کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تعطیلی؛ سرنوشت فرودگاه 80 ساله

کدخبر:۲۶۲۸۷جمعه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۴۷۲۹۸۶ بازدید

توقف و تعطیلی یکی در میان پروازهای فرودگاه همدان در سال‌های اخیر سرانجام کار این فرودگاه را که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد به تعطیلی ...
تعطیلی؛ سرنوشت فرودگاه 80 ساله

توقف و تعطیلی یکی در میان پروازهای فرودگاه همدان در سال‌های اخیر سرانجام کار این فرودگاه را که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد به تعطیلی کشاند، به طوری که بعد از پروازهای نوروزی، در ۴ ماه گذشته دیگر هیچ پروازی در این فرودگاه انجام نشده است. از میان ۵۴ فرودگاه که زیرنظر شرکت فرودگاه‌ها فعالیت می‌کنند، تنها یک فرودگاه، یعنی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) سوددهی دارد؛ این سخنی است که مسئولان صنعت هوانوردی نیز بر آن تاکید دارند و همواره از تلاش برای افزایش سوددهی فرودگاه‌ها سخن گفته‌اند. 

فرودگاه همدان یکی از فرودگاه‌های زیانده و نیمه‌فعال کشور است که آمار رسمی شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد در ۴ ماه گذشته هیچ نشست و برخاستی در آن انجام نشده و در وضعیت تعطیلی به سر برده است. به گفته علی کیخایی، مدیر این فرودگاه، پیش از این پرواز در مسیرهای همدان ـ کیش، همدان ـ تهران و همدان ـ مشهد به طور نامنظم و مقطعی در این فرودگاه انجام می‌شد اما به دلیل استقبال نکردن مسافران و به‌صرفه نبودن پروازها برای شرکت متولی، این پروازها لغو شد. 

حالا خبر می‌رسد که قرار است بار دیگر پرواز همدان ـ کیش در این فرودگاه برقرار شود اما آنطور که مدیرعامل شرکت متولی این پروازها می‌گوید، برای به‌صرفه بودن این پرواز باید دستکم ۱۳۵ صندلی هواپیما در هر پرواز این مسیر پر باشد در غیراین صورت بار دیگر این پروازها تعطیل خواهد شد. در چند سال گذشته مسئولان این فرودگاه تلاش کردند با برقرار کردن پروازهای حج تمتع و حج عمره به کار این فرودگاه رونق بخشند اما این پروازها نیز تنها در سال گذشته برقرار و دوباره تعطیل شد.


فرودگاه بین‌المللی بدون پرواز

فرودگاه همدان با وسعتی حدود ۲۵۰ هکتار در شمال غربی همدان قرار دارد. وجود فرودگاه در استان همدان قدمتی حدود ۸ دهه دارد و فرودگاه جدید این استان نیز از سال ۵۱ در کنار همان فرودگاه قدیم راه‌اندازی شد. یکی از مشکلاتی که از ابتدا کار فرودگاه جدید همدان را دشوار کرده بود، پهنای نامناسب باند این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیماهای بزرگی مانند ایرباس ۳۰۰ بود. این مشکل در سال ۸۸ با اجرای طرح توسعه این فرودگاه رفع شد اما همچنان مشکلاتی در کار است که نه تنها پروزهای بین‌المللی، که پروازهای داخلی این فرودگاه را به تعطیلی کشانده است. به نظر می‌رسد بخش اصلی این مشکلات، نبود برنامه بازرگانی برای جذب مسافر است. 

در حالی که هنوز برنامه دقیقی برای راه‌اندازی و توسعه پروازهای داخلی در فرودگاه همدان وجود ندارد، پایانه زیارتی با صرف هزینه‌ای بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال در این فرودگاه در دست ساخت است؛ این نکته قابل‌تامل مسئله‌ای است که اعتراض نماینده مردم همدان در مجلس دهم را به دنبال داشته است. 

احمد خجسته معتقد است اگرچه با توجه به هدف‌گذاری مسئولان برای بین‌المللی شدن این فرودگاه و درخواست مردم برای برقراری پروازهای زیارتی، وجود چنین پایانه‌ای ضروری است اما در شرایطی که برنامه‌ریزی درستی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این فرودگاه وجود ندارد، نمی‌توان از این زیرساخت به طور مناسب بهره‌برداری کرد. 
او به صمت می‌گوید: در چند سال گذشته بیش از ۶۰میلیارد تومان در فرودگاه همدان برای بازسازی و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات لازم درجهت بین‌المللی شدن این فرودگاه هزینه شده و در حال حاضر امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر فراهم شده اما این فرودگاه به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب به وضعیت فعلی دچار شده است. 

آنطور که این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح می‌دهد، نبود برنامه‌ریزی درست از سوی مسئولان در زمان برقرار بودن پروازهای تهران و کیش موجب شد پروازها به‌دست چارترکنندگان بیفتد، در همین حال نامناسب بودن شرایط پروازها موجب کاهش اشتیاق مردم به استفاده از هواپیما شد. به گفته وی، تاکنون همه پروازهای انجام شده در این فرودگاه، پروازهای چارتری بوده و آخرین پروازی که در این فرودگاه فعال بوده پروازهای کیش و مشهد بود که در نوروز ۹۵ متوقف و پرونده پروازهای فرودگاه بسته شد. از سوی دیگر به گفته او در سال‌های گذشته پرواز دوبی نیز در این فرودگاه برقرار شد اما به دلیل استقبال نکردن مسافران، این پروازها کاهش یافت و لغو شد.


پروازها به صرفه نیست

اگرچه مسئولان معتقدند با راه‌اندازی پایانه زیارتی فرودگاه همدان، رونق به پروازهای زیارتی و خارجی این فرودگاه بازمی‌گردد اما آمار شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته تعداد این پروازها کمتر از ۱۰ پرواز در ماه بوده که به نظر می‌رسد حتی در صورت راه‌اندازی دوباره هم این میزان پرواز نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های بالای این فرودگاه برای توسعه پایانه زیارتی و هزینه‌های شرکت‌های برقرارکننده پروازها باشد. آنهم در شرایطی که این فرودگاه در یکی دو سال گذشته افت شدید فعالیت و در ۴ ماه گذشته کاهش صد درصدی نشست و برخاست بار و مسافر را شاهد بوده است. 

مهم‌ترین دلیل کاهش پروازها در فرودگاه همدان در سال‌های گذشته را استقبال نکردن مسافران از پروازها می‌دانند؛ گویا شرکت‌های خصوصی اعلام کرده‌اند برای آنها برقراری پروازهایی که تنها چند مسافر در آنها حضور دارد، به‌صرفه نیست. 

مدیرعامل فرودگاه همدان می‌گوید: برای به‌صرفه بودن پروازهای برنامه‌ای و جلوگیری از تعطیلی فرودگاه، باید دستکم ۵۰ نشست و برخاست در طول روز در فرودگاه انجام شود؛ امری که در حال حاضر و با توجه به استقبال پایین مسافران امکان‌پذیر نیست. به گفته کیخایی، تلاش برای راه‌اندازی پروازهای عتبات و حج و پرواز در مسیرهای خارجی مانند دوبی در راستای حفظ همین ترافیک بوده هرچند تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است. به گفته کیخایی در ۵ سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان فقط در سطوح عملیات و تجهیزات پروازی هزینه و سالن قدیمی فرودگاه نیز بهسازی شده است. 

از سوی دیگر به نظر می‌رسد راه‌اندازی آزادراه ساوه ـ همدان از سال گذشته نیز در کاهش بار سفرهای هوایی همدان نقش مهمی داشته است زیرا با استفاده از این آزادراه و آزادراه تهران ـ ساوه، مسافران می‌توانند در سفری ۳ ساعته خود را از تهران به همدان برسانند و در گرانی بلیت هواپیما و ارزان بودن سوخت، سفر جاده‌ای با خودرو شخصی یا اتوبوس برای آنها به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد. از سوی دیگر نظر برخی کارشناسان دیگر حوزه هوایی بر این است که همه فرودگاه‌ها نمی‌توانند سوددهی داشته باشند و برخی از آنها با اهداف توسعه‌ای راه‌اندازی شده‌اند و باید همیشه حتی در نبود پرواز، فعال باشند. این نظر مبتنی بر این است که رفت و آمد دانشجویان، مسئولان و نمایندگان مجلس به شهرها و رساندن نیرو و خدمات امدادی در زمان حوادث، بخشی از دلایل احداث فرودگاه در شهرهایی است که مردم اشتیاق یا نیاز چندانی به استفاده از حمل‌ونقل هوایی ندارند. 

در این زمینه پاسخ یکی دیگر از نمایندگان همدان به صمت قابل‌تامل است. مهدی مفتح، نماینده مجلس دهم ضمن اظهار بی‌اطلاعی درباره تعطیلی فرودگاه همدان، می‌گوید این مسئله قابل بررسی است زیرا این پاسخ از این نظر قابل تامل است که نماینده‌های مجلس شورای اسلامی یکی از اصلی‌ترین قشرهایی هستند که در سرپانگه‌داشتن فرودگاه‌ها به نیازهای آنها توجه می‌شود و وقتی آنها از فرودگاه شهر خود استفاده نمی‌کنند چگونه می‌توان از مردم عادی با نیازهای کمتر و با سطح درآمد کمتر انتظار داشت بار درآمدزایی فرودگاه‌ها را به دوش بکشند. بررسی سایت فرودگاه همدان نیز نشان می‌دهد تعطیلی پروازهای این فرودگاه در ۴ ماه گذشته، سایت این فرودگاه را تبدیل به سایتی تبلیغاتی کرده است که به جز اطلاعاتی فنی درباره فرودگاه، هیچ نشانی از مقاصد پروازی قبل یا مقاصدی که برای برقراری پرواز به آنها برنامه‌ریزی شده، وجود ندارد.


الزامات توسعه هوانوردی در همدان

به گزارش صمت، استان همدان ۲۰ هزار کیلومتر مساحت و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به اینکه دروازه ورودی استان‌های غربی محسوب می‌شود، فعالیت فرودگاه در این استان ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند به استان‌های همجوار نیز خدمات‌رسانی کند. همانطور که سال گذشته در زمان برقراری پروازهای حج، کردستانی‌ها نیز از این فرودگاه برای اعزام به عربستان استفاده کردند. 

از سوی دیگر در شرایطی که راه‌آهن غرب هنوز فعال نیست، فرودگاه می‌تواند یکی از شیوه‌های مهم دسترسی آسان به استان‌های مرکزی، شرقی و جنوبی برای همدان باشد. 
در حالی که راه‌اندازی آزادراه ساوه ـ همدان را یکی از دلایل کاهش فعالیت فرودگاه همدان در سال گذشته می‌دانند در حال حاضر جاده‌های دیگری همچون بزرگراه همدان ـ سنندج و همدان ـ کرمانشاه نیز در دست احداث هستند که می‌توانند تهدیدی دوچندان برای مسیرهای پروازی همدان باشند. بنابراین به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی جامع و همه‌جانبه‌نگر در زمان راه‌اندازی دوباره پروازهای این فرودگاه و ساخت پروژه‌های زیرساختی در کشور مانند آزادراه ساوه ـ همدان ضروری است. 

یکی دیگر از دلایل استقبال نکردن از حمل‌ونقل هوایی در همدان را می‌توان به شرایط اقتصادی مردم در غرب کشور نسبت داد. با توجه به اینکه استان‌های غربی جزو مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور دسته‌بندی می‌شوند، به نظر می‌رسد پرداخت هزینه‌های دسترسی به فرودگاه و استفاده از هواپیما برای مردم این استان‌ها چندان به صرفه نیست. 
به نظر می‌رسد ضروری است در این استان‌ها تا زمان پاگرفتن پروازها، تا چند سال یارانه یا مشوقی برای سوار شدن به هواپیما در نظر گرفته شود؛ آنهم در شرایطی که با وجود آزادراه ساوه ـ همدان در مدت ۳ ساعت مردم می‌توانند خود را از همدان به پایتخت برسانند. ‌

از سوی دیگر به نظر می‌رسد حضور شرکت‌های گردشگری باتجربه در همدان ضروری است تا بتوانند با بررسی وضعیت نیازهای مردم منطقه، پروازهای برنامه‌ای مناسبی در این استان برقرار و اقدام به جذب مسافر کنند. 

تعطیلی فرودگاه بین‌المللی همدان در حالی رقم خورده است که فرودگاه‌های استان‌های همسایه همچون کرمانشاه و سنندج که در سال‌های گذشته مشکلات مشابهی را تجربه کردند، در حال رشد هستند و در ماه‌های گذشته افزایش فعالیت داشته‌اند. بنابراین توجه بیش از پیش مسئولان به بهسازی وضعیت این فرودگاه و ترغیب مردم به استفاده از آن ضروری به نظر می‌رسد؛ در غیراین صورت رفع مشکلات دشوارتر خواهد شد. ‌

- صمت

همراه مکانیک



دیدگاه ها

جنوب ''''': 1395/5/2211:29:03،
62
10
این حرفها بهانه است

بگوچه نقشه ای برای این زمینها کشیده اید
آخه ۲۵۰ هکتار زمین با این موقیعت کم نیست

هر پروژه ای دولت اجرا کنه برای ملت سودی نداره وفقط ملت باید عوارض یا مالیات بدن

hamed: 1395/5/2217:18:25،
27
9
فرودکاه همدان آخر شهر هست و زمین هاش قیمت آنچنانی نداره

اما مشکل اصلی اینجاست که سازمان هواپیمایی اشتهاش برای درآمد بیش از حد معموله
: 1395/5/2220:19:28،
22
7
خب پرواز میزارن مردم پول ندارند سوار یشوند لغو میشه نمیشه هواپیما خالی بیاد و بره که
قدرت خرید مردم ضعیفه
جنوب : 1395/5/2220:21:04،
18
5
واسه زمینها نقشه داره
یا جاده با عوارض
یا بزرگراه
یاتجاری مسکونی
یا کارخانه
یا شهر بازی
یا. ۰۰۰۰

آخه آینده معلوم میکنه چون میذارن یه مدت زمان ازش بگذره بعد بهش حمله میکنن



شمال: 1395/5/2301:31:41،
19
7

بقالی پدر من شیکه! جنساشم جوره!!...
ولی پسرعمو ودخترداییم ازبقالی پدرمن خریدنمیکنه!!!
حسن آقا واخترخانوم ازدوکوچه پایین ترهم که بخاطراخلاق پدرم اصلابه بقالی مانمیان ن ن ن...!!!

فرودگاه امام خمینی تهران فقط مسافرفرسته!!!
توریسم خارجی کجا؟!!!
نمازخونه اش را فقط زمان اذان بازمیکنند!!!(که کسی نره توش استراحت کنه!!!)
حالا انتظارداریم فرودگاه همدان و... بااین اوضاع رکوداقتصادی کارکنه!!!


فرزاد: 1395/5/2312:04:20،
15
9
والا خیلی حرفه که یک حکومتی یک فرودگاه داخلی یا بین المللی رو از یک حکومت دیگه تحویل بگیره و بعد از 37 سال خرابه تحویل بده این خودش خیییییلیییی هنره.
فکر نکنید هر کسی میتونه همچین کاری بکنه این خودش خیییییلیییی هنر میخواداااا!!!!!
سعید ۱: 1395/5/2211:30:20،
44
40
خدایا تبعیض تا چه اندازه

این همه هزینه بی مورد در همدان در حالی است که مردم اصلا نیاز به فرودگاه بدلیل نزدیک بودن به مرکز ندارند.

این در حالی است که سالهاست قرار است که فرودگاه سقز تکمیل بشه ولی هنوز بودجه آن تصویب نشده و در ۱۰ سال آینده هم به نتیجه نخواهد رسید.
مردم در جاده های کردستان جان می دهند در حالی که نه فرودگاه وجود دارد نه قطار وجود و نه جاده مناسب و آزاد راه و این در حالی است که بدلیل دوری مسافت هم فرودگاه اقتصادی خواهد بود و هم راه آهن چون مردم وقتی قصد سفر دارند بدلیل طولانی بودن مسیر و خسته شدن در اتوبوس لرز می کنند.
البته بدلیل اینکه اکثر مسافرها به مقصد بانه می روند و بانه فاصله دورتر با مرکز دارد طبعا فرودگاه در بانه به صرفه تر خواهد بود
احسان: 1395/5/2216:03:03،
41
17
سعید آقا اینکه چرا در سقز سرمایه گذاری نمیشه بحث درستی است باید سرمایه گذاری بشه ولی این که سرمایه گذاری در همدان بیمورد است بحث و نظر کاملا غلطی است شما سقز را با همدان مقایسه میکنی ؟ قیاس این دو با هم کاملا اشتباه است سقز اندازه یکی از شهرکهای اطراف همدان هم نیست . همدان مرکز استان و مرکز اتصال شهرهای شرق و جنوب به غرب کشور است ولی سقز یکی از شهرستانهای استان کردستان .
مهدی: 1395/5/2220:01:30،
20
15
جناب احسان منم قبول دارم قیاس این دو باهم اصلا صحیح نیست و اصلا لزومی هم به قیاس نیست اما اینکه فرمودید شهرستان سقز اندازه یکی از شهرک های اطراف همدان هم نیست نشان از این دارد که اصلا طرف غرب کشور نرفتید. سقز دومین شهر بزرگ استان کردستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت هست که اتفاقاً از نظر حمل و نقل جاده ای بسیار حائز اهمین هست چون پل ارتباط غرب و شمال غرب کشور به جنوب و جنوب غرب ایران هست که اتفاقا از لحاظ ترافیک جاده ای بسیار شلوغ و دارای حوادث ناگوار هست به نوعی حوادث جاده ای منتهی به سقز در ایران رکورد دار به شمار میرود.
پاسخ به مهدی: 1395/5/2222:50:40،
21
8
آقا مهدی کمی بزرگنمایی کردی جمعیت سقز حدود 140 هزار نفره نه 300 هزار نفر
سعید ۱: 1395/5/2300:49:45،
14
14
احسان جان کسی نگفته که سقز از همدان بزرگتر است بنابر این باید فرودگاه داشته باشد.
ما عرض کردیم کردیم که سقز فاصله بیشتری با مرکز دارد و مردم تمایل بیشتری به استفاده از حمل و نقل عمومی و بخصوص هواپیما دارند ولی این امکان وجود ندارد . و مردم باید یا از خودرو شخصی استفاده کنند یا بلای سفر با اتوبوس را به مدت ۱۰ ساعت به جان بخرند.
ولی همدان بدلیل نزدیک بودن به مرکز و وجود داشتن اتوبان مردم تمایل به استفاده از هوا پیما ندارند . همان چیزی که اکنون اتفاق افتاده.
بهتر است بدانید که سقز روی شاهراه شمال به جنوب ( اهواز به تبریز ) قرار دارد و بخش زیادی از حمل و نقل بین المللی بندر به تبریز روی این جاده قرار دارد که کل مسیر آزاد راه شده غیر از مناطق کردنشین آن از کرمانشاه تا میاندوآب . حالا من کرد هستم و بدبین به نظام ولی نمی دانم بقیه حاضرین در این سایت چی فکر می کنند.
پاسخ به مهدی: 1395/5/2306:15:33،
17
11
خودت جواب خودت رو دادی شهر 300 هزار نفری فرودگاه نمیخواد جاده خوب میخواد که حوادث جاده ایش کم بشه و دیگه اینکه حمل و نقل بالا بابت عبور کامیونه نه اینکه همه بارشون رو میارن اونجا خالی میکنن پس بازم فرودگاه به دردش نمیخوره
آرش بروجردی: 1395/5/2306:43:48،
16
9
سقز شهر کناری سنندج هست و سنندج هم فرودگاه فعال داره
-مردم دز جاده های کردستان جان می دهند؟؟!
واقعن هم هست ولی به خیال تون اگه فرودگاه هم بزنن این مردم چند درصدشون از پرواز استفاده می کنن...رفع مشکل اصلی باید انجام بشه ...یعنی جاده سازی.
در ضمن این قدر شهرهای مهم تر از سقز فرودگاه ندارن
سقز 135 هزار نفر جمعیت داره بروجرد ما 370 هزار نفر!
ما هم فرودگاه نداریم ...بروجرد هم دانشگاه های فعالی داره(آزاد-سراسری) و شرکتای مهمی مث نساجی و زاگرس خودرو و زاگرس پوش داروسازی(2 مورد) و صنایع کاشی و سرامیک و چیزای دیگه که اینا برای رفت و آمد اساتید و پزشکان و کارشناسان خارجی نیاز به فرودگاه هست و مطمئنم توی این 370 هزار نفر ظرفیتی هست که پرواز رو پر کنه .
راشد: 1395/5/2308:14:13،
15
6
دوستان خواهشاً اینقدر سر مسائل پوچ و بی مورد باهم جدل نکنید. اگر دنبال اقتصاد قوی و توان رقابت با کشورهای پیشرفته هستیم باید همه شهر های ایران مانند کشورهای پیشرفته دارای فرودگاه و ریل قطار باشه. باید یاد بگیریم اگر دنبال پیشرفت خودمون هستیم پیشرفت دیگران رو هم ببینیم نه اینکه بگیم چون ما نداریم نباید بقیه هم داشته باشند. در ضمن تا جایی که من اطلاع دارم فرودگاهی که در سقز احداث شده بعد از سنندج دومین فرودگاه استان کردستان هست که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داره و حتی در سفر رهبری به این شهرستان از باند این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیما استفاده شد.
سعید ۱ به آرش بروجردی: 1395/5/2412:35:50،
16
10
سقز ۲۰۰ کیلومتر با سنندج فاصله دارد . کسی که ۲۰۰ کیلومتر راه بره تا به فرودگاه برسه بعد سوار هوا پیما بشه با یکی دو ساعت تاخیر از دید شما احمق نیست.
سقز بدلیل مسافت زیاد و جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر از ۴ سال قبل فرماندار ویژه شد تا مردم برای کارهایی اداری به مرکز استان مراجعه نکنند.
نمی دانم این همه مسافر که راهی بانه هستند و تو راه تصادف می کنند و جانشان را می دهند چرا کسی نمی بینه.
اصلا فرودگاه باید بانه ساخته بشه که بیشترین استفاده رو داشته باشه
امید: 1395/5/2212:04:21،
90
9
خدایش بیامرزاد
اون بیسواد
80 سال قبل چیزی ساخت
بین المللی
اما اینها نتونستن نگهداری و مدیریت و آینده نگری کنن
نابودش کردن
واقعا تا حالا چی ساختین شماها ؟؟
صابر: 1395/5/2212:32:26،
55
6
قراره همه بیان تهران از اینجا دیگه پرواز کنن خدا رو شکر کلی پیشرفت تو این ۳۷ سال دیدیم شگفت زده شدیم
ملک ری: 1395/5/2212:51:23،
34
11
همینه آقا وقتی هفتاد و دو ملت تو تهران متمرکز شدند و از طرفی مسئولان و دولتیها هر چه دار و ندار مملکت هست فقط تو تهران و نهایتا تا حدودی مشهد و اصفهان هزینه میکنند نتیجش میشه همین که باقی شهرها و استانها نم نمک متروکه میشن و کارشون به تعطیلی کشیده میشه.مثلا سر همین بحث فرودگاه ها تا حالا دقت کردید چرا تموم پروازهای حج و زیارت از فرودگاه های تهران بانجام میرسه؟؟میدونید اگر یک سیستم صحیح مدیریتی پروازهای کاروانهای هر استان رو به همون استان انتقال بده خودش چقدر باعث رونق کسب و کار فرودگاه ها میشه.مخلص کلام رشد نامتوازن مملکت ماحصل اقدام مشترک و متقابل ملت و دولته نه یکطرفه چون مردمی که شهر و دیار خودشون رو ترک میکنن و موجب کوچک تر شدن سفره اقتصادیش میشن و دولتی که فقط زیر گوش خودش رو میبینه نه دورتر همه و همه به یک اندازه تقصیر کارند.
ناصر: 1395/5/2213:02:25،
40
14
سرویس دهی فقط ترکیش ایر روزی 1260 پرواز در فرودگاه آتاترک
siya: 1395/5/2213:12:52،
23
8
من دیگه حرفی ندارم
پى: 1395/5/2213:40:35،
35
22
همدان شهر منه يه تمنم يه تمنه
معلومه ديگه پرواز نداره
همدان: 1395/5/2215:14:47،
26
9
معلومه از همدانی ها دل خوشی نداری
حسین: 1395/5/2215:57:45،
47
5
در زمان پهلوی عکس بوعلی پشت اسکناسهای 10 ریالی درج شد عده ای گفتند چرا پشت 10 ریالی نه بیشتر عده ای گفتند همین 10 ریالی هم خوبه همدان شهر منه یه تومنم یه تومنه .
متاسفانه این موضوع از نظر بعضی عوام و کم سواد برداشت خسیس بودن همدانیها میشه که برداشت کاملا اشتباهی است .
پوست خر کن هم از همین برداشتهای اشتباه عوام و کم سواد است که برداشت خست از همدانیها میکنند که کاملا برداشت عوامانه و اشتباهی است .
در گذشته در همدان پوست خر هم دباغی و چرم درست میکردند و چرم همدان از نظر کیفی در کشور در رتبه اول قرار داشت که متاسفانه بعد از انقلاب بدلیل مدیریت بالای آقایان کلا نابودش کردند در همدان محلی بود بنام دباغ خانه که الان فقط اسمش باقیمانده است . چرم تبریز که الان رتبه اول کیفی کشور را داراست قبل از انقلاب در رتبه دوم بعد از چرم همدان قرار داشت .
سعید ۱: 1395/5/2216:20:36،
22
29
این یه تمه ن خوب آمدید.
تازه یه مدت قرار بود که همدانی ها برج پاستورشون را تخریب کنند چون یه تمه ن زیر پی آن جا مونده بود
حسین: 1395/5/2213:55:56،
33
12
مسافر کمتر از 3 ساعت میتونه با اتوبوس و اتومبیل شخصی از تهران به همدان و برعکس برسونه از طرفی کلیه فعالیتهای اداری و اقتصادی در تهران متمرکز شده که با همدان فاصله زیادی نداره . بنابراین مسافر دیوانه نیست 8 برابر هزینه کنه که 2 ساعت منتظر تاخیر هواپیماهای اسقاط همراه با خطرات جانی کنه که خودشو به تهران برسونه . اتوبوس از نظر اقتصادی ، اتلاف زمان و خطرات جانی جهت انتقال مسافر به تهران مقرون به صرفه تر است .
ویرو گردی: 1395/5/2214:01:51،
21
6
آقای کیخایی چک کنین ببینین "مردن" اگه صرفه بیشتری براتون داره بره برای اجرا !!
عده ای دنیای مرده داخل مغزشون رو دارن رو دنیای واقعی پیاده سازی می کنن...نباید به این ها مجال داد.
شهروند: 1395/5/2216:01:38،
41
6
اگر توی فصل گرما پرواز از اهواز به همدان بود ما خوزستانی ها حتما برای فرار چند روزه از گرما میومدیم ولی چون پرواز نیست راه با ماشین هم طولانیه نمی صرفه. پرواز به تهران ارزش نداره ولی به خوزستان و بکشهر و بندرعباس و ... که ارزش داره. همه جای ایران تهران نیست
احسان: 1395/5/2217:34:26،
30
7
این حرف درستی است .
سعید ۱: 1395/5/2300:52:14،
18
5
موافقم
محسن: 1395/5/2216:19:15،
31
7
تا 3 سال دیگه که میشه 40 سال و به چل چلی میرسیم اونوقت همه چی نابوده و همه با هم چل چلی میخوانیم . امیدوارم تا قبل از اون موقع هرکی تصمیم بگیره به کار خودش برگرده .
علی: 1395/5/2220:40:05،
21
10
اطلاعات تون رو بروز کنید الان یک ماه بیشتره پروازها دوباره راه اندازی شده و شنبه ها و سه شنبه ها با بویینگ 737 آتا و ایر باس 320 کیش ایر به مشهد و جزیره زیبای کیش پرواز داریم. به جای انتقاد باید چقدر برای توسعه شهر تان تلاش و حمایت میکنید
شناس: 1395/5/2221:39:21،
22
6
دارن با هواپیماهای چهل پنجاه سال پیش، پنجاه شصت درصد بالای نرخ می گیرن، تو پروازا کم مونده چارپایه بذارن بعد هم می گن صرفه نداره...حقوقاتون رو کم کنین تا صرفه دار بشه
انجمن: 1395/5/2300:39:42،
12
6
پول تو دست مردم نیست انقدر خرج و مخارج بالا رفته بدون برنامه در کشور که شخص پول نداره جوراب واسه خودش بخره....
شهروند یزدی: 1395/5/2307:45:18،
19
7
دروغ میگند آخه چطور ممکنه استان یزد که جمعیتش نصف همدان میباشد یک در میان پرواز مشهد داره تازه تهران و کیش هم داره البته اینایی که بنده خبر دارم
مهران: 1395/5/2308:33:05،
17
8
ایران جیب عزیز
این گزارش یک ماه ونیم پیش تهیه شده چون از اون موقع تا همین امروز هفته ای دوبار پرواز مشهد و کیش داره. ولی ساخت ساختمان جدید اصلا توجیح ندارد . تا چند وقت پیش افراد مسن را با ولیچر دو سه نفری به زور از پله ها بالا میبردندتا سوار بشه و بالابر نداشتن.
پارسا : 1395/5/2309:41:18،
12
7
هرچه داریم از دوره پیش بود

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل