کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۶۲۷۶پنجشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۲۷۶۹۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز پنجشنبه تقریبا تثبیت شده و تغییر چندانی نداشته است.

قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز پنجشنبه تقریبا تثبیت شده و تغییر چندانی نداشته است.

کاهش انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا فشار زیادی بر ارزش دلار وارد شود و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا در مبادلات روز چهارشنبه بوده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی های کارشناسان و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کاهش یابد.

قیمت جهانی هر اونس طلا امروز پنجشنبه به 1345 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه با افزایش 0.4 درصدی روبرو شد.

گروهی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی که آمارهای ناامید کننده زیادی در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور منتشر شده، بعید است که نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

شاخص ارزش دلار نیز امروز با کاهش نسبی روبرو شده و به کمتر از 95.54 واحد رسیده است. تازه ترین بررسی های انجام شده در بریتانیا نیز نشان می دهد که نتیجه همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا تاثیر منفی زیادی بر بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار داشته است.

میزان مبادلات در بخش مسکن بریتانیا به پایین ترین سطح در سالهای اخیر رسیده است. تحلیلگر ارشد اسکاتیا بانک نیز پیش بینی کرده است که مصرف و تقاضای طلا در بازار آسیا امسال با افت 15 تا 20 درصدی روبرو خواهد شد که علت اصلی آن افزایش قیمت جهانی این فلز زرد خواهد بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز پنجشنبه با کاهش روبرو شده است. افت شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش سهام آسیا داشته است.

قیمت جهانی نفت نیز روز چهارشنبه با 2 درصد کاهش روبرو شده است. قیمت نفت امروز پنجشنبه نیز تغییر چندانی نداشته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. امارهای مربوط به واردات و صادرات آمریکا و همین طور مدعیان دریافت بیمه بیکاری می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها