلیون تومانی یا بیشتر دریافت میکنند!
ايراني: 1392/10/309:45:03،
20
36
به كمتر از ميليارد راضي نيستند و بجز شركت هاي مادر مثل اختاپوس توي هيئت مديره تمام شركت هاي زير مجموعه هم كرسي دارند و پاداش هاي نجومي هم مي گيرند. براي مثال آقاي ح.ن. كه 21 سمت توي يكي از مجموعه هاي خودروسازي داره جمع پاداش سال گذشته اش بيش از 10 ميليارد بوده در حاليكه حق و حقوق ناچيز كارگرا رو به عناوين مختلف دريغ كردند.
reza: 1392/10/308:45:47،
51
20
سلام، دوستان مواظب باشید. مرتب اس ام اس از ایران خودرو تحت عنوان طرح طلائی دریافت می کنیم، پس خریدار کم شده و شایع افزایش قیمت یک بازی جدید که انگیزه خرید را زیاد کنند- بایستی فقط نخریم
یعقوب: 1392/10/308:49:02،
32
16
با سلام
این دیگه حتما تصویب شده که گرون بشه
فقط وای بحال ما مردم
آخه اینم شد قانون که مردم را تو منگنه قرار دادند
خیلی متاسفم ............. واقعا...........
رضا: 1392/10/309:38:45،
37
24
تو اين 35 سال اگر ارزوني ديديد منتظر دومي باشيد !!!!
206 سوار: 1392/10/309:58:20،
33
31
دوستانی که میگن خودروهای ما لگن هست واقعا بی انصافی میکنند! طرف پراید میخره 160 تا باهاش میره انتظار داره چیزیش نشه! طرف 206 میخره سر پیچ 180 تا میره انتظار داره چپ نکنه! فرهنگ افتضاح رانندگی رو گردن خودرو ساز نندازید. در ضمن، گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف !!!!
مهدی: 1392/10/311:03:04،
25
26
آقای تازه به دوران رسیده با انصاف چه ربطی داره درمون اونم ماشین روز دنیاست206سواری که افتخار نداره بنده 207هم سوار شدم هیچ پخی نیست الان 208مال قشر ضعیف اروپاست تو آمریکا که اصلا راهش ندادن 206شما تو اتوبان های آلمان باد موافق سرپایینی هم نمیتونه180بره چه برسه به پیچ که با 80چرخاش هواست تبلیغ چی میکنی
206 سوار: 1392/10/312:11:15،
25
119
در پاسخ به مهدی: شما نظراتتو واسه کشور آمریکا نگه دار! اینجا ایرانه! ما به خودروهای داخلی افتخار میکنیم! و وطن فروشی هم نمیکنیم !!!! در ضمن شما که راننده نیستید در مورد 206 نظر ندید بهتره ! تا حالا دستت به 206 خورده اصلا ؟!!
مهدی: 1392/10/315:09:16،
13
13
بله شما هموطن فروشی میفرمایید گربه و گوشت یعنی چی!میگم207 سوار شدم میگی دستت به206 نخورده!از کی 206شده وطن دوستی اگه به اینه که بفرمایید بوق بزنید ما اولین سری سمند بعدlx بعد سورن که سورنو هنو 5ساله داریمش از این ایرانی تر شمایی که پاتو تو یه تویوتا نذاشتی ببینی ماشین چیه جون آدم چقدر میارزه،منم نمیدونم چون ماشین آلمانی ندیدم
سمند سوار: 1392/10/317:41:25،
21
14
ایول آقا مهدی 206واقعا لگنه...نکنه چون گرون شده راضی هستی..همین 206که جناب ازش اینقد تعریف میکنی تا پارسال 14 ت باد می کشیدن هیچکی نمی خرید...بده مثبت رو...
مهدی: 1392/10/310:00:46،
31
33
دوستان عزیز همه پیشنهاد میکنم همین الان برای خرید خودرو اقدام کنند.که سال دیگه دوباره گرون میشه. هفته پیش 206 تیپ 5 خریدم.واقعا راضی هستم.37 میلیون واقعا می ارزه.اونایی که پول ندارند و یا احیانا فقط بلدند از خودروها ایراد بگیرند و یا فرهنگ رانندگی ندارند منفی یادشون نره !!!!
مهدی: 1392/10/311:13:33،
31
23
لیاقت شما همون 206 هست ما هر 2 3سال یه ماشین میخریدیم ولی دیگه تا آخر عمر هیچ ماشینی که دست توانمند مهندسای ایرانی بهش خورده باشه نمیخریم همینای که داریمو استفاده میکنیم اگه یه ماشین واقعی سوار شده بودی این حرفو نمیزدی
علی: 1392/10/312:13:22،
23
23
در پاسخ به مهدی دوم: همه مثل شما مرفه بی درد نیستند! در ضمن شما نمیخواد از 206 بد بگی. معلومه بجوری حسرتشو داری !!!
مهدی2: 1392/10/314:08:33،
24
18
علی آقا فهمیدی چی گفتی؟خدا رو شکر ما فقط حسرت ماشین آلمانی و آمریکایی روز داریم 206 که مال 10 سال پیشه حسرت داره برو تو خیابون بشمار اگر امثال شما دندون رو جگر میذاشتین 208 سوار میشدین با این قیمت
بينام: 1392/10/310:07:38،
30
46
هر هدفي نيازمند زمان و ثبات قدم است.ما نا اميد نميشويم و همچنان به نخريدن ادامه ميدهيم من الان يك سال هست كه صبر مي كنم اگر نياز باشد يك سال ديگر صبر ميكنم.حالا هي سايپا و ايران فرغون هشدار بدهند.ملت الان يك ساله داره به اونا هشدار ميده.
با نام: 1392/10/310:15:50،
23
25
اینقدر صبر کن تا علف زیر پات سبز شه! اگر هم دوست داری برو خودرو وارداتی بخر 1 میلیارد تومان! خودرو داخلی همیشه طرفداری خودشو داره و 4 تا مثل شما نمیتونن جو رو بهم بریزن عزیزم
داود: 1392/10/310:25:22،
33
23
تو پول نداري بخري دستت به گوشت نميرسه ميگي بو ميده
بانام: 1392/10/310:08:57،
23
16
هر هدفي نيازمند زمان و ثبات قدم است.ما نا اميد نميشويم و همچنان به نخريدن ادامه ميدهيم من الان يك سال هست كه صبر مي كنم اگر نياز باشد يك سال ديگر صبر ميكنم.حالا هي سايپا و ايران فرغون هشدار بدهند.ملت الان يك ساله داره به اونا هشدار ميده.
شاهین tehran: 1392/10/310:12:55،
18
15
هر چه پیش آید بد آید
امیدوار: 1392/10/310:20:15،
35
81
یک صدا با هم، تحریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم تا ارزانی
sam: 1392/10/310:22:10،
28
15
همه میگن نمیخریم ولی ی سربریدایران خودرو ببینید برا طرح به اصطلاح طلایی ملت چه میکنن صف کشیدنه.هرچه سرما بیاد بازم کم برامون
خوشحالم: 1392/10/310:23:46،
21
19
دارن ورشکست میشن افتادن به گدایی
جالبه به جای التماس، تحدید میکنن!
تبریزی: 1392/10/310:25:50،
13
22
من تعجبم از اینه که چرا ایران جیب خبر دیشب معاون وزیر صنعت رو که گفته هیچ تغییر تعرفه نداریم رو منعکس نمیکنه؟ البته من که فکر میکردم تناقض گویی دیگه تموم شده ولی متاسفانه هنوز هم . . .
نت: 1392/10/310:33:23،
13
16
معاون وزیر صنعت: تعرفه واردات خودرو تغییر نمی‌کند عصرخودرو:رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: تعرفه واردات خودرو فعلا هیچ تغییری نمی‌کند.
احسان: 1392/10/310:46:36،
20
18
مگه دیوونم برم 55 تومان بدم 207 بخرم، دست دوم خارجی شرف داره.
پاسخ به احسان: 1392/10/311:44:31،
22
18
نه اینکه ریخته برو بخر ، تو اگه 55 تومن داشتی تا حالا مطمئن باش میخریدی
vafa: 1392/10/310:52:36،
28
21
همه دارن اشتباه مىگن اونا که مىگن تحرىم تا ارزونى چهار قرون دارن مىگن ارزون شه با اون ازرا بخرن بابا چشاتونو باز کنید دارن میگن گرون میکنیم. واى به حال ادماى ساده به خدا اینا به فکر مردم نیستند گرون میکنند
محسن: 1392/10/311:24:42،
19
46
کی گفته پراید راه نمیره و اله بله ؟

من خودم هر روز تو اتوبان دارم با 160 تا با همین پراید میرم و میام

هیچیمم نشده - الان دو سال هستش

بشکنه چشم حسود
بزن به تخته به افتخار پراید
خریدار: 1392/10/313:11:01،
20
12
حتماً بابات تو خودرو سازی کار میکنه میترسی برشکست بشن اخراج بشه از پراید داری تعریف میکنی
دبیر: 1392/10/313:48:26،
19
12
محسن جان چشم حسود باید بترکه...
شکستنی نیست
ارش: 1392/10/311:30:41،
6
20
عالیه
سجاد: 1392/10/312:15:06،
100
21
من یه معلمم خالص 800 تومن میگیرم . شما قضاوت کنید از کجا بیارم 30 میلیون بدم سمند . که با خواب سرمایه و استهلاک و... خدود 800 هزینه نگهداریشه . 100 ت به حقوق من اضافه شده
تیبا: 1392/10/314:15:20،
12
19
تیبا اقساط بخر
كارشناس مالي: 1392/10/312:51:52،
27
19
دوستان ،سال آينده حداقل از دو جهت افزايش قطعي قيمت خودرو داريم يكي بواسطه افزايش در نرخ ماليات ارزش افزوده ساليانه و دوم به جهت افزايش در ميزان حقوق ودستمزد كارگران،ساير عوامل موثر بر قيمت خودرو بستگي به شرايط اقتصادي وبازار دارد .
میلاد: 1392/10/313:11:14،
12
16
حالم بهم میخوره از اینایی که میان اینجا و میخوان ادای روشن فکرای مهربون رو در بیارن و میگن مردم نخرید،،،، خودت سه تا ماشین تو پارکینگته لازم نکرده جای مردمی که نیاز به ماشین دارن حرف بزنی.
رسول: 1392/10/314:33:42،
17
17
دوستان عزيز
چه بخريد چه نخريد در سال اينده افزايش قيمت داريم
چون در سال اينده قيمت ماشين با ارز ازاد محاسبه ميگردد
من وامثال من كاره اي نيستند كه براي اين غولهاي بزرگ خودروسازي بتوانند
تعيين تكليف كنند. منتظر افزايش ١٥٪ باشيد
بنابراين بخريد و خودتون را اذيت نكنيد
آمنا: 1392/10/318:14:58،
22
15
چه خبره امروز حسابی دوستان ایارنخودرو سایپا فعالن اینجا بخرید بخری را انداختن برا لگنهای 30 سال پیششون!
آمنا: 1392/10/318:14:58،
19
13
چه خبره امروز حسابی دوستان ایارنخودرو سایپا فعالن اینجا بخرید بخری را انداختن برا لگنهای 30 سال پیششون!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل