کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۶۶۱۲شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲:۰۳۹۴۸ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد که علت اصلی این مساله افزایش گمانه زنی‌های ...

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد که علت اصلی این مساله افزایش گمانه زنی‌های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بوده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، مقام‌های فدرال رزرو آمریکا طی روزهای گذشته از افزایش نرخ بهره در نشست های آتی حمایت کرده اند و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا و قیمت طلا شده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.7 درصد کاهش به 1342 دلار رسیده است. قیمت طلا در برخی از لحظات مبادلات روز جمعه تا 1337 دلار در هر اونس نیز کاهش یافته بود.

علی رغم کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه، قیمت این فلز گرانبها در هفته ای که گذشت با رشد 0.6 درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا به شدت در برابر افزایش نرخ بهره واکنش نشان می دهد. نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا دارد.

به نظر می رسد برگزاری نشست مهم اقتصادی جسکون هول از سوی فدرال رزرو کانزاس سیتی طی روزهای آینده و سحنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

اظهارات یلن می تواند تا حد زیادی مسیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را مشخص کند. اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره تاکید  کرد: ما اظهارات ضد و نقیضی از مقامهای فدرال رزرو آمریکا در روزهای گذشته شنیده ایم و این مساله واقعا سرمایه گذاران بین المللی را سردرگم کرده است.

بازارهای بین المللی اکنون منتظر اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. شاخص ارزش دلار نیز در پایان مبادلات روز گذشته با 0.4 درصد افزایش روبرو شده است و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است.

موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را زودتر از آنچه که بازارهای بین المللی انتظار دارد، افزایش دهد، قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

این موسسه افزود: البته هر گونه کاهش قیمت طلا، موقتی و کوتاه مدت خواهد بود چرا که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

بانک آمریکایی مریل لینچ نیز پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی در سال 2017 میلادی به بیش از 1500 دلار خواهد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها