کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت خودرو منطقی است


کد خبر : ۲۶۶۰یکشنبه، ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳:۵۵۵۹۶۵ بازدید

در حال حاضر تولید خودرو به یک‌سوم سال 90 رسیده است که طبیعتا افزایش قیمت با این حجم تولید منطقی به نظر می‌رسد. اما در اینجا باید از مسئولان به ویژه از خود بپرسیم چه دلایلی باعث شده تا تولیدکننده نتواند به میزان مناسبی فعالیت کند.

 محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم مجمع کارآفرینان ایران، ضمن شنیدن مشکلات تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه 50 درصد این ایرادات به جاست و باید اصلاح شود، اظهار داشت: به عنوان نمونه قرار است هفته آینده مشکلات شهرک‌های صنعتی بررسی شود تا در این رابطه به اجماع نظری دست پیدا کنیم.وی ضمن بیان این که خودتان شرایط اقتصادی کشور را بهتر می‌دانید و با وجود آنکه مطالب متعددی در بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها عنوان شده است، باید بگویم تحریم‌ها در فعالیت‌های اقتصادی کشور تاثیر گذاشته است، گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و مسائل را پیگیری کنیم. حتی به اعتقاد بنده شما باید جلساتی را نیز با وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و حتی معاون اول برگزار کنید.


* مذاکره با سیف برای اجرای مصوبات دولت توسط بانک‌ها نتیجه نداد

نعمت‌زاده در ادامه این گفت‌وگو با کارفرمایان ایران ضمن گلایه از اینکه براساس مصوبات اخیر دولت گشایش ال‌سی را با نرخ پایین قرار داده اما متاسفانه بازپرداخت با نرخ بالا صورت می‌گیرد افزود: برای حل این موضوع چندین بار با رئیس کل بانک مرکزی صحبت کرده‌ام تا در راستای آن مصوبات دولت در سیستم بانکی اجرا شود اما باید بگویم تاکنون نتوانسته‌ایم در این رابطه به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تولید خودرو به یک‌سوم سال 90 رسیده است که طبیعتا افزایش قیمت با این حجم تولید منطقی به نظر می‌رسد. اما در اینجا باید از مسئولان به ویژه از خود بپرسیم چه دلایلی باعث شده تا تولیدکننده نتواند به میزان مناسبی فعالیت کند.وی در پاسخ به گلایه یکی از مدیران عامل کارخانه آرد که هم‌اکنون با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستیم، گفت: این موضوع نیز باید پیگیری شود و از پتانسیل موجود در کشور برای تولید آرد و تامین نیاز داخل استفاده کنیم به نحوی که این موضوع را نیز به زودی بررسی خواهم نمود.

نعمت‌زاده با ورود به بحث صادرات که در جلسه امروز کارفرمایان ایران یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف به شمار می‌آید اظهار داشت: به طور قطع موانع جدی برای تقویت بخش صادرات کشور وجود داردکه در حال حاضر در حال پیگیری و رفع آنها هستیم.وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر یکی از بزرگترین موانع پیش‌روی صادرکنندگان پیمان‌سپاری ارزی بوده است گفت: در جلسات متعدد با وزرا بنده اصرار زیادی بر لغو این مصوبه داشتم که بالاخره طی مصوبه‌ای از سوی دولت تعهدات پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان لغو شد.

به اعتقاد نعمت‌زاده با وجود ابلاغ این مصوبه به بخش‌های مختلف هنوز هستند بخش‌هایی از سیستم اقتصادی کشور که به بهانه‌های متعدد حاضر به اجرای مصوبات جدید دولت نیستند که در همین راستا بنده به شما قول می‌دهم تا آخر خط مسائل و مصوبات پیگیری و دنبال خواهم نمود.

وی در رابطه با محدودیت‌های صادراتی برای تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: سعی می‌کنیم محدودیت‌های صادراتی را برطرف کنیم حتی بازده زمانی 6 ماهه‌ای را نیز برای صادرکنندگان در نظر گرفته‌ایم. البته باید این نکته را متذکر شوم که اولویت اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت تامین نیاز داخل و سپس صادرات محصولات تولیدی است.

نعمت‌زاده کاهش عوارض در برخی از کالاهای صادراتی را نیز دیگر اقدام دولت برای رفع محدودیت‌های صادراتی عنوان کرد و گفت: در بخش آرد صادرکنندگان این بخش باید مابه‌التفاوت ارز را پرداخت کنند که این امر مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است. البته در سالهای آینده درصددیم هزینه‌ها را به حداقل ممکن برای صادرکنندگان برسانیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها