کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک خودرو آلمانی ساخت آمریکا در ایران


کد خبر : ۲۶۳۴شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴:۲۵۷۹۹۶ بازدید

باز هم یک خودرو لوکس دیگر. باز هم یک مدل 2014 دیگر. یک شاسی‌بلند دیگر. یک ب‌ام‌و دیگر. باز هم یک عضو جدید به باشگاه 1 میلیاردی‌ها اضافه شد.
یک خودرو آلمانی ساخت آمریکا در ایرانیک خودرو آلمانی ساخت آمریکا در ایران

آن ایامی که واردات انواع و اقسام خودرو تقریباً بدون مشکل صورت می‌گرفت، حرف و حدیث‌هایی برای یکی دو مدل مطرح می‌شد.همان زمانی که محصولات روز اروپایی و آسیایی به سرعت بعد از رونمایی در نمایشگاه‌های بین‌المللی در بازار ایران دیده می‌شدند، جای تعجب بود که این مدل‌ها فرصتی برای حضور در بازار ایران پیدا نمی‌کردند.درباره یک مدل خاص از ب‌ام‌و صحبت می‌کنیم. شاسی‌بلندی به اسم X5. خودرویی که هیچ‌گاه تایید نشد به خاطر ساخت آمریکا بودنش، مجوز حضور در بازار ایران را نداشت. هرچه هست اکنون جدیدترین ویرایش این آلمانی وارد بازار ایران شده و خوب هم خرید و فروش می‌شود.

درباره X5

شاید باورکردنی نباشد ولی این خودرو نخستین تجربه ب‌ام‌و در دنیای شاسی‌بلندها و به عبارتی اولین فرزند از خانواده Xها بود. یعنی پیش از آنکه اساساً مدل‌های X3، X6 و X1 وجود خارجی داشته باشند، این خودرو در سال 1999 اعلام موجودیت کرد.تمام جنجال‌ها بر سر X5 زمانی آغاز شد که ب‌ام‌و تصمیم گرفت این خودرو را بیرون از خاک آلمان در کارولینای جنوبی آمریکا تولید. کند. در حقیقت این شرکت X5 را تنها برای آن بازار در نظر گرفته بود و هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که بازارهای جهانی تا این حد مشتاق خریدنش شوند.

مشخصات فنی

آنچه اکنون در بازار ایران خرید و فروش می‌شود مدل xDrive35i نام دارد. شاسی‌بلندی تنومند با موتور 3000 سی‌سی شش سیلندر خطی که قدرت خروجی‌اش 306 اسب‌بخار اعلام شده است.مصرف میانگین سوخت این خودرو با رینگ‌های 18 اینچی تنها 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. سرعت نهایی X5 جدید 235 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن 6.5 ثانیه است.

در بازار ایران

قاعدتاً تعجب نخواهید کرد اگر بدانید قیمتش بالای 1 میلیارد تومان است. این روزها این عدد خیلی خاص نیست. 1 میلیارد و 120 میلیون تومان قیمتی است که باید برای خرید چنین شاسی‌‌بلند 2014 پرداخت.با این پول می‌شود روی گزینه‌های دیگر هم حساب کرد؛ مازراتی گرن توریسمو 1 میلیارد تومانی، پورشه پانامرای 1 میلیارد و 110 میلیون تومانی و مرسدس‌ بنز S550 جدید 1 میلیارد و 60 میلیون تومانی.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها