کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشکل وام ازدواج سال 93 هم حل نمی شود


کد خبر : ۲۶۷۱دوشنبه، ۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳:۴۲۳۴۱۱ بازدید

زوجهای زیادی هستند که مدتهاست پشت در بانکها برای گرفتن وام ازدواج معطل هستند. مقدار وام زیاد نیست اما همان هم برای بسیاری از زوج های جوان اندکی گره گشاست.

قرار بود وزارت ورزش و جوانان در مرداد ماه امسال برای برطرف شدن مشکل عقب افتادن وام ازدواج، سامانه ای برای ثبت شکایت ها راه اندازی کند تا سریعتر مسائل را حل کند. اما باز هم زوجها مشکل دارند چون بانکها اعتبار کافی برای پرداخت وام ندارند.تابستان امسال مسعود امینی مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد که امیدوارم مشکل اعتبار وام بانکها در بودجه سال بعد حل شود و ما در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا مشکل وام ازدواج زوجها را حل کنیم.


وام ازدواج بودجه ندارد

به نظر می رسد این رایزنیها چندان هم فایده نداشته است چون عباس قائیدرحمت، نماینده مجلس درباره بودجه وام ازدواج برای سال بعد به مهر گفته که پرداخت تسهیلات وام ازدواج تا کنون ردیف مستقلی در بودجه نداشته و سال آینده نیز برای آن ردیف مستقلی پیش بینی نشده است.او با اشاره به ضرورت تعامل دولت و مجلس برای حل مشکل بودجه وام ازدواج گفت: در نظر گرفتن تسهیلات وام ازدواج یکی از راهکارهای تشویق برای ازدواج جوانان و همچنین موضوع افزایش جمعیت است که باید دولت برای آن تدبیر اساسی در نظر بگیرد.


سیاست های جمعیتی و ازدواج

آمار ثبت احوال نشان می دهد که میانگین ازدواج در کشور رو به کاهش است و از همین رو سیاستهای زیادی برای تشویق جوانان به نشکیل خانواده تصویب شده است. بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده در وزارت ورزش و جوانان که روی 800 نفر از جوانان تهرانی در رده سنی 18 تا 40 سال انجام شد نشان داد که بیش از 35 درصد از جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند ازدواج و تشکیل زندگی را‌ امری ضروری می‌دانند،‌ اما در شرایط کنونی‌امکانات تشکیل زندگی را ندارند.در این پژوهش پسران مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد را عامل این موضوع می دانند.

در این باره قائید رحمت نماینده مجلس با بیان اینکه تشکیل خانواده امری ضروری در کشور است افزود: حل مشکلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان از جمله مسکن و اشتغال و در نهایت شکل گیری خانواده وجود دارد نیازمند تعامل بین بخشی میان دولت ومجلس دارد.عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر اختصاص اعتبار به ازدواج جوانان گفت: ما نباید تنها رقمی را برای وام ازدواج در نظر بگیریم بلکه تخصیص آن مهم تر از در نظر گرفتن رقمی برای این نوع از تسهیلات است.

بودجه وزارت جوانان و ورزش

به گزارش مهر، طبق اعلام معاون پشتیبانی مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان بودجه جوانان در لایحه پیشنهادی بودجه سال 93 با افزایش 21 درصدی روبرو شده است و سهم جوانان نسبت به کل بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان یک سوم است. درواقع مبلغی که برای برنامه‌های امور جوانان اختصاص یافته از شش میلیارد تومان به 12 میلیارد تومان رسیده است.

راه حل چیست؟

به نظر می رسد تا ردیف بودجه مشخصی به وام ازدواج تعلق نگیرد کماکان مشکل پرداخت وام ازدواج مطرح است، زیرا بانک ها از منابع قرض الحسنه خود که محدود هستند برای پرداخت وام به زوج های جوان استفاده می کنند، البته این در حالی است که برخی از بانک ها ترجیح می دهند این سپرده ها را در محل های دیگری سرمایه گذاری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها