کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش نام های پر آوازه در رده بندی های جدید


کد خبر : ۲۶۵۹یکشنبه، ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳:۲۹۸۳۹۱ بازدید

با سخت گیرانه تر شدن معیارهای ایمنی در خودرو، تعداد کمتری در رده بندی به صدر جدول می رسند و بسیاری از خودروها هم از رده خارج می شوند.
ریزش نام های پر آوازه در رده بندی های جدیدریزش نام های پر آوازه در رده بندی های جدید

به گزارش مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه، هر چند که خودروها روز به روز ایمن تر می شوند تعداد خودروهایی که افتخار تأیید «مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه» Insurance Institute for Highway Safety یا IIHS را به دست می آورند هر سال کمتر می شود. هدف این مؤسسه از سخت گیری ها این است که به فناوری های نو در عرصه ایمنی خودرو دامن بزند.

این مؤسسه که توسط صنعت بیمه در آمریکا تأسیس شده می گوید:  فقط 22 خودروی مدل 2014 توانسته اند بهترین امتیاز را به خود اختصاص دهند. که مهمترین آنها فورد فیوژن، هوندا آکورد، مزدا3، سوبارو فورستر و تویوتا هایلندر بوده اند. این خودروها که در رده اول قرار گرفته اند با عبارت Top Safety Pick+ توصیف شده اند.

17 مدل دیگر هم در رده دوم قرار گرفته اند که همان عبارت بالا بدون علامت مثبت برای آنها در نظر گرفته شده و نکته این جا است که نسبت به سال گذشته 70 درصد مدل ها ریزش داشته اند و دیگر توانایی ماندن در این رده بندی را ندارند. به بیان دقیق تر 130 مدل از خودروها سال گذشته در این رده بندی می گنجیدند که اکنون دیگر فاقد معیار لازم برای ماندن در این رده بندی هستند. برای مثال خودروهایی مثل فورد اکسپلورر، هوندا CR-V، هیوندایی سوناتا، تویوتای RAV4 و فولکس واگن مدل جتا از این رده بندی خارج شده اند و دیگر توانایی ماندن ندارند.برای ماندن در رده اول، خودرو باید مجهز به «سیستم هشدار پیشاپیش» قبل از برخورد با خودرو یا پیاده و «سیستم ترمز خودکار» باشند. برای ماندن در رده دوم این رده بندی خودرو باید بتواند تست های small overlap [همپوشانی های کوچک] را پشت سر بگذارند. 

در این صورت خودروها برای بقا لازم است مجهز به فناوری های نو شوند. از جمله سیستم های هشدار دهنده، حسگرها، دوربین ها و رادارها برای ممانعت از برخورد با افراد و اجسام.خودروسازان برای این سیستم ها نام هایی انتخاب می کنند، برای مثال ولوو روی سیستم های ایمنی خود «ایمنی شهر» گذاشته؛ سوبارو از نام «دید چشم» EyeSight و مزدا از «شهر هوشمند» استفاده می کند. در حال حاضر هوندا 5 مدل، مزدا، سوبارو و لوو سه مدل و فورد و تویوتا هر یک دو مدل در رده بندی اول یعنی Top Safety Pick+ دارند. 

تویوتا کمری در ماه اکتبر سال 2013 از فهرست خودروهای توصیه شده این مجله خارج شده بود اما مهندسان تویوتا به سرعت تغییرات لازم را اعمال کردند و اکنون تویوتا کمری در رده دوم یعنی Top Safety Pick  قرار گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها