کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درباره رفع حصر صورت گرفت / واكنش مطهری به باهنر


کد خبر : ۲۶۵۳۶پنجشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹:۳۱۹۰۶ بازدید

علی مطهری روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، به بیان نکاتی جدید درباره موضوع حصر پرداخت و در واکنش به سخنان اخیر باهنر که گفته بود محصوران ...

علی مطهری روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، به بیان نکاتی جدید درباره موضوع حصر پرداخت و در واکنش به سخنان اخیر باهنر که گفته بود محصوران درصورت رفع حصر ایجاد مشکل می‌کنند و بهترین وضعیت ادامه حصر است، از ردوبدل‌شدن پیام‌هایی بین خود و میرحسین موسوی خبر داد. مطهری همچنین گفت که پایان حصر به نفع ایجاد وحدت ملی است. مطهری در این گفت‌وگو با اشاره به مصاحبه اخیر باهنر و سخنان او درباره ارسال پیغامی برای میرحسین موسوی مبنی بر رفع حصر او و دیگر محصوران در صورت توقف ادامه فعالیت‌های سیاسی آنها، گفت: «به نظر می‌رسد بهتر بود که ایشان برای حل مشکل پیشنهاد می‌دادند که اتهام‌های همه طرف‌های مؤثر در حوادث سال ۸۸ رسیدگی شود و به محصوران نیز اجازه دفاع داده شود تا با مشخص‌شدن سهم هر کدام از طرفین، این پرونده برای همیشه بسته شود».  

این در حالی است که روز گذشته دختر میرحسین موسوی به نقل از پدر خود، رسیدن هرگونه پیام از سوی محمدرضا باهنر به محصوران را تکذیب کرده بود. مطهری درباره این اظهارنظر باهنر ‌که گفته بود: «در صورت برگزاری دادگاه، حکم محصوران اعدام خواهد بود» هم گفت: «اینکه گفته‌اند حکم محصوران اعدام است، حرف درستی نیست؛ چراکه محارب یعنی کسی که به‌صورت مسلحانه با نظام اسلامی مقابله کرده باشد، درحالی‌که این افراد چنین کاری نکرده‌اند و اگر هم اتفاق‌هایی افتاد که منجر به کشته‌شدن تعدادی از افراد شد، بخشی از آن ناشی از مدیریت نامناسب بحران توسط نهادهای مسئول بود». نایب‌رئیس مجلس دهم تأکید کرد: «نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها بر گردن محصوران است. همه طرف‌ها باید در این خصوص پاسخ‌گو باشند. به هر حال، مهم این است که حرف‌های آنها را بشنویم و اینکه یک طرف قضیه در حصر باشند و اجازه دفاع نداشته باشند و از این‌سو، مرتبا اتهام‌هایی به آنها وارد کنیم، اقدام منصفانه و جوانمردانه‌ای نیست».

کمک محصوران پس از حصر به آشتی ملی

مطهری همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا اساسا ارسال پیغام از سوی آقای باهنر صحت داشته یا خیر، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «گاهی ممکن است عده‌ای از آزادی محصوران نگران باشند که تشنجی در جامعه ایجاد شود و آن حوادث ادامه پیدا کند که مشخص است چنین مسئله‌ای واقعیت ندارد». او همچنین گفت: «اگر آقای باهنر پیامی هم داده‌اند، باید خوش‌بین باشیم، چراکه احتمالا ایشان احساس مسئولیت کرده است». نماینده مردم تهران در مجلس دهم تأکید کرد: «حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ مرهون فضای احساسی آن دوران بود و به فرض محال که این افراد چنین قصدی داشته باشند، قطعا این بازگشت به آن دوران محقق نمی‌شود؛ ضمن آنکه محصوران هرگز چنین قصدی ندارند و بارها گفته‌اند که از دولت حمایت می‌کنند و درصورتی که از حصر خارج شوند، به اتحاد و آشتی ملی کمک خواهند کرد».

پیغام مهم مطهری برای میرحسین

نایب‌رئیس مجلس و عضو فراکسیون امید در مجلس همچنین با اشاره به اقدام خود برای حل مشکل حصر، گفت: «حدود دو سال پیش از طریق دختر آقای موسوی پیغامی ارسال کردیم که در صورت آزادی، در ادامه چه برنامه‌ای خواهند داشت که ایشان پاسخ بسیار خوبی دادند». او با بیان اینکه با توجه به گذشت زمان نسبتا طولانی دوساله از ارسال این پیغام برای محصوران، پاسخ دقیق آنها را به خاطر ندارد، گفت: «فحوای کلام محصوران این بود که به انقلاب علاقه‌مند هستند و به آن پیغام، پاسخ مثبت و خوبی داده بودند که حاکی از حمایت ایشان از وحدت ملی و خیرخواهی برای انقلاب اسلامی بود و در آن، هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا تفرقه وجود نداشت».

واکنش مطهری به سخنان امام جمعه مشهد

موضع‌گیری درباره موضوع حصر تنها سخن خبرساز مطهری در روز گذشته نبود. او در گفت‌وگویی دیگر با خانه ملت هم درباره سخنان اخیر امام جمعه مشهد درباره اجرای کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی گفت: «درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و این‌گونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند». این نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: «این کار و نظر، غلط و نادرست است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نباید زیر بار این موضوع می‌رفت. معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثناست. در اینجا وزیر ارشاد عقب‌نشینی کرده و کارش هم درست نیست و حتی می‌شود مورد سؤال در مجلس واقع شود». مطهری درباره شرایط خاص شهر مشهد نیز گفت: «این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلا معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست». نایب‌رئیس مجلس درباره اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا (ع) درمورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: «چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد».



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها