کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توضیح فانی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان


کد خبر : ۲۶۶۷۶یکشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۵۶۱۶۵۱ بازدید

وزیر آموزش و پرورش، توضیحاتی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان ارائه کرد و گفت: این وزارتخانه فعلاً بازنشستگی ...

وزیر آموزش و پرورش، توضیحاتی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان ارائه کرد و گفت: این وزارتخانه فعلاً بازنشستگی پیش از موعد ندارد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش خواهیم داشت؟»، اظهار داشت: فعلاً بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش نداریم.

وی افزود: در واقع سازمان بازنشستگی کل کشور با سنوات زیر ۳۰ سال خدمت برای بازنشستگی پیش از موعد موافقت نمی‌کند و اگر آموزش و پرورش هم موافقت کند، آنجا موافقت نخواهند کرد.

فانی در پاسخ به این پرسش که «آیا این مشکل به سنوات ارفاقی بر می‌گردد؟»، خاطرنشان کرد: سنوات ارفاقی که اصلاً نیست؛ حالا اگر همین سنوات ارفاقی را هم حساب نکنیم و مثلاً فردی با ۲۷ سال خدمت و ۲۷ روز حقوق بخواهد بازنشسته شود این را هم سازمان بازنشستگی کل کشور نمی‌پذیرد، زیرا برای آن سازمان بار مالی دارد؛ البته ۲ سال پیش توانستیم این کار را انجام دهیم، اما امسال دوستان ما را بر حذر دانستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعداد فرهنگیانی که علاقه‌مند بازنشستگی پیش از موعد هستند، گفت: دو سال پیش که این کار را انجام دادیم، پنج هزار نفر از افرادی که می‌توانستند بازنشسته شوند و مایل بودند باقی بمانند و ما هم نیاز داشتیم را نگه داشتیم، در عوض پنج هزار نفر از افرادی که به سن بازنشستگی نرسیده بودند را خارج کردیم.

وی تصریح کرد: اکنون در حال رایزنی و صحبت هستیم و اگر بتوانیم نظر سازمان بازنشستگی کشور را جلب کنیم خوشحال می‌شویم که مشکل همکار فرهنگی را مرتفع کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها